Vihreä väylä Nina Välimäen 14.12.2011 pidetystä esityksestä tiivistänyt Outi Raatikainen Vihreä väylä –brändin aihiot – näistä jatketaan Koiviston.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Kevät on se hankalaa kun jäät sulaa keväällä koemme todellista jääpulaa avantoa ei ole silloin missään minne mennä lämpimissään.
Advertisements

Tervetuloa tutustumaan Vuoden Kylään
Turku Millainen paikka asua? Mitä mahdollisuuksia tarjoaa?
KAUPUNGIN JOHDON TERVEISET KYLÄKIERROS MUUTOKSEN TUULET  Jälleen kerran yhteiskuntia ravistelevat suuret muutokset: tekniikassa, uskonnoissa, organisaatioissa,
Viinijärven, Kaatamon ja Komperon kyläillassa 10. 4
AKTIIVISEMPI ARKI Työpohjat oman arjen tarkasteluun.
OSTA LÄHELTÄ – KEHITÄ KUNTAASI
Vihreä Väylä - Ydinoivallus
Miehikkälän kunnan, Länsi-Savo Oy:n, ja Kaakonkulman ideointitilaisuus
Trendejä maailmalta KEVÄTPUUTARHA 2013 gardenworkshop
PIENET INVESTOINNIT (SUURETKIN
PIENET INVESTOINNIT (SUURETKIN
VESIKANSAFOORUMI YHTEISÖPROJEKTI LÄHIPALVELUALUEELLA.
Varparannan, Venejoen ja Puson kylien yhteinen ilta 27. 3
PALVELURAKENNEUUDISTUS
Espoon matkailustrategia v Julkinen
KOULUT SÄILYTETTÄVÄ -turvalliset koulumatkat ELINVOIMAISET KYLÄT (vanha fraasi) TURVALLINEN ELÄMÄ LIIKENTEELLINEN SIJAINTI KANSAINVÄLINEN RAJANYLITYS-
Vuolenkoski ja OmaVerkko
Tykkimäki -brändi. Brändisisältö Tykkimäk i Brändisisältö Tykkimäk i Omistajien tahtotila.
Ottelutapahtuma- tutoroinnin -nostot 2011 Marko Viitanen.
Maaseutumatkailuyritystoiminta Suomessa Mikko Lindell Puheenjohtaja Suomen Maaseutumatkailuyrittäjät ry Helsinki.
Otsikko Sastamalan kaupunki imago- ja mainetutkimus 2009 Sastamalan seudun elinkeino- ja työllisyysstrategian työseminaari
Seurakunnan rooli maaseudun kehitystyössä Voimistuvat kylät-seminaari Seinäjoki Markku Ylinen Johtava kappalainen P eräseinäjoen kappeliseurakunta.
- mahdollisuus kehittämiseen -
”Mukava kuulla, että muuallakin ovet paukkuu”
Jarkko Sanna-Mari Hyvärinen Jani Keskinen Nora Lamberg Jarkko Leinonen
Hanke 1 RAKENNEYLEISKAAVA Heinolan maankäytön tehostaminen yritysten ja asukkaiden näkökulmasta / HEINOLAN KAUPUNKI / A-KONSULTIT / WSP / SANTASALO Kuva:
© Mimino Oy / VO Maaseutumatkailuseminaari Mimino Oy / Virve Obolgogiani Miten saada ulkomaalaisia matkailijoita Suomen maaseutukohteisiin?
Roukalahti-Tutju-Saariston illassa oli paikalla n. 30 asukasta
VIURUNIEMI Ulkoilupäivän yhteydessä Paikalla Paavo-kierroksen tilaisuudessa oli yli 20 ihmistä. Kaupungin edustajana oli Jukka Orenius. Leader Joensuusta.
Älykäs verkostomainen kaupunki Keski-Uudenmaan kaupungin visio.
Seuduntulevaisuuden näkymät ja haasteet
Tehtävä Suomelle Tehtävä kirjastoille …ja Yleisten kirjastojen neuvoston strategia
Vihreä Väylä Havainnoista konsepti-ideaan
Bilberry Consulting (tmi)
Ydinidea Apple: Krista Pitkänen Tuuli Turunen Petteri Saloviita
Partion strategia Partioneuvoston hyväksymä Kuva: Kimmo Vehviläinen.
Millainen on pyöräilevä, vaeltava ja melova asiakkaamme?
Brändikäsikirja. BRÄNDITYÖ 2012 VIESTINNÄLLISET KITEYTYKSET (BRÄNDIKIRJAN LUKU I) TÄMÄ BRÄNDITYÖ ON OSA SUOMEN KESKUSTANUORTEN BRÄNDISTRATEGIAN TOTEUTTAMISTA.
Asemanseudun persoonat. Eläkeläinen Tärkeää mahdollisuus valmistella matka etukäteen ettei stressaa Matkustaessa tulee asemalle noin puoli tuntia ennen.
LOIMAAN ASUKASMARKKINOINTI
Valtakunnallisen kylämatkailuhankkeen päätösseminaari
1 Työhyvinvointi ja johtaminen kilpailutekijäksi Työvoimapula 2012 ? Kaikkien kyvyt käyttöön -seminaari Joni Hautojärvi Norilsk Nickel Harjavalta.
Järjestön logo tähän Olla vertainen Vertaistoiminta yhteisöllisyytenä, osallisuuden tukena ja paikkalähtöisenä toimintana Mona Särkelä-Kukko.
Seutukaupunki- seminaari Mikkeli Kehittämisjohtaja Erkki Välimäki Seinäjoen kaupunki.
Akkala-Jouhkola-Riikola-Timola MUTKATON MEININKI Palvelut/ Viihtyvyys Kyläkahvio Toiveissa: ”eteläisten kylien Päivät” olis kiva! -iltamat -eteläisten.
Kysely OSAKOn Going Abroad -päivien yhteydessä Bastian Fähnrich, : N = 35 opiskelijaa (Oulainen 2007: N = 66 opiskelijaa (Oulainen) + 29 (Oulu)
Asiallinen aamiainen Vauhtia myyntiin sähköä markkinointiin Tornio – Kemi Paula Aikio-Tallgren, puheenjohtaja Länsipohjan Yrittäjät.
Eija Leppäjärvi - Kajaani YHTEISÖLLISYYS TOIMINTATAPANA KYLÄTOIMINNASSA TAATUSTI TURVASSA – huolehtiva kyläyhteisö.
Kirkou – käynnistystilaisuus Maria Repo Helsingin kaupunginkirjasto.
Vihreä Väylä Elina Holttinen Eveliina Hämäläinen Eetu Komu
Nummelan Palloseura Hockey ry SWOT - Analyysi
Liperin kirkonkylä MITÄ OPPIA, TUKEA,TAITOJA ? Järjestöille/ Ihmisille Tiedottaminen, yksi paikka josta löytyv’ät Kaikki tapahtumat, ylläpitäjä! Moderni.
Pirkko Karjalainen, YTL Toimintakykyisenä kotona – haasteita sote-uudistukselle Miten pärjään kotona - vanhanakin.
Tulevaisuuden yhdistys Lea Lihavainen OK-opintokeskus Huhmari
Yhteisöllisyys kulttuuri | paikallinen elinvoima | perinne | tarinat | tekeminen - kunnan ja järjestöjen välille mainittavaa kehittämistä ->ei puhuta koulun.
1.Keskusta haluaa turvata kuntalaisille lähipalvelut kaikkialla Suomessa, niin että ne ovat saavutettavissa kohtuullisen matkan päässä ja kohtuullisessa.
HEINÄVESI ELINVOIMASTRATEGIA 2016 Sisältö  Strategiset lähtötiedot ja johtopäätökset 2016 (liite)  Keskeiset tulevaisuuden kehitystrendit Heinäveden.
Ruokolahden strategia 2016–2021. Yhteistyökykyinen Taloudelliset realiteetit tunnistava Muuntautumiskykyinen Arvomme.
Avoimen tuotteen hallintamalli Tuotteenhallinnan työpaja
Onni kutsuu kylään -hanke toteuttaa Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaa 2007–2013 ja sitä rahoittavat Varsinais-Suomen ja Satakunnan ELY - keskukset.
Markkuun malli miten kylä ja koulu opettavat yhdessä
Vahvuuksiamme Kuopiossa on toimiva koulutusketju varhaiskasvatuksesta yliopistoon (perusaste, lukio ja 2. aste, Sakky, Savonia, Pelastusopisto, SibeliusAkatemia,
Kehvon Koulu Ala-aste.
Lähipalvelukilpailu Ilmoituslaatikkoverkosto tuo arjen mahdollisuudet esille uudella tavalla, sekä toimii kehittymisen myötä infrastruktuurina yksilön,
Lahden ammattikorkeakoulun Työelämäpalvelut
Matkailuohjelma – ohjausryhmä V2.0
ESIMERKKEJÄ REITTIEN KEHITTÄMISEN POLUISTA, KANTA-HÄME
Tiekartta hyviin lähiöihin
Heli Saari Outdoors Finland II Aktiviteettien kehittämisohjelman kansallinen koordinointi – hanke.
Esityksen transkriptio:

Vihreä väylä Nina Välimäen 14.12.2011 pidetystä esityksestä tiivistänyt Outi Raatikainen Vihreä väylä –brändin aihiot – näistä jatketaan Koiviston Seurantalolla 26.1.2012 Vihreä väylä –hanke www.aanekoski.fi/vihreavayla Vihreä väylä 14.12.2011 Jyväskylän ammattikorkeakoulu: Pietarinen Jonna Rauhamäki Siiri Skinnari Loviisa Turunen Tuuli Uusitalo Reetta Välimäki Nina Nina Välimäki

Vihreä Väylä Vihreä väylä on yhdistelmä kauniita järvinäköaloja, tontteja idyllisiltä paikoilta, paikallisia yrityksiä ja niiden tuotteita, mielenkiintoisia kohteita sekä aitoja ihmisiä omassa ympäristössään. Seutu on osa perinteistä keskisuomalaista maisemaa, josta erottuvat valtakunnallisestikin arvostetut luonto ja rakennusympäristöt. Yksi alueen tunnusmerkeistä on Keski-Suomen maakuntajärvi Keitele, joka on kuuluisa luonnonhiekkarannoistaan ja kirkkaasta, puhtaasta vedestään. Sen rannalla sijaitsee mm. Konginkangas, joka on Keski-Suomen Vuoden kylä 2011. Vihreältä Väylältä löytyy myös Sumiaisten kirkonkylä, jonka suojeltu kylänraitti on kuin vanhasta elokuvasta. Vihreä Väylä tarjoaa hyvää arkea omille asukkaille ja mukavia, unohtumattomia hetkiä vieraille! Nina Välimäki

Vihreän väylän nelikenttäanalyysi Vihreä väylä Vihreän väylän nelikenttäanalyysi VAHVUUDET Luonnon monimuotoisuus, hyvä ajoreitti Puhdas ja turvallinen asuinympäristö Suomalaisuus Maalais, - kulttuuri – ja perinnemaisema Yhteistyö Vihreä Väyläläisillä tiivistä Asialle omistautuneet ihmiset Alueen yrittäjät ystävällistä, välitöntä joukkoa, joka ottaa asiakkaan omakseen Sinisen Tien tunnettuus MAHDOLLISUUDET Matkailun kasvaminen Tunnettavuuden lisääntyminen Brändin vahvistuminen Työpaikkojen lisääntyminen Uusien asukkaiden alueelle saaminen Uusien yritysten perustaminen Tunnettavuuden saaminen matkailu-/ajoreittinä, herättää kiinnostusta ja kasvattaa käyttöä Lentokentän läheinen sijainti HEIKKOUDET Liian samankaltainen muiden matkailuteiden kanssa eli heikot erottuvuustekijät? Rahoitus Yhteen hiileen puhaltaminen takkuilee UHAT Kilpailijat niin Suomessa kuin ulkomaillakin Kiinnostuksen puute Markkinoinnin epäonnistuminen Tulevaisuuden taloudellinen tilanne ja sen vaikutus kotimaan matkailuun

Vihreä väylä Asukkaat VAHVUUDET MAHDOLLISUUDET HEIKKOUDET UHAT Luonnon monimuotoisuus Puhdas ja turvallinen asuinympäristö Suomalaisuus Yhteistyö Vihreä Väyläläisillä tiivistä Asialle omistautuneet ihmiset Aidot ihmiset, yhteisöllisyys Kotiseuturakkaus Paluumuutto MAHDOLLISUUDET Brändin vahvistuminen Tunnettuuden lisääntyminen myös matkailu-/ajoreittinä > herättää kiinnostusta ja kasvattaa käyttöä Työpaikkojen lisääntyminen Uusien asukkaiden alueelle saaminen, paluumuutto Uusien yritysten perustaminen HEIKKOUDET Rahoitus Yhteen hiileen puhaltaminen takkuilee Vähän profiloivia, tunnettuja yrityksiä UHAT Kiinnostuksen puute Markkinoinnin epäonnistuminen Tulevaisuuden taloudellinen tilanne ja sen vaikutus kotimaan matkailuun Väestön ikääntyminen Näköalaton maisemarakentaminen

Matkailijat Vihreä väylä VAHVUUDET MAHDOLLISUUDET HEIKKOUDET UHAT Luonnon monimuotoisuus, hyvä ajoreitti Maalais, - kulttuuri – ja perinnemaisema Yhteistyö Vihreä Väyläläisillä tiivistä Asialle omistautuneet ihmiset Alueen yrittäjät ystävällistä, välitöntä joukkoa, joka ottaa asiakkaan omakseen Sinisen Tien tunnettuus > apua VV:lle Sijainti MAHDOLLISUUDET Tunnettavuuden saaminen matkailu-/ajoreittinä, herättää kiinnostusta ja kasvattaa käyttöä Lentokentän läheinen sijainti Tapahtumatarjonnan kehittyminen Toimijoiden yhteistyö Tuotteistaminen, kaupallistaminen Luonnon ja harrastusmahdollisuuksien hyödyntäminen Matkailutrendit Innovaattorit HEIKKOUDET Liian samankaltainen muiden matkailuteiden kanssa eli heikot erottuvuustekijät? Matkailun konseptit ja tuotteistaminen Tapahtumatarjonta Rahoitus Yhteen hiileen puhaltaminen takkuilee UHAT Kilpailijat niin Suomessa kuin ulkomaillakin Kiinnostuksen puute Markkinoinnin epäonnistuminen Tulevaisuuden taloudellinen tilanne ja sen vaikutus kotimaan matkailuun Rahoituksen tyrehtyminen

Vihreän Väylän kilpailutekijät Vihreä väylä Vihreän Väylän kilpailutekijät Asukkaat Vallitsevat kilpailutekijät Elämänlaatu Helppo arki Yhteisöllisyys ja yhteistyö Aktiivisuus Viihtyisyys Upea luonto Paikalliset ihmiset Puhtaus ja turvallisuus Valitut kilpailuedut ? Matkailijat Ihanteelliset puitteet matkanteolle Matkanteon ilo vaihtelevissa maisemissa Palvelutarjonta elämäntapamatkustajille Saavutettavuus, sijainti Luontoelämykset Harrastusmahdollisuudet Yhteisöllisyys Perinteet Vesistö Ihanteellinen ajoreitti, myös vesistö Palvelutarjonta elämäntapamatkailijoille

Vihreä Väylä Vihreä Väylä on veikeä, välitön, luotettava ja puhdas, jonka voi liittää niin tiehen, luontoon kuin alueella toimiviin ihmisiinkin. (esihanke 2009) Nina Välimäki

Vihreän Väylän persoonallisuus YDIN JA PERSOONALLISUUS Vihreän Väylän persoonallisuus Veikeys Huumorintajuinen Hauska Leikkisä Omintakeinen Pilke silmäkulmassa Välittömyys Helppo Mutkaton Ennakkoluuloton Ystävällinen Yhteisöllinen Luotettavuus Perinteisyys Asiakkaan kuunteleminen Vastuullisuus Aitous Paikallisuus Puhtaus Puhdas luonto Vesistö Rauhallisuus ja kiireettömyys Näiden tekijöiden pitäisi välittyä kaikessa Vihreällä Väylällä tapahtuvassa toiminnassa.

Vuonna 2009 tehty slogan eli brändilupaus on KESKEINEN LUPAUS Ydinsanoma Vuonna 2009 tehty slogan eli brändilupaus on ”Veikeä vaihtoehto valtatielle” Silloin ajateltiin vielä Vihreää väylää kapeasti vain tienä ja suunniteltiin matkailutietä. Nina Välimäki

Pääbrändi Alabrändit Tuotetaso Brändihierarkia Vihreä Väylä tarvitsee kattobrändin, joka on seutubrändi – siis paitsi tie myös koko alue ihmisineen, kylineen, yrityksineen kaikkineen. Kattobrändi luo yhtenäisen kehyksen kaikelle Vihreässä Väylässä tapahtuvalle toiminnalle yleisellä tasolla. Sen alla voi toimia useita konkreettisia alabrändejä. ”Kun matka merkitsee” tuote ”Pesäkolo” ”Innoväylä” Pääbrändi Alabrändit Tuotetaso

Pysyvässä suhteessa olevat Matkailijat ja liikkujat Kohderyhmät SIDOSRYHMÄT – keitä brändi koskee? Pysyvässä suhteessa olevat Asukkaat, Etätyöntekijät, Paluumuuttajat, Naapurikyläläiset Matkailijat ja liikkujat Veneilijät, Moottoripyöräilijät, Karavaanarit, Mökkiläiset, Lomailijat, Matkailijat Vapaa-ajan aktiivitoimijat Veneseurat, Kyläyhdistykset, Vapaa-ajan yhdistykset, Eläkeläisyhdistykset, VPK Elinkeinotoimijat Mhy, Metsäyhtiöt, Maamiesseurat, Maatalousyrittäjät, Potentiaaliset yrittäjät, alueen yritykset, Jakokunnat, Maanomistajat Hallinto/ mahdollistajat Vesi- ja viemäriosuuskunnat, Julkinen liikenne, Julkiset palvelut, Kehitysyhtiöt, Kunta/kaupunki, SRK… Nina Välimäki

VIHREÄ VÄYLÄ Vihreä Väylä on - Välitön - Veikeä - Luotettava - Puhdas ”Veikeä vaihtoehto valtatielle” Vihreän väylän arvoja ovat -Slow-life -Ympäristön arvostus - Rauhallisuus Vihreän Väylän tavoitteena on vireä ja yhteisöllinen alue. Visio 2015 mukaan Vihreä Väylä tunnistetaan valituissa kohderyhmissä laajemmin kuin vain paikallisesti ja reittiä myös käytetään.

Vihreän väylän käsikirja Vihreä väylä Vihreän väylän käsikirja Tiivistelmä ja työkalu, jonka avulla voi määritellä brändin tärkeimmät elementit. Kun brändin sisältö on päätetty, mainostoimisto viimeistelee käsikirjan kaikkien toimijoiden käyttöön ja luo sen pohjalta mm. Vihreän väylän nettisivut.

YDINOIVALLUS Ydinoivallus on… yksinkertainen totuus kuluttajasta. Se luo mahdollisuuden rakentaa brändi, joka eroaa muista. Mitä tapahtuu pinnan alla? Yksinkertainen ja itsestään selvä Liittyy kategorian ongelmiin ja mahdollisuuksiin Täytyy olla hyödynnettävissä uniikilla tavalla Think outside the box!

Vihreä väylä havaintoja ja ydinoivalluksia Jamk–opiskelijat Brändistrategiat HBM20610.1S0B1 Nina Välimäki

HAVAINNOT Opiskelijat löysivät kymmeniä objektiivisia ja totuudenmukaisia havaintoja. Havainnot perustuivat tilastoihin, aiempiin tutkimuksiin, omaan havainnointiin, trendeihin ja kilpaileviin brändeihin. Havainnot

Maaseutu ja Suomen luonto rauhoittavat HAVAINNOT Luontoon ja luonnonrauhaan liittyvät havainnot Maaseutu ja Suomen luonto rauhoittavat Vihreäväyläläiset arvostavat luontoa Ihmiset ovat väsyneet kilpajuoksuun kellon kanssa Ihmiset haluavat irtiottoa oravanpyörästä Ihmiset haluavat löytää mielenrauhan Alueella on koskematonta luontoa Alueella on luonnonrauhaa Alueella on mahdollisuus kerätä voimia Alue on rauhallista maaseutua Alueella on kaunista luontoa

Luonnossa tapahtuviin aktiviteetteihin liittyviä havaintoja HAVAINNOT Luonnossa tapahtuviin aktiviteetteihin liittyviä havaintoja Vihreäväyläläiset haluavat enemmän yhteisöllistä toimintaa kaiken ikäisille Ihmisiä kiinnostavat yhä enemmän aktiviteetit luonnossa Luonnossa harrastaminen tekee hyvää Yhä useammat ihmiset haluavat hyödyntää luontoa monipuolisemmin vapaa-ajallaan Useat ihmiset haluaisivat kokeilla uusia harrastuksia vuokraamalla välineitä ja testaamalla niitä lähiympäristössä Alueella on paljon harrastusmahdollisuuksia (vaellus, kalastus, hiihto, metsästys, veneily jne.) Alueella on paljon hiihto-, lenkkeily- ja kävelyreittejä Alueella on hyvät kalastusmahdollisuudet –Suomen parhaat kuhavedet Alueella on paljon uimarantoja - luonnonhiekkarantoja Alueella on hyvät vesireitit veneilijöille – Keiteleen kanava Alueella on moottorikelkkauria

Ajamiseen/matkustamiseen liittyviä havaintoja HAVAINNOT › Ajamiseen/matkustamiseen liittyviä havaintoja Matkanteko on rutiinia Liikenteessä monilla on kiire Valtatiet ovat tylsiä Bensa on kallista Kirkuvat lapset takapenkillä ärsyttävät Osa matkustajista haluaa keskittyä mukaviin maisemiin Osalla matkustajia ei ole niin kiire ajaa Nelostietä. Osalle matkus-tajista matkan mukavuus ja sisältö on tärkeämpää kuin sen kesto Ajajat kaipaavat vaihtelevaa maastoa Vihreän väylän tien kunto on osin kyseenalainen Alueella on keskeinen sijainti kasvukeskuksien ja 4-tien varrella Suuret huoltoasemaketjut ovat persoonattomia Yhä useammat valitsevat ABC:n sijasta persoonallisemman taukopaikan Ihmiset kaipaavat levähdys- ja picnic-paikkoja Liikenneruuhkat ja törttöilijät ahdistavat Motoristit ajavat erilaisia reittejä ajamisen iloista

Historiaan, nostalgiaan ja kulttuuriin liittyviä havaintoja HAVAINNOT Historiaan, nostalgiaan ja kulttuuriin liittyviä havaintoja Alueella ollaan ylpeitä kotiseudusta Alueella on idyllisiä pienyrityksiä Alue on Suomen kansallismaisemaa Alueella tuntuu ”paluu 50-luvulle” Alueella tuntuu historian havinaa (Ryssänhautoja, jääkauden merkkejä) Alueen pienet kylät ovat lämpöisiä ja tuttavallisia Osa ihmisistä haluaa tutustua Keski-Suomen kulttuurimaisemiin

Alueen hiljenemiseen/kehittämiseen liittyviä havaintoja HAVAINNOT Alueen hiljenemiseen/kehittämiseen liittyviä havaintoja Oman kylän vahva arvostus Kyläläiset toivovat että tarjolla on riittävästi palveluita Ihmisillä on halu kehittää kyliä, esim. asukashankinta Kyläkoulut halutaan säilyttää Kyläläiset haluavat kehittää palveluja perinteitä vaalien Liikenneturvallisuuteen tulisi kiinnittää enemmän huomiota Alueen kylillä on tiivis yhteisö Yhteisöllisyyttä pidetään arvokkaana ja sitä halutaan lisätä mm. kylien yhteistyöllä Kylien asukkailla on jonkin verran erimielisyyksiä/riitoja Vihreä väylä on kasvukaupunkien Jyväskylän ja Äänekosken maaseutualuetta ja Keski-Suomen kasvukäytävän varrella Syrjäiset/pienet kylät ovat autioitumassa Väestörakenne: iäkkäät ja lapsiperheet Alueella on vapaita tontteja Keskitetty tiedottaminen puuttuu

Monelle arki on hektistä Elämään halutaan vaihtelua ja yllätyksiä HAVAINNOT Matkailun kehittämiseen liittyviä havaintoja – trendit, palvelutarjonta Monelle arki on hektistä Elämään halutaan vaihtelua ja yllätyksiä Vapaa-aikaa on rajoitetusti Lähiseutumatkailun on arvostus nousemassa – halvempaa ja eettisempää Matkailussa haetaan eettisempiä ja yksilöllisempiä vaihtoehtoja Lapset ovat eristymässä luonnosta Alueella voi palata perusarvojen äärelle – slow life Alueella on tarjolla lähiruokaa Kotimaassakin voi kokea uutta Alueella on kauniita kirkkoja Alueella on Kuusan kesäteatteri Alueella on Lintulahden karavaanarialue Alueella on Matilanvirran venesatama … ym. tarjontaa ™

”Haluan irti arjen kiireisyydestä” YDINOIVALLUS Historiaan, nostalgiaan ja kulttuuriin liittyviä havaintoja ”Haluan kokea nostalgisia tuntemuksia ja päästä takaisin maisemiin, jotka muistuttavat lapsuudestani.” ”Haluan irti arjen kiireisyydestä” ”Kaipaan levähdystaukoa maaseudun rauhassa”

Asuinpaikkaan liittyviä ydinoivalluksia YDINOIVALLUS Asuinpaikkaan liittyviä ydinoivalluksia ”Haluan asua keskellä kaunista luontoa kuitenkin lähellä kaupunkia” ”Olen lopen kyllästynyt tunkkaiseen kaupunkimaisemaan ja ahtaisiin ja kalliisiin kaupunkiasuntoihin – kaipaan pysyvää asuinsijaa kehittyvällä alueella, jossa on tilaa minulle sekä perheelleni.” ”Haluan lapseni tutustuvan luontoon ja oppivan arvostamaan sitä”

Matkustamiseen liittyviä ydinoivalluksia YDINOIVALLUS Matkustamiseen liittyviä ydinoivalluksia ”Haluan ilmeettömän valtatien sijaan ajaa kaunista luontoreittiä” ”Motoristina/veneilijänä/karavaanarina haluan ajaa vaihtoehtoista reittiä ajamisen ilosta ja tavata muita motoristeja reitin varrella” ”En halua aina poiketa samoille persoonattomille huoltoasemille, vaan haluan tukea paikallisia pienyrittäjiä.” ”Minua kyllästyttää isoilla teillä vallitseva kiire ja maisemien yksitoikkoisuus. En halua ajaa vain laput silmillä kohti päämäärää, vaan haluan nähdä ja kokea jotain ainutlaatuista.”

Matkailuun liittyviä ydinoivalluksia ”En halua tuhlata aikaani tylsään ajomatkaan, vaan haluan sen sisältävän vaihtelua ja elämyksiä sekä olevan itsessään ainutlaatuinen osa lomaani.” ”Haluan kokea maaseudun puhdasta luontoa ilman turhia ajokilometrejä, lähempänä kuin Lappi” ”Motoristina/veneilijänä/karavaanarina haluan ajaa vaihtoehtoista reittiä ajamisen ilosta ja tavata muita motoristeja reitin varrella” ”Haluan liikkua luonnossa” ”Veneilijänä haluan tankkaus-, kauppa- ja ravintolapalveluita” ”Kaupunkilaisperheiden vanhemmat haluavat lapsensa luonnon-rauhaan tutustumaan elämän perusarvoihin ilman jatkuvaa teknologian läsnäoloa.”

Kylien kehittämiseen liittyviä ydinoivalluksia ™ Kylien kehittämiseen liittyviä ydinoivalluksia ”Haluan tietoa kaikista alueen tapahtumista ja palveluista yhdestä paikasta” ”Haluan hyödyntää juuri Vihreän Väylän alueella olevia palveluita enkä lähteä hakemaan niitä muualta” ”Haluan tiedottamisen ja opastuksen tukevan palveluiden löytämistä”

Ydinoivalluksen on oltava… YDINOIVALLUS Ydinoivalluksen on oltava… Pitkäikäinen Onko se toimiva nyt ja myös tulevaisuudessa? Relevantti Ydinoivallus voi olla kestävä, mutta sen täytyy myös olla relevantti kohderyhmälle. Tunnistettava Onko se tunnistettavissa ja herättää asiakkaasi mielenkiinnon? Hyödynnettävä Inspiroiko se työtiimin työskentelemään sen eteen realisoidakseen innovaatiomahdollisuuden?

Brändin taustalla voi olla vain yksi ydinoivallus ja yksi kohderyhmä!

-> kohderyhmä? -kaupunkilaiset harrastajat, lapsiperheet… YDINOIVALLUS ”Kaupunkilaisperheiden vanhemmat haluavat lapsensa luonnonrauhaan tutustumaan elämän perusarvoihin ilman jatkuvaa teknologian läsnäoloa.” ”Motoristina /veneilijänä /karavaanarina haluan ajaa vaihtoehtoista reittiä ajamisen ilosta ja tavata muita motoristeja reitin varrella” ”Haluan kokea maaseudun puhdasta luontoa ilman turhia ajokilometrejä, lähempänä kuin Lappi” -> kohderyhmä? -kaupunkilaiset harrastajat, lapsiperheet…