Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Naisena olemisen ihanuus! Loistava, tuntematon Naiskirjailija
Vastuullinen Lahjoittaminen VaLa ry
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
Aikakauslehtien mielipidevaikuttajat, WOM KMT Kuluttaja 2013 Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 • Vastaajamäärä N = • Toteutus nettikyselynä
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Kosmetiikka/miehet Miesten kosmetiikka KMT Kuluttaja kevät 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on Aikakausmedian.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Suomalaisten suhtautuminen tietotekniikkaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2374.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Joulututkimus Tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten jouluun liittämiä ajatuksia Stressiä aiheuttavat tekijät Lahja toiveet ja ajatellut joululahjat.
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu / Otsikko Arial Bold 32 pt Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi.
Kosmetiikka/naiset Naisten kosmetiikka KMT Kuluttaja 2008 Kosmetiikkaväittämien ryhmittely Kosmetiikkaan liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin.
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja 2011 Aikakauslehtien lukuajat Lukuminuutit Tutkittiin KMT Kuluttaja 2011 tutkimuksen yhteydessä nettikyselynä.
Autot KMT Kuluttaja 2008 Auto väittämien ryhmittely Autoon liittyvien väittämien ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian.
Suomalaisten suhtautuminen autoihin ja autoiluun KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2008.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja Syksy05/Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia
Pukeutumisen kuluttajaryhmät Asialliset pukeutujat 25 % Käytännölliset 30 % Intohimoiset shoppailijat 23 % Nuoret huolettomat 21 % Lähde: KMT Kuluttaja.
I.R.O. Research Oy vee 10/2000 Mediakäyttö Käyttää vähintään kerran viikossa Tytöt ja pojat *) Kirjat (esim. romaanit, lasten- ja nuortenkirjat)
Aikakauslehtien lukemistavat tulokset lehdittäin KMT Kuluttaja Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Kevät 2013, N=4 419 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Anna tutki: Naisen asema työelämässä.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
Yrittäjien äänestyskäyttäytyminen 50,7 57,6 55,0 23,4 20,3 21,9 11,4 9,3 8,0 5,2 5,5 6,9 4,2 4,5 3,6 0,7 1,7 1,3 1,7 0,0 0,0 0,7 0,0 0,0 2,7 1,0 3,3.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Aikakauslehtiä ikä kaikki – Aikakauslehtien lukeminen eri ikäkausina Mervi Raulos Suomen Gallup-Media Oy.
3. LAADULLISTEN VASTAUSTEN RAPORTOINTI. Väittämien keskimääräiset osuudet kaikista lehdistä.
Tiedonhakutehtävä Niina Kostiainen, T11ANM.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
KSP10 Vaatetuksen kaavoitus- ja valmistus- prosessit 4op = 12 L + 40 R + 56 OT Päivi Aalto Kevät 2009 TOKL
Index-sivu Otsikko 1 Kirjoittaja Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec tin… Otsikko 2 Kirjoittaja raesent.
Suomalaisten suhtautuminen vapaa-aikaan KMT Kuluttaja Kevät06 Aikakauslehtien omat kysymykset Vastaajia 2426.
Laadulliset vastaukset Aikakauslehtien Liiton Laatuaamupäivä Finlandia-talo Marja Kankaanpää Suomen Gallup Media Oy.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja Aikakauslehtien lukuajat Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja.
Tilastollisesti merkitsevä nousu Tilastollisesti merkitsevä lasku Edelliseen aineistoon KMT 2005 verrattuna* KMT Kevät06 puolivuosiaineisto KMT SYKSY05/KEVÄT06.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja kevät 2011.
Palautetta opetuksestasi – WebOodi-järjestelmän käyttö tiedekunnassa Opetuksen päivä 2006 Matti Aarnio / TUKE.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
1 Esityksen otsikko tulee tähän Alaotsikko päivämäärä Esityksen pitäjä.
©TNS 2013 Finder Sivustolla kävijöiden profiilikuvaus Elokuu 2013.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
Jaana Kurjenoja Suomalaiset kuluttajina Virossa.
Otsikko Näitä mallipohjia kopioit näin:
VIPU ESITYKSEN OTSIKKO Arial 28pt Bold
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa otsikkoa Arial 100 pt / riviväli 110 pt Vihreää pohjaa käytetään TKI-toiminnan, hankkeiden ja YAMK-tutkintojen.
Advertising specialist
OTSIKKO TÄHÄN Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim.
Alaotsikko Arial Regular 18 pt, esim. esiintyjän nimi
Tuottajan nimi Logo Tuote 1 Tuote 2 Tuote 3 Tuote 4 Tuote 5
Tuottajan nimi Tuottajan nimi Logo Logo
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Etunimi Sukunimi 000 Ehdokkaan slogan tähän, lorem ipsum
Yhteenvetoesityksen iskulause Voi ulottua kahdelle riville
Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit
YHTEENVET-OESITYKSEN OTSIKKO
Pääotsikko.
Verkkosuunnittelija, kehittäjä
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
JUHLIEN VALOKUVA-ALBUMI.
TYÖKOKEMUS KANSAINVÄLINEN KOKEMUS Yrityksen nimi | Työnimike
TITLE GOES HERE Your Subtitle LOREM IPSUM DOLOR LOREM IPSUM DOLOR
OTSIKKO LOREM IPSUM DOLOR
Lehden pääjutun otsikko
Suuri verkkokauppatutkimus 2018
Esityksen transkriptio:

Pukeutuminen

KMT Kuluttaja 2008 Pukeutumisväittämien ryhmittely Pukeutumiseen liittyvien asenteiden ryhmittely on TNS Gallupin tekemän ryhmittelyanalyysin tulos Aikakausmedian omista KMT Kuluttaja 2008 kysymyksistä. Ryhmittelyssä etsittiin mahdollisimman homogeenisia, toisista ryhmistä mahdollisimman paljon poikkeavia ryhmiä. Neljä vastaajaryhmää erottautui toisistaan ja ne nimettiin seuraavasti: Ryhmät: •Asialliset pukeutujat 25 % •Käytännölliset 30 % •Intohimoiset shoppailijat 23 % •Nuoret huolettomat 21 % Seuraavilla sivuilla esitellään näiden ryhmien tyypillisimpiä piirteitä.

Pukeutuminen Asialliset pukeutujat 25 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia - Tiedän tarkkaan kuinka paljon rahaa käytän vaatteisiin - Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumisee n: - Teen usein vaatteiden tai kenkien heräteostoksia - Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni Ovat keskimääräistä useammin: • yli 45-vuotiaita • 2 hengen talous • ylempiä toimihenkilöitä / johtotehtävissä olevia Käytännölliset 30 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta - Voin aivan hyvin lähteä ostoksille / kauppoihin miettimättä mitä minulla on päälläni -Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Minulle on tärkeää pukeutua hyvin Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • työntekijöitä

Pukeutuminen Nuoret huolettomat 23 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Vaatemainokset saavat minut usein tutustumaan vaatteisiin kaupassa - Ostan usein vaatteita itselleni sovittamatta niitä itse - Luotan vaateostoksissa myyjän ammattitaitoon - Perheenjäseneni / ystävät vaikuttavat ostopäätöksiini Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • työntekijöitä Intohimoiset shoppailijat 21 % Kuvaa keskimääräistä enemmän suhtautumista pukeutumiseen: - Haluan vaatteillani ilmentää persoonallisuuttani - Minulle on tärkeää pukeutua hyvin - Kiinnitän huomiota siihen että kengät sopivat asukokonaisuuteeni - Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni -Kuvaa keskimääräistä vähemmän suhtautumista pukeutumiseen: -Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta - Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä - Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia Ovat keskimääräistä useammin: • vuotiaita • ylempiä toimihenkilöitä (ei johtotehtävissä)

6 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen pukeutumiseen -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

7 Lorem ipsum • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit • Sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua • Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation • Ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat Lorem ipsum dolor sit amet. KMT Kuluttaja 2008 % Suhtautuminen pukeutumiseen -ryhmittely Ryhmien profiilit, %

Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat En halua erottua pukeutumisellani muista Haluan vaatteillani ilmentää persoonallisuuttani En juurikaan ajattele vaatteitani tai pukeutumistani Minulle on tärkeää pukeutua hyvin Valitsen aamulla vaatteet mielialani mukaan Voin aivan hyvin lähteä ostoksille / kauppoihin miettimättä mitäminulla on päälläni Suosin pukeutumisessani ajatonta tyyliä Vaatetuksen tulee olla käytännöllistä ennemminkin kuin muodikasta Vaatteissa mukavuus on minulle tärkeintä Muutan asusteilla vaatteet aina uuden näköisiksi Kiinnitän huomiota siihen että kengät sopivat asukokonaisuuteeni Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Viimeisimmän muodin seuraaminen ja sen mukainen pukeutuminen on minulle tärkeää Olen valmis maksamaan hieman enemmän kotimaisesta vaatteesta Perheenjäseneni / ystävät vaikuttavat ostopäätöksiini Tiedän tarkkaan kuinka paljon rahaa käytän vaatteisiin Kiertelen kaupoissa / shoppailen mielelläni Haluan selviytyä pukeutumiseen liittyvistä asioista mahdollisimmanvähällä ajalla Käytän mielelläni arvostettuja vaatemerkkejä Käytän mieluiten vaatteita jotka on valmistettu ekologisista ja/tailuonnon materiaaleista Haluan pukeutua hyvin juhlia / ulkonakäyntiä varten Pukeutuminen ja ulkonäkö on merkittävässä roolissa työssäni Vaateostoksissa suosin muutamaa merkkiä Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Suhtautuminen pukeutumiseen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Vaatteissa ja jalkineissa tuotteen laatu on hintaa tärkeämpi Ostan lähinnä edullisia vaatteita Luotan vaateostoksissa myyjän ammattitaitoon Ostan vaatteita joskus postimyynnistä tai verkosta (internetistä) Joku muu ostaa useimmiten vaatteeni Ostan usein vaatteita itselleni sovittamatta niitä itse Ostan vaatteita tai kenkiä vain kun välttämättä tarvitsen uusia Teen usein vaatteiden tai kenkien heräteostoksia Vaatemainokset saavat minut usein tutustumaan vaatteisiin kaupassa Ostan usein vaatteen, jonka olen nähnyt lehdessä Ostan edullisia muotivaatteita, jotta voin aina olla trendeissä mukana Ostan kalliinkin vaatteen jos todella haluan sen Erittäin/melko hyvin –vastausten %-osuudet klustereittain Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa Parempi kuin kokonaistulos

Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettomat Kaikki Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit –lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Klustereihin kuuluminen lehdittäin (lukijoista %) (n=4604) Heikompi kuin kokonaistulos Samaa tasoa / ei tilastollisesti merkitsevää eroa Parempi kuin kokonaistulos

Pukeutuminen KMT Kuluttaja 2008 Kaikki Asialliset pukeutujatKäytännölliset Intohimoiset shoppailijat Nuoret huolettoma t Perhelehdet Naisten yleislehdet Naisten erikoislehdet Asuminen, rakentaminen Autoilun ja tekniikan lehdet Harrastelehdet Tiede- ja kulttuurilehdet Lasten ja nuorten lehdet Tietotekniikka- ja pelit – lehdet Talous- ja yrityselämän lehdet Ammattilehdet Asiakaslehdet Lehtien lukijapeitto (%) klustereittain (n=4604)