Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tervetuloa eLiiketoiminnan tietoiskuun 1. / / /
Advertisements

Kauppakeskuksissa tehdään paljon yhteiskunnallisesti merkittäviä isoja ja pieniä tekoja…
VisitKarelia.fi & VisitKarelia.ru sähköiset mahdollisuudet Case: Museot.
Käytä työaikasi siihen minkä osaat ja mihin sinut on palkattu
1 Exporting Culture – Kulttuuriviennin ammattilainen -valmennus.
Simo -simulaattori Vauhtia koulutukseen ja markkinointiin.
Koulutus ja viestintä yhteistyön välineinä Siru Aura, ohjelmavirkailija, tiedotus ja koulutus Pohjoisen ja etelän kuntien yhteistyöohjelma p ,
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Henkilöstöä koskevat kirjaukset muissa yhdistymissopimuksissa, Salo ja Kouvola UusiKunta- henkilöstöryhmä.
Yhteistyössä Tietohallinto liikunnassa ja urheilussa
KESKI-SUOMEN MATKAILUN TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT Keski-Suomen matkailuparlamentti VELI-PEKKA PÄIVÄNEN.
Pari piirua osuustoiminnan suuntaan Pellervon päivä Pääjohtaja Reijo Karhinen.
Kaikki liiketoiminnallinen toiminta saa alkunsa omasta osaamisesta.
Tervetuloa matkalle suomalaiseen kylämatkailuun!
Rovaniemen palvelualojen oppilaitos 2005
TAUSTAA – mitä tapahtuu? – lajien kilpailu: miten pidetään harrastajat – olympialaji ja olympiakomitean tuki 2012 Lontoo – perinteet → kasvatus: kurinalaisuus,
KALASTUSMATKAILUN KEHITTÄMINEN POHJANMAALLA KVARKEN FISHING.
Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet – case Levi Jussi Töyrylä Toimitusjohtaja Levin Matkailu Oy Halutuin.
Digi Electronics Limited
Suupohjan seutuportaali –hanke
Koulutuskeskus Salpaus Hyvä Yritys /Georges Segura - Outi Salmela Tervetuloa! Hyvä Yritys (ammatillinen oppimisympäristöjen kehittämishanke)
MYA9114 Matkailupalvelun perusteet, 2 op
2/2009 CIMOn palvelut ohjaajille Hanna Isoranta
LOF 2010 Rotaryn yleiesitys 1 Rotary tänään  jäseniä 1.23 milj./ klubissa  mukana 200 maassa ja maant. alueella  palvelee, auttaa, kehittää jäsenistöään.
Keski-Pohjanmaan aikuisopiston palvelut yritysten ja työllisyyden kehittämiseksi Työllisyysseminaari Kaisa-Leena Ahlroth.
EWork – Reshaping consulting. eWork yrittäjien asialla HETKY Hubia ja Hupia.
Nuorten ohjaajien palaveri Muuramen Yritys ry Jalkapallojaosto
Millä eväillä sanomalehti on mainostajalle tärkein media?
Jyväskylässä Kuntaliitoksen toteutuessa yhteispalvelupisteitä oli Vaajakoskella, Palokassa, Taulumäellä, Kuokkalassa ja Korpilahdella. Säynätsalon aluetoimisto.
Perusopinnot 20 op Pääaineopinnot 80 op Sivuaineopinnot 40 op Valinnaiset opinnot 25 op Opiskelija voi sisällyttää näihin enintään 15 op vapaasti valittavia.
Näin varmistamme viihtyisät ja turvalliset
Yrittäjän menestyminen tulevaisuudessa sekä yrittäjyyden haasteet
Suomen Kauppakeskusyhdistys ry Missio Suomen Kauppakeskusyhdistys ry on kauppa- ja ostoskeskusten järjestö, jonka toiminnassa omistajat, kauppa, palvelut,
Aluekeskusohjelman ja hyvinvointitoimialaryhmän Ajankohtaiset asiat Mikko Koivulehto.
Nuorten ryhmätoiminta sosiaalityön työmuotona osana pajatyötä
Yrittäjyys ja kilpailukyky
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Erilaista verkkokaupankäyntiä Markus Myllymäki, TJ markus
DNA Business I Executive Jatkuvaa kehitystä asiakkaiden kanssa Jukka Leinonen
FinnWell -ohjelma 2007 – 2009 Kalevi Virta. Mitkä ovat tulevaisuuden suuntaviivat FinnWell- ohjelman jatkoa ja Tekesin positioitumista terveydenhuollon.
Chairborne Oy -Yritysten arviointi sijoituskohteina
Yrittäjyys maaseudulla Kevät Maaseudun merkitys Maaseudun merkityksen uskotaan kasvavan tulevaisuudessa Maaseudun kehittämistä kannatetaan vahvasti.
Onko siivous ammatti? Ei, siihen joudutaan, kun ei pystytä tai osata muuta! Näin ajateltiin vielä vuonna 1969! Kunnes joukko viisaita ihmisiä kokoontui.
Matkailun mahdollisuudet käyttöön! PAMin kärkiteemat kevät 2013.
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Ammatillisen perus- ja lisäkoulutuksen valtionavustusten tiedotustilaisuus Seppo Hyppönen Yksikön päällikkö Ammatillinen.
Maija Pirvola Yrityssalo Oy alk. Salon kaupungin omistama elinkeinoyhtiö.
1 IT-seminaari ISTEKKI OY 1.Yhtiön esittely Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin ja Kuopion kaupungin IT- ja lääketieteellisen tekniikan palvelutuotantoyhteistyön.
SalesPeople Finland Oy: Suunnitelmallinen myyntityö
Maakuntajohtaja Anita Mikkonen
Uudenkaupungin lukiosta valmistuneiden ylioppilaiden SIJOITTUMISTIETOJA Opinto-ohjaaja Mirja Niiranen Uudenkaupungin lukio
Kumppanuus Pohjois-Pohjanmaan hyvinvoinnin edistämisessä Raahen seudun hyvinvointikuntayhtymän johtaja / Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointiohjelman johtoryhmän.
Vapaaehtoistyön kansallinen strategia – hanke Aspa yhteistyössä Kansalaisareena ry:n kanssa Jatta Vikström
Greater Helsinki Vision 2050 Tilannekatsaus apulaiskaupunginjohtaja Hannu Penttilä.
Liikeidean esittelyohje
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Kymenlaakson digitaalinen pääkirjasto Kymenlaakson kirjastojen yhteinen sosiaalista mediaa hyödyntävä verkkosivusto Verkkotyöryhmä: Mika Hatakka, Sinikka.
SUURI matkakohde, PIENET resurssit Savonlinnan Seudun Matkailu Oy Tj. Pia Kokki.
HUNGRY FOR FINLAND Ajankohtaista ruokamatkailusta Kristiina Havas , Haaga-Helia amk Yhdessä enemmän – toimialojen yhteistyöllä kasvua ja uudistumista.
Osaamisen tuotteistaminen Seinäjoen ammattikorkeakoulussa Irma Jaakkola
Tervetuloa koulutukseen!. Ryhmätilanteet ja sanaton viestintä.
Pilottikylien kehitystilannekartoitus Soila Palviainen ja Simo Palviainen Entra Ky.
Yhteistyö ylempi amk –koulutuksissa Case SaKaRa Yliopettaja, YTT Kaarina Kantele RAMK.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen 4 JAO
Kehityskulkuja Työelämä muuttuu entistä nopeammin
Klubin brändin markkinointi
Hämeen matkailun nykytila ja sen näkymät Pekka Vihma
Cultura Yhdistävä tekijä
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
TURUN MATKAILUAKATEMIA – ÅBO TURISMAKADEMI
Esityksen transkriptio:

Menestyksellisen matkailuyhteistyön haasteet ja mahdollisuudet

Taustaa: HimosMaailman faktat •Yhtiö sai alkunsa yrittäjien yhteisestä koulutuksesta , jonka aikana syntyi tahtotila menestyä yhdessä Himoksen alueella •Perustettiin: •Osakkaina 64 yrittäjää (matkailu- ja sitä sivuavat elinkeinot) •Liikevaihto 2009/10 : n € (budjetti 2010/11 n. 1 milj. €) •Osakkaiden yhteenlaskettu liikevaihto n. 30 milj. €

HimosMaailman tänään •HimosMaailma Oy on Himoksen toimijoiden yhteinen matkailun myynti- ja markkinointi yhtiö. •Missio = HimosMaailma Oy kehittää, markkinoi ja myy laadukkaita matkailutuotteita sekä matkailuun liittyviä palveluja. •Visio = HimosMaailma Oy on Keski-Suomen nopeimmin kasvava matkailun myyntiorganisaatio.

HimosMaailman tuotteet •Päätuote on mökkimajoitus. HimosMaailmalla on välityksessä n. 80 Himoksen alueen vuokramökkiä. Myös muuta majoitusvälitystä. •Pääasiakasryhmä on yritysasiakkaat, joten mökkimajoitukseen yhdistetään usein myös kokoustila-, ruoka- ja ohjelmapalveluita. •Kasvava asiakasryhmä ovat myös ulkomaiset asiakkaat (erityisesti venäläiset). Yhtiöllä on olemassa suomen, englannin ja venäjänkieliset nettisivut sekä asiakaspalvelu myös monella kielellä.

Esim. kokousmiljööt •Kartanokokous (SavionHovi, Villa Vekkula, Villa Hiidenmäki, Villa Ristivehmas) •Maaseutumatkailu (Patapirtti, Hirvikartano, Morva) •Saunakokous (Piilopirtti, Elonen, Patalahti) •Erikoiskohteet (risteilyt, mökit, luonto) Palvelut mökkeihin • Ruokapalvelut • Kokousemäntä • Hemmotteluhoidot • Joulupukki/peikot • Peräkärri-palju Ja paljon muuta mukavaa…

Kokousohjelmat SYKSYLLÄ 2010/11 •Äijäkisailut •Simulaattorimaailma •Jousiammunta •Paintball •Hemmotteluhoidot •Kalliolaskeutuminen •Viinitilavierailut •Tilausristeilyt •Melonta •Kokousemäntä TALVI 2010/11 •Laskettelu •Huskyt •Potkukelkkasafarit •Moottorikelkkasafarit •Curling •Jääkarting •Hevosrekiajelut •Lontoon taxi •Hemmottelut, suomalaisuus •Kokousemäntä

HimosMaailman rooli Himoksella ja sen ympäristössä •Toimii alueen matkailu- ja sitä sivuavien toimijoiden tasapuolisena palveluiden kehittäjänä, myyjänä ja markkinoijana. •Yhdistää Himoksen ja Jämsän keskustan yrittäjäkuntaa sekä panostaa tulevaisuudessa myös palveluiden tuottamiseen paikkakuntalaisille. •Auttaa osakkaitaan verkostoitumaan matkailualan avaintoimijoiden kanssa.

Yhteistyön vahvuus •Kustannustehokkuus – yhteishankintana ilmoitustila on halvempaa kaikille osapuolille •Suunnitelmallisuus – vuosikello, markkinointisuunnitelmat/konsultaatio •Yhteismarkkinoinnin kautta profiloituu yhteisön jäseneksi myös silloin kun et itse ilmoittele jossain julkaisussa •Himos lisää vetovoimaa sen ulkopuolistenkin toimijoiden palveluiden osalta

Yhteistyön haasteet •Yhteislinjaukset on monen hankala hyväksyä alussa esim. markkinointi-ilme (yhteistyötä on vain jos kaikki osapuolet opettelevat luopumaan jostain yhteisen edun nimissä) •Aikaa vievää hommaa - yrittäjien osaaminen vaihtelee paljon •Tuotekehitys on aloitettava ennen markkinointia, mutta siihen ei ole rahaa ilman myyntiä ja asiakkaita •Asiakaskysynnän epätasaisuus - myyntivolyymit

Asenne ratkaisee aina! Olen ylpeä jokaisesta verkostomme jäsenestä. Kerron ja kehun verkostoa sekä sen jäseniä joka yhteydessä! Himoksen yrittäjät haluavat olla Suomen parhaita toistensa kehumisessa!!! Meille asioiden etenemisen vuoksi sisäinen viestintä on yhtä tärkeää kuin ulkoinenkin!

KIITOS! TERVETULOA TUTUSTUMAAN HIMOSMAAILMAAN!! Kaikki Himoksen palvelut varattavissa kauttamme!!!!