Hyvinvointiteknologia kartoitus Toteuttaminen Tavoitteet Tulokset Kati Tuokkola
Toteuttaminen: Kohderyhmä: Kotipalvelun asiakkaat Otos: Neljä eri kotipalvelutiimiä Hämeenlinnassa Toteutustapa: Kotipalvelutyöntekijät täyttävät jokaisesta asiakkaastaan arviointilomakkeen (nimettömän) Otoksessa kaikkiaan 92 asiakasta
Tavoitteet: Mitä apuvälineitä/teknologiaa käytössä tällä hetkellä? Kokemukset nykytilanteesta ja teknologiasta? Arvio, mistä teknologiasta asiakas hyötyisi Asiakkaan halu ja kyky teknologian käyttämiseen Vähentääkö teknologia henkilökohtaista hoivaa? Yleiskuva teknologian lisäämisen tarpeista
Asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakauma:
Käytössä tällä hetkellä teknologiaa:
Käytössä tällä hetkellä apuvälineitä:
Kokemukset nykytilanteesta:
Tarve parannukselle ja hyöty teknologiasta:
Halu ja kyky teknologiaan:
Vähentäisikö jokin teknologinen ratkaisu asiakkaan henkilökohtaista hoivaa?
Esille tulleita asioita: Mikä katsotaan hyvinvointiteknologiaksi, mitä se on? Teknologia kallista, kuka kustantaa, opastaa, seuraa? Nykyisellään jo perusasioissa puutteita, esim. kuulolaitteet Nykyisin hisseistä vielä puutetta, tai ovat epäkäytännöllisiä Kynnyksiä ja vaikeasti avattavia ovia paljon kaupoissa ym.