FUAS-opiskelijaliikkuvuus Rehtorikokous 19.10.2011 Pirjo Kuisma.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Copyright VirtuaaliAMK1 Opiskelijaliikkuvuus amk.fi –portaalissa vuonna 2011.
Advertisements

Pääkaupunkiseudun 8. luokkien palvelukyky Espoo, Tapiolan koulu Joulukuu 2013.
Avoin ammattikorkeakouluopetus. AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS  Opinnot ovat avoimia kaikille kiinnostuneille koulutustaustasta,
Tervetuloa abiturienttien vanhempainiltaan
portaali Tutkinto- opiskelijan palvelut eOpintotoimisto Avoimen amk:n opiskelija- palvelut Neuvonta- ja tiedotuspalvelut.
Johdatus tutkimusmetodologiaan
Suomen koulutusjärjestelmä
Itä-Suomen ESR –ohjelma Toteutus ajalla
Joustava työssäoppimispolku TO La-To La-To TO La-To HOPS La-To HOJKS ROPS.
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla
Tervetuloa opiskelemaan sosiaalityötä Tampereen yliopistossa
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
FUAS-liittouma – maan suurin ammattikorkeakoulukokonaisuus July 2,
Nykytilan kuvaus: Havainnointitutkimus
Eurooppalainen kielisalkku ammattikorkeakoulussa
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
“Ammattiopiston nuoren terveyden edistäminen” -NOPS – hankkeen alueseminaari Laurea Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS, Nuoren työ- ja toimintakyvyn.
Ohjaustarvearvio ja ohjaustarve kartta/ Ryhmänohjaajan näkökulma
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO 2014 Elinkeino- ja liiketoiminta 4 % Perusrahoitus 67 % Muu täydentävä rahoitus 9 % Ulkomainen rahoitus 3 % Suomen Akatemia 12 %
Ilmoittautuminen korkeakouluihin ja opetushallitus RAKETTI-OPI:n TIETO-asiantuntijaryhmä Antti Mäki,
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Ammattikorkeakoulujen yhteishaut 2013
1 ©TNS 2012 NEUVOLOIDEN VASTAANOTTOJEN ASIAKASTYYTYVÄISYYSMITTAUS Neuvolat - suurten kaupunkien vertailu 2012 Kaupunkikohtainen vertailu.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Alustavia tuloksia.
V V V V V V V V V V V V Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon palvelujen ja kustannusten vertailu 2009 Kuuden suurimman kaupungin lasten päivähoidon.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014
LIIKE-RESTO-OPS-linjaukset Kaija Sääski.
TYÖLLISTYMINEN JEDUN OPISTOISSA TUTKINNOITTAIN VUOSINA Kulttuuriala.
OPISKELIJAKYSELY Tulokset Toisen asteen yhteys - hanke.
Seinäjoki kisa A Tuomari: Tytti Lintenhofer ALO 12kyl, 4pys Kyl:
Opettamisesta osaamiseen -seminaari
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Työryhmän jäsenet  Eva Forssén Laurea  Kari Kataja HAMK  Antti Kauppi FUAS-liittouma  Pirjo Kuisma.
Case Omnia, LAHP10SEA : Atto-aineita osittain työssäoppien päiväkodissa, sosiaali ja terveysalan pt.
Maitotaito PIENEN VAUVAN PÄIVÄ Maitotaito.
1 Invalidiliiton Järvenpään koulutuskeskus Työvalta / Kaarnakorpi, Laine, Muotka, Ovaska ”Tekemällä oppii!” - Liiketalouden perustutkinto.
FUAS Kielet ja viestintä
E-opetuksen ja –tuen osaamistiimi
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
AHOT Terveys-ja hoitoalan klusterissa
FUAS-Opiskelijahallintojärjestelmä Virtuaalikampuksen työryhmä
OHJAUSJÄRJESTELMÄN KEHITTÄMISPROSESSIN KÄYNNISTYS Case: Hämeen ammattikorkeakoulu Tapani Pöykkö ja Birgitta Varjonen
Opettaja Uusimmat Oma opetukseni Kurssi-ilmoittautuminen: TILTP1, kurssilaisten valinta TILTP2, ilmoittautuminen päättynyt Arviointi: METAA2,
Opiskelijatilastointi Ammatillinen peruskoulutus, 5647 opiskelijaa Lukiokoulutus, 375 opiskelijaa Oppisopimuskoulutus, 1039 opiskelijaa Huom!
Ympäristövastuu: Havainnointitehtävän ohjeistus
Esittelyvideo. Esittelyvideo Lapin AMK Opiskelijoita Henkilökuntaa 500.
Lukujärjestys Kevät 2015.
Laajennettu työssäoppiminen Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto Työpaikkaohjaajille suunnattu kysely keväällä 2011 Tiivistelmä tuloksista.
Mistä voit anoa hyväksilukuja? muissa oppilaitoksissa suoritettuja kursseja aktiivinen koulun ulkopuolinen toiminta: esim. järjestö-, kulttuuri-, ohjattu.
Korkeakoulu pohjoisen Suomen tarpeisiin –7 850 opiskelijaa mukaan lukien n. 90 ulkomaista tutkinto- ja 180 vaihto-opiskelijaa n. 50 maasta aikuisopiskelijaa.
FUAS Virtuaalikampus.
Tavoitteen asettaminen: tunnusluvut 1 Toteutuma 2007 Toteutuma 2008 OPM tavoite v Tavoite 2012 Lukuvuodessa vähintään 45 op suorittaneiden.
OTEK Kansainvälisen toiminnan kehitystavoitteet ja – toimenpiteet vuodelle 2013 Huom! Lähtökohtana neljän osaston jako Mainitut tavoite-liikkuvuusluvut.
Suomen Lääkäriliitto | Finnish Medical AssociationLääkärit Suomessa | Physicians in Finland Tilastotietoja lääkäreistä ja terveydenhuollosta 2014 Statistics.
Sidosryhmäseminaari Koulutussuunnittelija Kaarina Närhi - Avoin ammattikorkeakouluopetus ( - Ylemmät ammattikorkeakoulututkinnot.
Suorakaiteen muotoisiksi Pötkylän oltava riittävän pitkä, koulutusohjelmasta riippuen, periodit tultava selkeästi esiin, jotta jaksojen sijoittuminen selkeä.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Ajatuksia AMK-opintoihin valmentavan koulutuksen sisällöistä Metropolia / Riitta Metsänen.
Opettajatutoreiden info Opiskelijoiden kansainvälistymistä tukevat mahdollisuudet tekniikan yksikössä Tekijä, pvm.
Siirtymät koulutukseen ja työelämään
5/2004 CIMO Liikkuvuuden lisääminen ongelma-aloilla: case tekniikka Taulukot: Suomesta ulkomaille lähtevät vaihto- opiskelijat suhteessa uusiin opiskelijoihin.
Avoin tulevaisuus? Kaikille avoimia korkeakouluopintoja
PAKKI –sisällysluettelo, klikkaa linkkiä, paluu painikkeella
Ilmoittautuminen korkeakouluihin ja opetushallitus
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
Hämeen ammattikorkeakoulu HAMK
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
Englannin ja ruotsin tasokokeet
Esityksen transkriptio:

FUAS-opiskelijaliikkuvuus Rehtorikokous Pirjo Kuisma

Kesäopinnot 2011 – tarjonta ja ilmoittautumiset HAMK (48 opintojaksoa):338 muu FUAS ilmoittautumisia 821 HAMKilaisten ilmoittautumisia 1159 yhteensä LAMK (36 opintojaksoa)269 muu FUAS ilmoittautumisia 579 LAMKilaisten ilmoittautumisia 848 yhteensä Laurea (24 opintojaksoa):156 muu FUAS ilmoittautumisia 501 ilmoittautumista Laureasta 657 yhteensä Yhteensä ilmoittautumisia oli 2664, joista 763 oli kumppaniAMKiin. 108 opintojaksosta 37 oli virtuaalisia ja 17 opetuskieli oli englanti. 7 oj peruuntui kokonaan. March 29,

Kesän 2011 OJ-toteutuma koulutusaloittain koulutusalaOJ -määräOp-määrä Yhteiset opinnot8356 LAMK, 2 Laurea Kulttuuriala18648 LAMK, 10 HAMK Luonnontieteiden ala5313 HAMK, 2 LAMK Luonnonvara- ja ympäristöala7257 HAMK Sosiaali-, terveys- ja liikunta-ala HAMK, 4 LAMK, 13 Laurea Tekniikka- ja liikenneala HAMK, 5 LAMK Marata5262 LAMK, 3 Laurea Yrittäjyyden, liiketalouden ja hallinnon ala HAMK, 3 LAMK, 5 Laurea March 29,

Kesäopinnot 2011 – toteutumatilanne Opinto- jakson nimi Opinto- jaksojen määrä Opinto- jaksojen op- laajuudet Ilmoit- tautu- neet Hyväk- sytysti suori- tetut opinnot Suori- tetut opinto- pisteet Hylätyt suori- tuksetEi arviota HAMK46 (-2) LAMK34 (-2) Laurea21 (-3) Yhteensä % ilmoit- tautuneista 2482 mahtui 57 %19 %24 % March 29,

Kesän 2011 opiskelijapalautteesta nousee  Arviointien saaminen kestää liian kauan  Informaation ja ohjauksen puute  Ilmoittautuminen on hankalaa  Ajanpuute on ongelma ja työn sekä opintojen päällekkäisyys (myös opintojen päällekkäisyys toisten opintojen kanssa)  Monipuolisempaa tarjontaa March 29,

Kesän 2011 palautteista kehittämiskohteita  Tarjonta opiskelijoille helposti saataville  Totsut tarkemmiksi (tavoitteet, sisältö, arviointikriteerit, esitietovaatimukset, toteutustapa, -aika ja paikka  Ilmoittautuminen samoin kuin muille opintojaksoille  Ilmoittautumistilanteen näkyminen heti opiskelijalle  Opiskelijoiden sitoutuminen ilmoittautumisiin tai niiden peruminen - varasijajärjestelmä  Arvioinnit suorituksista sujuvasti HOPSeille  Toimintatapojen ja käytänteiden yhtenäistäminen FUASissa March 29,

2012 kesäopinnot – aikataulut hyväksyttäväksi  samat määrälliset tavoitteet kuin 2011  Tarjonnan deadline (ko-vastaavat)  Toteutussuunnitelmien deadline (opettajat)  Tarjonta opiskelijoille esille (integraatiokeskittimen kautta)  Ilmoittautuminen alkaa ja jatkuu opintojakson alkamisajankohdan mukaan porrastetusti huhti-kesäkuuhun.  Kesäopinnot ajoittuvat ajalle – March 29,

FUAS-opiskelijaliikkuvuusohjeet opiskelijoille  Yhteiset FUAS-ohjeet opiskelijoille:   opiskelijalle  FUAS-opinnotFUAS-opinnot  Lukuvuoden opinnot  Kesäopinnot (päivitetään lokakuussa)  YAMK-opinnot  Ohjeet ovat myös englanniksi  Huom. AMK-kohtaiset lisäohjeet kunkin omissa introissa / portaaleissa. March 29,

FUAS-opiskelijaliikkuvuusohjeet henkilöstölle  Yhteiset FUAS-ohjeet henkilöstölle:   opiskelijalle  Ohjeita henkilökunnalleOhjeita henkilökunnalle  Huom. Kunkin AMKin omat lisäohjeet henkilöstölle ovat kunkin omissa introissa / portaaleissa. March 29,