Tietorakenteet ja Algoritmit 3 op. Opintojakson tavoitteet Yleistavoitteena on, että opiskelija hallitsee yleisimpien tietorakenteiden toteuttamisen ja.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
18. Abstraktit tietotyypit
Advertisements

Liikunnanopetuksen suunnittelun hahmottamisen tueksi
Digitaalitekniikan matematiikkaLuku 0 Sivu 1 (9) Opintojakson esittely Fe Tervetuloa opiskelemaan DIGITAALI- TEKNIIKKAA!
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
4. Opiskelijan osaamisen arviointi työpaikoilla
Opiskelijan arviointi työpaikalla
2.8.3 Abstraktit tietotyypit
521144A, Algoritmit ja Tietorakenteet, syksy 2013
Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op.
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
A Rakenteiden fysiikka ja mekaniikka (3op) Syksy 2013
@ Leena Lahtinen Helia OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 OP.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
Tieto- ja viestintätekniikka pedagogisena työvälineenä TEKNO A
Verkkoympäristöt lähiopetuksen rinnalla/tukena
Etäkäyttö ja tietoturvatasot
1 amk.fivirtualyh.fioncampus.fi Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Tähtäimessä amk.fi.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Taulukkolaskennan perusteet
YHTEISTOIMINNALLINEN & YHTEISÖLLINEN OPPIMINEN
OSTU-prosessi OK-opintokeskuksessa Lotta Pakanen 2014.
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Biologian ja maantieteen pedagogiikka, 5 op
Java Serveletit ja Java Server Pages, 2 ov
Naisen terveyden edistämisen erityiskysymyksiä, 1 ov
Yritysviestintä 5 ov Käsikirjoittaminen –Muutos 1 ov  2 ov –verkkokurssi Yritysviestinnän rakentaminen –2 ov –Verkkokurssi Multimaker –Muutos 2 ov  1.
PIIRILEVYN LUOTETTAVUUSTESTAUS
Mielenterveys kuntoutus
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
Tietorakenteiden harjoitustyö (2 ov) Ryhmä 5, kesä Pietu Pohjalainen.
Digiviestinnän opinnot 8 ov Rovaniemen palvelualojen oppilaitos Kairatien yksikkö.
Tietokantaohjelmointi Kevät Tietokantaohjelmointi 3 op  Tavoite  Opiskelija osaa ohjelmoida tietokantoja käyttäviä käyttöliittymäsovelluksia.
BK50A2300 Konstruktiomateriaalit ja niiden valinta Luennot / syksy 2013 TkT Harri Eskelinen Johdantoluento 2013.
Opintokohteiden tunnisteiden ja asteikkojen ylläpito WinOodissa Hilkka Hanhenoja.
Taksonomiat ja oppilas- arviointi lukion ET:n ja filosofian opetuksessa Yliopistonlehtori Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos Käyttäytymistieteellinen.
Jarkko Levasma TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.
Testi matematiikkakuvan tunnistamiseen ja oppimateriaali muutoksen tueksi Matti Lattu & Anu Pietilä: OKL Jaakko Kurhila: TKTL.
Algoritmit ja koneoppiminen (ALKO)
Palomuurin peruskäsitteitä Palomuurin tehtävänä on erottaa ja kontrolloida tietoliikennettä yrityksen lähiverkon (LAN) ja yrityksen ulkoisen verkon (WAN)
Oppimisryhmien kuulumisia. Oppimisryhmät Ryhmä 5 Tehotytöt Team Trinity Rämmät JASS Team 75% Integrointi-pantterit.
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2009 www-sivut:
Johdatus kaupunkitutkimukseen (5 op=24 h + harjoitustyö + lopputentti)
IHMISEN FYYSINEN KASVU, KEHITYS JA HYVINVOINTI Materiaali: Minna Sipponen Opettaja: Mari Tero
Turvallinen hoitotyö 1,5ov
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
T Signaalinkäsittelymenetelmät, 5 op
Scientific/artistic competence; what does the student know in theory.
465104A Metallien lämpökäsittely ja hitsaus 5op
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
HISTORIAN KURSSIEN TAVOITTEET, SUORITTAMINEN JA ARVIOINTI
Jatkumo TIES465 – TVT:n pedagogisen tuen kurssi ->
- TIETEELLISESTI!! Psyykkinen Biologinen Sosiaalinen ja
Web-sovellusten kehittäminen - Aloitusluento
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
AIKUISEN HOITOTYÖ O4007HO 4OP
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
Liikunnan Perusopinnot
Jokainen ryhmän jäsen vastaa kyselyyn
Laskentatoimen ja rahoituksen Ammattiin Suuntautuvat Opinnot
Laskentatoimen ja rahoituksen Ammattiin Suuntautuvat Opinnot
HAAGA-HELIA amk Liiketalouden koulutusyksikkö, Helsinki
Ydinainesanalyysi Opettavan aineen sisäinen rakenne analysoidaan.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
Tervetuloa opintojaksolle MENESTYVÄ TYÖYHTEISÖ (LEA1LH002)
Liikunnan Perusopinnot
Opintojen mitoitus suhteessa opintopistemäärään
Osaan! – avaimia aikuisten perustaitoihin
Esityksen transkriptio:

Tietorakenteet ja Algoritmit 3 op

Opintojakson tavoitteet Yleistavoitteena on, että opiskelija hallitsee yleisimpien tietorakenteiden toteuttamisen ja käytön sekä perehtyy algoritmien analyysiin Yleistavoitteena on, että opiskelija hallitsee yleisimpien tietorakenteiden toteuttamisen ja käytön sekä perehtyy algoritmien analyysiin Monien ongelmien ohjelmallisessa ratkaisemisessa ei riitä pelkästään toteutuskielen perustietotyyppien ja ohjelmarakenteiden hallinta. On tärkeää tuntea erityyppisiin ongelmiin soveltuvia hyviä algoritmeja sekä tietää niiden kompleksisuudet algoritmeihin hyvin soveltuvat abstraktit tietorakenteet

Sisältö Aina välttämätön aines (must know): Opiskelija Aina välttämätön aines (must know): Opiskelija tuntee yleisimpien ohjelmointirakenteiden vaikutukset algoritmien suoriutumiskykyyn sekä algoritmien kompleksisuusluokattuntee yleisimpien ohjelmointirakenteiden vaikutukset algoritmien suoriutumiskykyyn sekä algoritmien kompleksisuusluokat tietää yleisimmät abstraktit tietorakenteettietää yleisimmät abstraktit tietorakenteet osaa toteuttaa yleisimmät tietorakenteet staattisina ja dynaamisina C-kielen rakenteinaosaa toteuttaa yleisimmät tietorakenteet staattisina ja dynaamisina C-kielen rakenteina Usein tarpeellinen aines (should know): Opiskelija Usein tarpeellinen aines (should know): Opiskelija osaa joidenkin hyvien haku-, lajittelu- ja läpikäyntialgoritmien periaatteet sekä osaa soveltaa niitä.osaa joidenkin hyvien haku-, lajittelu- ja läpikäyntialgoritmien periaatteet sekä osaa soveltaa niitä. tuntee STL:n valmiiden tietorakenteiden käyttöperiaatteitatuntee STL:n valmiiden tietorakenteiden käyttöperiaatteita Joskus hyödyllinen aines (nice to know): Opiskelija Joskus hyödyllinen aines (nice to know): Opiskelija tuntee verkon periaatteet tietorakenteena sekä pinon ja/tai jonon hyödyntämisen verkon läpikäynnissätuntee verkon periaatteet tietorakenteena sekä pinon ja/tai jonon hyödyntämisen verkon läpikäynnissä osaa mitata algoritmin suoriutumiskykyäosaa mitata algoritmin suoriutumiskykyä

Pedagogiset järjestelyt ja oppimateriaali Oppitunnit (50%) ja laboratorioharjoitukset (50%) Oppitunnit (50%) ja laboratorioharjoitukset (50%) Opintojakso toteutetaan hyvin käytännönläheisesti, jolloin ohjatut ohjelmointiharjoitukset ovat keskeisellä sijalla tietorakenne- ja ohjelmointimallien omaksumisessa Oppimateriaalina monisteet + web- materiaali Oppimateriaalina monisteet + web- materiaali

Suoritusvaatimukset ja arviointiperusteet Loppukoe Loppukoe Arvostelu: Hylätty – kiitettävä 5 Laboratorioharjoitukset Laboratorioharjoitukset Läsnäolo + tehdyt harjoitustehtävät vaikuttavat enimmillään  1.5 koearvosanaan