Perusarvon laskeminen

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Missä vietät joulun useimmiten?. 2. Missä viettäisit joulun mieluiten?
Advertisements

Puimuri - kaava.
Puimuri - kaava.
Funktiot ja yhtälöt MA 01 Läsnäolovelvollisuus 100 %
Yhtälön ratkaiseminen
Vihreän kasvun malli eli miten yhteiskunnan sähkön tarve turvataan ilman lisäydinvoimaa Oras Tynkkynen Helsinki.
Esimerkki 1, s. 75 (74) € talletettiin pankkiin vuodeksi Korko 3,55 %
Suomen erikoissäännöt SJAL tuomarikoulutus Sisältö • Ikäluokat • Aselajit tauluammunnassa ja maastossa • Ammuntamatkat • Pukeutumissäännöt • Harrastaja-
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Pelaajakysely Tampereen piirin pelaajille 2013 TKT.
% mikko rahikka 2010 hyl.fi.
Perusarvon laskeminen ja prosenttilausekkeet
Prosenttiarvon laskeminen
Yhteisöllisyyden uusi tuleminen
Viikon 40 eurotehtävät •Tehtäväruudussa oli 7 € •Vastauksia jätettiin yhteensä 26. •Oikeita vastuksia oli yhteensä 13.
Perusopetuksen huoltajat 2014 Generated on :04.
2.2. komplementtisääntö ja yhteenlaskusääntö
Texas Essential Knowledge and Skills (TEKS)
MR-pisteytys Ohje Kuinka taulukkoa käytetään 2003 / Mirja Mäkinen.
Pieni on parempi ! Koulujen koko ja laatu Peter Backa.
Prosenttilaskua, tiivistelmä
Psykoterapia ja avohoito on edullista
Perusopetuksen oppilaat 2014 Generated on :03.
1.5. Trigonometriset yhtälöt
KOULUTUSKULTTUURIN KEHITTYMINEN Kaikki vastaajat (miehistö 6, 9 ja 12 kk, rj, kok) Keskimäärin 9000 vastaajaa/saapumiserä (vertailussa kaikki saapumiserät.
LOGARITMI Eksponenttiyhtälön 10x = a ratkaisua sanotaan luvun a logaritmiksi Merkintä x = lga Huom. vain positiivisilla luvuilla on logaritmi.
Elämänkatsomustiedon oppilasmäärien kehitys Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
TPO-oppilaitoskysely keväällä 2010 Toimintaympäristö ja talous Oppilaat Henkilöstö Opetustarjonta.
1.2. Tuloperiaate ja permutaatiot
1.2.1 KÄÄNTEISFUNKTIO JA SEN KUVAAJA
1.1. Itseisarvo * luvun etäisyys nollasta E.2. Poista itseisarvot
TAULUKKO YKSIULOTTEINEN TAULUKKO. TAULUKKO  Taulukon tarkoitus Ohjelmassa tarvitaan paljon samantyyppisiä samaan kohdealueeseen kuuluvia muuttujia Näitä.
Raskaudenkeskeytykset 2010 – ennakkotiedot Anna Heino Mika Gissler.
Diofantoksen yhtälö 10x + 4y = 36.
Jakaumista. Frekvenssijakauma Mainostaja kysyy 200 asiakkaalta, kuinka monta kertaa viikossa he lukevat sanomalehteä. Päivät, jolloin luet lehden Frekvenssi.
1.a) f(x) = 2x(x2 – 3) = 0 2x = tai x2 – 3 = 0 x = tai x2 = 3
2) Kuinka monta prosenttia luku a on luvusta b
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
MAINOSTAJIEN LIITTO MARKKINOINTIVIESTINNÄN PANOSTUSTEN KEHITTYMINEN LOPPUVUONNA 2004 VERRATTUNA ALKUPERÄISEEN BUDJETTIIN SALDO MAINOSBAROMETRI.
Aritmeettinen jono jono, jossa seuraava termi saadaan edellisestä lisäämällä sama luku a, a + d, a+2d, a +3d,… Aritmeettisessa jonossa kahden peräkkäisen.
Aritmeettinen jono jono, jossa seuraava termi saadaan edellisestä lisäämällä sama luku a, a + d, a+2d, a +3d,… Aritmeettisessa jonossa kahden peräkkäisen.
LÄÄKELASKENTA Kaasulaskut
Sekoitellaan.
Sirpa Rajalin LIIKENNETURVA Nuorten seminaari Kuopiossa Mitä nuoruus on? Miten nuoruus näkyy liikenteessä? Miten nuorten riskinottoa liikenteessä.
KUORTANE Seinäjoen seudun erityinen kuntajakoselvitys Raimo Harjunen ja Jouko Luukkonen
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
3.2. Ensimmäisen asteen polynomifunktio
Koronkorko Esimerkki 1, s.90 (88)
Raskaudenkeskeytykset 2013 Anna Heino & Mika Gissler.
PARAABELI (2. ASTEEN FUNKTION KUVAAJIA)
Käsipyyhkeet sallittu
Muutosprosentti.
Virkkalan Kirin KESÄPESIS 5-8/2012.  Aikuisten kesäpesis  Noin joka toinen viikko vapaamuotoinen pesistelyilta sekä miehille että naisille ja nuorille.
Verkkotoimituskuntien yhteinen kokous Kehittämiskohteita Opetustoimen viestintä Yhteistyön kehittäminen Tiedotuskanavien valinnat Tiedotuskäytännöt.
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Elämänkatsomustiedon oppilasmäärien kehitys Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
ET:n tuntijako 2001 ja 2012 ja palkkiongelman poistuminen Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
#perjantaipähkinä Mikko, Lauri ja Sari saavat yhteensä 288€ rahaa. Mikko saa kaksi kertaa niin paljon kuin Lauri ja Sari saa 8€ enemmän.
#perjantaipähkinä Mikko, Lauri ja Sari saavat yhteensä 288€ rahaa. Mikko saa kaksi kertaa niin paljon kuin Lauri ja Sari saa 8€ enemmän.
#perjantaipähkinä
MAB3 prosenttilasku.
PROSENTTILASKUJA Prosenttimerkintää muunnellaan laskuissa murtoluvuksi ja desimaaliluvuksi!
Prosenttilaskut-opetusohjelma -verrannolla laskeminen sopii hyvin laskentatoimen matematiikkaan - tässä esitetty kaikki mahdolliset prosenttilaskut -
Excel kaikille lyhyesti ja helposti
Keskustelua nikotiinituotteista
21. Tasainen etenemisliike on liikettä, jossa kappaleen nopeus ei muutu  
Prosenttilaskennan kertausta
Henkilökohtaisen ohjaajan / avustajan kriteerit
Partitiivin pääte 40 kilogrammaa, 40 prosenttia
Kokemuksia valmistavan inklusiivisesta mallista meidän koulussa
Esityksen transkriptio:

Perusarvon laskeminen

Kuvassa on 4 % liikuntaryhmän osallistujista Kuvassa on 4 % liikuntaryhmän osallistujista. Kuinka monta henkilöä liikuntaryhmään kuuluu? 4 % koko ryhmästä on 4 henkilöä 1 % koko ryhmästä on silloin 1 henkilö Koko ryhmä on silloin 100 kertaa 1% eli 100 henkilöä Ratkaisu yhtälön avulla: 4 % jostain luvusta x on 4 , 0,04 . X = 4 | : 0,04 X = 4 : 0,04 = 100 V: ryhmään kuuluu 100 henkilöä

10 % luokan oppilaista oli poissa koulusta 10 % luokan oppilaista oli poissa koulusta. Kuinka monta oppilasta luokalla oli, kun koulussa oli 18 oppilasta? Koulussa oli 90% luokan oppilaista. 90 % oppilasmäärästä on 18 1 % oppilasmäärästä on 18:90 = 0,2 100 % = luokan oppilasmäärä = 100.0,2 = 20 Yhtälön avulla: 90 % tuntemattomasta määrästä on 18. 0,9 . X = 18 X= 18: 0,9 = 20 V. Luokalla oli 20 oppilasta.

Mikä oli farkkujen alkuperäinen hinta, kun ne 30 % alennuksen jälkeen maksoivat 49 € Alennettu hinta Alennus Alkuperäinen hinta = alennettu hinta + alennus 100 % 70 % 30 % Alennettu hinta on siis 70 % alkuperäisestä hinnasta x 70 % x:stä on 49 € 1 % x:stä on 0,7 € 100 %X:stä = X = 70 €. 0, 7 . X = 49 X = 70 € |:0,7 V: Farkkujen alkuperäinen hinta oli 70 €

Mikä oli Martin alkuperäinen palkka, kun palkka 3,5 % palkankorotuksen jälkeen oli 2070 €? Uusi palkka = alkuperäinen palkka + 3,5 % 3,5 % 103,5% 100 % 103,5 % = 1,035 1,035 . X =2070€ |:1,035 103,5 % on 2070€ 1 % on 20€ 100 % on 2000€ 2070€: 1,035 = 2000€