Oppimateriaalien käsittely Suunnittelupalaveri 16.6.2010 klo 10 - 12 Vuorikatu 3, neuvotteluhuone Lokki Eija Airio, Pauli Assinen, Sari Koski-Kotiranta,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Advertisements

Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info
Moodlen ohje opiskelijoille
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
PRIIMA -kehittämispäivä
Virtuaaliammattikorkeakoulu Tuottamisen malli
Omistajatietokanta suunnitelma 0.95 ( /JK)
eTKK – TKK:n sähköisen toimintaympäristön uudistaminen
• Agronetiin rakennettu sähköinen toimintaympäristö, joka kokoaa yhteen kaikki koulutukseen liittyvät osa-alueet AGRONET-OPPIMISYMPÄRISTÖ Oppimisympäristö.
EGradu ja Oodi Opintohallinnon palvelut ja Oodi-tuki Katja Pura.
Oodi-päivä
JSP Uraani-ryhmän toteuttamassa Vainu- palvelussa.
ELMO2009 – AIKATAULU JA VASTUUT - SUUNNITELMA Juha KnuuttilaELMO2009 Sivu 1 Benchmarking Pilottiopintojaksot: valinta ja suunnittelutyö.
Mikä on Peppi projekti ja miten se etenee?
KROK – Kevyt Ratkaisu Oodin Kylkeen Avoimen yliopiston sähköisen asioinnin edistäminen Oodia hyödyntäen Kati Tiihonen Itä-Suomen yliopisto.
Miten HELDA ja TUHAT liittyvät koulutukseen ja miten ne otetaan huomioon eri tasoilla? Teodora Oker-Blom Viikin tiedekirjasto.
Laitosneuvojien tapaaminen Opetusohjelmaprosessi, vaihe mennessä –Päivitetyt moduulisisällöt ja moduulien vastuuhenkilöt –Kurssien päivitetyt.
UKJ Työpakettien tilanne TukityöpaketitResurssitSisältöAikatauluHuom (Seuraava sivu) TP 1 Projektin hallinnointi OK, 1) TP 2 Resurssinhallinta.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
SoftOne Mobiili Tuote-esittely anställda Kahdenlainen Mobiili Henkilöstö Tilaustenkäsittely Työaikaraportointi ja -vuorosuunnittelu Urakoitsijain.
Opintoaikojen rajauslaki Vaihe II WinOodin käyttöliittymä muutokset.
Ohjelmistotuotanto kevä 2010 Juho Hirvonen Mikko Nieminen Tuomas Saarela.
MONKEY 2008 JA OPTIMA OPPIMISYMPÄRISTÖ Aloitusseminaari Juha Knuuttila Miksi käytämme Optimaa ? Mitä Monkey 2008 kansiossa on? Miten Monkey.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
Tiedon hyödyntämisen evoluutio. Tieto työvälineenä Valtaosa kaikkien työn kannalta tärkeästä tiedosta tallennetaan yhteisiin tietojärjestelmiin Tietoa.
Tavoitteena saumaton opiskelun aloitus Lukuvuosi-ilmoittautuminen Paula Merikko.
Tietotekniikan opiskelijan työnhaku
Moodle-Oodi Integraatio Itä-Suomen yliopisto ja Savonia- AMK
© Tehy ERITYISPÄTEVYYSJÄRJESTELMÄ Tehyn ja yhteistyöjäsenjärjestöjen yhteinen tuotos.
KV-VIRTA-projekti Korkeakoulujen valtakunnallisen tietovarannon
Muut WebOodin muutokset Versio 2.9. Oodin hops Submit-napin (esim. poista, lisää, tallenna) klikkaaminen useamman kerran tutkintorakenteen muokkauksen.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Raportointi ja Oodi-tietovarasto Oodi-päivät Sari Zitting ja Hilkka Hanhenoja.
Liikkuvuuden Tuki (LiTu) Tietotekniikkaosasto Juha Ojaluoma
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
WebOodin käyttöliittymän kehitys Laura Vuorinen Kehittämisosasto / Opiskelijarekisteri.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
Ohjelmistotuotanto- miniprojekti Suunnittelu. Ohjelman toiminnot Kurssin tai tapahtuman  Lisäys  Poisto  Muokkaus Viikon lukujärjestyksen tarkasteleminen.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Tulevaisuudennäkymiä: yliopistouudistus, Oodi ja RAKETTI -hanke IH/oprek.
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
Opetuksen ja opiskelun verkkopalvelujen kehittämishanke Aallon kurssien aikaisen toiminnan verkkopalveluiden kehittäminen Aalto Virtual Learning Environment.
Verkkoympäristöjen hyödyntäminen verkoston toiminnassa. Plonen ja muiden alustojen (yhteis)käyttö.
Hankintasuunnittelu ja tarjouspyynnöt - pilvipalvelu
Aineistojen jakaminen - IDAn yhteydet muihin palveluihin
Opiskelijan osaamisen tunnustaminen
Lecture series – lean in office and knowledge work
Timo Rissanen Kouluprojekti POM2STN Kevät 2017 Timo Rissanen
Vertais-auditointi-sparraus
Opiskelijarekisterin ja Oodi-konsortion tulevaisuudennäkymiä
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Ajankohtaista opetuksen näkökulmasta
Helsingin yliopiston Avoin yliopisto tietojärjestelmätilanne Opiskelijan polku järjestelmien läpi opiskelemaan Joanna Veinio
Kauan kaivattu lukujärjestys: Flamman Opintoni-ikkuna
Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä
OpeOodi: missä mennään
Projektiorganisaatio:
Katsaus opintohallinnon järjestelmiin Sami Hautakangas, OKA
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen
Oodi-versio 5.2. yhteenveto
Hallintomenettely- ja hallintoprosessioikeus
WebOodin version 4.6 yhteenveto
WinOodi versio 5.1 OPIT/Katri L
Esityksen transkriptio:

Oppimateriaalien käsittely Suunnittelupalaveri klo Vuorikatu 3, neuvotteluhuone Lokki Eija Airio, Pauli Assinen, Sari Koski-Kotiranta, Kari Tuononen, Ville Tenhunen

Kurssin oppimateriaalien tallennus ja käyttö DSpace Lomake Opet- taja Opiskelija Moodle Flamma Muut Helda Shibboleth- autentikointi Flamma - kurssit Flamma - kurssit Oodi

Kurssin oppimateriaalien hallinta Oodi Moodle DSpace Välittäjä - Luo relaation n kurssin ja oppimateriaalin välille Flamma - kurssit -Lisää materiaalia kurssiin URL, Kurssi id (järjestelmän sisäinen, jos lomake on Flammassa) GET tai POST Lomake Lista omista materiaaleista -Editointi - julkaisulista - metadata - rajaukset - julkaisuus pvm Opet- taja Missä tämä lomake on?

Käsiteltyjä asioita Kurssi perustetaan Oodiin Muut järjestelmät saavat kurssin tiedot Oodista Kurssi – oppimateriaali –relaatio on Välittäjä- palvelussa Suunnitelma: Moodleen perustetaan Oodi- kurssin työalue, kun Oodiin perustetaan uusi kurssi

Käsiteltyjä asioita Moodleen tarvitaan lisää oppimateriaali- toiminnallisuus – Kurssin perustiedot Välittäjältä – Linkki Oppimateriaalien hallinta-lomakkeelle – Moodlen ja Flamman tulee tunnistaa toisensa, jotta SSO-toimii Miten rajoitetaan oppimateriaalin näkyvyys? – Moodlen kurssialue on rajoitettu kurssilaisille

Käsiteltyjä asioita Oppimateriaali-tallennus lomake – Dspace tiedot tarvitaan joka tapauksessa Lomake toimii ilman lähtötietojakin, toimii itsenäisenä lomakkeena Lomakkeelta tieto tallentuu Välittäjälle kurssi- oppimateriaali-relaatiosta – Tätä tietoa ei tallenneta DSpaceen

Käsiteltyjä asioita Miten poistetaan relaatioita Välittäjästä? Kurssi-oppimateriaali-relaation ja tietojen editointi tapahtuu eri lomakkeella/näytöllä

Jatkotoimenpiteet Flamman määrittelyä tarkennettava – Päivitetään Flamman määrittelydokumenttiin; Ville; elokuun loppuun mennessä Välittäjä-palvelun speksiin lisättävä tarkennukset – Välittäjä saa on line-tietoa lomakkeelta – Päivitetään Antero Aunesluoman vetämässä projektissa; Ville; aikataulu sovitaan Anteron kanssa Dspace-lomakkeiden logiikat ja tietovirrat määriteltävät – Päivitetään tämän projektin dokumentaatioon; Eija; elokuun loppuun mennessä