2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta •2005-2010 Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe •2010-2011 Laatukriteerit (OKM)

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lappeenrannan teknillisen yliopiston ja Etelä-Karjalan ammattikorkeakoulun yhteenliittymä FinELib 10 vuotta Helsinki Rehtori Anneli Pirttilä.
Advertisements

”Me teimme sen yhdessä”
Barents-Parents Lapin yliopiston harjoittelukoulu.
KIEKURA Turun Kielitivolin koulutusristeily BIENVENUE !
Oppilaanohjauksen kehittäminen Oulun kaupungin perusopetuksessa Kehittämistyötä ohjaa moniammatillinen ohjausryhmä, jossa on edustajat.
Harvialan koulu ja päiväkoti
, Joonatan Haukilehto / Riku Lehtonen
Osaamisen ja sivistyksen asialla POP – perusopetus paremmaksi Kehittämiskokonaisuudet 2008 Leena Nissilä Opetusneuvos, asiantuntijayksikön päällikkö.
Kotka-Hamina yhteistyö
Osaamisen ja sivistyksen asialla EVÄSTYSTÄ KEHITTÄMISTYÖHÖN Leena Nissilä Opetusneuvos, asiantuntijayksikön päällikkö.
NITOJA – Nivelvaihe, toiminta ja jatko työelämään – Projektityöntekijät: Marja Riitta Lygdman, projektipäällikkö, p Päivi.
Moku- hankkeesta resurssikeskukseen
Romanioppilaiden perusopetuksen kehittäminen Kouvolassa
nuorisotyöntekijänä koulussa joka päivä
Tukevasti alkuun, vahvasti kasvuun –hanke, Helsinki
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Mitä valtakunnallinen TVT-strategia kertoo meille? Kaisa Vähähyyppä
Lapsen, oppilaan ja opiskelijan parhaaksi – tuen turvaamisen haaste Hanketyöseminaari Kuusankoski-talo Irma Kärkkäinen, lukioiden erityisopettaja.
Päihde- ja mielenterveystyö kehittäminen Lahden perusterveydenhuollossa Tiina Saarinen Kehittäjä-päihdetyöntekijä, sairaanhoitaja AMK Välittäjä 2009 –hanke,
RHi ARVO Kehittyvä ammattikorkeakoulu ja moniammatillinen opettajuus sekä työelämäosaaminen vanhustyön alueella Projektin ajoitus 2003–2005.
J Kangasniemi 2010 Valtion rahoittama opetustoimen henkilöstökoulutus Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin.
Nuorten aikuisten osaamisohjelma Työseminaari III , Kuopio Kun opiskelu ei kiinnosta, mitä oppilaitoksessa voidaan tehdä – kokemuksia ja näkemyksiä.
PERUS- JA ERITYISOPETUS
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Huoltajat oppilaan ohjauksen tukena Toplake-hanke Opetusministeriön rahoittama Tavoitteena mm.: Koti ja koulu yhteistyössä kaupungin ja koulun.
Alueellinen toiminta – yhteisten toimintatapojen kehittäminen SEINÄJOKI Oppisopimusjohtaja Pirjo Järvinen Osaamispäällikkö Petteri Ristikangas.
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Kiviniityn koulu Kelpo –hanke 2010 –  Kysely opettajille koulutustarpeista ja sen mukaisesti kohdennettu koulutuksia. Koulutuksia ollut omassa.
Kolmen oppilaitoksen suunnitteluosaamisen yhdistämisellä Tehdään pitkän tähtäimen kehittymissuunnitelma Etsitään uudenlaisia mentorointikäytänteitä Vahvistetaan.
OPS2016 – Koulu rakentaa tulevaisuutta
Seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivät "Kirkko iholla"
Mitä museot ja koulut voivat tehdä yhdessä?
Ammatillisen koulutuksen seminaari, Oulu /OPM / Tuulikki Koski Sähköinen haku Tuulikki Koski.
Tehostetun ja erityisen tuen kehittäminen esi- ja perusopetuksessa
Perusopetuksen ryhmäkoko
HYVÄ-DIILI luonnos /pj HYVÄ DIILI –VERKOSTO Opso-järjestäjien hallitus /Luonnos SUOMEN OPPISOPIMUSKESKUSTEN.
KELPO-JA OSAAVA-hankkeiden seminaaripäivä
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
AJANKOHTAISTA LUKIOKOULUTUKSESTA Johtaja Jorma Kauppinen Vantaa
Oulun kaupunki: oppilaanohjauksen kehittäminen Oppilaantuntemus oppimisen ja ohjauksen rakennuspuina Työelämä perusopetuksen oppimisympäristönä.
Perusopetuksen ja Tukitoimien kehittäminen ja Päijät-Hämeessä
Nuorisoalan kehittäjä Kansalaistoiminnan ja nuorisotyön koulutusohjelma Mikkelin ammattikorkeakoulu.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
Korkeakoulujen ja opetus- ja kulttuuriministeriön yhteinen tietohallintohanke, jota CSC koordinoi RAkenteellisen KEhittämisen Tukena TIetohallinto Korkeakoulujen.
Harvialan koulu ja päiväkoti
J Kangasniemi 2010 Osaava-ohjelman taustaa ja rakenne Tätä kalvosarjaa päivitetään verkossa. Varmistathan että käytössäsi on viimeisin versio. (viimeksi.
Yhteisöllinen kirjoittaminen
Mäntykankaan koulu Kelpo-pilotointi Mitä on kehitetty / millä tavoin on kehitetty? Jousto-opetusta vuosiluokilla 1-6 (Ma & Ai) E-luokat osallistuvat.
Tekesin organisaatio, verkosto ja budjetti. Tekes DM Kasvu- yritykset Nuoret yritykset Suuret yritykset ja julkiset organisaatiot.
Esteettömät oppimisympäristöt JAMK-ESOK
Joustavat opetusjärjestelyt Siilitien peruskoulu
TIEDON SIIRTO SIIRTYMÄVAIHEESSA
1 © 3/28/2015 Koulumestarin koulu - Espoo ITK
Sairaalaopetuksen kehittäminen Helsingissä 2010 Saireke-seminaari Auroran koulussa
JOPO- opetusta Kouvolassa vuodesta 2006
ELINIKÄISEN OHJAUKSEN ALUEELLINEN KOORDINAATIO ELOa Pohjois-Savon ELY-keskuksessa Lisää viraston nimi, tekijän nimi ja osasto.
Maakuntajohtaja Anita Mikkonen
Hyvinvointi- ja teknologiaseminaari Hyvinvointiteknologian jatkotutkinto ov Informaatioteknologian erikoistumisopinnot 20 ov Hyvinvointiteknologian.
OPO-hanke Hankeseminaari
KOLVI OY – Keuda, Omia, Luksia ja Varia, innovoiva ohjausyhteistyö Kolvi OY Keudan, Omnian, Luksian ja Varian innovoiva ohjausyhteistyö.
Toimitusjohtaja Matti Toivola Hoitotyön johdon päivät Helsinki Helsinki Congress Paasitorni Tiistai aamupäivän vaihtoehtoinen.
OPEDA (OPH:n rahoittama EU-hanke) Opiskelijoiden erityisyyden huomiointi ja pedagogisen johtajuuden kehittäminen Peruskoulun lopettaneiden tukeminen jatko-opintoihin.
VANTAAN TEHO-HANKKEET Kehittämistoiminnan tavoitteena on jalkauttaa uuden erityisopetuksen strategian (2007) linjauksia paikallisiin käytänteisiin. Strategiassa.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2012 aikana -”Vanhojen hankkeiden” tilanteiden koordinointi.
Projektin toiminta 1. Koordinaatiohankkeen laajentuminen - Vierailu uusiin hankkeisiin kevään 2013 aikana -Raahe, Akaa/Valkeakoski, Proficom -”Vanhojen.
Laaja-alainen osaaminen OPS 2016
Pohjois-Suomen Lasten Kaste -hanke Oulun eteläisen alueen osakokonaisuus Sirkka Kiilakoski Toimiva arki, hyvinvoiva lapsi -seminaari.
Perusopetus Osaamisen kehittäminen TOIMINTAKULTTUURIN MUUTOS - OPS 2016 Organisaation osaaminen – yhteisön osaaminen – yksilön osaaminen.
Miksi kannattaa tulla ensi vuonna foorumiin Joensuuhun?
KOHTAAMO – Ohjaamojen ja nettiohjauksen kehittämisen tuki
Kasva ja Opi Lempäälässä
Esityksen transkriptio:

2 Saireke = Sairaalaopetuksen kehittämistoiminta • Saireke (OPM  OPH) - käytänteiden yhtenäistäminen, nivelvaihe • Laatukriteerit (OKM) - laatukriteerien luominen ja jalkauttaminen - opetusyksiköiden sisäinen kehittäminen - tunnuslukujen kerääminen • Laadukas opinpolku (OKM) - osaamiskeskustoiminnan kehittäminen - ohjaus- ja konsultaatiokäytänteet - henkilöstön osaamisen kartuttaminen - ”ei kenenkään oppilaat”, etsivä oppilastyö Tähteenkadun koulu / Elise Antila

3 Itä-Suomen alueellisen kehitystyön tavoitteet •Kuopio, Joensuu, Kajaani, Mikkeli, Lappeenranta, Lahti, Kouvola • hankkeen alueellistaminen, tukitoimien yhtenäistäminen, osaamisen kartuttaminen • konsultatiivinen työote, benchmarking-vierailut --> toisten työmenetelmiin tutustuminen, nivelvaiheen yhteistyö oppilaiden omien koulujen kanssa • osaamiskeskus, henkilöstökoulutus, laatukäsikirja käytäntöön Tähteenkadun koulu / Elise Antila

4 Paikallinen kehitystyö • käytänteiden ja nivelvaiheiden toimintamallien luominen yhteistyötahojen kanssa, verkostoituminen, tutustumiskäynnit • alueyhteistyö, tiedottaminen s-koulun toiminnasta Kymen sairaanhoitopiirin alueen kouluille • konsultaatiokäynnit kouluilla, henkilöstön täydennyskoulutus, nivelvaihetyön syventäminen, hoitotahon ja sairaalaopetuksen käytänteiden kehittäminen siirtymävaiheissa • niveltyminen Kelpo-toiminnan kanssa, oman työyksikön kehittämistyö, sairaalaopetuksen OPS Tähteenkadun koulu / Elise Antila

Mitä kaikkea olemme saaneet aikaan Kelpo / Saireke- rahoituksella? •tutustumiskäynnit,esitteet •toimintamallien kehittäminen •moniammatillinen yhteistyö •pedagogiset iltapäivät •järjestetty avointen ovien päiviä •lomakkeisto (Repussa) hyvien käytänteiden pohjalta •DVD- koulu haastavuuden kesyttäjänä •konsultaatiokäynnit nivelvaiheissa (opekokoukset) •työyhteisön omat kehittämispäivät •koko henkilöstön osallistuminen koulutuksiin sekä alueellisella että kansallisella tasolla  Airut, jaettu johtajuus, seminaarit •osallistuminen valtakunnallisille sairaalaopetuspäiville Tähteenkadun koulu / Elise Antila

Tähteenkadun koulun sairaalanmäen opetusyksikkö Sairaalankuja 6 C, Kuusankoski •kolme perusopetuksen ryhmää 1.-9.lk •työpareina luokissa erityisluokanopettaja ja koulunkäynnin ohjaaja •tiivis yhteistyö osaston kanssa •oppilaat ovat lasten- ja nuortenpsykiatrian osastojen asiakkaita •oppilaat tulevat Kymen sairaanhoitopiirin alueelta Kotka, Hamina, Kouvola, Pyhtää, Virolahti Tähteenkadun koulu / Elise Antila

Jos kaikki tyttöset antaisivat käden toinen toisilleen, niin merten välille piiriin jäisi silloin kaikki maa. Jos menisi jokainen nuorimies meren aaltojen hyrskeeseen, niin laivoista voisi sillan meren ylitse rakentaa. Näin voitaisiin koko maailman ympäri piiri muodostaa, jos kaikki ihmiset antaisivat käden toisilleen. Paul Fort