20.8.2014Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät 2009 3 op.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ylioppilaskirjoitukset
Advertisements

Imped tietotekniikan ja matematiikan opetuskeskus Ralph-Johan Back Tapio Salakoski Ralph-Johan Back Tapio Salakoski.
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, kevät 2009.
Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely, syksy 2008.
© Jukka Juslin1 Ohjelmointitaito (ict1td002, 12 op) Opintojakson esittely Kevät 2008 Jukka Juslin, Raine Kauppinen Tuloksellinen Java-ohjelmointi.
Ylioppilaskokelaiden aikataulua syksy kevät 2013
Johdatus tutkimusmetodologiaan
Nämä kalvot on lisensoitu Creative Commons Attribution-ShareAlike 1
Elsa Savolainen T Johdatus opiskeluun tietotekniikan tutkinto-ohjelmassa.
Tutkinnonuudistus voimaan tänä syksynä – Mikä muuttuu?
Tietokannat II Lasse Bergroth Turun yliopisto, IT-laitos Kevät 2013
@ Leena Lahtinen Helia OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 OP.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  PÄIVÄOPISKELIJAT: – KAKSI LUOKAA (SUOMI) –YKSI LUOKKA (ENGLANTI)
Valmistuvien ryhmien ryhmänohjaajakoulutus. Arviointilomake: Omnia – valmistuvat 2009.
Tietorakenteet ja Algoritmit 3 op. Opintojakson tavoitteet Yleistavoitteena on, että opiskelija hallitsee yleisimpien tietorakenteiden toteuttamisen ja.
Restonomi Opetussuunnitelma 2005
Tilastollisen tutkimuksen perusteet - 6 op
Opetussuunnitelma, koulun kehittäminen ja arviointi 5op
Java-ohjelmoinnin perusteet kesä 2012 TERVETULOA! Opettaja Jukka Juslin.
Stadia-Dehko. Taustaa Vuonna 2001 aloitettiin diabeetikoiden hoidonohjaukseen keskittyvä moniammatillinen valinnainen opintojakso Opintojakson tavoitteena.
Internet-projekti - MUM2TM Heikki Hietala Jukka Mutikainen TIKO – Malmi
Ylioppilastutkinto Äidinkieli/ Vieras kieli Reaalikoe
KVV-maisteriohjelman HOPS-työskentely Miksi? Miten? Kuinka monelle?
Rahoitusmarkkinat ja sijoitustoiminta
Visual Basic –ohjelmointi ITP2TM002
Kansainvälinen korkeakoulukampus - kauniilla paikalla merenrannalla.
Analyysi II Katsaus.
YLEMPI AMK-TUTKINTO Tietoa tutkinnosta : - valtakunnallinen verkkolinkki: Ylempi korkeakoulututkinto: -
Arvostelu Teppo Räisänen, Principal Lecturer Oulu University of Applied Sciences, School of Business and Information Management
HAAGA-HELIA Venäjän kielen opetus
Pelien -ohjelmointi Syksy 2007 Vapaavalintainen opintojakso 3 op. ITP8TM003.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS. OPINTOJAKSON TOTEUTUS  KESTO: –  AVOIMEN OPISKELIJAT: – YKSI LUOKA (SUOMI) – LUOKKA ICT02O-1.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Tietokantaohjelmointi Kevät Tietokantaohjelmointi 3 op  Tavoite  Opiskelija osaa ohjelmoida tietokantoja käyttäviä käyttöliittymäsovelluksia.
1 © Jukka Juslin ict02d ohjelmointitaito (12 op) Päiväopiskelijat.
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Lukion oppimäärä.
Liikunnan arviointi luokilla
Porin Yksikkö / Elektroniikkatuotanto Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2006.
Luonnonvara-alan yksikkö 270 opiskelijaa 21 opettajaa yksikkö toimii Vallinkorvassa, Oulussa.
Tentti. Olio-ohjelmoinnin perusteet | Kevät 2015 | Jorma Laurikkala2 Tentti Torstaina klo 16–20 D10ab (Päätalo). Pääasiassa Java-ohjelmien kirjoittamista.
Teemana oppimisprosessin aktivointi – sulautuvan opetuksen mahdollisuudet Kati Vilonen Aalto-yliopiston Kemian tekniikan korkeakoulu.
ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET
Ohjelmistotuotanto - kurssin yleiset asiat Kevät 2004 Hanna-Kaisa Lammi LTY/Tite.
Ohjelmistotekniikka - kurssin yleiset asiat Kevät 2003 Hanna-Kaisa Lammi LTKK/Tite.
Projektityöskentely Luento 1: kurssin käytännön asiat Hanna-Kaisa Lammi
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2007 www-sivut:
3D –animaatio ja simulaatio Kurssiasiaa. Kurssin suoritus Luennot 7x2h Labrat 7x3h Tentti Harjoitustyö Extratehtävät Mallinnuskilpailu.
Porin Yksikkö / Elektroniikka Tanja Jokinen 1ELEP-1210 Elektroniikan peruskurssi ELEP-1210 ELEKTRONIIKAN PERUSKURSSI 5 op Kevät 2009 www-sivut:
1 Tanja Jokinen ELEP-1110 SÄHKÖ- JA PIIRITEKNIIKAN PERUSTEET 4 Op Syksy 2007 www-sivut:
ABIEN VANHEMPAINILTA. YO-TUTKINTO Kaikille pakollinen Äidinkieli Toinen kotimainen Vieras kieli Matema- tiikka Reaali- aine Toinen kotimainen Vähintään.
JYVÄSKYLÄN YLIOPISTOIT-tiedekunta Tietotekniikan laitos 2006 Tietotekniikan aineenopettajankoulutus tietotekniikan laitoksella Tommi Kärkkäinen professori.
Tentti.
Arviointi.
Tuloksellinen Java-ohjelmointi
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
ET ja filosofia – ainedidaktiikan perusteet: opetuksen suunnittelun harjoitustehtävä Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
Web-sovellusten kehittäminen - Aloitusluento
HOPS-työpaja.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 Leena Lahtinen Helia
Tervetuloa jatkamaan DIGITAALI- TEKNIIKAN opiskelua!
Jari Kähkönen, koulutuspäällikkö
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
HAAGA-HELIA Venäjän kielen opetus
LCB-5800 Ruotsinkielinen yritysviestintä 1
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
OHJELMOINTITAITO ICT02D 12 ECTS.
Esityksen transkriptio:

Brade & Vilpponen 1 ITP2TM003 Java-ohjelmointi I Kevät op

Brade & Vilpponen 2 Asema opetuksessa  Perusopinnot 60 op  Ammattiopinnot 90 op  Yhteiset ammattiopinnot 72 op  Verkkomultimedia 12 op  Ohjelmointi 12 op  Kouluttaja toimiminen 12 op  Tiedonhallinta12 op  Systeemityö12 op  Palvelinympäristöt12 op  Suuntautumisopinnot 18 op  Vapaasti valittavat opinnot 15 op  Harjoittelu 30 op ja opinnäytetyö 15 op

Brade & Vilpponen 3 Kaikille yhteiset ohjelmoinnin opintojaksot 12 op  Visual Basic-ohjelmointi 4,5 op  Logiikka1,5 op  Java-ohjelmointi I3 op  Olio-ohjelmointi3 op

Brade & Vilpponen 4 Java-ohjelmointi I 3 op  Tavoite  Opiskelija hallitsee Java-kielen perusteet ja osaa ratkaista rajattuja ohjelmointiongelmia Java- ohjelmointikielellä  Teemat  Java-kielen kielioppi  Ohjelmoinnin perusrakenteet  Modulaarisuus ja tiedon välityksen periaatteet  Hieman esimakua Javan graafisista käyttöliittymäelementteistä

Brade & Vilpponen 5  Oppimateriaali  Harju – Juslin: Tuloksellinen Java ohjelmointi, IT Press  ( DataClubin hinta HAAGA-HELIAn opiskelijoille 33 €)  Luentokalvot:  (Peltomäki – Silander - Kosonen: Java 2 Ohjelmoinnin peruskirja 2005, Docendo, 2005 )  Suoritustapa  koe, harjoitustehtävät ja harjoitustyö TAI  Tentti ja harjoitustyö

Brade & Vilpponen 6 Suoritustavat  1. vaihtoehto  Kotitehtävät20 pistettä  Koe50 pistettä  harjoitustyö30 pistettä  2. vaihtoehto  Koe70 pistettä  harjoitustyö30 pistettä

Brade & Vilpponen 7 Pisteet ja arvosanat  Käytäntö on sama kaikissa tietotekniikan kursseissa  Läpipääsyyn vaaditaan n. 50 %, jolloin saa arvosanaksi T1  Kiitettävään arvosanaan tarvitaan 85 pistettä  Arvosanat T2, H3 ja H4  ( 60 p., 69 p., 77 p. )

Brade & Vilpponen 8 kokeet …  Koe ke  kirjan luvut 1-9  mitä tahansa materiaalia saa olla mukana  koe tehdään tietokoneella

Brade & Vilpponen 9 Ohjelmoinnin harjoitustyö  Harjoitustyö annetaan kurssin puolivälissä  Itsenäinen ohjelmointityö, joka testataan ja dokumentoidaan  Vaikuttaa 30 % kurssin arvosanaan  Harjoitustyön palautusaika ilmoitetaan tehtäväksiannon yhteydessä  Harjoitustyölle varataan osa lähitunneista  Hyväksytty työ on voimassa vuoden

Brade & Vilpponen 10 Harjoitustehtävät..  5 kertaa annetaan kotitehtäviä  Tehtävät tarkistetaan seuraavalla viikolla  Jokainen merkitsee ne tehtävät, joiden ratkaisun on valmis esittämään muille  Tehtävät voi palauttaa opettajalle ennen tuntia, mikäli on estynyt tai tietää myöhästyvänsä

Brade & Vilpponen 11..Harjoitustehtävät  Pisteitä saa  viidestä tehtävästä 4  neljästä 3  kolmesta 2  kahdesta 1  Harjoitustehtävät vaikuttavat suoraan kurssin arvosanaan!

Brade & Vilpponen 12 Loppusanat…  Ohjelmointia ei voi opettaa, opiskelijoita voi korkeintaan ohjata loogisen ajattelun polulla ja tarjota siihen työkaluja  Ohjelmointia ei opi mitenkään muuten kuin ohjelmoimalla  Pyri aina tekemään kaikki annetut harjoitustehtävät. Tehtyjen harjoitusten ja kurssien arvosanojen välillä on huomattava positiivinen korrelaatio