Simuloitu työasun pukeminen, jos mahdollinen toteuttaa

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
PUHEEN VUORO Vanhempainilta
Advertisements

Jokapäiväinen elämä Sivujen perusrakenne Johdanto Matkustaminen-osioon
1. Lukupiiri: Tehtävien purku
VERSOT – Verkkosuomea maahanmuuttajille –
Kuntalaispalautteen kokoamispalvelu Multibase Oy Tämä on kuvaus palvelumallista, jonka pohjalta Kauniaisten kaupunki käynnisti pilottiprojektin. palvelumalli:1-3.
Kalastuslupien sähköinen kuittivihko on nopein ja helpoin tapa saada yhdellä tilauksella kalastusluvat suurellekin ryhmälle.
Moodlen ohje opiskelijoille
TEHTÄVÄTYYPEISTÄ Aikis / Käsikirjoitusseminaari
Kertausmateriaali peruskielioppiasioista opiskelijalle itsenäiseen työskentelyyn tai opettajajohtoiseen kertaukseen © Annika Kirkkomäki/Elitgruppen ©
Jokapäiväinen elämä Koko kokonaisuuden etusivu Sivujen perusrakenne
Miten tukea maahanmuuttajan oppimista reaaliaineen tunneilla?
Jokapäiväinen elämä Sivujen perusrakenne
Asiakaspalvelu verkossa
Portfolio Valitsin suosikki tehtäväkseni ”omat kirjanmerkit” tehtävän. (Ohessa omia suosikki sivustoja)
Anssi Heinonen - Melon Arbus Productions
Työ ja ammatit 2.0 Työpaikka ja palkkaus 2.1 Sanasto 2.1.2
Tekstilaji Tekstin tyyppi.
HOITO JA HUOLENPITO Palaa takaisin Versolaan! SISÄLLYS
Tervetuloa Versolan kaupunkiin oppimaan ammattisuomea!
Tervetuloa opiskelemaan hygieniaa ja suomen kieltä.
Katila, Lehtonen, Ruuhilahti, Suominen
Omalla dialla: käsikirjoitusta Rönnbergin ohjeen mukaan violetilla värillä Muistiinpanosivulla: Ohjeet käsikirjoittajalle nuolien sisällä Opiskelijalle.
< käsikirjoittajalle
Mohammed Kertoo itsestään:
Valman Baari Baarin avaaminen Alkoholitarkastus Päihtynyt asiakas
Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Wilma Moodle Ilmoittautuminen Haku Kalenteri Pirteä, kesäinen opiskelijoita paikalla, jossain kohti kuvaa.
Ajan varaaminen työterveydestä
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
Pupa-versot rakennekaavio / päätaso
Luokkahuoneissa voit tutustua hygienia-asioihin. Nuoli 2
HOITO JA HUOLENPITO pääsivulle Palaa takaisin Versolaan! SISÄLLYS
Puhuvia skannereita, lukevia kyniä ja muita vempaimia
TAUOLLA TYÖKAVEREIDEN KANSSA
SLOP150 Tekstiseminaari 4 op KL, 28 t kontaktiopetusta + 20 tuntia itsenäistä työskentelyä.
Esiintyjän nimi Harjoittelupaikka Harjoittelun ajankohta Harjoitteluseminaariesitys Liiketalous, Kuopio.
Mitä kuuluu rakennekaavioille? Jari Sjölund
TYÖSUHTEEN ALUSSA: Työelämän pelisääntöjä
Ville Käytetään autenttisia tilanteita; keskusteluja Jivkan ja muiden toimijoiden välillä; haastattelut, dialogit Koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon.
Versolan pääsivu Paluu Takaisin Versolaan Soteversot Koulunkäyntiavustajan ammatti.
Osio 6.3 Ravi ntol akou lu Fatima kertoo… Video + monivalinta Fatima ja Leena keskustelevat..., Ääni, dialogipartikkelit aamu-
Tervetuloa Versolan kaupunkiin oppimaan ammattisuomea!
1.1. Dialogi 1 M&P olohuoneessa 1.2. Dialogi 2 Ajan varaaminen työterveydestä 1.3. Dialogi 3: Pertti lääkärissä 1.4. Dialogi 4 Pertti työterveyshoitajalla.
VERSOLAn etusivu Työnhakukeskus 2.4. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt?/ Suomalainen pomo 2.5. Hiki laiskan syödessä?/ Tauolla työkavereiden.
Fatima kertoo… Video + monivalinta Fatima ja Leena keskustelevat..., Ääni, dialogipartikk elit aamu- palaveri, video
Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja
Suullinen esitys Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
VILU: A B C
Office –paketin ohjelmien linkitys 9. luokka. Luodaan 3 tiedostoa 1.Valitse jokin Teema (esim. urheilutapahtuma, valtio, bändi,…) 2.TEE WORD-tiedosto.
Asiakaspalvelu 2014 Asiakaspalvelujärjestelmä (Tiivistetty kuvaus)
Tietoa ammattiosaamisen näytöistä AMMATTIOSAAMISEN NÄYTÖT Riitta Karvonen.
 Yleistavoite (valtakunnallinen): musiikin käyttö ja vaikutusmahdollisuudet eri taidemuodoissa ja mediassa  Kurssi rakentuu Lontooseen suuntautuvan opintomatkan.
MATKAILU- RAVITSEMIS - JA TALOUS-ALA Matkailu-, ravitsemis- ja talousalalla on tavoitteena vaikuttaa ihmisten terveyteen, hyvinvointiin ja viihtyvyyteen.
Echo360 - luentovideot Ohje opiskelijalle IT-palvelut.
TVT2 kurssiin Virpin kokeilua. Tällä sivulla on animaatio… toimiiko?
RSS-syötteet: kerää haluamasi uutisotsikot syötteenlukijaan
Lingsoft Language Management
Englanti 8. lk LV – 2017.
Tietoa välittävä puheenvuoro
Hyvä käyttöohje ohjeet_opas.pdf.
3. Katsomukset vastaavat perimmäisiin kysymyksiin
AI8 muistiinpanot Ti
Oman alan kirja Käy lainaamassa Myllytullin kirjastosta oman alan kirja. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee uusi artikkeli nimeltään ”Oman alan kirja”) ylös.
Liikesaksan perusteet II
Liikesaksan perusteet I
PowerPointin tekeminen
Selkokieli.
Kirjoittaminen on ajattelemista
Paljon onnea Sirkka! Paljon onnea Heidi!
Powerpoint-esitelmä Valitse omaan alaasi liittyvä aihe ja valmistele esitelmä Powerpointilla.
CLT132 Tehtävät (viikko 2).
Esityksen transkriptio:

Simuloitu työasun pukeminen, jos mahdollinen toteuttaa AAMIAIS- LOUNAS- JA PÄIVÄLLISTUOTTEIDEN VALMISTUS SEKÄ DIA 8 KAHVILATYÖNTEKIJÄN ASIAKASPALVELUTILANTEET osio B Ravintolat 1.2.1 Työasu, video Simuloitu työasun pukeminen, jos mahdollinen toteuttaa osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos 1.1.1 Fatima kertoo…, Video/ääni 1.1.3 dialogi Fatima ja Leena..., ääni 1.1.4 Keskustelutilanne oppitunnin jälkeen, dialogiharjoitus 1.2.2 aamu-palaveri, video 1.2.6 kokin työtehtäviä täydennys, ääni animaatio Pakollinen orientointiosio 1.1.2 monivalintakysymykset 1.2.3 Fatiman työpäivä, teksti AAMIAIS- LOUNAS- JA PÄIVÄLLISTUOTTEIDEN VALMISTUS SEKÄ DIA 8 KAHVILATYÖNTEKIJÄN ASIAKASPALVELUTILANTEET Materiaali jakaantuu kahteen pääosioon: oppilaitos ja ravintolaosioihin. Osionjaon taustalla on ajatus siitä, että osa materiaalin käyttäjistä suuntaa ehkä suoraan työelämään, osa koulutukseen. Osiojako myös mukailee opiskelua valmistavassa koulutuksessa, jossa toimitaan sekä oppilaitoksessa että kentällä eli yrityksissä. Rakennekaavioon on merkitty keltaisella pakolliset ja vapaaehtoiset osiot. Tehtäväkohtaisesti valinnaisuus tarkentuu käsikirjoittamisen edetessä. Hygieniaosaaminen on oleellinen osa Aamiais- lounas- ja päivällistuotteiden valmistus-materiaalia, mutta se on toisen ryhmän valmistamaa. Osio 2 on siis linkki hygieniamateriaaliin. Rakennekaaviossa on alustavasti hahmoteltuna tehtävissä eteneminen, joka on esitetty nuolien avulla. Materiaaliin on suunnitteilla myös kielioppia ja tehtäviä (lähinnä puhekielen rakenteet), jotka nousevat aidosti autenttisista ääni- tai kirjallisista teksteistä. Niitä ei voi suunnitella materiaaliin tehtäväkohtaisesti ennen kuin aineisto on olemassa. Näitä ei siis ole merkittynä rakennekaaviossa, mutta ne on mainittu tehtäväluettelossa. 1.2.4 Oikein/ väärin 1.2.5 oppimispäiväkirja

osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos osio B Ravintolat osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos 2.1.1 Tästä suoraan ohjaus ja linkitys Versot-hygieniamateriaaliin (Porin ryhmä) pakollinen TOISEN RYHMÄN TUOTTAMA

osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos osio B Ravintolat 3.2.7 koneiden käyttö, simulaatio 3.2.3 kielioppia, linkki 3.2.6 koneiden käyttöohjeet, kirjoittaminen 3.1.5. sanan perusmuodon löytäminen lauseista 3.1.3 Raahaustehtävä osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos 3. 2.1 Laitteiden käyttöohjeet teksti 3.2.2 Tekstin ymmärtäminen, oikein/väärin 3.1.1 työympäristö, video 3.1 .4 Laitteiden toiminnot, yhdistelytehtävä pakollinen 3.2.4 koneiden käynnistys… video tai animaatio 3.1.2 täydennystehtävä 3.2.5. koneiden käyttö, dialogiharjoitus

osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos 4.2.4 imperatiivi ko, linkki 4.3.2 selostus, puhe/ kirjoittaminen 4.3.3 ruokaresepti, kirjoittaminen 4.2.3 ruokaohjeet, Teksti, linkit 4.3.1 valitse ruokaohje 4.1.2 monivalinta tai oikein/väärin osio B Ravintolat 4.4.5 monivalinta 4.1.1 suurtalouskokin työpäivä, ääni 4.2.1 viikon ruokalista, teksti, linkit 4.2.2 yhdistelytehtävä Pakollinen 4.4.1 tuote-esittely, Video/ ääni 4.4.2 vastaa oikein/väärin 4.4.4 tuote-esitteitä, teksti osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos 4.4.6 Järjestelytehtävä tuoteryhmistä, raahaus 4.4.3 tuote-esittelystä muistiinpanoja, kirjoittaminen 4.4.7 yhdistelytehtävä ravitsemustiedosta

Tämä osio edellyttää mahdollisuuden tallentaa omalle sivulle tms Tämä osio edellyttää mahdollisuuden tallentaa omalle sivulle tms. sekä keskustelualueen. 5.2.2 ravintola esite, teksti, linkit osio B Ravintolat 5.1.1 ravintolan esittely, video 5.1.2 dialogi, ääni 5.3.1 sanastoa ja fraaseja, oma sivu tai muu 5.3.2 keskustelualue Vaativa, vapaaehtoinen, itseohjautuvuutta edellyttävä osio 5.2.1. ravintoloiden esittely, Video, Linkit tai omat 5.3.3 Mielipiteen ilmaisu ja perustelu, fraasit ja ko , linkki/ oma osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos

osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos osio B Ravintolat 6.1.1 asiakkaan palvelukokemus, ääni 6.1.2 oikein/väärin- 6.1.3 palaute, Kirjoittaminen, Sähköinen lomakepohja 6.2.2 asiakaspalautteita ja vastauksia , teksti 6.2. 3 vastaus palautteeseen, kirjoittaminen Lisäosio asiakaspalveluun suuntautuville 6.2.1 omia kokemuksia, keskustelupalsta osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos

osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos osio B Ravintolat 7.1.1 tilaus ja laskutus- dialogi, Video 7.1.2 monivalintatehtävä 7.1.3 dialogiharjoitus pakollinen 7.2 Erikoiskahvit, linkki osio A Majoitus- ja ravitsemisalan oppilaitos