Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
1. Presentation • Kanarian saarille muuttanut eläkeläinen punnitsee itsensä kylpyvaa´alla. Vaaka näyttää hänen painonsa a)Lisääntyneen hieman b)Vähentyneen.
Advertisements

LUVALLISET POISSAOLOT
Toimintaohjeet opelle
KYSYMYKSIÄ ITSEARVIOINNIN AVUKSI
Maapallo – ihmisen koti
ELINIKÄISEN OPPIMISEN AVAINTAIDOT
Valosta 1.
WIKISPACE ohjeita. Sivun muokkaaminen •Valitse Edit This Page •Kirjoittele, lisää kuvia, muokkaa tekstiä •Tallenna •Muokkaa lisää….history näyttä kaikki.
LIIKUTTAVAN HYVÄ HENKILÖKUNTA Hämeenlinna
Wikispaces vieraan kielen opetuksessa Opetus goes POP mediaope Katrina Vartiainen.
Preppaus ENA 4.
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Sähköinen kirja oppimisympäristönä
Leif Ekrem / Brändö gymnasium1 Astrofysiikka – Verkkokurssi (ruotsinkielinen) COSMOS.
Miellekartta ja kuvakollaasi Virikkeitä hiekkavalukorujen suunnitteluun Helena Vuorio 2007.
Todennäköisen käsite alakouluikäisille
Jorma Ronkainen / IT-laitos
Valo ja ääni Valon ominaisuuksia heijastuminen värit taittuminen
TARJOAMINEN 1HS Tarjoussysteemi 5533 tarkoittaa avauksia viiden kortin yläväreillä ja kolmen kortin alaväreillä Tarkennuksena 1♦ avaus voi olla 3 k. vain.
Todennäköisyyslaskennan alkeet ennen esikoulua
Kansainvälistä joustavaa oppimista ITK, Aulanko Education and Technology Transfer Division, CERN Switzerlandhttp://cern.ch/webuniversity.
Case-tehtävä Metsäprojekti päiväkodissa
KULOMÄEN KOULUN TEHO-HANKE
YLIOPISTON TUKI Elise Kosunen Yleislääketieteen professori PERTTU-seminaari
Jatkuvan parantamisen Jp-taulu
Tähden vari. Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta.
Tentti- ja kurssi-ilmoittautuminen. Käyttäisimmekö WebOodia, miksi?
Vuorovesi.
Visuaalisen ammattilaisen esitys Verkkokurssi Tiedosto 1 Kurssin rakenne.
Kirjasto avoimena oppimisympäristönä – Tiedonlähteitä.
Käsityön oppimateriaali ©Riitta Huovila Oppimateriaali auttaa ymmärtämään  pelkät sanat eivät riitä – havaintomateriaali välittää tietoa usean.
Työssäoppiminen eli TOP
USKONTO/aineenopettajat REFLEKTIOTYÖSKENTELY Ryhmäkokoontuminen Martin Ubani, FT, TM Uskonnon didaktiikan yliopistonlehtori SOKLA.
SEKOPUSSI. SEKOITETAAN: Kaikki TAVI-talon 2 vsk:n opiskelijat Kaikki kynnelle kykenevät opettajat MILLOIN - Syksyn ensimmäisellä opetusviikolla.
Esimiesviestintä.
Ryhdy kv-tuutoriksi! Kv-tuutoritoiminnastaKv-tuutoritoiminnasta: - Toimit uusien opiskelijoiden tukena ja autat heitä sopeutumaan opiskeluun! - Parannat.
BOOT CAMP -palaute. Kysely Sähköpostitse, porkkanana leffaliput Surveymonkey-lomakkeella Kaksi monivalintaa (“valitse yksi tai useampi”) ja vapaat kentät.
Sähköisiä testejä Martinlaakson lukiossa
WWW-sivuston tekeminen: n SUUUNNITTELE aina ensin:
Tietokone asiantuntijan työvälineenä ICT01D Tietokoneen toiminta Juhani Merilinna.
Verkkokiusaamisen ehkäiseminen
TVT projekti esikoululaisille
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Pitkät sekunnit JH, MJ, EM & SK Lauantaiyön. Mitä tulee huomioida? Valotusaika Aukko ISO Tuki/seuranta.
KIMPISEN KOULUN LOGON SUUNNITTELUKILPAILU 2015.
WebOodiKURSSIPALAUTE Laura Vuorinen Opiskelijarekisteri.
Kiusaamiskysely 2014 Syksy.
Laajennetussa työssäoppimisessa Opiskelijan henkilökohtainen ohjaus.
L AAJENNETUN TYÖSSÄOPPIMISEN KOKEILUT AUTO JA LOGISTIIKKA.
Kannattaako opiskelijapalautetta kerätä? Pedagoginen kahvila Saara Repo-Kaarento Pedagoginen yliopistonlehtori.
Opettaja antaa treenin ja informoi, miten se tehdään. Sinä treenaat.
NEGATION AS A MARKER OF PROFICIENCY LEVEL IN L2 FINNISH Maisa Martin CEFLING-project University of Jyväskylä.
Tiedonhaku Käänteinen Inkvisitio 11. (toiminta) 11 ● Itsearviointi ● Opiskelija pohtii mitä uusia asioita on oppinut kurssin aikana? ● Opiskelija pohtii.
Kahoot-ohje.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
1.Tutki miten vaunu liikkuu radalla Näpäytä vaunu liikkeelle sormella (ei kovaa) Anna vaunun pysähtyä stoppariin tai pysäytä se kädellä radan päässä.
Harjoituksista.
Esityksen lopussa: Osoita päättäjälle!!!
Mitä opettajan on hyvä tietää tekijänoikeuksista ja tietosuojasta
Mitä kautta tietoa saadaan?
Määritä steariinihapon sulamispiste
Tilavaikutelman luominen väreillä
Ops 2016 – Mikä muuttuu?.
Aakkosnumeerinen tieto
8. Luokkalaisten TET Tämä esitys käsittelee PowerPointin uusia ominaisuuksia. Se kannattaa katsella diaesityksenä. Näistä dioista saat ideoita esityksiin,
Oppilaan päättöarviointi perusopetuksessa
Osaajia työelämään -verkko-oppimisympäristö
Tilavaikutelman luominen väreillä
TYÖ JA KOULUTUS TYÖELÄMÄOPETUS 10/2018-2/2019.
“Paristo” pakohuone This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement.
Esityksen transkriptio:

Tähden vari

Presentation –Opettaja näyttää pitkän valotusajan kuvan taivaankannesta

Alternative theory presentation –Opettaja antaa opiskelijoille tehtävän. • Miksi tähdet ovat eri värisiä?

Discussion –Keskustelemme tähtien väreistä • mistä ne johtuvat? • mitä ne kertovat?

Scientific Prediction - Tutkitaan kirjallisuudesta ja netistä syitä tähtien eri väreille.

Setting-up the experiment –Auringonpilkut • Opiskelija tekee aurinkopilkkuhavaintoja yhden viikon ajalta  tee havaintoja joka päivä (saat siis havaintoa)  jos sää ei suosi, pidennä tarkkailuaikaa, että saat 7 havaintoa  piirrä 7 Aurinkoa, alle päiväykset ja aurinkopilkkujen ja ryhmien piirrokset  työn voi tehdä esim. Wordilla (myös piirrokset)  palautetaan palautuskansioon  merkitse jokaiseen Aurinkoon sama pilkku tai ryhmä aina samalla tunnuksella (esim. kirjaimin a, b, c…), näin näkee kyseisen pilkun liikkeen Auringon pyörimisen mukana

Measuring-Recording –Opiskelijat laittavat ylös eri tahtien värit

Prediction compared to results –Verrataan omia havaintoja kirjallisuudesta löydettyihin tähtien väreihin.

Dicussion about experimental activities –Verrataan omia havaintoja kirjallisuudesta löydettyihin tähtien väreihin ja keskustellaan niistä.

Questions, exerxises and tasks • Miten tähtien värien antamaa informaatiota voidaan hyödyntää? • Miten valokuva voitaisiin ottaa • Annetaan oppilaille tehtäväksi kuvata tähtitaivas pitkällä valotusajalla