Mitä kaikkea siellä voi tehdä?. Kaksi osaa – Huvi ja Hyöty  Merkityksellinen, eli hyöty  Viihteellinen, huvi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
SOME Eli sosiaalinen media ja lähinnä sitä Facebook Roast.
Advertisements

Korjaa lauseet. Alex on myyjä
Tapahtumien markkinointi ja viestintä kirjastossa
Tiedonhaku Internetistä PODCASTING Katarina Andersson TU08se
Miksi ihmeessä opiskelisin saksaa?
Suomen kielen syötöksen ja käytön kartoitus
Uusi tapa nauttia TV:stä seutuverkoissa
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA TAVOITTEET KOHDE- RYHMÄT STRATEGIA ARGUMENTOINTI RESURSSIT TOIMEN- PITEET SEURANTA.
Internetin ilmaisohjelmat
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
1 Heli Lepomäki Yritysten ja muiden organisaatioiden käyttöön sähköinen työpöytä on jo leviämässä, koska niiden toiminta ja asiakaspalvelu.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Youtube.
Sosiaalinen media oppimisympäristönä Antero Aunesluoma työkalut, ympäristöt ja yhteisöt.
Internet-hajatelmia Terveysala, Kuopio Seppo Räsänen
S ysteemianalyysin Laboratorio Teknillinen korkeakoulu Kimmo Berg Optimointiopin seminaari - Kevät 2005 / 1 Sähköinen kaupankäynti Kimmo Berg.
Sähköinen viestintä projektitoiminnassa Georges Segura / Hanna Toijala Sähköisen viestinnän muotoja ja web 2.0 työkaluja.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra RSS -syötteet.
Yle Oulun yliopiston tiedepäivänä
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Carpe Diem – suuntaa huomiseen Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Blogit ja RSS - verkko-oppimisen uusia mahdollisuuksiako? Juha Lång, Mindcom.
Topintupa , mobiilipilotti Blogien käyttöönotto.
Esitelmä YOUTUBE.
Radio.
Kiravo-projekti 2012 Kiravo - kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär - biblioteket som ett öppet lärcentra.
Sari-Katja Niiles, Eeva Hiltunen ja Henna Kalima
Sähköisen kaupan toimintaympäristö
Johdannoksi sosiaaliseen mediaan Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Mobiili-TV Mediatekniikan seminaari Hanna Blåfield.
Internet  Lingua Franca, kaikkien ymmärtämä yhteinen kieli: TCP/IP tai UDP/IP. ”Kaikki maaiman tietokoneet, liittykää yhteen”.  Suomeen 1990-luvun alussa.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WE LOVE HELSINKI.
TTL Sosiaalisessa mediassa
| | Sosiaalinen media opetuksessa ja oppimisessa Aija Hietanen.
Johdantoa sosiaaliseen mediaan Kiravo-projekti 2013 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentrum.
RSS-syötteet ja Fronter Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
MAANMITTAUSLAITOS – TIETOA MAASTA 2009 Kokemuksia sosiaalisen median käytöstä Luonnonvaraviestintätapaaminen Mikko Laine.
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta Netvibesissa: RSS-syötteet Kiravo-projekti 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
Virtuaalimaailmojen haasteet ja mahdollisuudet kouluttajan näkökulmasta Otavan opisto Mervi Jansson.
Hyödynnä nettiä historiassa ja yhteiskuntaopissa.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Verkkokauppa Internetissä on isompi tavaravalikoima kuin lähimmässä kauppakeskuksessa, siitä voit olla varma.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Netvibes Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
WEB 2.0 — Sitä sun tätä Juha Kurri. Folksonomia Flickrissä on luovuttu tieteellisestä, tai muusta vakiintuneesta luokittelusta ja hierarkisesta lajittelusta,
Yrityksen maineen, toimialan ja kilpailijoiden seuranta: iGoogle ja RSS-syötteet Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär.
1. Päivä pääministerinä Aihe: Innosta antamaan korkean tason päätöksenteon palautetta Rajaus: Energia-budjetti-päästöt-talous Menetelmä: Saitti/peli/leikki,
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
Facebook yritystoiminnan tukemisessa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
FINGERPORI
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Twitter reaaliajan seurannassa Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Kyllä kansa tietää..... Sosiaalinen media tietolähteenä Marjukka Nyberg /28/2015COMPANY CONFIDENTIAL | Copyright © M-Brain
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
SAK:n ja liittojen sähköinen viestintä SAK Jäsenpalveluosasto Heli Nykänen.
Anne Rongas 2008 Sosiaalinen media oppimisen tukena?
Kiravo-projekti 2012 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
RSS - uutissyötteet Viikin kampuskirjasto Viikin kampuskirjasto, RSS1.
RSS-syötteet tiedonhallinnassa Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
RSS-syötteet nuo unohdetut kuuluisuudet tiedottamisessa Krista Auvinen 2011 Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett.
Tietoturvaprojekti 6h.
Sosiaalinen media: kun 500 miljoonaa ihmistä hajosi FaceBookiin.
Taukoliikunnasta energiaa! Vinkkejä istumisen tauottamiseen.
YouTube YouTuben historia alkoi silloin, kun PayPalin työntekijöitä tekivät verkkosivuston, jossa käyttäjät voivat lisätä, jakaa ja katsoa videomateriaalia.
Kysy kirjastonhoitajalta
Mikä tai mitä on Youtube?
Sosiaalinen media -tulevaisuuden lupaus?
Kirjaston avoimet tietotekniikkaopastukset
some ja netti neuvottelupäivät Tampere
Esityksen transkriptio:

Mitä kaikkea siellä voi tehdä?

Kaksi osaa – Huvi ja Hyöty  Merkityksellinen, eli hyöty  Viihteellinen, huvi

Huvi - Pelit  Pelit:  Lyhytaikaiset (Pisteennätykset) taukopelit. Flash, Java, Javascript. Esim pokeri, minigolf.  Pidemmät (Monta päivää/viikkoa/kuukautta) Web2.0, PHP. Esim. Planetarion, Risk.

Huvi - Musiikki  Taustamusiikki  Web-radio (yleensä suoraan selaimessa)  Podcasting (Eli nauhoitetut lähetykset, esim radiosta)  Ladattava ja mahdollisesti maksullinen musiikki mp3- soittimeen tai tietokoneelle.

Huvi - Videot  YouTUBE – ”Broadcast yourself”. Suosittu tapa laittaa harrastevideoita levitykseen.  Riemurasia – Huvipätkiä toilailuista valmiiksi editoituina.  Lisäksi kymmeniä muita, mutta vähemmän suosittuja.  Myös uutisia (BBC, YLE)  Tulevaisuudessa myös kaikki sarjat?

Huvi – Sarjakuvat  RSS tekniikka (Voi tehdä linkkejä jotka päivittyvät, uusin sarja)  Yleensä ihan tyylikkäitä  Tuototon tai mainosrahoitteinen  SinFest  Crtl+Alt+Delete  Penny Arcade

Huvi – Sosiaalinen viestintä  Irc – Chattailu isoina joukkioina, kanaville jaettuina, ”Reaaliaikainen keskustelu”  Ircgalleria (galtsu) Alkuperäisesti Ircin jatko (kuka siellä nimimerkin takana) Nyt oma sosiaalinen viestintänsä  Foorumit. Keskustelu tiiviin samamielisen yhteisön kanssa, ”Vastaa kun kerkeää”  Bloggailu, päiväkirja kommennoinnilla ja avoin

Hyöty - Tiedottaminen  RSS tekniikka (Voi tehdä linkkejä jotka päivittyvät, uusin kuva, uusimmat uutiset)  Uutiset – Yle, BBC jne.  TV-ohjelmat – ”Telkku.com”  Teksti-tv ylen sivuilla  Ruokalistat otaniemessä  Reittiopas  News (nyysit)

Hyöty – taloudellinen  Hintavertailut  Mikrobitin Hintaseuranta  Muualla useita, saksassa kymmeniä  Huutokaupat  Ebay (com, uk, de jne)  Huuto.net  Maksu yleensä PayPal/Tilille/Postiennakko

Hyöty - Tietoa  Etäopiskelu  Uudet kulttuurit  Itseopiskelu (Elvytys, kieli …)  Oheismateriaalia  Tietoa mistä tietoa (Artikkeli-arkistot, kirjaston sivut)