Verkkoneuvottelu Adobe Connect (AC) Mahdollisuuksia

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
esitämme SLIDEPLAYER.FI
Advertisements

Oikeaan aikaan, oikeassa paikassa, missä tahansa Omalta koneelta toimiva ja helposti toteutettava verkkokokous opetuksen, ohjauksen ja kokousten välineenä.
Marratech Käyttöohjeita. Ellei bookmarks –listassa ole haluttua palvelinta, osoitteen voi kirjoittaa suoraan osoiteriville:
Avaa selaimeen sivu osoitteesta: Web-sivua varten simpukka-kuvasta tarvitaan neljä erilaista.
SkyDrive ja Office Web Apps –sovellusten käyttäminen
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Learning and Educational Technology Research Unit Digitaalinen portfolio oppimisen tukena (4 op) Hot Potatoes 2 h Jaana Tolonen.
OTA ESILLE MUISTIINPANOVÄLINEET! Esim. iPad:in ja iPod Touch’in muistio
Adope Acrobat Connect Pro- Online-koulutus Aija Hietanen Savonia-ammattikorkeakoulu Terveysala, Kuopio.
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Informaatioteknologian instituutti Esityksen tekeminen PowerPointilla Jouni Huotari.
Kalenterit ja ajanhallintaohjelmat Sanna, Laura, Nelli, Pilvi, Anne-Mari, Emilia, Suvi, Katariina, Elsa, Veera, Marjo-Riikka, Monika LUKO 1B.
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
Kielitivoliristeily Iloa ja hyötyä verkosta Katrina Vartiainen.
Susanna Plathan1 Bambuser Ohjeet videon tekemiseen
Moodlen ohje opiskelijoille
Tietoturvallisuuden huonetaulu
Wikispace jatkokurssi Jarmo Heikkinen Karoliina Kemppainen Satu Kylmänen.
Esimiestaidot Jaksosuunnitelma. Kurssin sisältö • Kolmen päivän tehokurssi esimiesasemaan pyrkiville, voidaan myös käydä täydennyskoulutuksena • Aiheita.
Mikä on internet? b Kymmenien tuhansien yhteen liitettyjen tietoverkkojen kokonaisuus b Internetin palvelut ovat ilmaisia - liittymät ovat maksullisia.
Pia Hietala Annemari Siro Sirpa Tahvanainen
Jouni Juntunen Oulun seudun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Netbeans ja XAMPP Projektin luominen.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi uutinen. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Ohjauksen toimintamalli tietoverkkojen avulla *Toimintamallissa kuvataan opiskelijan ohjausprosessia Skypen ja Connect Pron välityksellä *Toimintamalli.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi17.30 –  Malliharjoitus18.30 –
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Power Point – esitysgrafiikkaohjelma lyhyesti
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
DIIGO TIEDONHALLINNASSA Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen, Marjut Lahtela ja Katariina.
Vaihe 0: Mitä tarvitaan tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi web-kamera ja mikrofoni oheislaitesuosituksia.
Vinkkejä ja esimerkkejä videoneuvotteluopetukseen Ann-Marie Haapasalo
Jakaminen ja yhteistyö
Webinaarien hyvät käytännöt – webinaarit täydennyskoulutuksessa Helena Pulkkinen & Harri Jurvela DCL2011 Vanajanlinna.
Maaseutu.fi on uudistunut -
Kokemuksia virtuaaliopena toimimisesta
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
Office 365 –pilvipalvelut UEF:n opiskelijoille
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Lync 2013 Päivän ohjelma ja ohjelinkit
Testaa äänten toimivuus Klikkaa Test nappia Mikäli et kuule testiääntä valitse toinen vaihtoehto pudotusvalikosta ja kokeile uudestaan. Säädä mikrofoni.
Skype & TeamSpeak RäsSe, Skype Skype Out  Soittaminen lanka- tai matkapuhelin.
Lync Web App Pikaopas: Kokoukseen soittaminen
Käsityön opetustuokio
LUOTTAMUKSELLINEN. Jakelu vain salassapitosopimuksen allekirjoittaneille kumppaneille. Microsoft ei anna suoria tai epäsuoria takuita. © 2012 Microsoft.
Eläinaiheisen Power Point esityksen tekeminen
© 2012 Microsoft Corporation. Kaikki oikeudet pidätetään. Lync-kokouksen ajoittaminen Jos käytät Outlookia, voit ajoittaa Lync-kokouksen käyttämällä Lyncin.
Connect Pro -verkkokokouksia käyttäviä etäopetusmalleja peruskoulussa VIRTA-hanke Turun opetuspalvelukeskus 2010.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Napero-ohjaajat.  Teoria + kahvi16.00 –  Malliharjoitus17.00 –
Vaihe 0: Mitä tarvitaan Ohjeet päivitetty maaliskuussa tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi.
Päättötyön esittelyohjeet
Luokan OneNote - muistikirja Jatko Sisältö 1. Apuohjelma 2. Työpöytäversio ja synkronointi 3. Materiaalin lisääminen muistikirjaan (PDF, Powerpoint,
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
Kirjautumis-näkymä Yhdistää kokoukseen Kirjoitetaan annettu osoite selaimen osoiteriville Valitaan ”Enter as a Guest” Lopuksi painetaan ”Enter.
Kirjautuminen Opiskelijat kirjautuvat yleensä sisään vieraana. Kirjoita nimesi kenttään ja kirjaudu sisään. Voit kirjautua sisään myös omilla tunnuksilla.
OFFICE 365 PERUSTEET MATTI LÄHTEVÄNOJA, KUOPION KASVUN JA OPPIMISEN PALVELUALUE, KALLAVEDEN LUKIO.
Ohjeistus kouluttajille
Webinaarista tallennukseen
WWW-sivuston ja verkkopalveluiden rakentaminen
Abitti-tikku Saat tikun käyttöösi lukion ajaksi. Sen avulla harjoittelet Abitti- järjestelmän käyttöä. Abittia käytetään koko lukion ajan kurssikokeissa.
PERJANTAINA SINÄ ALOITAT OPISKELUN KATAJAPUU -RYHMÄSSÄ.
Suomen Ekonomien jäsenlähettilyys
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Harjoituksen ohjaaminen
Harjoituksen ohjaaminen
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Tervetuloa uuteen PowerPointiin
Paremmat eväät työnhakuun – ohjauksen sähköiset käytänteet
Esityksen transkriptio:

Verkkoneuvottelu Adobe Connect (AC) Mahdollisuuksia perehdytään interaktiivisen luennon suunnitteluun tutustutaan toteutuksiin keskustellaan erilaisista tavoista käyttää AC:tä vuorovaikutteisesti: tallenteina, ryhmätyövälineenä, luento- ja kokouskäytössä sekä tukimateriaalina. 6.5.2011 / AV

Linkkejä http://wiki.lamk.fi/x/IzQx https://connect.lpt.fi/common/help/en/support/meeting_test.htm http://www.adobe.com/support/connect/gettingstarted/index.html 6.5.2011 / AV

Käyttötoteutuksia Kokoukset Oletko participant, presenter vai host? Hostin pitää osata vähän paremmin järjestelmä ja valmistautua kunnolla. ”Oppitunnit” ja tukimateriaalit Online tilanne, tallenne vai molemmat? Ohjaustilanteet Päättötyön ohjaus, harjoittelun ohjaus,….? 6.5.2011 / AV

Tekniikkaa… Yleensä ääni on tärkein elementti, satsaa sen onnistumiseen: - Rauhallinen paikka ilman keskeytyksiä. - Muista sulkea mikrofoni jos vain kuuntelet. USB-headset luotettavampi? Ongelmat siinä? Tarvitaanko videokuvaa? Bugi: Videokuvan pysäyttäminen aiheuttaa synkronointiongelman tallenteeseen. Valmistele tilanteen vaatimat sopivat Layoutit mielellään etukäteen. Pyydä osallistujia testeihin vaikkapa 15 minuuttia ennen tapahtumaa. Ei ole korrektia käyttää kaikkien osallistujien aikaa jonkun osallistujan äänien testailuun. Tarvitaanko varasuunnitelma? Millainen se voisi olla? 6.5.2011 / AV

Kokoussuunnittelua Kokousasiakirjat: Salassa pidettävää vai julkista? Asialista + muistio ….muuta? Staattisia vai muokattavia, lähetetäänkö etukäteen vai syntyykö kokouksen aikana? Miten toimitetaan ja jaetaan osallistujille? Dokumentti neuvottelusovelluksessa vai verkossa oleva asiakirja? (NotePod vs. ietherpad vs. google docs) 6.5.2011 / AV

Interaktiivinen oppituntitilanne Mikrofonit käytössä (ääni on tärkein ja vikaherkin) Kysele statuksia Seuraa chattia ja puheenvuoropyyntöjä Tee äänestyksiä Tee ryhmätöitä (chat, notebod, breakout rooms) Suosittelen Hostille 2-näytön tekniikkaa ainakin jos jakaa näyttöä ja sovelluksia. 6.5.2011 / AV

Luentotallenteet/tukimateriaalit Erikseen tallennetut Voi olla myös ”tasoittavaa” esimateriaalia tai lisämateriaalia luennolle. Voisi olla myös asiantuntijahaastattelu/-luento? Kuinka pitkää videota itse jaksat katsoa esim. YouTube? Luennon aikana tallennetut Tallennetaan tilanne luennon aikana myöhemmin katsottavissa oleva. Kaikkein haastavin tilanne on jos kaikki ryhmät: läsnä olevat, ”etäläsnä olevat” ja myöhemmin katsovat otetaan suunnittelussa huomioon. 6.5.2011 / AV

Harjoitteita 1. Testaa käyttämäsi työasema: https://connect.lpt.fi/common/help/en/support/meeting_test.htm 2. Testaa kuulokkeisiin tuleva ääni vaikkapa jollakin YouTube videolla. 3. Kirjaudu AC-ympäristöön: https://connect.lpt.fi/eoppiminen (HUOM! AD-tunnuksillasi, ei vieraana) 4. Kirjoita chattiin jotakin - kaikille osallistujille ja vain jollekin osallistujalle. 5. Testaa äänien toimivuus -Meeting - Manage My Settings – Audio Setup Vizard (sinun pitäisi saada kuuluviin musiikkia korviisi ja tallennettua sekä kuunneltua oma puhettasi). 6. Laita statukseesi vihreä Agree merkintä kun olet saanut äänitestin onnistuneesti läpi. 7. Vastaa oma kokemuksesi kyselyyn: Miten ääni lähti toimimaan? (Poll Pod) 8. Kirjoita jotakin yhteisiin muistiinpanoihin.(Note Pod) 9. Lataa tämän päivän esitys itsellesi (File Share Pod). 6.5.2011 / AV

Tehtävä workshoppiin Esitehtävä: suunnittele seuraavan viikon workshoppiin tilanne, jossa käytät AC:ta. Workshopissa 13.5. Harjoittele gollegan kanssa tilannetta. Sinulle luodaan oma ympäristö jos ei ole olemassa. Paikalla on useampi ohjaaja auttamassa tarvittaessa. 6.5.2011 / AV

WorkShop harjoituksia 13.5.11 Lähetä kuvitelluille tai oikeille osallistujille kutsu verkkopalaveriin/-tunnille omaan ympäristöösi. Muista antaa kutsussa: testausohje, palaverin verkko-osoite ja kellonaika. Toteuta etätehtävänä suunnittelemasi tilanteen vaatimat toimenpiteet ympäristöösi. Tai Harjoittele ympäristössäsi esimerkiksi seuraavia toimintoja: Mieti ainakin vaikka et toteuttaisikaan Layoutit eri tilanteissa. Tilanteeseen sopivat Podit oikeissa paikoissaan (Sharing, Discussion Collaboration + mahdolliset omat nimeämät). Podien asettaminen: Koko, näkyminen/piilottaminen. Samat Podit vai eri Podit eri layouteissa? Chat interaktiivisena toimintona. Statustietojen hyödyntäminen interaktiivisena toimintona (Raise hand, Agree, Disagree…). Äänimahdollisuudet, osallistujan roolin kautta tai mikrofoni toiminnolla. Esityksen tai sovelluksen jakaminen muille. Esitysmateriaalin tuetut muodot: ppt(x), pdf, jpg, gif, swf. Osallistujien roolien vaikutus toimintoihin. Muistion kirjoittaminen tilaisuuden aikana (Note Pod). Kyselyn tekeminen (Poll Pod) Tiedostojen ja linkkien jakaminen osallistujille (Chat tai Web Links Bod) Tilaisuuden tallentaminen ja tallenteen mahdollinen editointi sekä julkaisuominaisuudet (public / private) Ryhmätyö esim. usealla Chat Podilla tai Breakout tiloilla. Testailu omassa ympäristössä kahdella selaimella. Toisessa selaimessa Host ja toisessa Participant. Meeting - Exit Connet Pro ja Meeting - End Meeting ero 6.5. ja 13.5. 2011 / AV