+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

PUHEEN VUORO Vanhempainilta
OPS-TYÖSKENTELYÄ LUOKISSA pe klo
Moodlen ohje opiskelijoille
Turun normaalikoulu - opetussuunnitelmaa yhteisöllisesti
Oppia ja elämyksiä maalla - Maatila tulevaisuuden oppimisympäristönä?
Kohti osallistuvaa toimintakulttuuria Oppilaskunnan, opettajakunnan ja vanhempainyhdistyksen yhteistyö Aleksanterin koulussa.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Turun esi- ja perusopetuksessa
Heinolan kaupungin opetussuunnitelma
8 -luokan biologian maasto-opiskelua
OPPIVA OPS –prosessi 2014 – 2015 Palvelun tuottajat:
DEMOKRATIA, OSALLISUUS JA VAIKUTTAMINEN UNESCO-KOULUSSA
4 § YHTEISÖLLINEN OPISKELUHUOLTO ( 3 §, 4 §, 6 §, 12 § ja 13 §)
TASKU Mitä on kielitietoinen opetus? Mikä on kielitaidon taitotaso?
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
Hankkeiden hyvät käytännöt ja erilailla tekeminen toimintakulttuuriksi Keväinen kv-koulutuspäivä Tampereella Tiina Sarisalmi.
OPPIVA OPS OPPIVA OPS –prosessin rakenne, keskeiset sisällöt ja valmennuksen tasot Ulla Rasimus PROkoulutus ja konsultointi ja Leena Nousiainen Rondo.
Yhteisöllisen ohr:n huomioitava
OPPIVA OPS –SALO 1.Jakso
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI
Työssäoppiminen eli TOP
LATAAMO osallisena yhteisössä. Lataamo -työskentelyn tavoitteet Kuulla ihmisten kokemuksia ja saada uutta tietoa. Tehdä näkyväksi osallisuuden toteutumista.
Perusopetuksen uudistus
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Lotilan koulutiellä –itsearviointipassi luokille
OPPILAS- JA OPISKELIJAHUOLTOLAKI JA OPPILASHUOLLON OPETUSSUUNNITELMA
Yksityisen järjestelmän hallinto. Yleistä N. 75 yksityistä yleissivistävää koulua Noudattavat samoja tuntijakoja sekä opetussuunnitelmia kuin kuntien,
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
(2b) VÄLIAIKATYÖSKENTELY jakson välillä OSALLISUUS OPPIVA OPS.
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
OPPI SYNTYY YHDESSÄ TEKEMÄLLÄ - EI MONISTAMALLA
Pedagogisen toimikunnan 11. kokouksen muistio
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
OPS 2016 Tulevaisuuden koulu – Opettajuus muutoksessa
1 Suunnitelmista käytäntöön Tvt Koulumestarin koulun arjessa.
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Alakoulujen oppilaskuntien ja Turun Lasten Parlamentin yhteistyö.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
Toimi koulullasi vaikka näin Kerro muille hallituksen/valtuuston jäsenille kaupunkikokouksen valmisteluista eli käy saamasi materiaali läpi Yhteistyössä.
Liikkuva koulu-alueseminaari Forssa. Aluejärjestöjen koulutukset Koulutukset: – Koulutoimijoille esim. Toiminnallinen oppiminen ja Liikunta.
Seppo Mentula ops-koordinaattori Tuusula 2015 Opetussuunnitelma uudistuu.
KAVERIKAHVILA Vertaisoppimisen menetelmiä kouluihin
Tutoropettajien koulutus ja toiminta
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
Johtaja Jorma Kauppinen Opetushallitus EDUCA-messut
Luokkatunnit Toimintakulttuuri 4.2..
VASU:n jalkauttaminen Raumalla
OPS-koordinaattori Tuija Vänni
Ainetyöryhmien työn aloitus
Maakunnallinen OPS-koordinaatioryhmä
TET =Työelämään tutustuminen
Liikunta uudessa opetussuunnitelmassa
MIKÄ OPETUSSUUNNITELMA ON ?
Opetussuunnitelmassa 2016
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Yhteistoiminnallinen kokous
Opetussuunnitelmauudistuksellako uuteen lukioon?
Vaalit
Mitkä määräykset ja ohjeet ohjaavat ammatillisen koulutuksen/korkeakoulutuksen opiskelija-arvioinnin toteutusta? Anna, Marko, Sonja, Suvi
Oman äidinkielen opetus Porvoossa
TET =Työelämään tutustuminen
Eettistä tietopolitiikka tekoälyn aikakaudella
= = 62 9 ∙ 7 - 1= 62 8 ∙ = 62 (3 + 5) ∙ 6 = : 2 ∙ (15 – 7) = ∙ = 48 7 ∙ : 3 = 48 ( ) : 3 +
Esityksen transkriptio:

+ VÄLIAIKATYÖSKENTELY 4. ja 5. päivän välillä OPPIVA OPS -VALMENNUS

+  TAVOITTEENA OPPILASKUNNANHALLITUKSEN, LUOKKIEN JA TYÖYHTEISÖN VÄLISEN VUOROVAIKUTUKSEN KEHITTÄMINEN.  Opetus- ja kulttuuriministeriön sinulta kohdasta Materiaalit on ladattavissa ohjaavan opettajan opas, josta löytyy toimintatapoja oppilaskunnan hallituksen toiminnan kehittämiseksi.  LUOKISSA LUOKKAKOKOUKSEN AVULLA ja TUNTITOIMINNASSA OPPILAIDEN OSALLISUUDEN LISÄÄMINEN  LUE seuraavan kerran pohjustukseksi: Haapaniemi – Raina: Rakenna oppiva ryhmä –kirja  OMAN KOULUN OPS -TIEKARTTA

+ Väliaikatyöskentelyn jatkoa Tämä etenemistapa sopii moneen OPS-kohtaan. 4. päivässä OPS-aihe oli OSALLISUUS. Luetaan ja opetellaan opetussuunnitelman perusteista teksti. Keskustellaan, miten se ymmärretään. Varmistetaan, että priorisointi ja ymmärrys on riittävän samanlaista koko yhteisössä. Kirjataan koulun painotukset alustavaksi pohjaksi teksipohjaksi. Tämä kirkastaa yhteisölle, mitä tulee kehittää ja mitä hyvää säilyttää. Tehdään käytäntöönlaittamissuunnitelmia. Päätetään, mitä minimi-hyvä tasolla tehdään eri luokkatasoilla. Kirjataan. Kokeilupilotit rohkeasti käytäntöön. Kerätään ja jaetaan kokemuksia. Arvioidaan, miten onnistui ja miten toimitaan jatkossa.