Palautusluukun perustaminen Turnitiniin https://turnitin.aalto.fi –kirjaudu Aalto-tunnuksella –ensimmäisellä kirjautumiskerralla Turnitin vaatii käyttöehtojen.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kotisivukoulutus Kirjastotalo Metso Osa 2 Kuvan lisäys ja muokkaaminen.
Advertisements

Käyttöohje: Kuinka luoda uusi sivu. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Wikin pikaohje /ut. Kirjautuminen palveluun • Mene osoitteeseen valitse sivun oikeasta yläkulmasta ”Sign.
Kysely- tai ilmoittautumislomakkeen luominen Google Driveen
1 Opiston Moodleopas KALVOSTO 3 – KURSSIN MUOKKAAMINEN KTOL:n Moodle-työryhmä Olli Ruohomäki.
SkyDrive ja Office Web Apps –sovellusten käyttäminen
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Sähköpostiviestien uudelleenohjaus ohje Maks Larionov DP11LA.
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
1. 2 Rekisteröityminen •Rekisteröidy oppimisalustalle kohdasta kirjautuminen • ainstituutti.fi taihttp://vierumaki.valmentaj.
Huoltajan henkilökohtaisen Wilma-tunnuksen luominen
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi tapahtuma. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Käyttöohje: Kuinka luoda uusi foorumi ja kuinka kommentoida foorumiin. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
KyläNetti - sivun tekeminen • KyläNetti-sivustoon on luotu valmiiksi esimerkinomainen sivurakenne, jota voi vapaasti muokata • Kaikki sivut eivät ole näkyvissä.
Moodlen ohje opiskelijoille
Portal-ohje opiskelijoille. 2 Kirjaudu sisään tunnuksella ja salasanalla. Portaliin kirjauduttaessa käytetään samoja tunnuksia kuin muihin VAMKin IT-järjestelmiin.
Kotisivukoulutus Kirjastotalo Metso Osa 1 Tekstin kirjoittaminen ja muokkaaminen, linkitys.
© 2010 IBM Corporation1 Sisältö  Uusi sisältö luodaan aina sisällönhallinnassa –Uusi -> Sisältö –Tallenna nimellä olemasta olevasta sisällöstä  Tavallinen.
WIKISPACE ohjeita. Sivun muokkaaminen •Valitse Edit This Page •Kirjoittele, lisää kuvia, muokkaa tekstiä •Tallenna •Muokkaa lisää….history näyttä kaikki.
Suomi-Venäjä-Seuran Ankkuri-jäsenrekisteri
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
W w w. h a m k. f i Wiki koulutus Leenakaija Lehto
Valitse sanomapalkissa Ota muokkaus käyttöön,
Internet-viestintä on helppoa! Käyttökuvaus 4.0
Ohjeita Oppimisympäristön WWW-osoite ja etusivu.
Tekstiasiakirjan kirjoittaminen
OHJELMAN OSITTAMINEN LUOKKA ATTRIBUUTIT METODIT. LUOKKA JAVA ohjelma koostuu luokista LUOKKA sisältää metodeja molemmat sisältävät attribuutteja eli muuttujia.
Käyttöohje: Kuinka luoda ilmoittautumislomake. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Word – joukkokirjeet ja tarrat
Kotisivukoulutus Ohjeet alasivujen tekoon ja kuvien lisäämiseen © SVS Länsi-Suomi.
Metropolialueen tpk- koulutuskalenteri Tapahtuman lisääminen kalenteriin Ulla Timonen.
Suomi-Venäjä-Seuran Jäsenrekisteriohjelma
Maaseutu.fi on uudistunut -
Sähköinen portfolio - kyvyt.fi
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Mikä ihmeen Office 365? Office 365
AT-STARTTI OPPILAAN OPETUSVERKON JA INTRAN PERUSTOIMINTOJA.
Office 365 –pilvipalvelut UEF:n opiskelijoille
Kuinka tehdä blogi o365:ssä
Prosessikuvaus* plagiointiepäilyn käsittelystä Aalto-yliopistossa
Hiusalan - tutkintotoimikunnan Pikaohjeet OPTIMAn käyttöön
E –oppikirjan käyttöönotto
Käyttöohje: Kuinka vaihtaa salasana. (Painamalla F5 voit katsoa tämän diaesityksen)
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Padlet Opettajan ohjeet
JOPOX Uusi hallinta / Lomaketyökalu. Uuden lomakkeen luonti Lomakkeen rakentaminen alkaa klikkaamalla auki Lomakkeet. Oletusarvoisesti oman joukkueesi.
OFFICE-TUOTTEIDEN KÄYTTÖ RT- TABLETILLA WORD EXCEL POWERPOINT ONEDRIVE.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
Sivuston luominen oppilasryhmän käyttöön Matti Lähtevänoja.
Echo360 - luentovideot Ohje opiskelijalle IT-palvelut.
Pedanet –oppilaan ohje Aleksanteri Kenan koulu
Näin ilmoitat ja maksat arvonlisäveron
POISSAOLOLUVAN HAKEMINEN JA PÄÄTÖKSEN TEKEMINEN WILMASSA
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
Urkund - plagiaatintunnistusjärjestelmä Jyväskylän yliopistossa
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Kielen- ja tekstinhuoltoa
HOPS-työpaja.
Ohje yhdistyspalvelut-sivustolle
Työnantaja: Näin haet korvausta työterveyshuollon kustannuksista verkossa 2018.
Opinto-oikeus/ Lukukausimaksut &Oodi
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Kuvagalleria Adobe Bridget -ohjelmalla
TERVE Piirto-ohjeita GIMP-kuvankäsittelyohjelmalle
Lisätietoa Turnitinista Moodlessa
WinOodi versio 5.1 OPIT/Katri L
WinOodi versio 4.9 OPIT/Katri L
Esityksen transkriptio:

Palautusluukun perustaminen Turnitiniin –kirjaudu Aalto-tunnuksella –ensimmäisellä kirjautumiskerralla Turnitin vaatii käyttöehtojen hyväksymisen voit valita käyttöliittymäsi kieleksi suomen tehtävän palautusluukkua (=assignment/tehtävä) varten on ensin perustettava kurssille työtila (=class/luokka) Käyttöliittymän kielen valinta Perusta kurssin työtila (class = luokka)

Kurssin työtilan (=luokka) perustaminen Opettajien määrä kurssilla? Jos pari tai useampi opettaja arvioi kurssin tehtäviä, valitaan Pääluokka. Jos vain yksi opettaja arvioi tehtäviä, valitaan Vakioluokka. Vakioluokan voi tarvittaessa myöhemmin vaihtaa pääluokaksi. Opettajien määrä kurssilla? Jos pari tai useampi opettaja arvioi kurssin tehtäviä, valitaan Pääluokka. Jos vain yksi opettaja arvioi tehtäviä, valitaan Vakioluokka. Vakioluokan voi tarvittaessa myöhemmin vaihtaa pääluokaksi. Kirjoita kurssin nimi ja ajankohta periodin tarkkuudella (esim. III-IV/2014) Opiskelijat kirjautuvat ilmoittautumissalasanalla kurssin Turnitin-työtilaan mennessään sinne ensimmäistä kertaa. Päättymispvm:n jälkeen ilmoittautumissalasanalla ei pääse kirjautumaan enää kurssin työtilaan. Työtilaan aiemmin kirjautuneet näkevät kurssin olevan tilassa “päättynyt”. Sinne palautetut työt ovat edelleen opiskelijoiden ja opettajan katseltavissa.

Tehtävän palautusluukun luominen kurssin työtilaan (vakioluokka) Klikkaa perustamasi kurssin työtilan nimeä Kotisivu- näkymässä Luo tehtävän palautusluukku “Lisää tehtävä”-kohdasta Luo tehtävän palautusluukku “Lisää tehtävä”-kohdasta

Tehtävätyypin valinta Kirjallinen tehtävä: tavallinen “palautusluukku”. PeerMark-tehtävä: vertaisarvioitava tehtävä. Tarkistustehtävä: jos samasta työstä tehdään useampi versio, luodaan ensimmäiselle versiolle “Kirjallinen tehtävä”-tyyppinen palautusluukku ja myöhempiä versioita varten “Tarkistustehtävä”- tyyppinen palautusluukku. Reflektiivinen tehtävä: ei mukana alkuperäistarkastusta, tarkoitettu aiemmin tehdyn tehtävän reflektointiin. Kirjallinen tehtävä: tavallinen “palautusluukku”. PeerMark-tehtävä: vertaisarvioitava tehtävä. Tarkistustehtävä: jos samasta työstä tehdään useampi versio, luodaan ensimmäiselle versiolle “Kirjallinen tehtävä”-tyyppinen palautusluukku ja myöhempiä versioita varten “Tarkistustehtävä”- tyyppinen palautusluukku. Reflektiivinen tehtävä: ei mukana alkuperäistarkastusta, tarkoitettu aiemmin tehdyn tehtävän reflektointiin.

Turnitin –palautusluukun (tehtävä/assignment) asetukset Anna palautusluukulle nimi Katso lisätietoja “?”- kuvaketta klikkaamalla. Kaikkia asetuksia ja tietoja voit päivittää myös palautusluukun luomisen jälkeen. TÄRKEÄÄ: Avaa valinnaiset asetukset TÄRKEÄÄ: Avaa valinnaiset asetukset

Palautusluukun valinnaiset asetukset 1/5 Valinnaisten asetusten valintaan vaikuttaa työskentelytapa: 1)palauttavatko opiskelijat työnsä itse palautusluukkuun (suositeltavin toimintatapa) vai 2)tarkastaako opettaja opiskelijan työn tämän puolesta (opiskelija on jo palauttanut työn toisaalle). HUOM! Tavoitteena on opiskelijoiden tasapuolinen kohtelu. Siksi suositellaan työskentelytapaa 1). Mahdollisen plagiointiepäilyn selvittelyssä tulee myös tarkasteltavaksi, onko opiskelijaa informoitu tehtävänannossa kirjoittamisen tavasta (esim. viitteet ja lähdetiedot, omin sanoin kirjoittaminen, lainaukset, sallittu ja ei-sallittu yhteistyö opiskelijoiden kesken)?

Palautusluukun valinnaiset asetukset 2/5 Turnitin-palautusluukkua voidaan käyttää myös palautukseen ilman tekstin alkuperäisyystarkastusta (valinta on silloin “Ei”). Esim. kun halutaan Grademark-palautteenannon ominaisuudet käyttöön. 1.Vain yksi palautus per opiskelija on mahdollinen (ei suositella: väärä tallennus aiheuttaa hallinnollista harmia opettajalle) 2.Useampi palautus per opiskelija mahdollista (vrt. alempana asetus, saako opiskelija itse nähdä raportin) > kuitenkin uusi raportti syntyy aikaisintaan vrk:n kuluttua edellisestä. 3.Toinen tai useampi palautus on mahdollinen, mutta tarkastusraportti syntyy vasta DL:n jälkeen (valitaan, jos palautusluukun töitä halutaan vertailla myös keskenään). 1.Vain yksi palautus per opiskelija on mahdollinen (ei suositella: väärä tallennus aiheuttaa hallinnollista harmia opettajalle) 2.Useampi palautus per opiskelija mahdollista (vrt. alempana asetus, saako opiskelija itse nähdä raportin) > kuitenkin uusi raportti syntyy aikaisintaan vrk:n kuluttua edellisestä. 3.Toinen tai useampi palautus on mahdollinen, mutta tarkastusraportti syntyy vasta DL:n jälkeen (valitaan, jos palautusluukun töitä halutaan vertailla myös keskenään). Suosi- tus Jos opettaja tarkastaa työn opiskelijan puolesta (tapa 2), valitse kohta 2.

Palautusluukun valinnaiset asetukset 3/5 Nämä 3 asiaa ovat säädettävissä myös myöhemmin, tarkastusraportin yhteydestä. Jos tarkastettava työ on pitkä, esim. 300 sivua ja sisältää kuvia, jokaisen uuden tarkastusraporttiversion syntyminen voi viedä pitkän ajan, suositus on vastata ainakin ensimmäiseen kohtaan “Kyllä” (eli lähdeluettelon yhtäläisyyksiä ei tarkastella). “Lainatut materiaalit” tarkoittaa lainausmerkein merkittyjä tekstikohtia. Vrt. asetus, jossa valitaan muodostuuko raportti heti tehtävän palautuksen jälkeen vai vasta viimeisen palautuspäivän jälkeen. Suosi- tus

Palautusluukun valinnaiset asetukset 4/5 Tapa 1 (opiskelijat palauttavat työnsä palautusluukkuun): valitaan “töiden vakioarkisto” eli opiskelijoiden työt tallentuvat Turnitinin vertailukantaan (suojaa niitä plagioinnilta). Tarkastetut työt vertautuvat näin ollen myös toisiinsa. TÄRKEÄÄ: Tapa 2 (opettaja tarkastaa työn opiskelijan puolesta): valitaan “ei arkistoa”, ellei opiskelijalta etukäteen ole kysytty lupaa työn tallentamiseksi vertailukantaan (ks. Aallon säännöt, luku 5, tekijänoikeusnäkökulma).Aallon säännöt, luku 5 TÄRKEÄÄ: Tapa 2 (opettaja tarkastaa työn opiskelijan puolesta): valitaan “ei arkistoa”, ellei opiskelijalta etukäteen ole kysytty lupaa työn tallentamiseksi vertailukantaan (ks. Aallon säännöt, luku 5, tekijänoikeusnäkökulma).Aallon säännöt, luku 5

Palautusluukun valinnaiset asetukset 5/5 Vertailutietokantojen valinta. Jos palautusluukun töitä halutaan tarkastella vain toisiinsa, valitaan “Laitoksen työarkisto”. Arvostelumatriisin lisäksi/sijaan työn arviointiin on käytössä QuickMark- palautetoiminnot. Näitä voi muokata myös myöhemmin. Tallenna asetukset.

Työtapa 1: opiskelijat palauttavat työnsä palautusluukkuun Opiskelijoille ohje tehtävän palautukseen: –kirjaudu Aalto-tunnuksella osoitteessa –voit valita suomenkielisen käyttöliittymän (yläreunassa) –valitse kohta “Ilmoittaudu luokkaan” –tallenna saamasi Luokan/osan tunnusluku* (= kurssin työtilan tunnus) sekä ilmoittautumissalasana** –palauta työsi Palauta-kohdassa –Huom! työsi tallentuu samalla Turnitinin tietokantaan, johon se jää vertailtavaksi ja näin ollen suojaa sitä plagioinnilta. Työsi kokonaisuudessaain tai palauttajan tiedot eivät näy muille kuin itsellesi ja opettajalle. *ohjaajan näkymässä “Kaikki luokat” näkyy tunnusluku vasemmassa reanassa luokan nimen vieressä ** ilmoittautumissana löytyy klikkaamalla ohjaajan “Kaikki luokat” –näkymässä luokan nimen vierestä rataskuvaketta (eli Muokkaa)

Palautusluukun (assignment) tietojen yhteydestä: tekstin vienti tarkastukseen

Avaa tarkastusraportti klikkaamalla prosenttilukua

Originality check, yhtäläisyydet väreillä > lähdetiedot oikeassa laidassa

Match details - which one is the original?