Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Advertisements

Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Hannu Virtanen Selkokielen tarvearvio 2014
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu / Otsikko Arial Bold 32 pt Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi.
Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
Index-sivu Otsikko 1 Kirjoittaja Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tin… Otsikko 2 Kirjoittaja raesent.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta Lähde: KMT Kuluttaja 2011 Mielipiteet aikakauslehtien mainonnasta eri lehtiryhmissä KMT Kuluttaja 2011.
1 Esityksen otsikko tulee tähän Alaotsikko päivämäärä Esityksen pitäjä.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Jaana Kurjenoja Suomalaiset kuluttajina Virossa.
Mainonnan ja lukemisen väittämät KMT 2016
Raportin lukuohje Lukukerrat
VIPU ESITYKSEN OTSIKKO Arial 28pt Bold
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa Arial 100 pt / riviväli 110 pt Vihreää pohjaa käytetään TKI-toiminnan, hankkeiden ja YAMK-tutkintojen.
Advertising specialist
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi
Aikakauslehtien lukijat eroavat toisistaan suhteessa lehteen ja siinä olevaan mainontaan Segmentointi KMT 2017.
Tuottajan nimi Logo Tuote 1 Tuote 2 Tuote 3 Tuote 4 Tuote 5
Tuottajan nimi Tuottajan nimi Logo Logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etunimi Sukunimi 000 Ehdokkaan slogan tähän, lorem ipsum
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
YHTEENVET-OESITYKSEN OTSIKKO
Pääotsikko.
Verkkosuunnittelija, kehittäjä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
JUHLIEN VALOKUVA-ALBUMI.
TYÖKOKEMUS KANSAINVÄLINEN KOKEMUS Yrityksen nimi | Työnimike
TITLE GOES HERE Your Subtitle LOREM IPSUM DOLOR LOREM IPSUM DOLOR
OTSIKKO LOREM IPSUM DOLOR
Vincent DELOIN PROFILO ESPERIENZA FORMAZIONE COMPETENZE
Lehden pääjutun otsikko
Esityksen transkriptio:

Autot

KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: Statushakuiset 36 % Ekohenkiset 25 % Merkkiuskolliset 24 % Välinpitämättömät 15 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

Autot Statushakuiset, 36 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Auton muotoilu vaikuttaa paljon ostopäätökseeni - Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä - Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavat autoilunmukavuutta Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: -Auto on minulle vain kulkuväline -Ovat keskimääräistä useammin: miehiä, lapsiperhe v. alempia tai ylempiä toimihenkilöitä tai työntekijöitä Ekohenkiset 25 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Vältän yksityisautoilua aina kun se on mahdollista - Naiset osallistuvat entistä enemmän auton ostopäätöksiin - Auto on minulle vain kulkuväline - Polttoaineen selvä hinnan nousu saisi minut harkitsemaan autostaluopumista - Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea Turvallisuuteen Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: -Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä -Ovat keskimääräistä useammin: naisia ylempiä toimihenkilöitä Merkkiuskolliset, 24 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista autoiluun: - Ostan autoni aina uutena - Käytän aina merkkikohtaisia korjaamoja ja huoltopisteitä - Suosin vain tiettyjä automerkkejä (kahta-kolmea merkkiä ) - Nykyisen automerkin jälleenmyyjä on ollut minuun yhteydessä tarjotenautonvaihtoa - Hyvällä palvelulla (ostotilanteessa, huollossa) on merkitystä automerkin valinnassa Ovat keskimääräistä useammin: yli 45–vuotiaita ei lapsiperhe eläkkeellä olevia alempia tai ylempiä toimihenkilöitä Välinpitämättömät 15 % Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista autoiluun: - Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea turvallisuuteen - Arvostan autossa sisätilojen tilavuutta ja isoa tavaratilaa - Suosin ympäristöystävällisiä autoja ja polttoaineita -Hyvät ajo-ominaisuudet ovat tärkein auton ostamisen kriteeri

5 Lorem ipsum Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen autoiluun -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

6 Lorem ipsum Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen autoiluun -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät- tömät Suomalaiset nopeusrajoitukset ovat alhaisia Vältän yksityisautoilua aina kun se on mahdollista Auto edustaa minulle statusta Autossa tulee olla erikoisvarusteita / näyttäviä yksityiskohtia (vanteet, nahkaverhoilu jne.) Autolla ajaminen on vapautta, en luopuisi siitä mistään hinnasta Suosin ympäristöystävällisiä autoja ja polttoaineita Polttoaineen selvä hinnan nousu saisi minut harkitsemaan autostaluopumista Korjaan ja huollan autoni aina itse Arvostan huoltokustannusten edullisuutta Naiset osallistuvat entistä enemmän auton ostopäätöksiin Arvostan autossa sisätilojen tilavuutta ja isoa tavaratilaa Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Status- hakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät- tömät Auto on minulle vain kulkuväline Teen myös ulkomaanmatkoja mielelläni omalla autolla En itse osallistu perheemme auton ostopäätöksiin liittyviin asioihin Ostan autoni aina uutena Suosin vain tiettyjä automerkkejä (kahta- kolmea merkkiä ) Uusi päästöjen määrään perustuva autoveron alennus vaikuttaaautomallin valintaani Auton muotoilu vaikuttaa paljon ostopäätökseeni Kiinnitän auton ostossa huomiota ennen kaikkea turvallisuuteen Hyvät ajo-ominaisuudet ovat tärkein auton ostamisen kriteeri Luen autonhankintaa suunnitellessani paljon autolehtiä Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavatturvallisuutta tai ajattavuutta (esim. ABS, Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen autoiluun KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatus- hakuiset Eko- henkiset Merkki- uskolliset Välinpitämät -tömät Automainonta saa minut usein tutustumaan autoon myös liikkeessä Auton valinnassa hinta ratkaisee enemmän kuin merkki Auton jälleenmyyntiarvo vaikuttaa auton merkin valintaani Hyvällä palvelulla (ostotilanteessa, huollossa) on merkitystäautomerkin valinnassa Käytän aina merkkikohtaisia korjaamoja ja huoltopisteitä Olen valmis maksamaan lisävarusteista jotka parantavat autoilunmukavuutta (esim. navigaattori, MP Uudelle / vanhalle autolle annettu takuu vaikuttaa automerkinvalintaani Mikäli voisin valita valitsisin mieluummin yritysauton yksityisautonsijaan Nykyisen automerkin jälleenmyyjä on ollut minuun yhteydessä tarjotenautonvaihtoa Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Autot KMT Kuluttaja 2008 StatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitä- mättömät Kaikki Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=4509) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

Autot KMT Kuluttaja 2008 KaikkiStatushakuisetEkohenkiset Merkki- uskolliset Välinpitä- mättömät Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=4509)