Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

ARKIONNELLISUUS. OLI OLTAVA TARPEEKSI VAHVA TUNNUSTAMAAN TODELLISUUDEN.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "ARKIONNELLISUUS. OLI OLTAVA TARPEEKSI VAHVA TUNNUSTAMAAN TODELLISUUDEN."— Esityksen transkriptio:

1 ARKIONNELLISUUS

2

3 OLI OLTAVA TARPEEKSI VAHVA TUNNUSTAMAAN TODELLISUUDEN

4

5 Työttömyysluvut vuosina 1989 – 2003 198980.000 199082.000 1991 169.000 1992 292.000 1993 405.000 2002 237.000 2003 210.000 Tilastokeskus 10/2003

6 PALUU ALKUPERÄISEEN LIIKEIDEAAN

7 MARIMEKON PERUSLIIKEIDEA Marimekko on designtalo, jossa suunnittelu, design, on ylinnä organisaatiossa; koko organisaatio palvelee suunnittelua Marimekkoon palkataan vain alansa parhaita suunnittelijoita Jokaisen Marimekko-tuotteen täytyy lunastaa oma design- arvonsa Kaikki Marimekko-tuotteet ovat käyttötavaroita, Marimekko tekee ”kaunista arkea” Laatu on yksi tärkeimmistä tavoitteista kaikissa toiminnoissa, kaikilla tasoilla

8 MARIMEKON TUOTTEEN TULEE OLLA Omaleimainen Toimivaa designia Volyymia (pienissä sarjoissa) Suomalaisuutta Oikeassa hinta-laatusuhteessa

9 YRITYSKUVAA EI LUODA SUURILLA SANOILLA, VAAN TEOILLA

10 Vuosi 2003 Konsernin liikevoitto parani 37 % ja oli 8,8 milj.euroa. Liikevaihto kasvoi 14,7 % ja oli 56,6 milj. euroa. Tilikauden voitto verojen jälkeen kasvoi 38 % ja oli 6,0 milj. euroa. Osakekohtainen tulos nousi 38 % Omavaraisuusaste nousi 65 %:iin Keskimääräinen henkilöstön määrä kasvoi 6,9 %

11

12 Uuden Marimekon perusperiaatteet Tärkeintä on ollut yhdessä tekeminen. Työntekijät ovat yrityksen tärkein pääoma. Työilmapiirin hengessä ystävyys on ollut valtaa tärkeämpää. Luovuudelle annetaan vapaus, mutta siitä seuraa myös aina vastuu. Yksi tärkeimpiä tavoitteitamme on henkilöstön arkionnellisuus.

13 SE, MIKÄ LÄHTEE SYDÄMESTÄ SYTYTTÄÄ SYDÄMET


Lataa ppt "ARKIONNELLISUUS. OLI OLTAVA TARPEEKSI VAHVA TUNNUSTAMAAN TODELLISUUDEN."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google