Kriittinen alue P(e) Lukija: Kirjoittaja: nw = 0?nw = 0 ja n r= 0? V(e) Odottavat kirjoittajat P(w) ei ole! on!! V(e) Odottavat lukijat P(r) ei ole! V(e)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
VASTAVALMISTUNEEN PUHEENVUORO
Advertisements

LibraryThing. fi.librarything.com/ • Maailman suurin kirjakerho. Sisältää n. 50 miljoonan kirjan luettelointitiedot käyttäjää. • Et tarvitse.
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
Mika Koskinen TI07.  Tekstinkäsittelyä, taulukkolaskentaa yms.  Yleensä kokoelmia, myös yksittäisiä ohjelmia  Kokoelmien etuna käyttöliittymien yhteneväisyys.
Synkronointi Yksi tärkeimmistä rinnakkaisuuteen liittyvistä asioista. semaforit tapahtumalaskurit monitorit.
Kommentti ÄI1.
Liisa Marttinen Semaforit Liisa Marttinen Semaforit P() aka WAIT() aka Down() jos kriittinen alue vapaa, lukitse se ja.
Kirjoitettua ja puhuttua kieltä. Lue oppikirjasta s  Tee Särmä-tehtävät tehtävävihkon sivulta 49.
2 - 1 Rio syksy 2004 OSA I: Yhteisten muuttujien käyttö Prosessit samassa koneessa.
Pedagogiset haasteet tutkimuksessa: kirjapakettikurssi Kevät – syksy 2014.
ETwinningin kevätkampanja Kirjaudu sisään työpöydälle.
Kirjan toimittaminen Kuvien hankinta Painattaminen Markkinointi
Tavoitteena tänään tekstitaidon tehtävien tarkastelu
2. a. Pareittain esittele kirjoittamasi esittelyteksti ja valitsemasi lehtijutut. 2. b. Tarkastelkaa yhdessä valitsemianne lehtijuttuja ja merkitkää juttuihin.
 Monitorit Monitori Synkronointimenetelmiä Esimerkkejä Andrews , Stallings 5.5.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
PISA Programme for International Students Assessment OECD-maat.
Monitorit Monitori Synkronointimenetelmiä Esimerkkejä.
 Yhteenvetoa. Rio 2005 / Auvo Häkkinen, Liisa Marttinen Ongelmakenttä Rinnakkaisuuden tarve Ympäristö Suunnittelun yksinkertaistaminen Suorituskyky.
 Yhteenvetoa. Rio 2004 / Auvo Häkkinen Ongelmakenttä Rinnakkaisuuden tarve Ympäristö Suunnittelun yksinkertaistaminen Suorituskyky Luotettavuus.
VILU: A B C
1 Rio s05 / Liisa Marttinen Kertaus: Semaforit Semaforin operaatiot: sem s = n; # semaforin alkuarvo P(s); # jos s
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Essee on kirjoitelma, jossa on paljon kirjoittajan omia ajatuksia.
1 Rio / Auvo Häkkinen Kertaus: Semaforit Semaforin operaatiot: sem s = n; # semaforin alkuarvo P(s); # jos s
KIRJOITETTUA JA PUHUTTUA KIELTÄ. Lue oppikirjasta s Tee Särmä-tehtävät tehtävävihkon sivulta 49.
1 - 1 Rio syksy 2005 Liisa Marttinen Prosessit voivat häiritä toisiaan! yhteinen muisti k=k+1; i=i-1 k=k+1; i=i-1; i: 10 k: prosessi i prosessi j Prosessien.
Käyttöohje: Kuinka vaihtaa salasana. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Otsikko Kunnan tai kuntayhtymän kirjaston tietoliikenneverkon toteutuksen pohjana voidaan käyttää esimerkiksi tähtitopologiaa. Verkko jakaantuu useampiin.
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Tiedostot. 8.2 Sisältö Johdanto. Tiedostojen lukeminen. Tiedostojen kirjoittaminen.
 Valitse itseäsi kiinnostava ja sinulle sopiva kirja.  Kannattaa pohtia seuraavia asioita:  Mikä on kirjan aihepiiri?  Onko kirjan pituus sinulle.
OIVALTAVA LUKEMINEN Tervetuloa! FM Kaisa Heinlahti.
Lähdekritiikki SÄRMÄ S Lähde - alkuperäinen ammennuspaikka.
Siirtomaat vapautuvat. Miksi siirtomaavalta päättyi? Toisen maailmansodan jälkeen Euroopan mailla ei ollut enää varaa pitää siirtomaita Siirtomaat olivat.
RAKENNE TARKOITUKSEN MUKAAN! Asiatekstin tyypillisiä rakennemalleja 1 Sari Toivakka.
KIRJALLINEN ILMAISU Tervetuloa! FM Kaisa Heinlahti Kurssin materiaalit verkossa Google: matskut helsinki.
Puhumista, kuuntelemista, lukemista, kirjoittamista?
Proosatekstin analyysi
9lk kirja-analyysi.
JOHDANTO.
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Sadusta uutiseksi Kirsi Hautamäki.
Ylioppilastutkintolautakunnan kriteereitä
Tehtävänanto yleensä jokin seuraavista:
KRIITTINEN ELI KOMMENTOITU REFERAATTI
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Mitä pitää ”esitellä”? Miten se tehdään? Milloin esitellään?
Kuvat ja teksti
Aineiston käyttö oman tekstin pohjana
Konteksti polttopisteessä
Mitä uskonto on?.
ÄI1 Tekstit ja vuorovaikutus
Aineistosta kirjoittaminen
OPISKELEN KYSYMYSTEN AVULLA
Lahden Judoseura Valmennus 2017
Novellianalyysin kirjoittaminen
Kirjallisuusterapia.
Tehtävänantojen sudenkuoppia
Tieteellinen editointi Hanna Karhu
10. Siirräntäjärjestelmät
Paljon onnea Sirkka! Paljon onnea Heidi!
T Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
H Kirjoita nauhaan oma viestisi! Voit muuttaa tekstiä kirjain kerrallaan valitsemalla kirjaimen ja kirjoittamalla uuden. Kussakin diassa on yksi kirjain.
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
Esityksen transkriptio:

Kriittinen alue P(e) Lukija: Kirjoittaja: nw = 0?nw = 0 ja n r= 0? V(e) Odottavat kirjoittajat P(w) ei ole! on!! V(e) Odottavat lukijat P(r) ei ole! V(e) DB lue/kirjoita Signalnext r: dr>0 ei V(r) Signalnext w: V(e) on Kirjoittaja kirjoittamassa tietokantaan

Kriittinen alue P(e) Lukija: Kirjoittaja: nw = 0?nw = 0 ja n r= 0? V(e) Odottavat kirjoittajat P(w) ei ole! on!! V(e) Odottavat lukijat P(r) ei ole! V(e) DB lue/kirjoita Signalnext r: dr>0 ei V(r) Signalnext w: V(e) on Lukija lukemassa tietokantaa.

3 Rio / Liisa Marttinen Odottavat kirjoittajat P(w) DB lue/kirjoita Odottavat lukijat P(r) Kriittinen alue P(e) Lukija: nr = nr-1 nr == 0 ja dw >0 ? Signal r: ei V(w) V(e) on Viimeinen lukija herättää odottavan kirjoittajan.