Sisällönsuunnittelun workshop 11.12.2014. Verkkokoulutusprojektin eteneminen KonseptointiSisältösuunnittelu Vaatimus- määrittely ja visuaalinen ilme Sisällöntuotanto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

VAIKUTTAJAPÄIVÄT. VAIKUTTAJAPÄIVÄT 2014 • Vaikuttaja-päivät on vuosittain järjestettävä vantaalainen foorumi, jossa koulut, päiväkodit, muut.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
ÄIDINKIELEN YLIOPPILASKOE
1. Tunnetko oman kotiseutusi kansallispuvun?
TTL Sosiaalisessa mediassa
Lähipäivä T Business process development methods 1.
Soveltavan mikrobiologian erikoistyö KE (5op) Soveltavan mikrobiologian jatko- ja täydennyskoulutuskurssi KE (3 op) Kevät 2010 (periodi.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  PÄIVÄOPISKELIJAT: – KAKSI LUOKAA (SUOMI) –YKSI LUOKKA (ENGLANTI)
Esityksen suunnittelu N-piirin johtamisvalmennus
Tuplatiimi -työmenetelmä
Fi.opasnet.org fi.opasnet.org/fi/Ydinvoima Haluamme tietää Sinun mielipiteesi. Äänestikö kansanedustajasi oikein ydinvoimasta? Kansalaisparlamentti ydinvoimasta.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Oppia ikä kaikki - Työkaluja yhteisöllisyyden kehittämiseen syksy 2014
YK:n lapsen oikeuksien sopimus (LOS)
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
Vanhempien vertaisryhmä pilotti Myllypuron yläaste 2009 Ulla Hukka, erityisopettaja Tiina Valtonen, opinto-ohjaaja.
Rakenteen ja ilmeen määrittelystä konseptissa. Konseptisuunnittelu Konseptisuunnitelman sisällöstä Konseptisuunnitelmassa kuvaillaan Projektin tausta.
Tuloksia liikenneministeriön tulevaisuuskatsauksen jäsentämisestä Sami Majaniemi LVM, Jouni Tuomisto THL.
TYÖN AIHE Oma nimi ja ryhmän tunnus
Rauhallinen maalaushetki iPadeilla Luokassa on yksi väkivaltainen lapsi.
Työllisyysportti ”Ei vain tietoa, vaan ihmistä varten”
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Kokemuksia sometyökaluista verkkopalvelun kehittämisessä – Case toimeksi.fi Saara Pajunpää, VVV-projekti, Pohjois-Pohjanmaan sosiaali- ja terveysturvayhdistys.
Versolan pääsivu Paluu Takaisin Versolaan Soteversot Koulunkäyntiavustajan ammatti.
Käsikirjoitus oppimisaihiotuotantoa varten. Perustiedot Tuotantorenkaan nimi: Koordinaattori: Teema: Tämän teeman oppimisaihioilla tuotettavat opintopisteet:
© 2010 IBM Corporation1 Sivustoalue  Internet sivu rakentuu sivustoalueista, jotka yleensä on jaoteltuna toiminnoittain osa-alueisiin.  Sivustoalueella.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
Visu Visuaalisuus Palvelu noudattaa THL:n graafista ilmettä. Ulkoasun tulee olla selkeä ja herättää luottamusta. Lisäksi työpajakeskusteluissa kuvailtiin.
Havaintokanavat.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
Digitarina Multimedia oppimisprojektina 2012 Vaka.
T Ryhmä ”Tete” Henkilökohtainen SE-harjoitus Marko Nikula (Assesment of Architecture) Arkkitehtuurin arviointi.
Tiedottajan ABC-4 *Mitä kannattaa, mistä pitää tiedottaa?
3. luokan englanti Vanhempainilta
Varhaiskasvatuksen asiakaskysely avoin varhaiskasvatus Varhaiskasvatuksen asiantuntija Marita Käyhkö
Hyvä tuutori, parempi ryhmä Tuutorikoulutus 2016 © 2016 Johanna Tikkanen |
Luo luottamusta – suojele lasta Opas ja verkkokoulutus
Mervi Väisänen OPINNÄYTETYÖSUUNNITELMAN ESITYS JA OPPONOINTI.
Mistä on hyvät sisällöt tehty?
Projektin tilannekatsaus
Johdanto Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Nuorisotyön ja koulun yhteistyötä Iisalmessa
Kuusi ajattelu-hattua
kansanedustajasi oikein ydinvoimasta?
Tutkimus terveystiedonopetuksessa
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
Datan avaamisen ohjeistus
Tänään tutkimme mediakriittisyyttä
Nuoret kuntapalveluita kehittämässä
SEURAAVAT TAIDOT HYÖDYLLISIÄ OHJAAMISESSA JA KOHTAAMISESSA
Toimivan oppilaskunnan hallituksen valinta – kuinka temppu tehdään?
Artikkelin rakenne Miettikää ryhmissä:
Hyvien käytäntöjen dialogit Yhdessä eteenpäin työpaja 25. 4
Otsikko kuvien asettelun kanssa
Kotitehtävä: suunnittelu
Tieto odottaa käyttäjäänsä - välineitä tiedon löytämiseen-
Kuntoutuspäivät 2018 KUVE:n suunnittelukokous 6. 2
Maahanmuuttajan askeleet työelämässä – Maastå-hanke Yhteisöllinen menetelmä järjestöille Tavoite: tarjota ammattiliitoille ja työyhteisöille.
Lasten ja perheiden palvelut: tiedotettavat asiat
Harjoituksen ohjaaminen
IDEA! Hyvinvointiklinikka
Pirkanmaan LAPE JUURRUTTAMISSUUNNITELMAN KESKEISET ELEMENTIT
Melindan laatuohjelma Lähtotietokyselyn tulokset ja toimenpiteet
Nuorten seuravalmennus suunnistusseurassa Välitehtävät
Harjoituksen ohjaaminen
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
Esityksen transkriptio:

Sisällönsuunnittelun workshop

Verkkokoulutusprojektin eteneminen KonseptointiSisältösuunnittelu Vaatimus- määrittely ja visuaalinen ilme Sisällöntuotanto ja multimedia- elementit Tekninen suunnittelu ja toteutus Pilotointi

Sisältösuunnittelu vaiheen tavoitteet Lähdemateriaali koottuna ja tiivistettynä. Rakennekäsikirjoitus valmiina. Oppimista elävöittävät tekijät suunniteltuna ja valikoituna. Osaamisen siirto tehty sisällöntuottajille ja verkkopedagogille koulutettavasta substanssialueesta.

Verkkokoulutus Elävöittää. Visualisoi. Konkretisoi. On tukena. Pääsy muihin verkkolähteisiin.

Tavoitteet Asennemuutos. Tietoisuuden lisääminen. Ajattelun ja keskustelun herättäminen.

Verkkokoulutuksen teemat Monitoimijaisen yhteistyön periaatteet. Rakenteet, johtaminen ja varhainen avoin yhteistoiminta yhteistyön mahdollistajana. Yhteistyötä, tietojen vaihtoa ja salassapitoa ohjaavat lait ja säännökset. Hyvät käytännöt ja menetelmät (ei erillisenä).

Otsikot Luottamus Yhteistyö Tiedon vaihto ja salassapito Sanasto Mitä muita otsikoita voisi olla? Palaverissa päädyttiin seuraaviin otsikoihin: Luottamus Yhteistyö Tietojenvaihto Lapsen etu

Case kuvaukset Millainen tyyli? Onko jokin yhteinen teema, aihepiiri tms.? Sallilla oli ehdotukset ja havainnollistavat kaaviot casekuvauksista. Palaverissa pohdittiin, että tapauskuvauksissa ei kerrota lapsen sukupuolta tms.

Millainen tunne tulee? Palaverissa listattiin seuraavia tunteita ja ajatuksia: avoin, positiivinen, luottamusta herättävä, miellyttävä, lämmin Voi käyttää värejä. Selkeä, rauhallinen ja uskottava. Asiantuntemus ja vakuuttavuus pitää herätä.

Muita asioita Palaverissa puhuttiin kuvien käytöstä ja THL:n ohjeistuksista niiden suhteen. Tutustuttiin mm. lapset, nuoret ja perheet sivuston statistiikkaan. Kirjautumista toivottu. Tutustuttiin ensimmäisiin rautalankamallien luonnoksiin.

Jatko Jaetaan aiheita, joista voi toimittaa Mauralle materiaalia. Palaverissa jo alustavasti tuli esille verkkolähteitä, joihin kannattaa tutustua, kuten THL:n omien sivujen materiaalit.