Www.sosiaalikehitys.com Hyvinvointiteknologia kartoitus  Toteuttaminen  Tavoitteet  Tulokset Kati Tuokkola 27.11.2007.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Näkökulmia järjestövetoisten kehittämishankkeiden ja kuntien yhteistyölle - Miten saada kehittämistyön tulokset pysyviksi toimintatavoiksi Antti Pelto-Huikko.
Advertisements

11 VAKUUTUSTUTKIMUS 2012 Esitys Tutkimuksen tavoitteena on selvittää suomalaisten: yleiskuvaa vakuutusyhtiöistä ja vakuutustuotteista riskintuntemusta.
Ohjelmistokehitys Viikko 2 Mika Salo Pekka Valtonen Asmo Voutilainen
Tuomas Lehtinen Mediamaisteri Group 2006© MOODLE MEDIAMAISTERI GROUP Mediamaisteri Group PL 82 (Yliopistonkatu 58 D) Tampere mediamaisteri.com.
PROFIMILL Oy Tuotannon hallintaan liittyvät ohjelmistot ja konsultointipalvelut. Yritys.
Kuluttajan e-lasku Lyhyt tietopaketti laskuttajille
NYKYTILAKARTOITUS HANGOSSA - KOTIHOIDON ASIAKKAAN KÄYTÖSSÄ OLEVAT APUVÄLINEET JA TULEVAISUUDEN APUVÄLINETARPEET HENKILÖKUNNAN ARVIOIMANA (TOTEUTUS VIIKOT.
LÄHDETÄÄN KOKEILEMAAN!
Haastattelukysymysten laatiminen
INTERNET - kanava tavoittamiselle - internet on yksi päämedioista tällä hetkellä - sen avulla ihmiset etsivät asioita, hakevat tietoa ja tekevät päätöksiä.
Internet ja ehkäisevä päihdetyö
Vanhusväestön olot ja palvelujen tila Kanta-Hämeessä Vanhusneuvostojen jäsenten neuvottelupäivä Raatihuone Hämeenlinna.
Asiakkuudet luovalla alalla
EVU:n 40-v. historiakirja Alustava suunnitelma Kari Kallio
Oululaisen Pelitoimialan Järjestäytyminen. Oululainen Pelitoimiala •Ouluun on vuosina perustettu kymmenkunta uutta pelitoimialan yritystä •Tällä.
PALVELUT PAKETTIIN – ASIAKKAAN HYVÄ
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Ellit - keskustelut “news-groups” räätälöityjä palveluja
Tämä on Agoran hissisimulaattori kesto on 1 3 / 4 min (jos ei välipysähdyksiä)
Käytännön ohjelmointi ja käytännön ketterä testaus
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Yksilöllisiä palveluratkaisuja henkilökohtaisella budjetilla - kokemuksia Eksotessa Merja Heinonen
kielten keskus Säädösten ymmärtämistä selvittävä kysely- ja haastattelututkimus Vesa Heikkinen & Aino Piehl Säädöskielihankkeen.
Nuorten ja nuorten aikuisten viestintästrategia Miksi?Kenelle?Miten?Mitä?
Mika Väyrynen tuottaja
Terveisiä asuntomarkkinoilta! 37. Kiinteistönvälittäjäbarometri Näkemykset tulevalle kuuden kuukauden aikajaksolle Toteutettu verkkokyselynä syyskuussa.
TRAPPAN Portaittain töihin välityömarkkinoiden kautta Projektipäällikkö Johanna Torppa Projektikoordinaattori Merja Virkkala.
TUOTTAVAA YRITYSTEN PALAUTTEENHALLINTAA Suomen Yrittäjät Yrittäjyysalan tutkintotoimikunta Yrittäjäkoulutuksen vaikuttavuus.
Ratkaisunesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
MERTA - hyvät palvelut, hyvät käytännöt
Pohjoismainen yhteistyö JAKKissa Tavoitteet, toiminta ja vaikutukset 2000-luvulla.
Jukka Vehviläinen, DiaLoog AMMATTISTARTIN SEURANTA VUONNA 2010 Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä toteuttaa hankkeen, jonka aikana (v. 2010) suunnitellaan.
Suomen Jääkiekkoliitto1 Länsirannikon alueen Tutortoiminta E2 – D1 ikäluokille kaudella
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
”Et ne kattoo, että mihin palveluihin mun pitäs mennä” Lainrikkoja-asiakkaiden näkökulma palveluihin Katariina Pekkola Teija Sundman.
Piirileiri Kosmos’15.
Itämeri –strategia ja toimenpideohjelmat - mitä uutta odotettavissa Itä-Suomen EAKR – toimenpideohjelman seurantakomitean kokous Kajaani, Neuvotteleva.
Graafiset www-käyttöliittymät Proseminaari | Sami Niemelä Graafiset www-käyttöliittymät kun kokeellisuus kohtaa konventiot.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
A SIAKAS YKKÖSEKSI Feargal Quinn. F AKTAT KIRJASTA Kirjoitettu 1990 Kirjoittaja Feargall Quinn Kirjoittaa omakohtaisesta kokemuksesta Perustanut ruokakauppa.
Itsenäistä suoriutumista ja osallisuutta tukevat toimintaympäristöt Seminaari Pienryhmätöiden yhteenveto.
Sosiaalipalvelujen neuvonta X.X.2012Matti Meikäläinen.
Optinen tukin pituuden mittausjärjestelmä Projektisuunnitelma Aki Nieminen AS
Vastaväitteet ja niiden käsittely
Oodi-päivät Oodin käyttöönotto tiedekunnan näkökulmasta Tuija Komssi Eläinlääketieteellinen tiedekunta.
Asiakkaiden osallisuuden lisääminen sosiaalityössä SOS-hanke
Liikeidean esittelyohje
Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Tiedosta hyvinvointia 1 Sosiaali- ja terveydenhuollossa asioinnin esteettömyysluokitus Sari Valjakka,
VERKKOKAUPAT T-TK-1-2 Sara Rocco, Jaana Malm, Miko Pukkinen.
Yritysesittely. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen Luottamus.
Historia tarkoittaa aikaa tästä hetkestä taaksepäin. Historia on tiedettä, tutkimusta menneistä tapahtumista. Lähteet kertovat menneisyydestä: Arkelogiset.
Oppiaine-kokonaisuus
Aloitusseminaarin ohje
Asiakashankinta. Asiakas- hankinta Kaupasta päättäminen Ratkaisu vastaväitteisiin Vastaväitteet lukkoon Ratkaisuesitys Kartoitus Luottamus yritykseen.
Perustoimeentulotuki siirtyy Kelaan – miten asiakas saa sosiaalityön palvelut? Eduskunta, Pikkuparlamentin Kansalaisinfo Minna Kivipelto, THL.
Liiketoimintasuunnitelman esitys
Introdia: Johtopäätös:
Vakuutustutkimus 2012 Esitys
Tupakoinnin vieroituksen työkaluja
Vinkkejä sähköiseen viestintään
… … … … … … … … ….
Lean Canvas palveluiden suunnittelun ja kehittämisen apuvälineenä
Luo luottamusta Kuvailuteksti harmaaseen palkkiin:
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
TE3 HYVINVOINTITEKNOLOGIA
<Hankkeen nimi>
Lasten ja nuorten asiantuntijaryhmän näkökulma
Arvioinnista arkipäivää
. Käytännön kokemuksia /
MIELI pt (personal trainer)
Esityksen transkriptio:

Hyvinvointiteknologia kartoitus  Toteuttaminen  Tavoitteet  Tulokset Kati Tuokkola

Toteuttaminen:  Kohderyhmä: Kotipalvelun asiakkaat  Otos: Neljä eri kotipalvelutiimiä Hämeenlinnassa  Toteutustapa: Kotipalvelutyöntekijät täyttävät jokaisesta asiakkaastaan arviointilomakkeen (nimettömän)  Otoksessa kaikkiaan 92 asiakasta

Tavoitteet:  Mitä apuvälineitä/teknologiaa käytössä tällä hetkellä?  Kokemukset nykytilanteesta ja teknologiasta?  Arvio, mistä teknologiasta asiakas hyötyisi  Asiakkaan halu ja kyky teknologian käyttämiseen  Vähentääkö teknologia henkilökohtaista hoivaa?  Yleiskuva teknologian lisäämisen tarpeista

Asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakauma:

Käytössä tällä hetkellä teknologiaa:

Käytössä tällä hetkellä apuvälineitä:

Kokemukset nykytilanteesta:

Tarve parannukselle ja hyöty teknologiasta:

Halu ja kyky teknologiaan:

Vähentäisikö jokin teknologinen ratkaisu asiakkaan henkilökohtaista hoivaa?

Esille tulleita asioita:  Mikä katsotaan hyvinvointiteknologiaksi, mitä se on?  Teknologia kallista, kuka kustantaa, opastaa, seuraa?  Nykyisellään jo perusasioissa puutteita, esim. kuulolaitteet  Nykyisin hisseistä vielä puutetta, tai ovat epäkäytännöllisiä  Kynnyksiä ja vaikeasti avattavia ovia paljon kaupoissa ym.