Toiminnan tehostaminen?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MOTIVAATIO JA LIIKUNTA
Advertisements

15 tekijää menestykseen - Miksi jotkut koulut, yritykset ja urheiluseurat menestyvät odotettua paremmin? This template can be used as a starter file for.
Tunne ja Älyä! ©Mervi veini 2004.
 Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön sekä materiaalia opetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn Samran Khezri Turun Lyseon koulu
Taitojen johdonmukaista, systemaattista, pitkäjänteistä opettelua ja harjoittelua. Fyysiset taidot Psyykkiset taidot Ainakin taitolajeissa psyykkinen.
EPÄONNISTUMISESTA SELVIÄMINEN URHEILUSSA – seminaari
MIKÄ ON TIIMI?.
Motivaatio halu + energia = motivaatio.
 JYMYN URHEILUKOULU TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ ETEENPÄIN TARKOITTAA MONIPUOLISTA LIIKUNTAA 1-2 KERTAA VIIKOSSA (maanantai, keskiviikko)  URHEILUKOULUN MAKSU x €
Elinvoiman edistäminen kunnan toiminnan keskiössä
M U U T O S T E N V A L M I S T E L U K e h i t t ä j ä n K a r t t a k i r j a Kehitysprojektien kriittiset menestystekijät.
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Psyykkinen valmennus Tavoitteenasettelu Paula Arajärvi ja Terhi Lehtoviita.
Lasten kilpailutoiminnan kehityshanke
JUOKSUA HARRASTAVAN RAVITSEMUS
Ubiikki Maunula? •Tuttujen ja olemassa olevien välineiden hyödyntäminen •Palveluiden ja toimintojen käyttäminen esim. Maunulan kotisivujen ja kännykän.
FC Espoo Palaute PTE10, PTE11 ja TD12-13.
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen 1 Kevät Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
Koulutuksesta työhön –ryhmien vaikutuksia ja seutukunnallisuus
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
OPISKELIJAA TUKEVA PALAUTE
Nuoren itsetunto ja sen vahvistaminen
MOTIVAATIO SYNTYY HENKILÖIDEN VÄLISESTÄ VUOROVAIKUTUKSESTA
VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Kerro parille, miltä tuntui tehdä rentoutusharjoituksia. Kerro myös mikä häiritsi/syvensi sinun rentoutumistasi. Kotitehtävän läpikäynti.
HOLLOLAN URHEILIJAT-46 AMPUMAHIIHTO SUUNNITELMA SYYSKUU - JOULUKUU 2014.
Koovee - kehitysryhmä Mm. Yleiset asiat, joululoman ja tammikuun harjoittelu, talven taitoharjoittelu.
Miten urheilija kehittyy?
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
LEIJONA-KIEKKOKOULU. LEIJONA-KIEKKOKOULU – MISTÄ ON KYSE? Seuroille suunniteltu kiekko- ja luistelukoulun toteuttamismalli alle 8 -vuotiaille lapsille.
SalesPeople Finland Oy: Tavoitteet
HISSIN NOUSUN TAUSTAA Tavoiteasetantaa ja sitoutumista.
Muutosta pataan! Liekitettyä intoa vai käristettyä kärvistelyä? Riku Aalto/ Trainer4You.
Viestintäsuunnitelma
Lapsille, nuorille ja aikuisille
LASTEN SUOJELU – JOKAISEN TEHTÄVÄ Varhaiskasvatuksen mahdollisuudet lasten suojelussa, KELTO Pirjo Harjupatana LTO Riitta Sinko.
JOUKKUEJELPPI Harjoittelukulttuurin kehittäminen Mäntyharjun Virkistyksessä.
Valmentajana kehittyminen
Omakielinen opetus Ideoita opettajien yhteistyöhön
Järjestöjen taloudelliset toimintaedellytykset JÄSENMAKSUT OMA VARAINHANKINTA RAY, VEIKKAUS, FINTOTO TUKI ERI MINISTERIÖILTÄ KUNTIEN.
Uudentyyppinen opiskelijaa tavoitteellisesti ohjaava opinto- ohjelma (O 4 ) Juha Paavola, Juha Hartikainen, Insinööritieteiden korkeakoulu, Rakennustekniikan.
Suonenjoen lukio1 YLIOPPILASTUTKINTO Kokelas on itse vastuussa siitä, että on selvillä yo-tutkintoon liittyvistä määräyksistä ja yo-kokeiden suoritusohjeista.
YRITTÄJYYS HAASTEENA KESKI-POHJANAAMAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA NURMENNIEMI 2008.
Missio - Suomen Yrittäjien tehtävä Parantaa yrittäjien asemaa, yrittämisen edellytyksiä sekä rakentaa Suomesta yrittäjyyden yhteiskunta.
FC HONKA AKATEMIA.
Ryhmän kulttuuri (Bion)
OKM–CSC-vuosisopimuksen valmistelu Juha Haataja
Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.
Kestävää kasvua ja työtä
Kilpailijan starttikurssi
Kuukausi-rock Tammi-, helmi-, maalis-, huhti-, touko-, kesäkuu,
Junioripurjehdus – yksilölaji? Junioripurjehduspäivät Varala 2011 Mikael Winqvist EPS (junioripäällikkö), Suomen Optimistijollaliitto ry (hallituksen jäsen)
Formare 2015 Motivaatio.
URHEILIJAN RAVITSEMUS
Suuttumuksen hallinta
Yhteinen osallistuminen ja tekeminen - tärkeä osa oppimista Arjen sankarit kadonneen motivaation jäljillä Helsinki Elisa Salmi KM, EO.
Innostusta yritteliäisyyteen yläkoululla Milja Manninen, OKL Iita-Mari Ruponen, HUMAK.
OSKO –projekti Keski-Suomen työpajojen verkostoitumishanke itsearvioinnin näkökulmasta.
Stressi ja sen hallinta. Mitkä asiat aiheuttavat stressiä? Voiko stressiä hallita? Miten?
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
JOHTAMISEN OSA-ALUEET:  Strateginen johtaminen / johtoryhmä  Visio, missio ja strategia  Johtamismetodit / taktiikat  Tavoitejohtaminen, yrityksen.
Motivaatio oppimisessa Mari Lyyra Jämsän ja Jämsänkosken lukiot Oppimistaidon kurssi 2015.
Kohti yhteisymmärrystä
Liikunta+ravinto.
Fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus
Luku 07 Motivaatio saa ihmisen liikkeelle.
Arvioinnista arkipäivää
KUNTOUTUSSUUNNITELMA
Juniorivalmentajapolku 1- taso: Seurailta
VUOSIKELLO 2019 Juankosken pitäjäraati
Avoimuus – kolme askelta
Esityksen transkriptio:

Toiminnan tehostaminen?

MOTIVAATIO Peruskysymys on MIKSI? Miten motivaatio ilmenee? Intensiivisyys Kova yritys, keskittyminen Pysyvyys Aktivaation valinta Suoritustulos – suoriutuu paremmin

MOTIVAATIO ULKOISET MOTIVAATIOTEKIJÄT SISÄISET MOTIVAATIOTEKIJÄT Motivaatio ei synny itsestään urheilusta Energisoiva vaikutus loppuu kun palkitseminen lopetetaan SISÄISET MOTIVAATIOTEKIJÄT Itse tavoittelee jotain, esim. suorituksen parantamista Koettu pätevyys, koettu autonomia, sosiaalinen yhteenkuuluvuus

TAVOITTEEN ASETTELU PRINSIIPIT Spesifit tavoitteet, ja täsmälliset Keskimääräisen vaikeat mutta realistiset Pitkän ja lyhyen aikavälin Suoritus- ja prosessitavoite, tulostavoite Tavoitteita harjoittelemiseen ja kilpailemiseen Merkitse tavoitteet muistiin Kehitä tavoitteen saavuttamisen menetelmiä Tavoitteenasettajan persoonallisuus ja motivaatio Sitoutuminen Arviointi ja palautteen saaminen

Ratkaisukeskeinen kehittämisohjelma 1) Tavoitteen valinta Ongelmat tavoitteistetaan Valitaan työstettävä tavoite Kartoitetaan tavoitteen hyödyt Konkretisoidaan tavoite 2) Onnistumisen mahdollistaminen Tunnustetaan realiteetit Kartoitetaan voimavarat Huomioidaan aikaisemmat onnistumiset Noteerataan viimeaikainen edistys Suunnitellaan toimenpiteet

Ratkaisukeskeinen kehittämisohjelma 3) Kehityksen edistäminen Panostetaan tavoitteen edistämiseen Tarkkaillaan myönteistä kehittymistä 4) Myönteisen kehityksen vahvistaminen Raportoidaan onnistumiset Jaetaan niistä ansiot Varaudutaan vastoinkäymisiin Sovitaan jatkosta

Tavoitteen teho Kilpailu ryhmän jäsenten kesken edistää tavoitteiden saavuttamista Tehokkaampaa, kun ryhmän jäsenet voivat itse osallistua tavoitteen asetteluun Julkisesti esitetyt tavoitteet ovat tehokkaampia Aseta tavoite positiivisesti: Suuntaa huomio siihen mitä yrität saavuttaa, ei siihen mitä yrität välttää

TEHTÄVÄ Suunnittele itsellesi tavoiteohjelma Siitä tulee löytyä ainakin: Tulos- ja/tai suoritustavoitteita Prosessitavoitteita Lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteita KONKREETTISIA ASIOITA

Juhan tavoitteet Pyynikin testijuoksu alle 29.30 keväällä Parantaa juoksuvauhtia Säännöllinen harjoittelu Joulukuu 4 h/vko, tammi 5h/vko, helmi 6h/vko, maalis 6h/vko 4 päätreeniä/vko Kovat treenit tammikuusta 2krt/vko Painon pudotus 72kg -> 68kg 1kg/kk Herkut pois, toinen ateria kasviksia, terveelliset välipalat

SEURANTA Tavoiteohjelma lähetetään Mialle, joka arkistoi ohjelmat Työstö aloitetaan luennolla ja päätetään kotona ennen joulua Edistymistä seurataan ryhmäpalaverissa kehareiden leirillä tammikuun lopussa

Oman toiminnan tehostaminen Harjoittelun/kehittymisen tukitoimiin Motivoiva seurantataulukko