T-76.115 Projektikatselmus Ampel 3. Toteutusvaihe 15.3.2004.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
T Iteraatiodemo Twelve PP Iteration
Advertisements

Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Oppijan verkkopalveluiden hyväksymistestaus – Kick-off.
T Projektikatselmus GenCode PS iteraatio
T Iteration Demo TeamDC PP Iteration
T Projektikatselmus Ryhmä Reilu PP-Iteraatio
Tik Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Palautuspalaveri 5 Projektin esittely lyhyesti Projektin arviointi –projektin tila –suunnitelmat LU-vaiheelle.
Projektikatselmus Publicum Teknillinen korkeakoulu Publicum-ryhmä.
T Projektikatselmus GenCode T1 iteraatio
T Projektikatselmus Ampel 1. Toteutusvaihe
T Projektikatselmus Ampel 2. Toteutusvaihe
T Projektin katsaus OtaShop2 Projektin suunnittelu
T Projektikatselmus GenCode PS iteraatio
T Projektin katsaus OtaShop2 Toteutus
T Projektin katsaus OtaShop2 Toteutus
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Pelkosenniemi 1.
Elinkeinopoliittinen mittaristo 2014 Kemi 1. ELINKEINOPOLITIIKAN TILA 2.
Väliraportti A12-08 Beckhoff-teollisuustietokoneen käyttöönotto Lauri Lötjönen Mikko Pulkki.
T Projektikatselmus PPT I2-vaihe
T Personal SE assignment Project progress tracking and control.
T Projektikatsaus Verkokauppa Suunnitteluvaihe
3. Spesifikaatioiden laatiminen
1 T Edistymisraportti - ExtraTerrestriaLs T Edistymisraportti ExtraTerrestriaLs I2 iteraatio
1 Dokumentit ja niiden viimeistely kuntoon Ohjelmistokehitys Arkkitehtuuri dokumentti Wiki –sivuston päivitys Testaus Viimeistely tarvittavilta osin Täydet.
T Iteraatiodemo Twelve PP Iteration
OHJP Kalenteriprojekti – Statusraportti iteraatio4 loppu
Polun pyöreä pöytä Eero Tuomenoksa Polku Eero Tuomenoksa Ohjelma 18:00 Polun tämän hetken tilanteen esittely 18:50 Polun kehityssuunnat.
T Projektikatselmus ElectricSeven I1-Iteraatio
Mentortapaaminen Elma, Agenda Tilannekatsaus –Tehtyä –Tekemättä –Demo Ongelmia Palautteen pohdintaa Personal SE-esityksiä.
Oulu ALO-luokka 12kyl, 4pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl:
Projektikatselmus Publicum Teknillinen korkeakoulu Publicum-ryhmä.
Kemi ALO-luokka 14 kyl, 3 pys Tuomari: Tytti Lintenhofer Kyl: 31, 26, 9, 3, 18, 20, 5, 13, 14, 4, 12, 14, 7,
Sulkapalloliiton kilpailutoiminnan rekisteriohjelma Loppudemo T Good Minton
T Projektikatselmus PPT PS-vaihe
T Iteration Demo Data Sailors PP Iteration
Älykäs LEDien valintataulu Tuomas Hiltunen. Tavoite Luoda älykäs LEDien valitantaulu helpottamaan Farnellista tilattavien yleisimpien komponenttien valintaa.
T Projektikatselmus Projektiryhmä Tete I1-iteraatio
T Iteration Demo Data Sailors I1 Iteration
Projektisuunnitelma A12-08 Beckhoff-teollisuustietokoneen käyttöönotto Lauri Lötjönen Mikko Pulkki.
1 Arkkitehtuuriin liittyvien kuvien teko Sekvenssikaavio Komponenttikaavio Luokkakaavio Ohjausryhmän palaveri Toimitussisällön tarkastelu Vaatimusten läpikäynti.
T Loppudemo Kaffetauko eAuction
T Loppukatselmus OtaShop2 Halme, Inkinen, Karanko, Kosunen, Kärkkäinen, Larmo, Ojanen.
T Iteraatio demo Team Tubeless Iteraatio
Projektikatselmus Publicum Teknillinen korkeakoulu Publicum-ryhmä.
T Projektikatselmus Projektiryhmä Tete PP-iteraatio
1 © NOKIA 2000 projektikatselmus_ PPT/ / Tapani Tarri Projektikatselmus Esitykset Esitys projektin tilasta Esitys toiminnallisesta.
Iltapäivän raporttiin käytettävän ajan puolittaminen
T Projektikatsaus Verkokauppa Iteraatio
T Oma menetelmä Tapaamiskäytännöt IOBASE-projektissa Mika Ratola
T Personal SE assignment Static Methods Jaakko Nyrölä, ryhmä TeTe
T Henkilökohtainen SE harjoitus
Loppuraportti.  Laitteisto  Mittaukset  Malli  Simuloinnit  Projektin kulku  Yhteenveto.
T Projektikatselmus PPT I3-vaihe
T Projektikatselmus ElectricSeven I2-Iteraatio
T Projektikatselmus PPT I1-vaihe
Tik Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Palautuspalaveri 1 Projektin esittely lyhyesti Projektin tilanne Vaiheen lopputulokset Seuraavan vaiheen (MÄ)
T Ryhmä ”Tete” Henkilökohtainen SE-harjoitus Marko Nikula (Assesment of Architecture) Arkkitehtuurin arviointi.
Tik Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Palautuspalaveri 3 Projektin esittely lyhyesti Projektin arviointi –projektin tila –suunnitelmat P1-vaiheelle.
Ampel Loppudemo Ohjelma  Projekti vaihe vaiheelta  Muutama huomio kustakin vaiheesta  Projektin yhteenveto  Statistiikkaa  Vertailua muihin.
Vaatimusmäärittely Henkilökohtainen menetelmä Kokemuksia Petri Saloma (49585S) T Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö.
Tik Tietojenkäsittelyopin ohjelmatyö Palautuspalaveri 2 Projektin esittely lyhyesti Projektin tilanne Vaiheen lopputulokset Seuraavan vaiheen (SU)
T Iteraatio Demo Neptune Projektin Suunnittelu-iteraatio Klo SoberIT.
T Projektikatselmus Ampel Projektisuunnitteluvaihe (Versio 1.0)
Ohjelmistotekniikka kevät 2003 CASE-välineet. Ohjelmistotekniikka kevät 2003 Mitä ovat CASE-välineet? Computer Aided Software Engineering Tietokoneavusteinen.
Mentortapaaminen Agenda Tilannekatsaus Vastuualueet Tulevaa Riskejä ja ongelmia Menetelmäharjoitukset Esitys: Kommunikaatio- ja kokouskäytännöt.
Mentortapaaminen Agenda Tilannekatsaus Vastuualueet Tulevaa Riskejä ja ongelmia Menetelmäharjoitukset Esitys: Kommunikaatio- ja kokouskäytännöt.
T Iteraatiodemo Team Tubeless Iteraatio
jew1 Systeemityön eteneminen opintojaksolla Ohjelmiston suunnittelutaito Opintojakson eteneminen.ppt.
Projektin tilannekatsaus
THL - Eurykleia Henkilöstö- ja talousasioiden suunnittelu- ja raportointijärjestelmän määrittely TP 1 agenda Ongelman kuvaus, tavoitteet, rajaukset,
Projektin tilannekatsaus
Esityksen transkriptio:

T Projektikatselmus Ampel 3. Toteutusvaihe

2 T Project Review Agenda  Projektin edistyminen (10-15min)  Tavoitteisiin pääsy  Projektin metriikkaa  Muutokset suunnitelmiin  Tuotosten esittely (15-20min)  ViaSys-arkkitehtuuri  Liikennepelin demo  Seuraavan vaiheen suunnitelma (5 min)  Toimitusvaihe

3 T Project Review Suunniteltujen tavoitteiden tilanne  Tavoitteet  Suoritetaan Liikennepeli-näyttelykohteen testaus [viimeisiä testejä vaille valmis]  Kirjoitetaan Liikennepelin huolto-ohje [OK]  Kirjoitetaan Liikennepelin asennusohje [HUTSIM-osuus uupuu]  Hiotaan Liikennepelihn graafinen ulkoasu lopulliseen muotoonsa [OK]  Tehdään Liikennepelin vertaistestaus [OK]  Raportoidaan Liikennepelin vertaistestauksen sujuminen ja löydetyt virheet [OK]  Pidetään loput henk. koht. käytäntöjen esitelmät [OK]  Laaditaan suunnitelmat Ampel 3d-visualisointipaketin toteuttamiselle [OK]  Laaditaan alustava 3d-visualisointipaketin arkkitehtuuridesign [OK]  Päivitetään HUTSIM-rajapintamäärittelyt 3d-visualisointipaketin vaatimusten mukaisiksi [OK]  Lisäksi: ViaSys 3d-visualisoinnin alustava toteutus Ampel Coressa  Lisäksi: Bugzilla otettiin käyttöön

4 T Project Review Tuotoksien tilanne  Ampel API & Core 3d-visualisointipakettin  toteuttamissuunnitelma [ok]  arkkitehtuuridesign [ok]  3d-visualisoinnin testimateriaalin määritykset ja kerääminen [ei tehdä]  HUTSIM-rajapintaan vaadittavat muutokset, HUTSIM-3d rajapintamäärittelyt (speksi) [ok, vaatii käännöksen englanniksi]  Liikennepeli  Huolto-ohje [ok]  Asennushje [HUTSIM-asennusohje uupuu]  Korjaukset [ok]  Testilogit & raportit [ok, tarvitaan hyväksyntätestausta]  Päivitetyt dokumentit (vaatimusten toteutuminen, henk. koht. käytännöt)  Vertaistestausraportit  Edistymisraportti

5 T Project Review Tehtävien toteutuminen I2:ssa  Huomautettavaa

6 T Project Review Tehtävien toteutuminen tyypeittäin I2/I1

7 T Project Review Henkilötuntien käyttö  Viimeisin ajankäyttösuunnitelma tehty I2- vaiheen aluksi  128% vaiheen tunneista käytetty (393h)  81% projektin tunneista käytetty (1163h)  Ylityksiä Petri: 51%(14h), Juha 50%(15h)

8 T Project Review Henkilötuntien käyttö – kaikki iteraatiot  Tuntien käyttö per henkilö koko projektin ajalta  Seuraava vaihe 230h  Toimitusiteraatio 82h

9 T Project Review Laatumetriikat

10 T Project Review Laatuarvio

11 T Project Review Ohjelmiston kokometriikkaa

12 T Project Review Riskit - pareto  Toteutuneita riskejä

13 T Project Review Riskit – Toteutuneita, uusia ja vanhoja  Toteutuneita:  Tunnit eivät riitä (kurssiin varatut tunnit ylittyvät) (TOTEUTUNUT)  Uusia  Viime hetken muutokset liikennepelissä aiheuttavat pelin toimimattomuuden tai epävakautta  Brainstormissa keksittiin vain vanhoja:  Visualisaatio ei ole tyydyttävää tasoa, koska järjestelmässä on muutama tähän liittyvä bugi  Liikennepeli ei ole luotettava näyttelykohde, se ei pysy toimintakunnossa loputtomiin (muistivuotoa tjsp)  Pelilaitteisto ei toimi heurekassa (näppäimistöemulaattori)  Pelin huolto-ohjeista ei ole hyötyä (dokumentaatio heikkolaatuista)

14 T Project Review Käytännöt ja Työkalut  Kokemuksia:  Yksikkötestauksesta  Projektin seuranta ja hallinta  Design patterns  Aspect oriented programming  Bugzilla otettiin käyttöön

15 T Project Review Vaiheen tuotokset  Vaatimusmäärittelyn tila  Tekninen dokumentaatio  Demo  Liikennepeli

16 T Project Review Vaatimusten toteutuminen

17 T Project Review ViaSys-arkkitehtuuri

18 T Project Review Demo - Liikennepeli

19 T Project Review Toimitusvaihe  Tavoitteet  Liikennepelin asennukset ja hyväksyntätestauksen suorittaminen  Liikennepelin asennus & dokumentaatio CD-ROM:in tekeminen  Vaatimusdokkarin kääntäminen englanniksi ViaSysin osalta  Loppuraportin tekeminen  Liikennepelin testiraportti + korjaamattomat bugit  Lopullinen versio Ampel API:n ja Coren teknisestä dokumentaatiosta käännettynä englanniksi  Lopputapaaminen osapuolien kanssa

20 T Project Review Toteutusvaihe 3: Tuotokset

21 T Project Review Toteutusvaihe 3: Tuntien jakautuminen