HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari Saimaan ammattikorkeakoulun laadun ja laatujärjestelmän kehittäminen Terttu.
Advertisements

RASEKO ja yhteinen koulutusstrategia 2015+
Korkeakoulutus 1.Vastuu ammattikorkeakoulujen perusrahoituksesta siirretään kokonaan valtiolle ja ammattikorkeakouluista tehdään itsenäisiä oikeushenkilöitä.
Tämä on SUUNTA-työkalun käyttöön opastava diaesitys
LAHDEN AMMATTIKORKEAKOULUN LAADUNVARMISTUS
Joensuun seudun Equal: Valtamuuntaja -osahanke LUODAAN KEHITTÄMISTÄ TUKEVA RAKENNE •prosessi etenee tavoitteellisena • sitoutuminen yhteisiin.
MPKK:n laadunvarmistus-järjestelmän kehittäminen auditoinnin jälkeen
R INNAKKAISOHJELMIEN IDEAT JA OIVALLUKSET, RYHMÄ 2 M YÖTÄTUULESSA – TOIMINTAA JA TULOKSIA AMMATILLISEEN KOULUTUKSEEN Kari Laine
PK-kehittämispalvelut
Laatujärjestelmät organisaatioiden kehittämisen ja johtamisen näkökulmista Kaisa Sariola JTO.
Karelia-amk kehittämisraportti
RUOKAKOUVOLA VIESTINNÄN PROSESSI VISIO RUOKAKOUVOLA TAVOITTEET PÄÄMÄÄRÄT.
Verkko-opetuksen laadunhallinta yliopistoissa – millä toimenpiteillä yhdessä eteenpäin Janne Sariola, Annikka Nurkka, Sari Tervonen
Ministeriöverkoston kokous Kohti kestävää tuottavuutta - työelämän laatu, innovaatiot ja tuottavuus -hankkeen käynnistäminen.
Korkeakoulujen arviointineuvosto — Rådet för utvärdering av högskolorna — The Finnish Higher Education Evaluation Council (FINHEEC) Auditointien vaikuttavuuden.
Opintojaksopalaute Prosessin nimi Kuvaus luotu
Laatutyön ajankohtaiskatsaus
Anu Portti Laatupäällikkö
Turun ammattikorkeakoulun kirjasto - puheenvuoro käyttäjäkyselystä Eija Suikkanen
Laadunvarmistusjärjestelmä
Esimerkkejä CAF-mallin hyödyntämisestä: CAF:n käytöstä Espoon sosiaali- ja terveystoimessa Kuntatalo va. kehittämispäällikkö Eeva Honkanummi,
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksoreklamaatio Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksoreklamaatio.
Nokian kaupungin strategia
− työkalu toiminnan suunnittelun ja suunnitelman arvioinnin tueksi
MONIALAINEN LIIKKUVA TUKI HAJAUTETTUUN ASUMISEEN Arviointityöskentely
VIRVE –hanke  Suullinen palaute tuloksista  Tulosten kommunikatiivinen validointi  Lopullinen raportti on suullisen palautteen mukainen.
Yrittäjyys HAAGA-HELIAssa Arenen yrittäjyysstrategia, miksi juuri nyt Jari Laukia.
Ammattiosaamisen näyttö -prosessi
Toiminnan suunnittelu
Laatuseminaari Laadulla tulosta Case – opiskelijapalautteen kerääminen ja käsittely.
LAATUTYÖSTÄ JA AUDITOINNISTA TTY:N KIRJASTOSSA Kaija Jääskeläinen, Tampereen teknillinen yliopisto Kirjasto.
Laadunhallinnasta vastaavien osaamisprofiilit
Prosessikuvaukset ja yliopistokirjastojen prosessipankki Tampere Arja Juntunen
Kari Paaso Uusi tavoiteohjelma Koti- ja vapaa-ajan tapaturmien ehkäisyn juhlaseminaari.
Jyväskylän yliopisto Suunnittelu ja kehittäminen Laatutyö Jyväskylän yliopiston laadunvarmistus Mitä, miksi ja milloin? Koulutuksen tutkimuslaitos
Tiedonlaadun kehittämisen ja tietojen tarkastamisen palvelut.
GOPP –hanketyöpaja Teemaryhmät Ohjausryhmän edustajat SAMOK ry. Projektipäällikkö.
Laadunvarmistusjärjestelmä LVJ
Oppisopimuskoulutuksen laadunhallintaa oppisopimuskoulutuksen järjestäjän toimesta Tuula Hoivala, Pirkanmaan oppisopimuskeskus
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulun prosessikuvaukset ja prosessien laatukriteerit 1 Opintojaksopalaute – verkko-opetus Prosessin nimiKuvaus luotu Opintojaksopalaute.
OPETUSSUUNNITELMATYÖ POHJOIS-KARJALAN AMMATTIKORKEAKOULUSSA
Verkko-opetuksen laadunhallinta- ja laatupalveluhanke (Vopla) Helsingin yliopisto, Kuopion yliopisto, Lappeenrannan teknillinen yliopisto Verkko-opetuksen.
Dipoli /Koivula S. ja Rantamäki J. LAADUN INDIKAATTORIT mitä, miksi, miten, milloin, kuka, kenelle?
Juha KnuuttilaSivu 1 VERKKO-OPETUSPALVELUT – KEKKO Strategia ja yleinen kehittäminen: koulutuspalvelupäällikkö Mauri Kantola.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Valtakunnalliset vammaisneuvostopäivät Jukka Lindberg, tilaajajohtaja.
Tutkimusprojektin hallinta Miten projektia johdetaan? Tutkimus- ja innovaatiopalvelut/Kirsi Murtosaari.
Jyväskylän yliopiston laadunvarmistusjärjestelmä Korkeakoulujen arviointineuvoston auditointiryhmä Laatupäällikkö 014.
HEIDI, PÄIVI JA ANU Vammaisasioiden oppimis- verkoston koordinaattorit Mikä Innokylä on? Juha Koivisto.
Mika Heikkilä / Valtuustoseminaari / Lapin sairaanhoitopiiri Tuottavuusohjelma vuosille
KARTOITA JA SELVITÄ Työ tehdään osana kokonais- ja tietoarkkitehtuurityötä Määritä avaamisprosessin vastuut tarvittavan asiantuntemuksen ja osaamisen mukaan.
J YVÄSKYLÄN YLIOPISTO EFQM- MALLI 2013.
1 PROSESSIN OMISTAJA Tutkimusjohtaja PROSESSIKUVAUKSEN HYVÄKSYJÄ Johtoryhmä PRSESSIKUVAUS LUOTU JA PÄIVITETTY Kesäkuu – lokakuu 2008 PROSESSIKUVAUS HYVÄKSYTTY.
Vaikuttavuuden arviointi
ABC – Askeleet nuorten tieto- ja neuvontapalvelun
LARK5-hankkeen workshop Sari Mikkola
(1) YHTEISKUNNALLISEN VUOROVAIKUTUKSEN TOIMENPIDEOHJELMA 2012 – 2017
PRECEDE-PROCEED –malli
06/16.
Innokylän innovaatiomalli
Kehitettävän asian arviointi osana kehittämisprosessia
Ammatillisen koulutuksen hyvinvointipäivät
Ammattikorkeakoulun kehittämispäivä
1. Strategiasta toiminnan kehittämiseen ja arvioimiseen
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto
Tiedolla johtamisen kokonaisuus
Tuotekehitystyön erikoisammattitutkinto 2017
Yhteiskehittäminen Innokylässä
Yhteiset palautekäytännöt laadun arvioinnissa
Toiminnallinen ohjaus
Esityksen transkriptio:

HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä Yhteiskunta, sidosryhmät HH ammattikorkeakoulu Strategia Tulokset Koulutus, t&k-toiminta Toiminnanohjaus Prosessit Palautejärjestelmät Tukipalvelut Resurssit Kehittämistoimet

HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä kuvion soikiot: Tuotetut tutkinnot sekä yksittäiset opintosuoritukset, t&k-tuotteet, palvelutuotteet. Strategia muovautuu yhteiskunnan ja sidosryhmien tarpeista sekä HH:n näkemyksestä. Yhteiskunta, sidosryhmät HH ammattikorkeakoulu Strategia Tulokset Koulutus, t&k-toiminta Toiminnanohjaus Prosessit Palautejärjestelmät Toiminnanohjaus vie strategian operatiiviseen toimintaan ja kerää toiminnasta palautetta mm. tuloskorttien avulla. Palautejärjestelmät tuottavat arviointi- ja palautetietoa HH:n toiminnasta. Sisältää sisäisen ja ulkoisen arvioinnin. Tukipalvelut Resurssit Kehittämistoimet Seuraavaksi nuolet Taloudelliset resurssit tulevat mm. OPM:n ja kaupallisen palvelutoiminnan kautta. Tähän kuuluvat myös henkilöstöresurssit sekä tilat ja laitteet. Kaikki HH:n prosessit: koulutus, t&k sekä tukipalvelut. Prosessit ja toiminnanohjaus ovat HH:n sisäisiä elementtejä Operatiivinen toiminta, jossa palaute- ja tulostietojen avulla kehitetään toimintaa strategian suuntaan ja täyttämään HH:n laatukriteerit. Sis. myös aluekehityksen.

HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä kuvion siniset toiminnanohjausnuolet: Strategia viedään käytäntöön pääasiassa toiminnanohjauksen kautta, lisäksi prosessien toimijat omalta osaltaan huolehtivat strategian toteutumisesta. Tehokkaat, hyvälaatuiset ja tuottavat prosessit johtavat hyviin tuloksiin . Yhteiskunta, sidosryhmät HH ammattikorkeakoulu Strategia Tulokset Koulutus, t&k-toiminta Toiminnanohjaus Prosessit Palautejärjestelmät Tukipalvelut Resurssit Kehittämistoimet Toiminnanohjauksella mm. määritellään resurssikehykset ja prosessi- ja tulostavoitteet. Käytettävissä olevat taloudelliset , henkilöstö- sekä tila- ja laiteresurssit mahdollistavat tehokkaat, hyvälaatuiset ja tuottavat prosessit. Seuraavaksi laadunvarmistus: laadun mittaus ja kehittämistoimenpiteet

HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä Kuvion violetit laadunvarmistusnuolet: OPM:n tulosseuranta ja sen perusteella saatava rahoitus. Maksulliset t&k- ja koulutuspalvelut . Yhteiskunta, sidosryhmät HH ammattikorkeakoulu Strategia Tulokset Koulutus, t&k-toiminta Kerätty palaute- ja arviointitieto. (Prosessien sisäisten mittareiden tieto hyödynnetään pääsääntöisesti suoraan prosessin toimijoiden ja siitä vastaavan välittöminä korjaus- ja kehittämistoimina.) Toiminnanohjaus Prosessit Palautejärjestelmät Tulos- ja palautetiedon perusteella tehtävät kollektiiviset ja yksilökohtaiset kehittämistoimet. Resurssit Kehittämistoimet HH:n sisäinen tulosseuranta: tilastot ja asiakaspalautteet. Tulos- ja palautetiedon perusteella tehtävät kehittämiseen tähtäävät toimenpiteet. Tulos- ja palautetieto toimitetaan kehittämistoimista vastaaville. Seuraavaksi PDCA-mallinnus

DO PLAN CHECK act HAAGA-HELIAn laadunvarmistusjärjestelmä sovitettuna PDCA-malliin Yhteiskunta, sidosryhmät HH ammattikorkeakoulu DO DO = tee Strategia Tulokset Koulutus, t&k-toiminta PLAN PLAN = suunnittele CHECK CHECK = arvioi Toiminnanohjaus Prosessit Palautejärjestelmät act ACT = paranna Tukipalvelut Resurssit Kehittämistoimet