Suunnittelu ja arviointi

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Advertisements

. Rauman freinetkoulu.
Atto ja avaintaidot työssä oppien? Sirkka Hulkkonen.
Kohti pysyvää muutosta?. Liikkuva koulu Valtakunnallinen ohjelma, osa hallitusohjelmaa Pilottivaihe : 45 koulua Lukuvuonna n. 500 koulua.
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Ysiltä elämään Eväitä peruskoulun jälkeiseen elämään
Kestävä kehitys 1  Jatkuvaa ja ohjattua yhteiskunnallista muutosta  Maailmanlaajuisesti  Alueellisesti  Paikallisesti  Tavoitteena turvata hyvät elämisen.
PALVELUALA 2009 Verkko-oppimisen tavoitteet Merja Talkio-Vilanen.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
4. Opiskelijan oppimisen arviointi työpaikoilla

Täydennyskoulutus Yhdessä tekemällä – hanke 2010
Hyvinvointia koulun liikunnalla Etätehtävä Tavoite: Opiskelija soveltaa kurssin ” Hyvinvointia koulun liikunnalla” tietoja omaa koulua kehittävän projektin.
Liikunnanopetuksen suunnittelu ja arviointi
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
VASTUUNTUNTO Ohjaus Käydään eettisiä keskusteluja (oikein, väärin). Kiitetään ja kannustetaan. Kontrolli Tarkastetaan tehtävät ja välineet. Vaaditaan,
Liikkuminen oppimisen ja yhteisöllisyyden tukijana peruskoulussa
Laajennetun työssäoppimisen kokeilut Sirkka Hulkkonen
VOK-perusteiden taustalla oleva oppimiskäsitys ja rakenne Antti Kauppi Koulutus- ja kehittämiskeskus Palmenia.
Peruskoulut Lähde: Tilastokeskus 10/2010 js.
ARVIOINTI Vanhempainilta
OECD:n Pisa 2006-tutkimuksen ensituloksia
Johtokunnat Hallinto- ja johtosäännön 8 §:n mukaan koulutuslautakunnan erityiseen ratkaisuvaltaan kuuluu nimetä johtokuntien jäsenet vanhempainkokousten.
KERHOTOIMINTA VARISSUON KOULUSSA
Hyvinvointia maaseudulle luovuuden keinoin Kulttuuriteemaryhmän puheenjohtaja Pirkko Liisi Kuhmonen Opetusministeriö YTR:n hankeseminaari
Kestävät yhdyskunnat Hallinto – ja kuntaministeri Mari Kiviniemi
Keke-kasvatus: kriittistä tarkastelua & onnistumisen avaimia
Portfoliopohja oppilaiden käyttöön
Vaasan yliopisto Erikoistumisopintojen kehittämispäivä Ilkka Virtanen Miksi erikoistumisopintoja akkreditoidaan? Erikoistumisopintolautakunnan.
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden linjauksia
Ylöjärven opetussuunnitelmaprosessi Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
Kielten vastuuopettajapäivät, Rovaniemen amk TkT Marjatta Huhta Master’s Thesis –tuki Industrial Management -ohjelmassa.
LIIKUNNASTA HYVINVOINTIA JA VIIHTYVYYTTÄ KOULUUN
TAO, Turun Ammattiopistosäätiö
Satu Lehto Vähän liikkuville koululaisille suunnattujen liikuntakerhojen toiminta koululaisten ja opettajien kokemana Turun Koulut.
Liikunnan arviointi luokilla
Opettajan arviointi Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Professori Päivi Häkkinen Erikoistutkija Marja Kankaanranta AGORA LEARNING LABORATORY (ALL)
Ops 2016 ja arviointi.
Kirsi Nuorsaari ja Jonna Heikkilä
Esiopetuksen vanhempainilta Kirkkojärven koululla
Valmentajakoulutuksen laatu. ”Käsikirja 3” Arvot Tavoitteet Toimintatavat –Verkostotoiminta –Valmennusosaamisen kehittämisen yhteiset valinnat ja toimintatavat.
KASVA VOIMISTELIJAKSI Kokonaisliikuntamäärä. Pienet valinnat ratkaisevat Pariporina: -Mitä ajatuksia video synnytti? -Miten oma arkesi pyörii? Voiko pienillä,
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Jon Salminen Samuli Pentinniemi Keski-Palokan koulu.
VALINNAISET AINEET Piirros Mika Kolehmainen.
TURUN LIIKKUVA KOULU -OHJELMA
LEMPIKOULU-OPPIMISKERRAN TEORIA
Koulutus 8.5. Liikuntasuositukset, -tutkimukset ja Liikkuva koulu
Liikkuva koulu –seminaari
Motorinen kehittyminen
Maailmankansalaiseksi kasvamisen ja kasvattamisen haasteita ja oivalluksia Koulutus- ja verkostoitumispäivä kansainvälisyyden valtionavustuksen hakijoille.
HKV SISÄLTÖALUEET Suomen Jääkiekkoliitto / Kouluttajat.
Rakennetun ympäristön lautakunta
Liikkuva koulu -ohjelma Heidi Honkanen, Langinkosken koulu
Veso-päivä Ikaalinen ”opetussuunnitelma 2016”
Työn tavoite Laaditaan liikenneturvallisuussuunnitelma
VSOP= vuosiluokkiin sitomaton alkuopetus Länsi-Puijon malli
Suunnittelu ja arviointi
Uusi opetussuunnitelma 2016
Opetussuunnitelman rakennekuva TRADENOMI 210 OP
- fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen toimintakyky
Tiina Kähärä Merilahden peruskoulu
HJK ry Pelaajapolku HJK liigajoukkue Miesten harraste Klubi -04
TOP-info Lanu osaamisala
Liikunnan Perusopinnot
Arvioinnin linjaukset perusopetuksessa
Arviointiverkosto Hyvinkäällä
Liikunnan Perusopinnot
Koivurinteen päiväkodin kehittämissuunnitelma
Esityksen transkriptio:

Suunnittelu ja arviointi Kl 2009

Opintojakson hankkeet Liikunnan numeerinen arviointi Jonna Peltola, Jutta Vastamäki Välituntiliikunnan kehittäminen Anne Räkköläinen Eettisesti kestävä arviointi ja itsearviointi Anniina Paasio Kuntokymppi Sanna Savolainen Valinnaisliikunnan itsearviointi Satu Rautakoski LIIKUNTAPÄIVÄKIRJA ELINIKÄISEEN ELÄMÄNTAPAAN KANNUSTAJANA Sanna Karelius Mediakasvatus Teija Weckström & Pekka Kärkkäinen Itsearviointi Outi Jolma

Yhteistoiminnallinen oppiminen Pirkko Paara ITSEARVIOINTIA PERUSKOULUSSA Essi lautala Liikkuva koulu Tiina Suojanen-Saari Jatkuvan itsearvioinnin kokeilu Satu Nurkka SISÄLTÖALUEENA FYYSINEN JA MOTORINEN KEHITYS ESIOPETUKSESSA Minna Myllykangas Draaman käyttö liikunnan perustaitojen opettamisessa Heidi Kurtelius Kannustava kasi vai kiitettävä ysi? Salla Kilpinen & Satu Rantanen OPPILAIDEN ITSEARVIOINNIN MOTIVOIVAT MAHDOLLISUUDET Anni-Mari Ojala Palloilun perustaitojen arviointitesti Jyri Pienmäki Liikunnan sisältöalueet koulussamme - alkuopetuksen näkökulma Heidi Wasenius Oppilaiden itsearviointilomake perustuen hyvän osaamisen kriteereihin Paula Rikka