Oivaltamisen iloa Anna-Liisa Karjalainen, IT-suunnittelija, TAMK Kristiina Lilja asiakkuuspäällikkö, TAMK Katri Lietsala, toimitusjohtaja, Gemilo Oy IT2013, Tampere 6.11.2013
työelämä-korkeakoulu Monialainen Kansainvälinen Painopisteinä Hyvinvointi ja terveys Talous ja tuotanto Oppiminen ja luovuus
ASIAKKUUDET JA KUMPPANUUDET TAVOITTEET 4/8/2017 ASIAKKUUDET JA KUMPPANUUDET TAVOITTEET Suomen asiakasorientoitunein ammattikorkeakoulu Asiakkuuksien kehittäminen pitkäjänteisiksi kumppanuuksiksi Kumppanuuden hyödyt: monialaisuus, ennakoitavuus, syvällisyys, systemaattisuus, molempien osapuolia hyödyntävä yhteistyö
Asiakkuuksien ja kumppanuuksien kehittämisen lähtökohta YHTEISTYÖKUMPPANEIDEN KARTOITUS Toteutus: tärkeimmistä yhteistyökumppaneista kysely yksiköittäin Tulokset: 7 koulutusyksikön keskeisiä yhteistyökumppaneita yli 500 Yritysyhteistyössä aktiivisten TAMKilaisten tunnistaminen Yritykset joilla yhteistyötä useiden yksiköiden kanssa
Asiakkuudet & kumppanuudet TARVE CRM JÄRJESTELMÄLLE Asiakaskeskeinen Toimijoiden yhteen saattaminen Tiedon jakaminen ja tuottaminen Läpinäkyvyys
Järjestelmän nimi O I V A O = Osallistu I = Innostu V = Vaikuta A = Arvioi
Oivan hyödyt Vahvistaa asiakkuudet ja kumppanuudet ydintavoitetta Kokoaa yhteen laajasti TAMKin yhteistyökumppaneita koskevat tiedot Mahdollistaa asiakkaan osallistumisen kehittämistoimintaan Tiedon reaaliaikaisuus Seurantatietojen saatavuus
Kirjautuminen ja oikeudet Kirjautuminen TAMK-tunnuksilla, käyttäjäryhmät tulevat ldapista. Ulkopuolisille oma käyttäjäryhmä, oikeudet Lisäksi mahdollisuus manuaalisiin ryhmiin
Projekti etenee seuraavasti: Visuaalinen ilme TAMKin viestinnän linjaan Käyttökokemusten hyödyntäminen – toiminnallinen hienosäätö Ulkopuolisten itserekisteröinti ja HAKA-kirjautuminen Raportointi eri hakuehdoilla ja tulostus Exceliin Käytön laajentaminen vaiheittain
Käyttöönotto projektista prosessiksi
Suuntaa-antava tarkistuslista palvelulla on omistaja elinkaari tekninen dokumentaatio loppukäyttäjän ohje palvelupolku käyttöönoton tiedotesuunnitelma herätteiden hallinta varmuuskopiointi esitelty ja ohjeistettu IT-tuelle
Arviointi Tuotannossa olevan palvelun toimivuutta ja laatua arvioidaan määräajoin koko palvelun elinkaaren aikana.
Kiitos mielenkiinnosta! Yhteystiedot kristiina.lilja@tamk.fi anna-liisa.karjalainen@tamk.fi katri.lietsala@gemilo.com