Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
Advertisements

JAKSOSUUNNITELMA T IETO - JA VIESTINTÄTEKNIIKKA PEDAGOGISENA TYÖVÄLINEENÄ Sanna Kesti ( )
Jyväskylä Keski-Suomen aamu- ja iltapäivätoiminnan ja koulun kerhotoiminnan kehittämisverkoston kokoontuminen.
OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Oman kodin tietotekniikka CT30A2002 Tietoliikennetekniikan perusteet, harjoitustyö 1.
eTentti Jyväskylän yliopistossa
Tulevaisuuden Oulu Oulujoen koulu. Tulevaisuuden oppilas •Vastuullinen omasta oppimisestaan •Hallitsee projektioppimisen •Osaa raportoida oppimaansa •Etenee.
Inno- opettajat ja pääkaupunkiseudun teknologiapolku
Suomalainen tietoyhteiskunta ja opetusteknologia • Tämän päivän suomalainen koulu  Innovatiivinen  Antaa mahdollisuuksia sekä opettajalle että oppilaalle.
Erilaiset oppimisympäristöt ja –menetelmät oppimisen tukena
Lausteen koulun TVT-STRATEGIA
Ohjaajakouluttajat Työryhmässä 15 jäsentä, paikalla 10. Lisäksi 5 työryhmän ulkopuolista.
SOMETTAJA -hanke YHTEISÖLLISEN MEDIAN JA PILVIPALVELUJEN KÄYTTÖNOTTO SUUPOHJAN TOISEN ASTEEN OPPILAITOKSISSA HANKETOIMINTA YHTEISKUNTAA UUDISTAMASSA.
Jyrki Kalliolahti TIES
Osaava Varsinais-Suomi II-hanke MAJOITUS- JA RAVITSEMISALALLA
TVT- ja verkko-oppimisen ryhmä
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Toimivat luokkatilat Ressuun Helsingin Eteläisen piirin OSUKE -hanke.
Matemaattisen ajattelun oppimisympäristö MAO. Kehitystyö alkoi keväällä 2006 Oriveden yhteiskoulu (luokat 7. – 9.) Matematiikan opettajat: Sauli Hartikainen.
PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.
TVT ja SoMe Jonna ja Johanna.
TVT ja verkko-opetus ENORSSI-SEMINAARI JOENSUU
Tieto- ja viestintätekniikka koulun arjessa Ohjausryhmän kokous, OPH Lämpimästi tervetuloa!
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Kaustisen seutukunnassa on 29 erillistä perusopetuskoulua luokat perusopetuskoulua luokat 7-9 (yläasteet) 4 lukiota.
Lukio-opiskelusta Syksy 2014.
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
OIKEAT ASKELEET Perässäkulkijasta edelläkävijäksi Tablettitietokoneiden käyttö opetuksessa parantaa lasten ja nuorten kykyä ratkoa ongelmia.
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
KAARINAN LUKION HARPPAUS Turun seudun lukiorehtoreiden syyspäivä
KANSALLISET PERUSKOULUPÄIVÄT 2012 HELSINKI
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Luento 1: mediakasvatuksesta kohti monilukutaitoa
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Opiskelijoiden henkilökohtaisen ohjauksen kehittämisohjelma Ohjausryhmä Eveliina Ojala Ohjausryhmä, Koivistontie
Kangasalan koulujen tieto- ja viestintätekniikan suunnitelma
Ammattistartti ja seuranta Seminaari Ahlmanin ammattiopistolla Tampere Ulla Aunola.
Antti Kurkinen1 Langattomat verkot Antti Kurkinen2 Eri tekniikoita langattomiin verkkoihin Wimax-verkko 3G-verkko.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
Viestinnän opiskelijat verkossa KM Auli Posti Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus MULTIMEDIAN MONET MUODOT 21.
MOppijat Jyväskylän pilotoijat
Osuva –seminaari Tornio Osuva opettele saavuta uudistu verkostoidu aktivoidu.
Tieto- ja viestintätekniikan tulevaisuus Heikki Sitomaniemi muko11.
TAHTO-hankkeen Tanskan matka. Amager Faelled Skole, luokat 0-9 IT-strategian tavoitteena tietoyhteiskunnan aktiiviseksi jäseneksi kasvaminen Kolmea oppilasta.
Raila Pirinen Helsingin normaalilyseo. Kankaanranta, M & Puhakka, E (2008): Kohti innovatiivista tietotekniikan opetuskäyttöä
HENKILÖKOHTAINEN OPPIMISYMPÄRISTÖ OPETTAJILLE Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
Opetusteknologiasta ja verkko-opetuksen tukihenkilötoiminnasta Katja Kunttu Viikin tiedekirjasto.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Tvt-terveisiä Syksy 2015 alkuun. Mikä ihmeen tvt? Tvt (tieto- ja viestintätekniikka) ei ole pelkkää tietokoneiden ylläpitoa vaan kysymys on laajemmasta.
BYOD-strategia - Tuo oma laitteesi BYOD-strategian tavoitteet Aikuislukiot tarjoavat oppimisympäristön, jossa opiskelijat voivat työskennellä.
RAHOITUSJÄRJESTELMÄN UUDISTAMINEN! OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS! SÄHKÖISET YO-KIRJOITUKSET! LUKIOVERKON HARVENTUMINEN! PEDAGOGINEN UUDISTAMINEN! TOIMINTAKULTTUURIN.
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Jouni Paakkinen Perusopetuksen päätelaiteprojekti.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Langaton Seinäjoki.
LUKION OPETUSSUUNNITELMAUUDISTUS LOPS 2016
Lukiolaisen itc.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
BYOD Bring Your Own Device
Tervetuloa Konnevedelle koskien kupeeseen
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Tasavirta-koulutus Imatra 7.10., 8.10., ,
Lukiolaisen itc.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Opeka-kysely 2016 Opeka on verkkopohjainen työkalu, jolla opettajat ja koulu voivat arvioida koulunsa tieto- ja viestintätekniikan opetuskäytön tasoa.
Uudet opettajat ja TVT Kasvu ja oppiminen
Esityksen transkriptio:

Hanke: Tieto- ja viestintätekniikkaa hyödyntävän opetuksen kehittäminen Valtionavustus lukiokoulutuksen TVT:n opetuskäytöön sekä laite ja tietoverkkohankintoihin OPH syksy

 Lisätä tvt:n käyttöä opetusmenetelmissä, jossa opiskelija on myös koneella  Tarjota tasavertaiset mahdollisuudet kaikissa oppiaineissa  Tvt muuttuu luonnolliseksi osaksi oppituntia, joka vaikuttaa myös kurssin arvosteluun  Sijoittaa tietokoneet uudella tavalla aineryhmien esitysten perusteella  Kannustaa opettajia ottamaan uusia mahdollisuuksia Tavoitteet

 Rakennetaan langaton ja langallinen tietokoneverkko avariin käytävätiloihin  Hankitaan tietokoneita riittävän suuri määrä  Tarjotaan opiskelijoiden omille laitteille pääsy nettiin langattoman verkon kautta  Koulutetaan opettajat käyttämään uusia laiteita Hankkeen kuvaus

 Yli 10 %:ssa pidetyissä oppitunneista opiskelijat hyödyntävät TVT:tä (nykyinen tilanne varauskalenterin mukaan alle 5% )  Kurssien arvosteluperusteisiin lisätään TVT:tä hyödyntäviä menetelmiä  Opettajat jakavat keskenään (aineryhmittäin) hyviksi koettuja, itselaadittuja materiaaleja  Opetusmenetelmät muuttuvat suuntaan, jossa opiskelijat tuottavat myös itse sähköisiä materiaaleja Konkreettiset tulokset

 Tiekoneluokkien varauskalenteria laajennetaan koskemaan myös uusia laitteita  Hankkeelle perustetaan oma blogi (linkki tulee Wilman tiedotteeseen), joka ilmoitetaan myös OPH:lle Seuranta

HakemusPäätös Koordinointi ja suunnittelu 5000 e Kokous ja koulutus7000e5500e Matkustuskulut8500e2000e Palveluiden ostot4000e Laitehankinnat51900e38000e Tietokoneet: 50kpl 50*700=35000e Wlan-verkko 11800e SB ja dokumenttikamerat 5100e Hankinnat ja rahat