Arki sujuu helpommin, kun apu löytyy läheltä. Johtokunnan kokous Ajankohtaiskatsaus Pertti Mäkelä
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Taloustilanne 1-10/2009 Toimintatuotot 35,4 milj + 4,1 % verrattuna kumulatiiviseen budjettiin 86,4 % vuosibudjetista Ylitys pääosin työasemapohjaisesta laskutuksesta Toimintakulut ja poistot 35,1 milj. + 7,1 % verrattuna kumulatiiviseen budjettiin 86,6 % vuosibudjetista Tilikauden ennustettu tulos -1,0 milj. Investointien toteutumisaste 56 % (1,7 / 3,1 milj.) ”Kustannustietoisuus ja toiminnan läpinäkyvyys, taloudellinen ajattelutapa”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Talouden sopeuttamistoimet ”Tavoitteen kasvu 6/ k€, 8/ k€, 9/ k€”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Henkilöstö henkilöluku ”mm. lähituesta useita henkilöitä eläkkeelle”
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Työolobarometri 2009 Vastausprosentti yli 80 Tulokset 0,1 – 0,3 kymmenystä parempia kuin 2008 (pl. Tietojen ja taitojen riittävyys, ylpeys työstä, fyysinen jaksaminen, ergonomia) Arvot kuitenkin alhaisempia kuin HUS-tasolla. Esimiesindeksi 2,8 -> 3,0 Työkykyindeksi 4,0 Kehityskeskustelujen käyminen 66% -> 82% Kehityskeskustelujen hyödyllisyys 42% -> 57%
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous ICT Palvelutasomittaus 9/2009 Tutkimuksen tehdyt Market Vision Oy:n konsultti Mika Rajamäki: ”Teillä on voimakas positiivinen vire palveluhenkisyydessä ja asiakaslähtöisyydessä, olette selkeästi tehneet muutoksia toiminnassanne.” –Pääosin tulokset ovat vähintään tyydyttävällä usein myös hyvällä tasolla –Tyytyväisyys on parantunut viime vuodesta (73 kysymystä, 66 parantunut, 7 ennallaan) –Tulokset ovat voittopuolisesti Benchmarking tasolla tai sitä parempia (73, 57, 5, 11) HUS-asteikolle muutettuna (1-5) käyttäjätyytyväisyys 3,9 mikä on myös ollut tulostavoite 2009.
© Market-Visio Oy, 2009 Taustatietoa vastaajista
© Market-Visio Oy, 2009 TYÖASEMATUKIPALVELUT (n=1356/1164)
© Market-Visio Oy, 2009 HELP DESK –PALVELUT (käyttäjätuki) (n=1184/1100)
© Market-Visio Oy, 2009 POTILASTIETOJÄRJESTELMÄT JA MUUT HOITOON LIITTYVÄT JÄRJESTELMÄT (n=1380/1071)
© Market-Visio Oy, 2009 TIETOTEKNIIKKAPALVELUJEN TASO (n=1733/1417)
Katsaus HUS- Tietotekniikan liikelaitokseen toukokuukesäkuuheinäkuuelokuusyyskuulokakuumarraskuujoulukuu atk-apu9,149,289,36 9,279,29 fujitsu9,079,169,269,22 9,12
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Asiakaspalvelun kehittäminen 1/2 Projektin tärkeimpinä tavoitteina on laatia toimenpide- ehdotus miten parannetaan HUS-Tietotekniikan henkilöstön, sairaanhoitoalueiden tietotekniikkapalvelujen tilaajien ja asiantuntijoiden sekä liikelaitosten tietotekniikka-asiantuntijoiden välistä yhteistyötä ja viestintää selkeytetään HUS-Tietotekniikan asiakasrajapinnassa työskentelevien työtehtäviä, vastuita ja toimenkuvia (lähituki, atk-apu, asiakasvastaavat). tavoitteena on saada koko HUS-Tietotekniikan osaaminen saumattomasti käyttöön asiakasrajapinnassa työskentelevien henkilöiden työn tukemiseksi.
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Asiakaspalvelun kehittäminen 2/2 Toimenpidesuositukset (vaihe 1) yhteistyöfoorumien kartoitus sisäisen viestinnän parantaminen asiakasviestinnän kehittäminen informaatiopalvelujen palvelu- ja palvelutasokuvausten laatiminen palvelutaso 1:n palvelujen pilotointi asiakasvastaavien tehtävät ja vastuut toiminnanohjausjärjestelmän käytön laajentaminen toimintaprosessit: laskutus, käyttäjähallinta, työasemien ja laitteiden tilaus, toimitus ja poisto
Mäkelä Pertti Johtokunnan kokous Muita ajankohtaisia asioita Operaattorikilpailutus (HUS hallitus 25.1.) väliaikainen sopimus alkaen Puhelinvaihteiden huolto- ja ylläpitosopimusten kilpailutus (Johtokuntaan helmi-maaliskuussa) nykymallissa 10 eri sopimusta Tulospalkkiojärjestelmän käyttöönottovalmiuksien luominen (HUSin hallitus 25.1.) Tietotekniikan tehtävänimikkeiden modernisointi ja kelpoisuusehtojen päivittäminen (HUS hallitus 25.1.)