PalauteOodi 2.4.2008. PalauteOodin historia PalauteOodi luotiin Hy:n Lääketieteellisen tiedekunnan tarpeista ja toimesta. Ei ollut osa Oodia aluksi laisinkaan.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
Advertisements

Alussa kaikki oli pientä • Oli vain 1 tiedekunta • Vain pari käyttäjää • Keskitettyä toimintaa • Ei huolia 
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Moodlen ohje opiskelijoille
Jukka Vehviläinen / DiaLoog Omia polkuja ammatillisessa koulutuksessa Omapolku-hankkeen päätösseminaari
1 Selvitysmiehen raportti Panu Kalmi. 2 Taustaa Työ on jatkoa viime kerralle esitetylle selonteolle. Selvityksen osan 2 muodostaa viime kerralla esitetyt.
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Bensan hinta Hyvää päivää, Olen kuullut ennustettavan, että bensan hinta saattaa syksyyn mennessä nousta litralta jopa € 1,90 :een.
Semantiikka/ Kysy kirjastonhoitajalta 05/2008. Semanttinen vastausliittymä Prototyyppi Opas luotiin FinnOnto-projektin osana (2006). Opas sisälsi vastaajan.
Raportointiportaali Vipunen
e-kirjat Ota haltuun Web- kirjasto lukuohjelmat lainaaminen lukeminen
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
INFORMAATION KERÄÄMINEN (OPISKELIJOILTA) VERKOSSA
Avoimen yliopiston opiskelijapalautejärjestelmä Pedagoginen kahvila Hannele Sirkkanen Aikuiskasvatustieteen työharjoittelija.
1 N-piirin johtajuusvalmennus Vapaaehtoistyön johtaminen.
Preppaus ENA 4.
Opiskelijan arvioinnin kokonaisuus työssäoppimisjaksolla
JOENSUU OHJAAJAKOULUTTAJA- TYÖRYHMÄ. 1.1 OHJAAJAKOULUTUKSET A koulukohtaisesti: moduuli 1 B yksiköiden välisessä yhteistyössä: moduuli 2 (Jyväskylä,
TURUN KOULUJEN 6. LUOKAN OPPILAIDEN TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN KÄYTTÖTAITOKARTOITUS KEVÄT 2005 TOP-KESKUS Turun opetustoimi 2005.
 Kirjoita harkiten keskusteluryhmiin Jos kirjoitat viestejä julkisiin keskusteluryhmiin varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Älä lähetä.
Käyttöohje: Kuinka luoda käyttäjätili. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Palautteen olemuksesta
Tässä kerron ja näytän, mitä minä olen tehnyt ATK tunnilla 9lk:lla.
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Jukka Vehviläinen / DiaLoog LUKION PÄÄTTÄNEIDEN KYSELYN TULOKSET Kokkola
Tietoturvallisuus osa 6
Ohjeistus työntekijätiedoista
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Palaute laskinkurssista "Pitkää matematiikkaa graafisella laskimella TI-86” Toholammin lukiosta Perhoon
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Kooste kotitehtävien vastauksista Kotitehtävä 5 – Tarjonta ( )
Työolobarometrikysely 2012 Henkilöstötoimikunta Leena Hirvonen Kehittämispäällikkö.
Oodin hopsin käyttö ja käyttöönottojen tilanne Eeva Tuori-Pastila, Opiskelijarekisteri.
Oodi-päivät Yhteenvetoa OpeOodin määrittelystä ja etenemisestä Johannes Tuovinen.
PALAUTTEEN ANTAMINEN JA VASTAANOTTAMINEN
Oodin versio 3.1 1Opiskelijarekisteri.
Yhteysopettajakoulutus
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Oodin version 3.3 yhteenveto 1Opiskelijarekisteri.
PalauteOodi Version 2.9 tulleet muutokset. PalauteOodin käyttöoikeusuudistus Ennen vain 1 käyttöoikeus PalauteOodissa (Palautevirkailija) Nyt oikeus jaettu.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: Puh WebOodi -asiat:
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
HY:n Oodi-päivät 2008 Ajankohtaista asiaa ja keskeisiä huomioita.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Tiesitkö ?? Oodilla on kaksi tukipuhelinnumeroa ja kaksi sähköpostiosoitetta WinOodi -asiat: ◦ Puh ◦ WebOodi -asiat:
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Oodin kurssi-ilmoittautumisten priorisointityökalu Teemu Ajalin Opiskelijarekisteri.
Laajennetun työssäoppimisen kokeilussa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus Työssäoppiminen laajenee - laajeneeko ohjaus ja tuki?!?
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Eläkkeelle siirtyminen
Moodlen opetus, projekti- ja intrakäyttö samassa organisaatiossa Pauliina Veräväinen, TaY.
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
1 OpiPal opintojaksopalaute- järjestelmä Opiskelijan opas
SDQ-kyselyn toteutus wilmassa Syksy Kyselyjen ajankohdat  Kysely toteutetaan syksyllä 3. ja 5. luokan oppilaille (keväällä 8. lk pilotti) 
Kesätyöntekijöiden kommentteja Opasnetistä ja ydinvoimatyöstä: ”Kun tulin kesätöihin minulla oli vain jokin suuntaa antava aavistus siitä mitä meinattiin.
Oodi ja tutkinnonuudistus Opiskelijarekisteri / Sari Zitting.
JOPOX Uusi hallinta / Lomaketyökalu. Uuden lomakkeen luonti Lomakkeen rakentaminen alkaa klikkaamalla auki Lomakkeet. Oletusarvoisesti oman joukkueesi.
YO-info syksy Koetilanne  Omia koepapereita ei tuoda, koetilanteessa annetaan tarvittava määrä paperia.  Koepaperiin jätetään marginaali.  Jokaisessa.
Yhdistykset ja tietosuoja-asetus – mikä muuttuu?
Oodin versio 2.9 Tulleet muutokset
Käyttäjien kertomaa: Ryhmätoivetyökalu
Ryhmätoivetyökalu tutuksi
Painopisteenä: Oodin hops
Miten luon valtuuden uudistuneessa Valtuudet- käyttöliittymässä?
Amispalaute ja Arvo – opetushallinnon vaikuttavuuspalvelu
Esityksen transkriptio:

PalauteOodi

PalauteOodin historia PalauteOodi luotiin Hy:n Lääketieteellisen tiedekunnan tarpeista ja toimesta. Ei ollut osa Oodia aluksi laisinkaan Ostettiin osaksi Oodia

PalauteOodin käyttötavoista 1/3 Palautelomakkeet luodaan aina opetustapahtumalle, eli täytyy olla olemassa kurssi, jolle opiskelijat ilmoittautuvat, johon palautelomake luodaan. Palaute kerätään tiettynä aikana yhden kerran aina kustakin kurssista. Vielä versiossa 2.6 palaute voidaan kerätä vain pääopetustapahtumalta (ei sen alla olevista ryhmistä) Palauteaika alkaa oletuksena 7 pv ennen kurssin päättymistä ja kestää 21 päivää. Onko toimiva ratkaisu? Jokaiselle palautelomakkeelle voi joko Luoda jokaiselle uudet omat kysymykset Poimia olemassa olevista vaihtoehdoista haluamansa Ladata esivalitut kysymykset lomakkeelle

PalauteOodin käyttötavoista 2/3 Voidaan myös valita vaikka kaikki laitoksen kurssit kerralla ja ladata niille kaikille esivalitut kysymykset Palautteen määrällisiä yhteenvetoja pääsevät katsomaan kaikki jotka voivat kirjautua WebOodiin Tekstivastaukset näkyvät vain opettajalle. Myös organisaation palautevirkailijalla on pääsy tekstivastauksiin. PalauteOodin prosessin kannalta on suositeltavaa, että opetustapahtumaan tehdyt ilmoittautumiset vahvistetaan ennen palauteajan alkamista. Näin estetään opiskelijoiden ilmoittautumisten poistaminen kesken palauteajan ja tätä kautta yhteenvetoarvojen vääristyminen.

PalauteOodin käyttötavoista 3/3 Pedalehtorit ovat luomassa yhteistä kysymyspatteristoa, joka voidaan antaa kaikkien yksiköiden käyttöön järjestelmästä riippumatta. Oodissa asia voitaisiin hoitaa mm. niin, että yksiköt, jotka haluavat tietyt kysymykset käyttöönsä, ilmoittavat siitä minulle ja minä lisään tiedon käyttöorganisaatiosta kysymykselle. Tämän jälkeen kysymys voidaan ladata lomakkeille. Toivottavaa olisi, että kokonainen tiedekunta valitsisi tietyn kysymyspatteriston, joka ladattaisiin sen yksiköiden lomakkeille. PalauteOodin käyttölupien myöntämistä tullaan tiukentamaan ja vanhat luvat tarkistetaan (tietosuojakysymys)

PalauteOodin uudistukset versiossa 2.7 1/3 Ryhmäpalaute : Palautetta voi kerätä nyt opetustapahtumahierarkian kaikilta osilta (kaikista ryhmistä) Kysymys voidaan laittaa latautumaan vain pääopetustapahtumalle, aliopetustapahtumalle tai molemmille

PalauteOodin uudistukset versiossa 2.7 2/3 Jokaiselle palautelomakkeelle voi luoda oman muistutusviestinsä (oletusviestiä voi edelleen käyttää)

PalauteOodin uudistukset versiossa 2.7 3/3 Muita pienempiä muutoksia Palautteen anto onnistuu, vaikka olisi yli 1000 ov/ov Kysymyksiä ei voi enää poistaa lomakkeelta, johon on vastauksia Kysymystekstiä ei voi enää muuttaa, jos siihen on annettu vastauksia Massaluontityökalun toimintaa parannettu Valintalistojen järjestys korjattu Valintalistojen tulosten näyttämiseen lisätty % kenttä

PalauteOodi ja tietosuojavaltuutetun ohjeistus Tietosuojavaltuutettu on julkaissut ohjeistuksen oppilaitosten ja korkeakoulujen palautekäytännöistä Ohjeistus on julkaistu tietosuojavaltuutetun ”Hyvä tietää” sarjassa 1/2008 (Henkilötietojen kerääminen koulutuksen itsearviointiin liittyvissä kyselyissä) Ohjeistus ottaa kantaa palautteen keruun suunnitteluun, keruuseen, käsittelyyn ja säilyttämiseen Koskee kaikkia oppilaitoksia ja korkeakouluja Koskee kaikkia palautteenkeruumenetelmiä, sekä sähköisiä että ei-sähköisiä Koskee itsearviointiin kerättyä palautetta

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 1/6 1. On tehtävä suunnitelmallisesti itsearviointia, eli kerättävä jatkuvaa palautetta omasta toiminnastaan. (Yliopistolaki 5§). On myös julkistettava saadut tulokset, (eli opettajan itse itselleen keräämä palaute on eri, mutta nämä kaksi voidaan varmaan yhdistää). 2. Yksiköiden informointia: Vastaajien on voitava vastata nimettömänä. Nimen saa kysyä, mutta sen antamisen on oltava vapaaehtoista (s.5). Nimen kysymiselle tulee olla erityiset perusteet.

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 2/6 3. Yksiköiden informointia: Opiskelijoiden on voitava vastata anonyymisti, mutta on huolehdittava, että vastaaja on oikea opiskelija (eli vain asianmukainen henkilö saa voida vastata palautteeseen). 4. Yksiköiden informointia: Opettajia on informoitava kerättävästä palautteesta. Heille on kerrottava, miksi häneen liittyviä tietoja kerätään ja mille tahoille tietoja säännönmukaisesti luovutetaan.

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 3/6 5. Yksiköiden informointia: Saa kerätä vain tarpeellisia tietoja. Tarve on suunniteltava etukäteen. Jokaisella hetkellä saa käsitellä vain sillä hetkellä suoritettavassa koulutuksen arvioinnissa tarpeellisia tietoja. 6. Yksiköiden informointia: Kerättävästä palautteesta on tehtävä rekisteriselosteote, jos palautteesta muodostuu henkilörekisteri. Rekisteriseloste on luotava etukäteen ja palautetta saa kerätä vain rekisteriselosteessa kerättävään tarkoitukseen. Rekisteriselostetta ei saisi muuttaa jälkikäteen. Rekisteriselosteet julkaistaan kirjaamon www-sivuilla.

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 4/6 7. Esimiesten tulee määritellä ne henkilöt, jotka saavat työnsä puolesta käsitellä palautetta. Henkilöistä on oltava tieto. Jokainen henkilö saa käsitellä vain omaan työhönsä kuuluvaa palautetta. Käsittelyvastuut on määriteltävä. 8. Yksiköiden informointia: Vastauksia analysoitaessa voidaan huomioida vain kunkin kyselyn kannalta oleellinen tieto.

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 5/6 9. Opettajalle on annettava mahdollisuus kommentoida saamaansa palautetta, mm. esimiehelleen ja opettajalla tulee olla mahdollisuus esittää oma näkemyksensä. 10. Tulokset on julkistettava. Jos tuloksista voi nähdä, kenen opettajan palaute on, tulee siitä kysyä opettajan lupa. Luvatta voi julkaista vain sellaista palautetta, mistä opettaja ei ole löydettävissä millään tavoin.

Tietosuojavaltuutetun ohjeistus : Huomioitavaa ja muutosvaatimuksia 6/6 11. Vastausten säilytysaika tulee määritellä. Vastauksia voi säilyttää vain noin 2 vuotta. Yhteenvetoja, joista opettajaa ei ole löydettävissä, voidaan säilyttää pitempään. On siis tehtävä suunnitelma, miten ja koska vastaukset tuhotaan. 12. Eri järjestelmissä olevista palautteista on luotava rekisteriselosteote, jos palautteessa käsitellään henkilötietoja.

PalauteOodi ja muutostarpeet/-toiveet Tekstiä…. …