Pikku-Diili Helena Vikstedt
Pikku-Diili = ongelmanratkaisukilpailu, jossa opiskelijatiimit ratkovat yritysten antamia kehitystehtäviä vuorokauden aikana • toteutus Draivia kohtaamisiin ura- ja kontaktitapahtuman yhteydessä (seuraava ) • yrityksille – nopeita ratkaisuja toimintaan liittyviin todellisiin haasteisiin/ongelmiin – mahdollisuus tutustua alueen opiskelijoiden osaamiseen • opiskelijoille – tilaisuus näyttää taitonsa aidoissa tehtävissä – kontakteja työelämään ja alueen yrityksiin Helena Vikstedt
Käytännön toteutus • tehtävät yrityksiltä • sopivien opiskelijatiimien haku oppilaitoksista • tehtävänanto tiimeille tapahtumaa edeltävällä viikolla • ratkaisuaikaa 24 tuntia • tehtävien purku ja kirjalliset esitykset toimeksiantajille • parhaat esitykset ja voittajien palkitseminen tapahtumassa Helena Vikstedt
Pikku-Diili 2010: esimerkkejä Case Movia Oy • tapahtuma markkinointikanavana kuluttajamarkkinoilla – Suunnitelkaa nuorisotapahtuma, jota 17-vuotias ei voi vastustaa. Tapahtuma olisi autokoulun järjestämä ja toimisi loistavana markkinointi- ja myyntikanavana. Case Skillege Oy • aloittavan asiantuntijayrityksen markkinointikanava ja välineet – myynti ja markkinointi ulkomaille – miten hyödyntää sähköisiä palveluita? – miten tavoittaa ihmiset ja yritykset henkilökohtaisella tasolla? – muut ideat? – haussa kustannustehokas kokonaisuus Helena Vikstedt
Pikku-Diili 2010: kokemuksia • opiskelijat taloustieteiden ja liiketalouden opiskelijoita yliopistosta ja ammattikorkeakoulusta • tiimit paneutuivat töihin perusteellisesti ja toimeksiantajat olivat tyytyväisiä • toimeksiantajilta osallistuminen edellytti – tehtävänannon – osallistumisen tehtävien jättö-, purku- ja palkitsemistilaisuuksiin – tavoitettavuuden työstämisen aikana – voittajatiimin huomioinnin Helena Vikstedt
Miten mukaan Pikku-Diiliin? • seuraava toteutus: • lisätietoja: • jätä yhteystietosi palautelomakkeeseen Oulun kaupunginteatterilla Helena Vikstedt