Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
TABLETTIPROFIILITUTKIMUS 2013 Etelä-Saimaa Kymen Sanomat Kouvolan Sanomat.
Advertisements

makramee-tekniikalla
TODENNÄKÖISYYSLASKENTA
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Valtakunnallisen kielikokeen perehdytystilaisuus Puheen ymmärtämisen koe Paasitorni Ari Maijanen.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian Maksimoi Mixisi caset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod.
ARJEN TALOUSKATSAUS Telebus helmikuu/2008/viikko 9.
Yksityishammaslääkärikysely lokakuussa •Kyselytutkimus kaikille Hammaslääkäriliiton Manner-Suomessa toimiville yksityishammas- lääkärijäsenille.
Paneelitutkimus – Kunto-Saimaa
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
KYSELY KUNTALIITOKSESTA TUUSNIEMEN KUNNAN ASUKKAILLE Tuusniemen kunta Tuomo Turja.
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1.2. Tuloperiaate ja permutaatiot
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
Aikakauslehdet tuovat tehoa mainontaan. Aikakausmedian tehocaset  Mainonnan teho todennettu tutkimuksella!  Tutkimusyhteistyössä tripod research oy.
Asunto & Rakentaja 12 – messulehden tutkimus Etelä-Saimaa
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Saimaa News -matkailulehden tutkimus Marraskuu 2011.
KOTITALO-LEHDEN LUKIJATUTKIMUS 2014 N971. Lehteä luetaan useampana päivänä Keskimäärin lehteä luetaan 2,2 päivänä.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien Ylivoimapankki Vesa Väisänen IROResearch Oy.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Asunto-Saimaan tutkimus Etelä-Saimaa Presentation name / Author Tutkimuksen taustaa Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Kontrollirakenteet laajemmin
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
#perjantaipähkinä Mikko, Lauri ja Sari saavat yhteensä 288€ rahaa. Mikko saa kaksi kertaa niin paljon kuin Lauri ja Sari saa 8€ enemmän.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Ostoskärryverkoston 2 –viikon kampanjan tavoittavuus.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
LUKUSUORA JA LUKUVÄLIT
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
© TNS Lähde: KMT AL + total Kevät 2015 Tietolähteiden käyttö ostoprosessin aikana – Autot Mitä seuraavista kanavista käytät kun etsit vinkkejä ja ideoita.
Yritysraportti Tulokset (päivitetty ) Vastaajamäärä (N) = 75
Matematiikkaa 3a, Kertausjakso Lukuja © Varga–Neményi ry 2016
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Raportin lukuohje Lukukerrat
Aikakauslehtien lukijamäärät, kokonaistavoittavuus ja digitaalinen tavoittavuus 2016 Lähde: KMT AL + total 2016.
Peitto & nopeus Peitto = kuinka monta kohderyhmään kuuluvaa kampanjalla tavoitetaan/kuinka suuri osuus kohderyhmästä mainoksella tavoitetaan. Shopper Plus,
Jaksollinen järjestelmä
Lähde: KMT AL + total syksy 2016/kevät 2017
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan Kevät 2017.
Aikakauslehtien lukeminen kuukausittain eri välineillä, kevät 2016
Itseisarvo ja vastaluku
Sanomalehdet voidaan jakaa: paikallis-, maakunta- ja
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö VPK toiminnan tunnettuus
Esityksen transkriptio:

Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014

Nettikysely KMT Kuluttaja kevät tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa ilmoitti lukeneensa ilmestymisvälin aikana (max. 10 kpl). Haastattelujen määrä: Kohtaamiskerroin raportoidaan totaalissa, naisissa, miehissä ja pt- ostopäättäjissä niillä lehdillä, joilla n-luku on vähintään 50. Aikakauslehtien kohtaamiskerroin

Aikakauslehtien kohtaamiskerroin muodostuu kahdesta eri kysymyksestä, jotka kerrotaan keskenään: Kysymys: Kuinka monta kertaa luet tai selailet yhtä XX -lehden numeroa? Ole hyvä ja merkitse kyseisen lehden kohdalle lukukertojen määrä. Vastaa kysymykseen myös muiden lomakkeella lueteltujen lehtien osalta. Kysymys: Kun edellisen kerran luit alla olevia aikakauslehtiä, niin kuinka suuren osan kustakin aikakauslehdestä suunnilleen luit tai selasit? -Kaiken/melkein kaiken, noin ¾ -osaa, noin puolet, noin ¼ -osaa, en juuri mitään Kerroin muodostetaan kertomalla vastaukset seuraavasti: vastaaja lukee lehteä x 3 kertaa ja edellisellä kerralla luki lehdestä noin puolet: Kohtaamiskerroin = 3x0,5=1,5 Aikakauslehtien kohtaamiskerroin

Seuraavissa taulukoissa on raportoitu kunkin lehden kohdalla vain ne luvut, joissa vastaajamäärä kohderyhmässä on 50 tai enemmän. Alle 50 jäävät vastaajamäärät on merkitty x –merkillä. Kohtaamiskertoimet eri kohderyhmissä

Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Perhe- ja yleisaikakauslehdet2,02,11,92,0 Aarre2,3xx1,9 Alibi1,8x1,72 Apu22,21,62,1 Apu Terveys1,6 x Askel1,8xxx ET-lehti1,82,111,9 Hymy1,41,21,61,4 Image1,6 x Kotimaa1,4xxx Seiska2,222,61,8 Seura1,81,91,71,9 Suomen Kuvalehti21,82,11,9 Valitut Palat1,9 1,8 Viva2,1 x2,2 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Naisten yleislehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Naisten yleislehdet1,71,81,11,7 Anna1,4 x Cosmopolitan1,6 x1,5 Demi22,1x1,2 Eeva1,81,9x1,8 Elle1,41,3x1,2 Gloria1,3 x Kodin Kuvalehti22,11,52 Kodin Pellervo1,51,7x1,6 Kotiliesi22,1x2 Kotivinkki1,92x2 Me Naiset1,71,8x1,6 Olivia1,41,5x1,4 Trendi1,8 x1,7 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Naisten erikoislehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Naisten erikoislehdet2,02,20,72,1 Fit2,12,3x2,1 Hyvä Terveys22,20,72 Kaksplus1,51,8x1,5 Kauneus & Terveys1,31,4x Kotilääkäri1,21,3x Kunto Plus1,92,3x2 Lapsen Maailma1,92x Me Naiset Sport1,71,8x1,9 Meidän Perhe2,12,5x2,2 Moda3,13,2x Suuri Käsityö3,83,9x4,1 Vauva1,61,9x1,7 Voi hyvin1,71,8x Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Autoilulehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Autoilulehdet1,91,02,01,8 Auto Bild Suomi1,7x1,91,5 Moottori1,8x1,91,6 Tekniikan Maailma1,90,92,11,8 Tuulilasi1,7x1,81,6 Vauhdin Maailma2,3x 2,4 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Asumisen ja rakentamisen lehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Asumisen ja rakentamisen lehdet2,22,51,22,3 Avotakka22,21,32 Deko.22,3x2 Divaani1,82x1,9 Glorian Koti1,72x Koti ja keittiö2,32,6x2,3 Maalla2,83x2,9 Meidän Mökki2,431,92,6 Meidän Talo1,62,11,31,6 TM Rakennusmaailma1,7x Unelmien Talo & Koti3,7xx3,9 ViherPiha2,631,62,6 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Tietokonelehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Tietokonelehdet1,51,31,71,5 MB (Mikrobitti)1,9x21,7 MPC (MikroPC)1,4x 1,5 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Harrastuslehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Harrastuslehdet2,01,52,01,8 Caravan1,71,22,11,6 Erä21,72,12 Golflehti1,912,41,8 Jääkiekkolehti2,4x2,81,7 Kamera-lehti2,2xx Kippari2,4xx1,6 Koiramme1,51,61,31,4 Matkaopas2,22,4x2,3 Metsästys ja Kalastus1,611,91,6 Mondo1,6 x1,5 Suomen Luonto1,82,1x1,9 Urheilulehti2,1x2,2 Vene2x2,32,2 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Lasten ja nuorten lehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Lasten ja nuorten lehdet2,2 2,32 Aku Ankka2,2 2,32 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Asiakaslehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Asiakaslehdet1,11,30,91,1 Me-lehti1,11,30,81,1 Yhteishyvä11,20,91 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet1,31,11,31,2 Arvopaperi1,4x 1,3 Talouselämä1,21,11,31,2 Tekniikka & Talous1,5x1,61,1 Veronmaksajan Taloustaito1,6 1,51,7 Yrittäjäsanomat0,8 0,90,8 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Muut ammatti- ja järjestölehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Muut ammatti- ja järjestölehdet1,61,31,71,4 Diabetes1,31,50,91,3 Koneviesti1,8x21,7 Käytännön Maamies1,7xxx Maatilan Pellervo1,4xx1,2 Metsälehti1,7x1,91,8 Metsälehti Makasiini1,9x2,11,6 Opettaja11,10,71 Urakointi Uutiset1,8x x Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Ruoka- ja juomalehdet Kohtaamiskerroin x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Ruoka- ja juomalehdet2,12,21,72,2 Glorian ruoka & viini2,22,5x2,3 Maku2,42,5x Viini1,6xx1,7 Kaikki aikakauslehdet yhteensä 1,91,81,51,8 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Seuraavissa taulukoissa on raportoitu kunkin lehden kohdalla vain ne luvut, joissa vastaajamäärä kohderyhmässä on 50 tai enemmän. Alle 50 jäävät vastaajamäärät on merkitty x –merkillä. Kohtaamiskontaktit eri kohderyhmissä

Aikakauslehtien kohtaamiskontaktit on lehden lukijamäärä kertaa kohtaamiskerroin Esimerkki: jos lehden x lukijamäärä on ja kohtaamiskerroin 1,5, niin lehden kohtaamiskontaktien määrä on Kohtaamiskontaktit raportoidaan totaalissa, naisissa, miehissä ja pt- ostopäättäjissä niillä lehdillä, joilla n-luku on vähintään 50. Aikakauslehtien kohtaamiskontaktit

Perhe-ja yleisaikakauslehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Perhe- ja yleisaikakauslehdet Aarre205xx138 Alibi192x Apu Apu Terveys140119x132 Askel92xxx ET-lehti Hymy Image12391x117 Kotimaa72xxx Seiska Seura Suomen Kuvalehti Valitut Palat Viva188163x186 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Naisten yleislehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Naisten yleislehdet Anna349332x337 Cosmopolitan278256x193 Demi295288x84 Eeva563544x533 Elle9180x73 Gloria249231x238 Kodin Kuvalehti Kodin Pellervo210170x186 Kotiliesi613541x581 Kotivinkki477440x465 Me Naiset587522x489 Olivia114113x111 Trendi206198x163 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Naisten erikoislehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Naisten erikoislehdet Fit203201x189 Hyvä Terveys Kaksplus119121x114 Kauneus & Terveys367340x343 Kotilääkäri121107x119 Kunto Plus173159x169 Lapsen Maailma7976x78 Me Naiset Sport177179x169 Meidän Perhe306297x301 Moda332326x301 Suuri Käsityö953922x918 Vauva169156x166 Voi hyvin309272x302 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Autoilulehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Autoilulehdet Auto Bild Suomi235x Moottori363x Tekniikan Maailma Tuulilasi518x Vauhdin Maailma184x Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Asumisen ja rakentamisen lehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Asumisen ja rakentamisen lehdet Avotakka Deko x222 Divaani156138x147 Glorian Koti232228x225 Koti ja keittiö356338x341 Maalla213212x213 Meidän Mökki Meidän Talo TM Rakennusmaailma241x Unelmien Talo & Koti203xx201 ViherPiha Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Tietokonelehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Tietokonelehdet MB (Mikrobitti)334x MPC (MikroPC)94x7178 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Harrastuslehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Harrastuslehdet Caravan Erä Golflehti Jääkiekkolehti297x Kamera-lehti127xx116 Kippari152xx83 Koiramme Matkaopas202134x191 Metsästys ja Kalastus Mondo191138x175 Suomen Luonto178139x168 Urheilulehti224x Vene157x Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Lasten ja nuorten lehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Lasten ja nuorten lehdet Aku Ankka Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Asiakaslehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Asiakaslehdet Me-lehti Yhteishyvä Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Talouselämän ja yritystoiminnan lehdet Arvopaperi111x8493 Talouselämä Tekniikka & Talous151x14191 Veronmaksajan Taloustaito Yrittäjäsanomat Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Muut ammatti- ja järjestölehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Muut ammatti- ja järjestölehdet Diabetes Koneviesti398x Käytännön Maamies115xxx Maatilan Pellervo138xx90 Metsälehti248x Metsälehti Makasiini183x Opettaja Urakointi Uutiset174x154x Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090

Ruoka- ja juomalehdet Kohtaamiskontaktit (000) x) n<50 Kaikki N=4090 Naiset N=2254 Miehet N=1836 Pt-päättäjät N=3469 Ruoka- ja juomalehdet Glorian ruoka & viini328226x308 Maku268233x261 Viini121xx112 Lähde: KMT Kuluttaja kevät 2014, N=4090