Raija Hirvonen 250504 ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen 2003-2005 Toteutusmuodot.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Savonia-ammattikorkeakoulu.
Advertisements

OIS-design – innovatiivinen näköala oppimiseen
Harvialan koulu ja päiväkoti
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
Jatkajakoulu kokemuksia •miten opiskelijat haettiin ja valittiin? •millaisia opiskelijoita saimme? •millaisia opintojaksoja tarjotaan ja miten ne on kytketty.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Vaasan Ammattikorkeakoulu
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
Sosiaalinen media opetuksen ja oppimisen tukena - projekti.
Kolmas sektori ja koulutus kotouttajana
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Rauni Leinonen/Kaj.amk1 TYÖELÄMÄSUHTEIDEN EDISTÄMINEN TIETOVERKKOJEN AVULLA –HANKE ( ) Hankkeen PÄÄTÄVOITE oli vahvistaa koulutuksen.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Vakka Verkostoon – Vanhustyön koulutuksen kehittäminen ja arviointi Seminaari Tampere.
Laurea/AS/2003 Ohjauksen osaaminen Mahdollisuus vastata ohjauksen tarpeisiin tasapuolisuus oikeudenmukaisuus taloudellisuus tavoitteellisuus.
OSMOS- OSallistava MOnikulttuurinen Sosiaaliohjaus –projekti v – 2011 Metropolia ammattikorkeakoulun sosiaalialan koulutusohjelman ja Helsingin kaupungin.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Raija Hirvonen ARVO –projektin eteneminen.
NOPS – hanke LbD –arjen onnistumisia Leppävaara Projektipäällikkö, lehtori Pirkko Rimpilä-Vanninen NOPS Projektipäällikkö.
Projektipäällikkö Raija Hirvonen ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella.
Savonia-ammattikorkeakoulu, Terveysala, Kuopio
Kondiittorilajin tiimimäinen toiminta Aktiivinen valmennustoiminta aloitettu v Valmennustoimintaa on järjestetty aktiivisesti 2- vuoden syklein lajipäällikön.
OULUN YLIOPISTO VARHAISKASVATUKSEN KOULUTUS OPETUSHARJOITTELUT
Leväsen palvelukeskus asiakkaat toimijat Ravitsemus Liikkuminen Terveydentila Virikkeisyys Miten kohde nähdään ko. teeman kautta? opettaja opiskelija opettaja.
Akkreditointi tarkoittaa erikoistumisopintojen arviointi- ja rekisteröintiprosessia, jota Korkeakoulujen arviointineuvosto on toteuttanut vuodesta 1999.
Savonia-ammattikorkeakoulu
Alueellinen koulutustilaisuus Kuopiossa Kunnonpaikka,Vuorela Ulla Voutilainen.
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
TYÖPAIKKAOHJAAJAKOU LUTUS - OULUN MALLI Tekijöinä tekniikkaryhmä: J. Piltonen, B. Pousi, P. Saarinen ja T. Tyni.
Vertaisohjaajatoiminta - itsearviointi ja auditointi 3/29/2015Tommi Ripatti / Nuorisoasiainkeskus.
Vuosi 2003 Projektisuunnitel- man täsmentäminen Tiedottaminen, benchmarking Verkostoituminen Suunnittelu, valmistelu tiedon hankinta Hoiva – ja hoitoyritykset.
Vuosi 2003 Projektisuunnitel- man täsmentäminen Tiedottaminen, benchmarking Verkostoituminen Suunnittelu, valmistelu tiedon hankinta Hoiva – ja hoitoyritykset.
LAAJENNETTU TYÖSSÄOPPIMINEN toimintasuunnitelma Etelä-Savon ammattiopisto.
Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Savonia-ammattikorkeakoulu.
-eri tasoilla toimintana Uusien toimintamallien kehittäminen
-eri tasoilla toimintana Uusien toimintamallien kehittäminen
Hyvinvointi- ja teknologiaseminaari Hyvinvointiteknologian jatkotutkinto ov Informaatioteknologian erikoistumisopinnot 20 ov Hyvinvointiteknologian.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Tampere Virtuaali AMK-seminaari Elsa Kallio1 Kokemuksia ja realismia tietoverkko-opetuksesta Elsa Kallio Oulun seudun ammattikorkeakoulu Tekniikan.
COMPRO-PROJEKTI Ryhmäkehityskeskustelut ja Taavinkodin henkilökunnan osaamisen kartoitus ja arviointi vs.oh Anu Kinnunen.
Valtiotieteellisen tiedekunnan verkkopedagoginen tuki Taina Joutsenvirta
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Sosiaali- ja terveysalan yksikkö, Oulu
ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen
/m.p. HYVINVOINTIPALVELUT: HARJOITTELUN KEHITTÄMINEN Sosiaaliala (30 ov) Fysioterapia (50 ov) Toimintaterapia (50 ov) Kauneudenhoito (20 ov) Palvelujen.
Oulun ammattikorkeakoulu. Sosiaali- ja terveysalan yksikkö Oulu ja Oulainen.
Sarana - Työelämän moniammatillinen oppimis- ja kehittämisareena - sosiaalialan pilotoinnista visioita hyvinvointialalle 4/2010-3/ Helsinki.
Kädestä pitäen työelämään Työpaikoilla tapahtuvan oppimisen järjestäminen Kukka-Maaria Flink Anne Nissinen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin eteneminen Projektipäällikkö Raija.
VISIO Ohjaamojen tavoitteena on nuorten työllistymisen, koulutuksen ja osallisuuden edistäminen tarjoamalla tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluita. Ohjaamot.
Minno meets Innokylä - törmäyskohtia
Sosiaalialan koulutus ammatti korkeakouluissa: Arene: Selvitys projektin suunnitelma Päivi Karttunen vararehtori Arenen SOTELIKA –verkoston pj.
Savonia-ammattikorkeakoulu
Tarina - MiniMikkeli Tarina alkoi 2014 – 2015 vuoden vaihteessa
ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen
LASTEN JA NUORTEN HOITOTYÖN OHJATTU HARJOITTELU
Seurakuntaharjoittelut, työelämäyhteistyö ja ops2015
Hanke
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Esityksen transkriptio:

Raija Hirvonen ARVO Moniammatillisen opettajuuden ja oppimisen kehittäminen Toteutusmuodot

Raija Hirvonen Toimintapäivät 2. Toimintatuokiot 3. Koulutus 4. Moniammatillinen harjoittelu Suunnittelijat / koordinoijat Tertassa: Airi Laitinen Marketta Kujansivu Eija Aromaa

Raija Hirvonen Toimintapäivät palvelukeskusympäristössä Toimintaa, ohjausta, tietoiskuja, kokemista,.. Muotoiluala Terveysala Ravitsemus- ala Liiketalous Tekniikka PSami / SoTe tukihenkilöt toimijat Musiikki ja tanssi Kolmas sektori

Raija Hirvonen ARVO Toimintapäivien toteuttaminen Paikkana Leväsen palvelukeskuksen päiväkeskus Kevät ”Elämän värit – värikäs elämä” Syksy Kevät 2006vko 8 / ? Ensimmäisen toimintapäivän suunnittelun ja toteutuksen aikana rakennetaan toimintapäivien moniammatillisen toteuttamisen malli, joka kuvataan (mallinnus) Mallia hyödynnetään seuraavien toimintapäivien suunnitteluprosesseissa; tavoitteena saada pysyvä toiminta Kytkentä eri opintojaksoihin Opettajien ja opiskelijoiden sitoutuminen toimintapäivän toteuttamiseen

Raija Hirvonen ARVO Toimintatuokiot Viriketoimintatuokioiden luominen alkuun yhteistyö seuraavien toimijoiden välillä: - Muotoiluakatemia / viriketoiminta - Terveysala / fysio- ja toimintaterapia, hoitotyö  muut alat mukaan suunnittelun edetessä toteutetaan eri vanhustyön toimintaympäristöissä (palvelukeskukset, hoiva- ja hoitokodit,…) toteutus viikoilla (2004-5)

Raija Hirvonen ARVO Koulutus a) Koulutuspäivien järjestäminen ammattikorkeakoulun opettajille ja opiskelijoille - toteutetaan kerran lukukaudessa - aloitus marraskuussa aiheita: * Kohti ARVOkasta vanhuutta * ”Hyvän olon talo” * Monialainen ohjauskompetenssi tulevaisuushakuisena haasteena

Raija Hirvonen ARVO Koulutus / jatkuu… b) Henkilöstökoulutus vanhustyössä toimiville - moniammatillisesti toteutetut koulutustapahtumat vanhustyössä toimivien esittämien koulutustarpeiden pohjalta - toteutetaan mahdollisimman paljon opiskelijatyönä - koulutusta tarjotaan myös alueellisesti - koulutukset aloitetaan syksyllä Terveysala koordinoi koulutuksen suunnittelua

Raija Hirvonen ARVO Muita toteutusmuotoja Moniammatillinen harjoittelun toteuttaminen Iisalmessa Tertan ja Iisalmen yksikön (fysio- ja toimintaterapia, sosionomi ja hoitotyö) sekä Iisalmen Veljeskodin ja ILTE –projektin kanssa yhteistyössä Tuotekehityksen kytkeminen eri toteutusmuotoihin, esim.: - opinnäytetyö ft-opiskelijat, Kuopion Kotihoitoyhdistys ja Meditools Oy (Päiväohjelman rytmitys dementiahoidossa) - tuotesuunnitteluprosessin käynnistäminen sovitulta teema-alueelta moniammatillisena yhteistyönä

Raija Hirvonen Muita toteutusmuotoja….. Opinnäytetyöt - Resto 11 - Tradeku 2 - Tertta 5 - Kumu 3 - moniammatillisuus toteutuu opinnäytetöissä eri tasoisena toimintana: - toinen ohjaaja eri koulutusyksiköstä - ohjaaja työelämästä toisesta koulutusammatista - eri koulutusyksikön opiskelijat tekevät yhteistyössä - yhteisiä opinnäyteseminaareja

Raija Hirvonen Muita toteutusmuotoja….. Verkkosalkku –oppimisympäristö - rakennettu toimintamuodoittain - teema- ja ydinryhmäläiset liitetty ympäristöön - opettajia ja opiskelijoita liitetään ympäristöön sitä mukaa, kun tulevat toimintaan mukaan Itsearviointi - kaikille toiminnassa mukana olijoille - Verkkosalkun kautta (nettiversiona) Arviointitutkimus - suorittajana Kuopion yliopisto - srtukturoitu kysely toiminnassa mukana oleville opettajille, opiskelijoille ja vanhustyön henkilöstölle - teemahaastattelu vanhuksille ja keskeisille sidosryhmille - toiminnan alkuvaiheessa (syksy -04) ja loppuvaiheessa (syksy -05)