Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Vaihe 0: Mitä tarvitaan Ohjeet päivitetty maaliskuussa 2010. tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Vaihe 0: Mitä tarvitaan Ohjeet päivitetty maaliskuussa 2010. tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi."— Esityksen transkriptio:

1 Vaihe 0: Mitä tarvitaan Ohjeet päivitetty maaliskuussa 2010. tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi web-kamera ja mikrofoni oheislaitesuosituksia (http://www.oulu.fi/connectpro/suositeltavatA.html)oheislaitesuosituksia Adobe Flash Player versio 8 tai uudempi Tuetut käyttöjärjestelmät Windows, Mac OS, Linux Käyttöjärjestelmä- ja selainvaatimukset sekä muut vaatimukset (http://www.adobe.com/fi/products/acrobatconnectpro/)Käyttöjärjestelmä- ja selainvaatimukset sekä muut vaatimukset

2 Miten testaan äänen Windowsissa A. ACP:ssä on oma äänitesti Meeting/Manage My Settings/Audio Setup Wizard B. http://connect.humac.fi/pieniaaniohjehttp://connect.humac.fi/pieniaaniohje Kuuntele joku ääninäyte koneeltasi Varmista että kuulokkeiden (vast.) johdot ovat kiinni Tarkista tietokoneen Äänenvoimakkuus (Volume Control)-valikosta etteivät voimakkuus tai mikrofoni ole vaimennetut

3 Miten testaan kuvan Tarkista että kamera on asennettu ja toimii ACP:ssä on kameravalinta Meeting/Manage My Settings/Select camera Kun olet esittäjä tai isäntä, valitse Camera and Voice-podista ”Start my camera and voice” Vastaa Yes privacy-kysymykseen

4 Vaihe 1: yhteyskokeilu test meeting connection (http://connectpro.oulu.fi/common/help/en/support/meeting_test.htm)test meeting connection tarkistetaan Flash Playerin versio, yhteyden saaminen Adobe-palvelimelle, tarpeellinen kaistanleveys ja Add-in-lisäkkeen olemassaolo Add-in on tarkoitettu kokouksen isännälle tai esittäjälle eikä sitä tarvitse välttämättä asentaa tässä vaiheessa, jollei käytä audio- ja video-ominaisuuksia tai ruudunjakoa

5 Vaihe 2: tunnusten hankinta hanki ACP-käyttäjätunnus ja työtilan www-osoite käyttäjätuelta, jos olet kokousisäntä (vetäjä) osallistuja saa osoitteen kokouksen järjestäjältä/isännältä alueellisia kokousorganisaattoreita ei ole toistaiseksi nimetty

6 Vaihe 3: kirjautuminen työtilaan syötä käyttäjätunnus ja salasana (isäntä) tai nimesi (osallistuja, vieras) ao. kenttiin admin/kokousorganisaattori/isäntä voi muuttaa oikeuksiasi kokouksessa tai rajoittaa sinne pääsyä vieraalle kannattaa antaa oman tilansa Full Screen-kontrolli

7 Vaihe 4: työtilan näkymät isännän näkymä on muunneltavissa ja voit luoda varastoon erilaisia layouteja näkymä riippuu osallistujan roolista (host/presenter/participant) tutustu yläreunan pudotusvalikoihin (Help!) vieraalla vähän toimintamahdollisuuksia (Select camera/microphone, Audio setup wizard, Chat, Full screen) Vain esittäjällä tai isännällä on materiaalin jakomahdollisuus (vaatii Add-inin)

8 Vaihe 5: perustoimintoja I sovelluksen, työpöydän tai valkotaulun jakaminen (Share) tuetut tiedostomuodot –*.ppt, *.flv, *.swf, *.gif, *.jpg, *.png, *.mp3, *.html, tai *.zip suoraan avattavissa Share-ikkunaan ( Share Documents/Select from My Computer) muut dokumentit (.doc,.xls,.pdf) muutetaan flash- muotoon FlashPaper –ohjelmalla ( erillisohje) työpöydällä voidaan jakaa mitä tahansa sovellusta reaaliaikaisesti kaikille, mutta samalla menetetään ACP-näkymä

9 Vaihe 6: perustoimintoja II kuvan ja äänen käynnistäminen (presenter/host) –Meeting – manage my settings - select camera –Meeting – manage my settings - audio setup wizard (käytä joka kerta) –Start my camera and voice

10 Vaihe 7: muita toimintoja tekstikeskustelu (chat) –Pods – Chat - Chat istunnon tallentaminen ja katselu (isännän näkymässä) –Meeting – Record Meeting –Tallenne löytyy ko. kokoustilan kohdalta palvelimen Web-hallinnasta (recordings) –Katseluoikeudet määriteltävä asianosaisille

11 Vaihe 8: näkymän muokkaus Help/quick start /Customizing a Meeting Room Sharing/Collaboration/Discussion- näkymät

12 Vaihe 9: ongelmanratkaisu palvelun UEK/FAQ-sivu –http://www.oulu.fi/connectpro/faq2.html käyttöohjeita –ACP:ssä on erittäin hyvä sisäänrakennettu Help Testaus paras suorittaa tukihenkilön tai tutorin kanssa

13 Vaihe 10: lisätietoja Palvelun verkkosivusto –http://www.oulu.fi/connectpro/ Ohjeita edellä olevan lisäksi –ACP help Tukipalvelu –Sähköpostilla connectpro.helpdesk(at)oulu.fi –Selaimella https://helpdesk.oulu.fi (vain UNIV- toimialueessa)https://helpdesk.oulu.fi


Lataa ppt "Vaihe 0: Mitä tarvitaan Ohjeet päivitetty maaliskuussa 2010. tietokone, laajakaistayhteys väh. 256 kbps, kuulokkeet tai kaiutin, tarpeesta riippuen lisäksi."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google