Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin 17.11.2010 Tornio – 19.11.2010 Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Advertisements

Tutkimus ICT-alan myynnin esteistä Yhteenveto 2014
Ilkka Nieminen PIENET- JA KESKISUURET TAVARANTOIMITTAJAT KAUPAN YHTEISTYÖKUMPPANEINA KALAVIIKKO 2008 JOHTAJA ILKKA NIEMINEN PÄIVITTÄISTAVARAKAUPPA.
Tulosmarkat Oy 10-vuotisseminaari Tervetuloa!. 10-vuotiskavalkadi Mistä kaikki alkoi? • Tausta (DI tuotantotalous, teollisuuskokemus) • Uskallus • Oppi.
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Hanke- ja yritysyhteistyö Parturi-kampaajat Tampereella Kotipalveluyrittäjät Matkailualan verkkomarkkinointi Parturi-kampaajat Tampereella Kotipalveluyrittäjät.
Reeta Rönkkö, Maaseudun Sivistysliitto. • Laajakaista kaikille 2015 – mutta miten? • Pohjois-Karjalan maakuntaliiton hallinnoima • Maaseudun Sivistysliiton.
Yritysfoorumi Työpajat. Työpaja 1: Liiketoimintamahdollisuuksien kasvattaminen sähköisen myynnin ja markkinoinnin avulla (vetäjä Mari Uusitalo)
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
Tiedonhankinnan prosessit muutoksessa
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Nuorten Tietokoneenkäyttö.
Turvallinen ja tehokas kertakirjautuminen webbipalveluihin Pekka Lindqvist
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Sosiaalisen median koulutus
LAPSET JA INTERNET Miten suojella lapsia Internetin vaaroilta?
Sosiaalinen media. Timo Suvanto
Sosiaalisen median hyödyntäminen nuorten parissa tehtävässä työssä
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Oulu Juha Pulkkinen Tekes.
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
Ohjelmistokehittäminen. Luku 1 – Mitä on ohjelmistokehittäminen?
Viestintää ja tiedonhallintaa helposti ja tehokkaasti Olli Aro Kehittämiskonsultti – Business Development Consultant.
Saatavuus kilpailukeinona
Verkkotaitokoulutus Aloitus. Koulutuksen sisältö Verkonkäytön perustaitoja (3.11.) Tiedonhaku verkossa (10.11.) Työnhaku verkossa (17.11.) Asiointi ja.
Käyttäjäkokemuksen muodostuminen ja kehittäminen verkkoyhteisössä Maria Hyytiäinen Työn valvoja ja ohjaaja: Dosentti Timo Korhonen
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Lappi 1.
Sosiaalisen median suihku Mistä on kyse?. Miten ja missä viestit?
Maaseutumatkailun suhdanteet ja kehittäminen Kysely yrittäjille.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kansallisen käyttäjäkyselyn tuloksista yleisissä kirjastoissa Kirjastotoimen johtaja Pirkko Lindberg Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Diplomityöseminaari : Uudet tietoverkkoteknologiat perinteisen liiketoiminnan vauhdittajina Tekijä: Sami Jaatinen Valvoja: Prof. Raimo Kantola.
Pk-yritysbarometri, syksy 2014 Alueraportti, Pääkaupunkiseutu 1.
2000-luvun medialukutaito MikkoAleksiMatias.  Sosiaalisen median räjähdysmäinen kasvaminen nykymaailmassa on muuttanut merkittävästi perinteistä joukkoviestintää.
Pk-yritysbarometri, kevät 2015 Alueraportti, Pohjanmaa 1.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
SOSIAALINEN MEDIA MYYNTITYÖSSÄ 1. SOMEN JAOTTELU Sosiaalinen media voidaan määritellä ei alueisiin, sen mukaan, millainen rooli käyttäjällä on sovelluksessa.
Sosiaalinen media ja rotarytoiminta
Verkko sosiaalisuutena Janne Matikainen VTT, yliopistonlehtori Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia Viestinnän laitos.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Sosiaaliset mediat Verkkovälitteinen asiakastyö.
SOSIAALINEN MEDIA MARKKINOINTIKANAVANA KASPER HAKUNTI.
Verkkokaupan perustaminen. Verkkokaupan kehitysvaiheet Verkkoläsnäolo Yritykset perustavat www-sivut yleisen internet-buumin seurauksena Sivut olivat.
Kirjan tehtävien vastaukset s. 114 III Vaikuttamisen kanavat 10 Media on tärkeä mielipidevaikuttaja.
Flextila – ratkaisuja käytännön tarpeisiin Valtakunnallinen asukashankintaseminaari Perjantai Verkossa ja Mynämäellä.
Asiakkaan kohtaaminen verkossa Marika Lindström, verkkoviestintä.
Koulutusviennin nykytila Jaana Palojärvi, OKM. Oppimisala Suomessa (TEKES 2015) Vientiä tekee vain muutama liikevaihdoltaan keskisuuri tai suuri yritys.
Ylivieskan lukion sähköiset oppimisympäristöt. Miksi lukiossa siirrytään sähköisiin oppimisympäristöihin?
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Sosiaalinen media työelämän viestintäkanavana
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Skeema Ihminen on sosiaalinen olento Motivointi 1: Pohdintapilvi: Oletko sosiaalinen silloin kun olet sosiaalisessa mediassa?
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Pk-yritysbarometri, kevät 2017
Pk-yritysbarometri, syksy 2016
Suomi.fi-yrityssivusto
Satakunnan TE-toimisto
Yritysten soittokierros
Esityksen transkriptio:

Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät PK-YRITYSTEN KEHITTÄMISTARPEET, n= kaikki vastaajat

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät Asiakkaat pakenevat verkkoon Mitä tämä tarkoittaa minun omalta kanaltani? →Mitä tämä tarkoittaa oman edustamani yrityksen kannalta? → Mitä asioiden digitalisoituminen, internet ja sosiaalinen media on saanut aikaan? Suomessa internetin räjähdysmäinen leviäminen alkoi 1993 (EUnet Finland). Vuonna % maamme vuotiaista kansalaisista käytti internetiä säännöllisesti.

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät Internetin käyttötapoja Tiedonhaun kannalta internetin yleistyminen on merkinnyt vallankumousta - hakukoneet Internet ja digitalisoituminen ovat vaikuttaneet merkittävästi myös kaupankäynnin sähköistymiseen, erityisesti kuluttajakaupan osalta. → verkkosivut, → nettikauppa, → verkkokauppa – avoinna 24 h Sähköposti, uutisryhmät, postituslistat, chatit ja keskustelufoorumit KUN HAETAAN SÄHKÖÄ MARKKINOINTIIN ONKO EDESSÄ SEKAMELSKA ? Mitä? Miten? Kenelle?

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät Sähköä markkinointiin ja myyntiin Internet tarjoaa esim. Pohjois-Suomessa sijaitsevalle yritykselle huomattavasti suurempaa markkinapotentiaalia kuin pelkkä paikallinen liiketoiminta voi koskaan tarjota. »EDELLÄKÄVIJÄT Toimialat:Matkailu – asiakkaiden arvostelu Asunnonvälitys Käytettyjen autojen ja veneiden kauppa Onko yrityksellä varaa jättäytyä pois internetistä ja sen mahdollistamista sähköisistä mahdollisuuksista? Internet on mahdollistanut myös sosiaalisen median. Nyt viestijän ja vastaanottajan välinen ero puuttuu

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät Sähköä markkinointiin ja myyntiin PK-YRITYSTEN KEHITTÄMISTARPEET – RUNSAS KOLMANNES YRITYKSISTÄ KOKEE MARKKINOINNIN JA MYYNNIN MERKITTÄVIMPÄNÄ KEHITTÄMISTARPEENA Osa yrityksistä on huomannut sosiaalisen median mahdollisuudet ja lähtenyt aktiivisesti mukaan verkossa oleviin yhteisöihin Yhteisöjä käytetään tuotteiden markkinointiin Yhteisöjen kautta haetaan faneja yrityksen tuotteille, mainoksille Yritykset voivat käyttää yhteisöllisyyttä osana tuotekehitysprosessiaan Yhteisöllisyys – nykyajan sopuli ilmiö On muistettava, että sosiaalinen media toimii niin hyvässä kuin pahassa – sudenkuoppia on

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät MATKAPUHELIMEN KEHITTYMINEN Nykyiset matkapuhelimet ovat ominaisuuksiltaan hyvin lähellä tietokoneita – sähköposti kalentereineen – sosiaalisen median sovellukset – Facebookissa jo 100 miljoonaa mobiilikäyttäjää ja käyttäjämäärä kasvaa koko ajan M.O.T. Pienyrittäjän täytyy tuntea asiakkaansa myös verkossa………… ……………….miten se tapahtuu »→ kävijäseuranta

Tornio Kemi Asiallinen aamiainen Länsipohjan Yrittäjät Kävijäseuranta Koska verkossa näyttöruutu peittää yrittäjän kasvot, joten yrittäjä joutuu hahmottamaan asiakaskuntansa ja arvioimaan myymälänsä toimivuuden vaihtoehtoisin menetelmin Web –analyytikka ja kävijäseuranta ovat tehokkaita työvälineitä verkkopalvelun käyttäjäryhmän tunnistamiseen sekä myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen. Turhan moni kokee yhä, että pienyrittäjälle riittää pelkissä sähköisissä hakemistoissa näkyminen Internetissä paikallinen yrittäjä on samalla viivalla koko maan yrittäjien kanssa. Se on suuri mahdollisuus, mutta vain silloin, jos internetiä hyödynnetään oikein.