Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Johtaja Marja Rautajoki VirtuaaliAMK kehittämisyksikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä: VerkkoSote Sosiaali- ja terveysala toimintaympäristönä ITK-konferenssi.
Advertisements

OPPIREPPU –hanke Lapin alueen 2.asteen verkkokoulu Rovaseudun 2.asteen oppilaitokset Jyrki Niskanen.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Tuottamisen malli
PK-kehittämispalvelut
Virtuaaliammattikorkeakoulu Itä-Suomen koordinaattoritapaaminen 14. 8
Tabusta seksuaalisuuden asiantuntijaosaamiseen
Copyright VirtuaaliAMK 1 VirtuaaliAMK 2004: palvelut ja välineet VirtuaaliAMK 2004: palvelut ja välineet Marja Rautajoki
LVI-kehitysprojekti RAKETTI OPI Synergia Työpaja Janne Santala.
Virtuaaliammattikorkeakoulu Liiketoiminnan kehittäminen tuotantorengas
@Virtuaaliammattikorkeakoulu VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu.
Yksinäisestä propelipäästä yhteiseen tekijäporukkaan Joensuun seudun kansalaisopisto.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Digitaalisten kirjastopalveluiden arkkitehtuuri UUSI ARKKITEHTUURI – PAREMMAT PALVELUT Järjestelmäarkkitehtuurihankkeet Ari Rouvari ja Esa Kurki.
W w w. a m k. f i Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen verkko-opinnot, 15 op Terveyden ja hyvinvoinnin edistämisen opinnoissa hankitaan tietoperustaa.
Copyright VirtuaaliAMK 1 AvoinAMK-hanke osana VirtuaaliAMK-verkostohanketta AvoinAMK-hanke osana VirtuaaliAMK-verkostohanketta Espoo Outi Vahtila.
Pirjo Rauhala: Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista... 1 Virtuaaliyliopisto - ajankohtaista valtakunnassa ja Tampereella Alustus Virtuaalikielikeskuksen.
Avoin-Web Pro -projekti SISÄLLÖNTUOTANTO Eija Varis Info
TIETO- JA VIESTINTÄ- TEKNIIKKA OPETUKSESSA -opettajien täydennyskoulutus Johanna Karppinen Info
MAAKUNTAKORKEAKOULU ALUEELLISEN OSAAMISEN KEHITTÄJÄNÄ
Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu Suomen Virtuaali- ammattikorkeakoulu yhteyshenkilötapaaminen
Hankkeiden rooli virtuaaliammattikorkeakoulun kehittämisessä EU-hankkeiden hallinnoinnin ajankohtaispäivä , Varkaus Outi Vahtila, VirtuaaliAMK,
TAMPEREEN AMMATTIKORKEAKOULU TAMK TAMKIN RESURSSIT opiskelijaa 187,29 milj. mk 31,5 milj. euro 18 koulutus- ohjelmaa henkilöstö opetushenkilöstö.
Suomen Virtuaali-ammattikorkeakoulu - sisällöntuotantorenkaat www
Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Johtaja Marja Rautajoki VirtuaaliAMK kehittämisyksikkö.
Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
O PETUSMINISTERIÖ/Koulutus- ja tiedepolitiikan osasto/ Ammattikorkeakouluyksikkö/ Maija Innola/ as / /1. Tavoitesopimus Sopimuksen.
Edusaimaa-opetusverkko HarjoitustyönHarjoitustyön esitys.
JYVÄSKYLÄN KRISTILLINEN OPISTO PELTOLA 2009 Työelämälähtöisyys ja kumppanuudet ammatillisen lisäkoulutuksen laatutyössä Yhteishanke Turun kristillinen.
Virtuaaliammattikorkeakoulu virtuaaliamk
Verkko-opetuksen laadun tekijät – Kansallisen VOPLA-laatuverkosto- ja –palveluhankkeen esiselvityksen tuloksia Kristiina Karjalainen Annikka Nurkka Virtuaaliyliopistohanke.
Suomen Virtuaali-ammattikorkeakoulu Yhteyshenkilötapaaminen 27. 9
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus VirtuaaliAMK - opiskelijan uusi mahdollisuus Annina Korpela, tiedottaja Kehittämisyksikkö.
Copyright VirtuaaliAMK 1 Kirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
Laatua verkko-opetukseen Vopla-hankkeella Helsingin yliopisto Kuopion yliopisto Lappeenrannan teknillinen yliopisto.
VALOA Valmennuksella kansainvälisiä osaajia työmarkkinoille
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Suomen Suomen Virtuaaliammattikorkeakoulu amk.fi virtualyh.fi oncampus.fi.
Taitaja2008-tapahtuman vaikutuksista: Kisojen järjestäjän näkökulma.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Copyright VirtuaaliAMK 1 Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Virtuaaliammattikorkeakoulun kirjastohanke Informaatiolukutaito osaksi oppimisprosessia.
@Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Yhteyshenkilöpäivät Outi Vahtila
Virtuaali-informaatikkojen tapaaminen Tampere,
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
HAKA-projekti VirtAMK-seminaari HAKA Käyttäjän tunnistus yli korkeakoulurajojen VirtuaaliAMK-seminaari Mikael Linden,
KoulutusPotkuri+ Neuvontapalvelut alkaville ja toimiville yrityksille Turun seudun yrityspalvelukeskus Potkurissa - yhden paikan periaatteella - yrityksen.
Verkko-opetuksen kehityssuuntia Pohjois-Savon tietoyhteiskuntastrategiaseminaari Ulla Voutilainen vararehtori.
5/2004 CIMO Ulkomaisille opiskelijoille annettavan suomen kielen opetuksen kehittäminen Opetusministeriön toimeksiannosta CIMO asetti lokakuussa 2003 työryhmän.
EWorking, eLearning käytännöt TKI:n ja opetuksen integroinnissa Leena Vainio, HAMK
W5W-toimintaa vuonna 2006 W5W.2 - Matkalla akateemiseksi osaajaksi ( ) Katariina Alha, W5W-projektipäällikkö, Oulun yliopisto Tommi Haapaniemi,
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
Copyright VirtuaaliAMK 1 Verkkokirjastopalvelut osana Virtuaaliammattikorkeakoulua –projekti Kaisa Rissanen Ammattikorkeakoulukirjastojen johtajien kokous.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Aikuiskoulutus ammattikorkeakoulussa Opetusministeriön Koulutuksen ja tutkimuksen kehittämissuunnitelma 2003 – 2008: Yhtenä painoalueena aikuisten koulutusmahdollisuuksien.
Opetusta verkkoon – miksi? Sari Koski-Kotiranta
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Oulun ammattikorkeakoulu. Suomalainen koulutusjärjestelmä.
Ammattikorkeakoulujen talous- ja hallintopäivät Rehtori Arto Karjalainen.
Osaamisen ja sivistyksen asialla eNorssi 5v –juhlaseminaari Hämeenlinna TIETO- JA VIESTINTÄTEKNIIKAN OPETUSKÄYTÖN VAKIINNUTTAMINEN Irmeli Halinen.
Kajaanin ammattikorkeakoulu Arto Karjalainen Rehtori Kajaanin ammattikorkeakoulu
MTI:N PERUSTAMISEN VAIHEET
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
YHTEISOPETTAJUUS YRITTÄJYYTTÄ EDISTÄMÄSSÄ
LÄHTEEN ÄÄRELLÄ II Taide- ja taitokasvatuksen ideariihi 5. 9
Vauhtia ja motivaatiota opiskeluun työtä opinnollistamalla
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Tiekartta hyviin lähiöihin
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Tampereen ammattikorkeakoulu
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Esityksen transkriptio:

Virtuaaliammattikorkeakoulu 1 Virtuaaliammattikorkeakoulu Johtaja Marja Rautajoki VirtuaaliAMK kehittämisyksikkö

Virtuaaliammattikorkeakoulu 2 Virtuaaliammattikorkeakoulu on verkostokorkeakoulu, joka tuottaa ja tarjoaa kansainvälisesti korkeatasoisia ja kilpailukykyisiä koulutuspalveluita. Koulutuspalvelut hyödyntävät joustavasti tieto- ja viestintätekniikkaa Oppijalle VirtuaaliAMK tarjoaa tasavertaiset mahdollisuudet opiskella virtuaalisesti. Kouluttajalle tasavertaiset mahdollisuudet hoitaa opetustehtävää virtuaaliympäristössä. VirtuaaliAMK - Visio

Virtuaaliammattikorkeakoulu 3 VirtuaaliAMK nykytila - toimintamalli SAMK virtSAMK RAMK virtRAMK PSAMK virtPSAMK PKAMK virtPKAMK KPAMK virtKPAMK OAMK virtOAMK ARCADA virtARCADA DIAK virtDIAK virtEVTEK virtLAUREA virtEKAMK virtHAAGA virtSTADIA virtHELIA virtHUMAK virtHAMK virtJYAMK virtKAJAK virtTOKEM virtKYAMK virtLAMK virtMIKKELIAMK virtPIRAMK virtSEAMK virtSVENSKA Yhs virtTAMK virtTURKUAMK virtVAMK virtSYDVÄST virtÅLAND Yhs virtPOLIISI Koordinointi – kehittämisyksikkö/TAMK VirtuaaliAMK-hanke (esr-projektit, OPM-projektit)

Virtuaaliammattikorkeakoulu 4 31 AMKin muodostama verkostokorkeakoulu – VIRTAMK- HANKE (2001 – 2003) –Portaalin ja sen palveluiden rakentaminen sekä integrointi AMKien tietojärjestelmiin (VirtAMK tietojärjestelmä –extranet) –Sisällöntuotantoa pääosin tutkintotavoitteiseen koulutukseen –Tiivis yhteistyö kirjasto- ja tietopalveluiden kanssa –Yhteinen markkinointi –Yhteinen strategia –Koulutustuotannon laatukriteerit, laatukäsikirja, tuotantoprosessien mallintaminen, hyvien käytäntöjen levittäminen, materiaali(metatieto)pankin määrittely ja toteuttaminen VirtuaaliAMK nykytila – toimenpiteet

Virtuaaliammattikorkeakoulu 5 SAMK virtSAMK erityis- osaamisalue x RAMK virtRAMK erityis- osaamisalue y PSAMK virtPSAMK erityis- osaamisalue z PKAMK virtPKAMK erityis- osaamisalue xy KPAMK virtKPAMK erityis- osaamisalue xz OAMK virtOAMK erityis- osaamisalue xx ARCADA virtARCADA erityis- osaamisalue yy DIAK virtDIAK erityis- osaamisalue zz Koordinointi, palveluiden ylläpito, kehittäminen – virtuaaliorganisaatio, palveluyksikkö/osakeyhtiö Erilaiset hankkeet Vakiintunut toiminta virtEVTEK virtLAUREA virtEKAMK virtHAAGA virtSTADIA virtHELIA virtHUMAK virtHAMK virtJYAMK virtKAJAK virtTOKEM virtKYAMK virtLAMK virtMIKKELIAMK virtPIRAMK virtSEAMK virtSVENSKA Yhs virtTAMK virtTURKUAMK virtVAMK virtSYDVÄST virtÅLAND Yhs virtPOLIISI korostuneeterityisosaamisalueetkorostuneeterityisosaamisalueet VirtuaaliAMK tavoitetila – toimintamalli Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut Kirjasto- ja tietopalvelut

Virtuaaliammattikorkeakoulu 6 XAMK – tavoitteena lisääntyvä VirtuaaliAMK- toiminta Kaikki AMKin toiminta, jossa voidaan hyödyntää verkkoja ja telemaattisia yhteyksiä sekä tietojärjestelmiä ja jossa yhteistyö muiden AMKien kanssa tuo selkeästi uusia innovaatiota ja tehokkuutta toimintaan.  VIRTUAALIHALLINTO – Virtuaalikoulutuksen hallinnointi: Avoin koulutus, tutkintotavoitteinen, yrityskoulutus, täydennyskoulutus, ym.  VIRTUAALIKOULUTUSTARJONTA – Avoin koulutus, tutkintotavoitteinen, yrityskoulutus, täydennyskoulutus, ym.  URA- JA REKRYTOINTI  KIRJASTO- JA TIETOPALVELUT  KANSAINVÄLISTYMINEN  OPETTAJAKOULUTUS  MARKKINOINTI  YHTEISHAKU (työvälineet, valinta AMKeissa)  YRITYSYHTEISTYÖ  SOVELTAVA TUTKIMUS  JNE.

Virtuaaliammattikorkeakoulu 7 Verkostokorkeakoulu Aina mahdollisuus Joustava verkko-opiskeluympäristö Yksilöllinen tapa opiskella Suhdeverkosto -> laadukkaat suhteet Vahva luottamus - yritysetiikka Merkitsee kilpailuetua kansallisesti ja kansainvälisesti Kustannustehokas Aito kumppanuus, kaikkia osapuolia aidosti hyödyntävä Tarjoaa tasavertaiset mahdollisuudet opiskella virtuaalisesti Yhden luukun periaate toteutuu Virtuaalikoulutuskokonaisuus tehdään vain kerran! Kirjasto- ja tietopalvelut integroitu luonnolliseksi osaksi koulutustoimintaa Opettajan pedagogisen ja jopa ammatillisen kehittymisen foorumi

Virtuaaliammattikorkeakoulu 8 Verkosto-organisaation hyödyt Asiakaskunnan laajeneminen –Yritykset, ulkomaiset opiskelijat AMKien taloudellinen hyötyminen Tehokkuus, tehokkuus ja taas tehokkuus Päällekkäisen työn minimoituminen Laatu: verkkokoulutuksen korkea laatu AMKien erikoistuminen virtuaalikoulutustarjonnassa Joustava verkko-opiskeluympäristö Kouluttajan pedagogisen kehittymisen ympäristö Kouluttajan ammattitaidollisen kehittymisen ympäristö Innovatiivisuus, jaettu tieto on aina arvokaampaa “Verkostoidu tai kuole”

Virtuaaliammattikorkeakoulu 9 VirtuaaliAMKin palvelut Koulutuspalvelut eri opiskelijaryhmille: tutkinto, avoin, yritys, täydennys, jne. Portaalin rakentamis- ja kehittämispalvelut Virtuaalitoiminnan koordinointi ja kehittäminen Virtuaalipalveluiden ylläpito ja kehittäminen Verkostoyhteistyön lujittaminen Markkinointipalvelut Kansainvälistymispalvelut Tutkimus Markkinointi Kirjasto- ja tietopalvelut Keskitetyn opiskelijavalinnan työkalut – yhden luukun periaate – varsinainen valinta tapahtuu AMKeissa

Virtuaaliammattikorkeakoulu 10 ”Oppijalle Virtamk tarjoaa tasavertaiset mahdollisuudet opiskella virtuaalisesti” Vaatii ainakin laitteistoja, ohjelmistoja, verkon kapasiteettia (kotona, opiskeluympäristössä, korkeakoulussa) rahoitusta koulutusta opastusta, helpdesk-toimintoja

Virtuaaliammattikorkeakoulu 11 ”Kouluttajalle tasavertaiset mahdollisuudet hoitaa opetustehtävää virtuaaliympäristössä” Vaatii ainakin laitteistoja, ohjelmistoja, verkon kapasiteettia (työpaikalla, kotona) rahoitusta, korvauksia, sopimuksia koulutusta opastusta, helpdesk-toimintoja teknisen tiimin aktiivista yhteistyötä (tekninen tiimi: multimediataidot, html-ym. koodaus, sivun taitto, ym.) Uuden ajattelutavan, motivaation jne..