Videoneuvottelufoorumi. Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille,

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Advertisements

Welcome Office Slussen Neuvontakeskus? Matalan kynnyksen palvelua maahanmuuttajille Pia Hägglund |
S OSIAALIALAN T YÖNANTAJAT RY 1 Kohti hyvinvoivaa Suomea Sosiaalialan Työnantajat ry:n linjauksia tulevalle hallituskaudelle
Arkistosektorin KDK- yhteistyöverkosto KDK ja sen arkistosektorin yhteistyöverkosto –seminaari Arkistoneuvos Jaana Kilkki Arkistolaitos.
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
VESIKANSAFOORUMI YHTEISÖPROJEKTI LÄHIPALVELUALUEELLA.
Suupohjan seutuportaali –hanke
Asiakkuudet luovalla alalla
YMPÄRISTÖLIIKETOIMINTA JA
Kulttuuri- ja nuorisoalojen kunta- ja järjestötoimijoiden koulutus- ja verkostoitumispäivä Yhteisöllisyys ja hyvinvointi Hannu Kareinen.
Yhdistyksen markkinointi
Hitech Business Breakfast Perjantai Kimmo Paajanen.
Rinki – etätyöläisten yhteystietohakemisto Rinki tuo kontaktit työpöydälle.
KAINUUN MAAKUNNAN sähköiset palvelut Kainuun maakunta suunnittelija Paula Karppinen
KDK-asiakasliittymä – linjauksia 2012 Keskuskirjastokokous Kristiina Hormia-Poutanen.
Toimittaja – Kaupunkilaisen perspektiivi Kalle Launiala, ProtonIT Oy
Kirjastojen muuttuva toimintaympäristö Kirjasto 10 ja Lasipalatsin Kohtaamispaikka: uudet yhteistyömallit.
Vapaa kilpailu hyödyttää kuluttajaa
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut ONKI-projekti Dataportaali
Ohjelmistojen suunnittelumenetelmät ja –työkalut
Finnan kansallisen näkymän palvelukonsepti
Yrityskehitys Faartti – ideasta yritykseen SUUPOHJAN ELIKEINOTOIMEN KUNTAYHTYMÄ Jurvan Nikkarikeskuksessa TEAK Oy:ssä Teuvalla Teknologiakeskus Logistiassa.
Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi Klikkaamalla pääotsikoista tietosi karttuu. Sininen mökki toimii paluupainikkeena. Selainkäyttöliittymän tuotantoprosessi.
WWW-oppimisympäristöjen tuotteistamisesta
Esitutkimus (tarvekartoitus)
Huippuostajat Fiksu kysyntä luo markkinoita yritysten uusille ratkaisuille Tekes Asiantuntija Sampsa Nissinen.
Lahti Katse rakenteisiin palvelut ja kunnat rakenteiden murroksessa Rakenteet muuttuvat - toimivatko markkinat ? Kehittämispäällikkö.
Suupohjan palveluhakemisto (yritys- ja yhdistysrekisteri)
Drupal Luonnonvarat joulutapaaminen Mikko Laine, Maanmittauslaitos.
Standardisoinnin toimikenttä a ISOIECITU Kansainvälinen taso Eurooppalainen taso Kansallinen taso PSK CEN SFSSESKO VIESTINTÄ- VIRASTO CENELECETSI Kansainvälisen.
Kansallisten palveluiden kehitystyön ohjaus Pekka Linna.
Miten yritykset voivat hyötyä avoimesta tiedosta? Jarmo Nieminen Projektipäällikkö CSC – Tieteen tietotekniikan keskus.
SUUPOHJAN PALVELUPORTIT. Suupohjan palveluportit Suupohjan palveluportit-hankkeen tavoitteena on asumis- ja hoivapalvelujen sekä seudun yhdistysten verkkopalvelujen.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Vedenpinnan nosto -koulutus, Pori Suunnitteluinsinööri Ari Sallmen.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Julkiset tietoaineistot hyötykäyttöön 4VOITTO. I) Ongelman asettelu –Miten käyttäjäryhmien motiivit ja tarpeet saadaan tyydytettyä julkisen datan avulla?
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
TURKU SCHOOL OF ECONOMICS Institute for Competition Policy Studies Muutostrendit ja palvelujen tuottamisen mallit Aki Koponen Johtaja Muutosta johtamassa.
EPiServer Yhteisöllisyysratkaisut. EPiServer »EPiServer AB on maailman nopeimmin kasvava yritys sisällönhallinta- (WCM) ja yhteisöalustojen (Community)
Miksi Pohjoismaiden innovaatioyhteistyötä? erikoistutkija Hannu Lipponen Kauppa- ja teollisuusministeriö Oulu
Hallinnon kehittämisosasto - Valtion IT-toiminnan johtamisyksikkö 1 Julkisen hallinnon tietopolitiikan kohteita ja yhteentoimivuuden tasot (EIF)
Yhteisten palvelujen asiakasohjauksen uudistaminen
Oppimis- ja koulutustoiminnan analytiikan jaosto 3. 4
SOTE-organisaatioihin liittyviä käsitteitä keskustelun pohjaksi
Tiedonhallinnan ohjausryhmän ohjaamat palvelut ja asiantuntijaryhmät
Tiedon hyödyntämisen edistäminen lainsäädännön keinoin
Tieto- ja viestintätekniikka opetuksessa
Palvelut ja tiedot käytössä Yhteenveto
Verkkolaskufoorumin puheenvuoro
Tervetuloa Innokylään
Asiakastietojen sähköistä käsittelyä koskevan lainsäädäntötyöryhmän tavoitteet Maritta Korhonen Kehittämispäällikkö.
Kuntatieto –ohjelman Muutosseminaari
Kokonaisuuden ja palveluiden esittely lyhyesti Versio 1.0
Organisaatioiden yhteistyö
Maaseutuverkosto vartissa
Kokemuksia kansainvälisestä verkkolaskutuksesta
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Laki yksityisistä sosiaalipalveluista
Arvioinnista arkipäivää
Eksoten kommentit ja kokemukset sekä alustavat tulokset
Best in Class Hankinnan kehittämistyökalu
Jari Porrasmaa (STM) Konstantin Hyppönen (KELA)
Terveys- ja hoitosuunnitelma
Kehittämisen toimijat – systeeminen taso
Julkisen hallinnon tietoarkkitehtuuriryhmän toimintasuunnitelma 2014
Avoimen tuotteenhallinta
Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY ry
Esityksen transkriptio:

Videoneuvottelufoorumi

Mikä on videoneuvottelufoorumi  Videoneuvottelufoorumi on kansallinen yhteistyöalusta yksityisen ja julkisen sektorin toimijoille, jossa käsitellään videoneuvottelujen ja yhdistetyn viestinnän ratkaisujen toimintaperiaatteita ja yhteentoimivuutta  Uusi toimintamalli tarjolla perinteiseen haasteeseen - sähköinen ratkaisu  Toimijoiden roolit:  Laitetoimittajat, palveluntarjoajat, ohjelmistotalot  sisällöntuottajat  yritykset ja organisaatiot asiakkaina  Suhteellisen uusi markkina – käytännöissä ja niiden omaksumisessa kehitettävää  Selkeä potentiaali markkinoilla, mutta penetraatio vielä melko vaatimaton

Kenelle foorumi on tarkoitettu  Foorumin jäseniksi on tarkoitus kutsua kaikki videoneuvotteluihin ja yhdistettyyn viestintään liittyviä laitteita, tuotteita, palveluja* ja ohjelmistoja tarjoavat ja käyttävät organisaatiot. *operointi, tietoliikenne, sisältö, hostaus, ylläpito jne

Mitä videoneuvottelufoorumi tekee  Toimii avoimena ja puolueettomana yhteistyöelimenä  Kokoaa yhteen alan päätoimijat  Määrittää yhteentoimivuutta parantavia toimintamalleja  Suunnittelee sanastotyön tekemisen ja ylläpidon  Täsmentää videoneuvotteluhakemiston tarkoitus ja toteutussuunnitelma  Päättää videoneuvotteluhakemistossa käytettävästä osoitemallista

Mitä hyötyä on videoneuvottelufoorumista  Palveluntarjoajille:  Asiakkaiden tietoisuuden kasvaminen  Asiakasluottamuksen ja kysynnän lisääminen  Palvelusisältöjen tuottajille:  Määriteltyjä rajapintoja ja parempaa yhteentoimivuutta  Käyttäjille:  Yhdenmukaisia toimintatapoja ja parempaa kytkettävyyttä  Puolueeton tietolähde  Kaikille:  Terminologian määrittely, yhteistoiminta, videoneuvotteluhakemisto  Forumissa on huomioitava edelläkävijyys ja tuotekehitys – asioiden ja kehityksen ohjaus oikeaan suuntaan

Videoneuvottelufoorumin organisoituminen  Foorumin jäseniksi voivat liittyä videoneuvottelu- ja yhdistetyn viestinnän ratkaisuja ja palveluja tarjoavat ja käyttävät sekä niistä kiinnostuneet organisaatiot  Foorumi sopii sisäisesti organisoitumisestaan, toimintamallistaan ja tehtävistään  Foorumin toimintaa ohjaa ohjausryhmä ja foorumille voidaan perustaa tehtäväkohtaisia työryhmiä  Kaikki jäsenet saavat käyttöönsä forumilla tuotetut materiaalit  Viitetietoa ja kokemusta Verkkolaskufoorumin toiminnasta, jota TIEKE on pyörittänyt runsaat kymmenen vuotta.