ToMuT-hanke Visiotyökirja Pasi Silander 2012
ToMuT-hanke Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten? Millaista näkemystä tarvitaan? Mitä pitää kyetä näkemään tulevaisuuden visioita varten?
ToMuT-hanke Mikä kahlitsee ajatteluani? Mistä minun pitää päästä eroon? Asiat, jotka kahlitsevat ajatteluani:
ToMuT-hanke Mikä vaikuttaa tulevaisuusvisiooni? Numeroi kuvat merkitsevyyden mukaan.
ToMuT-hanke Visio: Koulu 2.0 vuonna 2030 Tällaisen Peruskoulun 2.0 /Lukion 2.0 / Ammatillisen oppilaitoksen 2.0 haluan!
ToMuT-hanke Visio: Koulu 2.0
ToMuT-hanke Arviointia: Onko visiossa riittävästi näkemystä vai onko jumittunut nykytilaan tai menneeseen? Miltä osin on riittävästi näkemystä: Miltä osin on jumittunut :
ToMuT-hanke Miten jaan vision henkilöstöni kanssa? Miten visioin malliksi ja esitän visioitani, jotta opettajatkin ”saisivat luvan” ja uskaltautuisivat visioimaan? Miten näytän tietä tulevaisuuteen?
ToMuT-hanke Uudet ajatuksen versot: Uudet orastavat innovaatiot Tavoitteita: Mielipiteitä: Ihmettelyn aiheita: Ideoita: