Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo 8.11.2006 Museoliitto museoiden.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Vihreän liiton kesäpäivät 2006 Panu Laturi
Advertisements

Asiakaslehtitutkimus 2009 Heikki Nikali ja Arja Kaikkonen, Itella Oyj Riitta Siikaranta ja Annika Fock, Rian Oy Aikakausmedian Asiakaslehtiryhmä.
Kirjailijoiden taloudellinen asema Suomessa , Lavaklubi, Kansallisteatteri, Helsinki Tutkimuspäällikkö Mikko Grönlund BID Innovaatiot ja.
TIELIIKENNEONNETTOMUUKSISSA KUOLLEET YLI 64-VUOTIAAT Lähde:Tilastokeskus ja Liikenneturva, 2007 ennakkotietoja.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
1 Tiivistelmä (sivu 1/3) Telma-lehden lukeminen  Vastaajista 5 prosenttia on lukenut Telma-lehden uusimman numeron kokonaan ja noin neljännes (26 %) on.
SUOMEN KULTTUURIRAHASTON KIRJATALKOOT SKR. Kirjatalkoot -Suomen Kulttuurirahaston kaikkien aikojen suurin tukihanke, johon Svenska litteratursällskapet.
Utaimesta tulee Intro  Osastot:  Uutiset  Agenda  Ideat (mediakriittisiä juttuja)‏  Ikkuna (kuvareportaaseja yms)‏  Ilot (kulttuuri ja vapaa-aika)‏
Helsingin kaupunginmuseo Tiedotusstrategia tutkija-tiedottaja Jere Jäppinen Museoliiton tiedottajapäivät , Lahti.
HelMet pilotoi uusia e-aineistoja
Kelan organisaatio ja viestinnän palvelut toimittajille
Tiedotuskampanja vastuullisesta lihantuotannosta Lihatiedotusyhdistys ry Riitta Stirkkinen.
TAIDEKARNEVAALI Espoon TPO tempaus Kaiju Haanpää Paula Jordan L:ranta TPO-seminaari
Lahden museoiden tiedotustoiminta
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja • Nettikysely KMT Kuluttaja tutkimuksessa. • Kysyttiin lehdistä, jotka vastaaja KMT puhelinhaastattelussa.
1. kysymys  Ikäjakauma vuotta  Teemahaastatteluun vastanneista on:  Miehiä 60%, naisia 40%  Työssäkäyviä 55%, opiskelijoita 45%  Tampereella.
Espoon Internet-sivuston uudistus Kristiina Andreasson
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2012 kevät 2013.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Kuluttaja 2010.
Aamulehti tavoittaa alueen kuluttajat
Google, journalismi ja verkkomedian uudet työnkuvat Riikka Krenn
PILOTTI VIE PARHAILLE OSTOPAIKOILLE. Uusi tapa tavoittaa asiakkaat • Kaakkois-Suomen sähköinen palveluhakemisto • Palvelu, jossa myyjät ja ostajat kohtaavat.
Aikataulu Esisuunnitteluvaihe Kevät 2005 •-projektin menestymisen mahdollisuuksien arvioiminen •-esisuunnitelman tekeminen Asettamisvaihe Toukokuu.
Henkilöliikenteen muutos kuntien näkökulmasta Lieksa Heikki Viinikka Pielisen Karjalan joukkoliikennekoordinaattori.
TU Suomalaiset työmarkkinat ja niiden toiminta Kurssin käytännön järjestelyt
Aikakauslehtien lukemistavat KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2012/Kevät 2013, N=8 854 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
1 Sektorin nimi Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja Syksy 2009/Kevät 2010.
Kalevan digitaaliset mediat ovat alueellisen mainostajan merkittävin sähköinen mainosväline
Mainonnan kiinnostavuus aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
1 Mielipiteet mainonnasta aikakauslehdissä KMT Kuluttaja syksy 2009/kevät 2010.
1 Sektorin nimi. 2 Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja 2009.
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2009 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake:
Taidetarjotin -TAPAHTUMA Ajankohta: maaliskuu viikko 12 Missio: Taide kuuluu kaikille Pääkohderyhmä: Potentiaaliset TPO-oppilaat ja heidän vanhempansa.
Jotain siitä -seminaari Kehitysvammaisten Tukiliiton Kaveri-projekti Projektipäällikkö Kati Ruotsalainen.
Haarajoen koulu, Jan Mikkonen
Biolaakso mediassa Hannu Lehto. Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj:n lehdet ja verkkosivusto KP 5.10.
Aikakauslehtien mainontaa koskevat väittämät KMT Kuluttaja Syksy 2013 / Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N.
TOIMINTASUUNNITELMA VUODELLE 2012 Yhdistyksen 25. toimintavuonna painopisteinä ovat edelleen valtakunnalliset jätehuoltopäivät ja niiden yhteydessä pidettävä.
Aikakauslehtien lukuajat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Jukka Leino Viestinnän prosessi TAHTOTILA.
S UOMEN P AINILIITTO RY Suomen Painiliiton tiedotusstrategia tiedotus- ja huomionosoitusvaliokunta.
Aikakauslehtien lukukerrat KMT Kuluttaja syksy 2013 / kevät 2014.
Osaaja-lehti -tehdään yhdessä! Anne Vuorinen A.Vuorinen
Sosiaalinen media matkailumarkkinoinnissa Teemu Hakolahti.
Mediaan sitoutuminen Aikakauslehdet, KMT Kuluttaja 2007.
KSHJ & KOULUTUSTARJONTA Opintohallinnon tietojärjestelmäiltapäivä Pia Penttinen, Hakijapalvelut.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja kevät 2014.
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014 Lähde: KMT Kuluttaja Syksy 2013/Kevät 2014, N=8 248 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä.
Kansallinen digitaalinen kirjasto & Museot Tiedonhallintakeskus
Kalajoen Seutu Seutu tehdään sydämellä.. Kalajoen Seutu Perustettu 1997 Julkaisija Printtimedia Kalajoen Seutu Oy Kalajoen ja Himangan paikallislehti.
IR TIETOKARTTAHANKE Yliopistokirjastojen kokoelmien kartoitusta ja kuvailua STKS:n kausijulkaisupäivä Irma Reijonen Vuokko Palonen, Raine.
Kurssityön laatiminen Puolalanmäen lukio VA4 syksy 2006 Anne Lindholm.
Aikakauslehtien kohtaamiskerroin ja kohtaamiskontaktit KMT Kuluttaja 2014.
Julkaisu ja viestintä -vahvuusalue Tavoitteet Tavoitteena on edistää koulutustutkimuksen ja sen tulosten tunnetuksi tekemistä sekä laitoksen.
Aikakauslehtimainonnan vaikutukset KMT Kuluttaja 2013 Lehtiryhmittäin ja lehdittäin Lähde: KMT Kuluttaja 2013, N=8 577 Vastaajamäärä N = Toteutus.
Korkeasti koulutettu yrittäjä; mielipiteitä ja asenteita yrittäjyydestä Akavan talouspoliittinen yksikkö
Aikakauslehtien säilyttäminen KMT Kuluttaja syksy 2009 / kevät 2010.
Aikakauslehtien lukemiseen käytetty aika KMT Lukija 2007.
Aikakauslehtien mainonta 2009 Lähde: KMT Kuluttaja 2009 Mainonnan vaikutus väittämät lehdittäin KMT Kuluttaja 2009 Kuluttaja 2009 N = (est
Aikakauslehtien WOM KMT Kuluttaja 2014 Lähde: KMT Kuluttaja 2014, N=8 754 Vastaajamäärä N = Toteutus nettikyselynä Tulokset laskettu.
Sosiaalinen media Sinikka Torssonen Sivu
Säilyttäminen KMT Kuluttaja 2010 Säilyttäminen tutkittiin KMT Kuluttaja 2010 tutkimuksen yhteydessä kirjekyselynä Personoitu lomake: Vastaajan lomakkeelle.
KANSALLISKIRJASTO - Kirjastoverkkopalvelut Finnan käyttäjäkysely 2014 Eri aineistojen kiinnostavuus aineistotyypeittäin ja sektoreittain.
Suomen UNICEFin vapaaehtoistoiminnan kysely 2017
Ammattikeittiöosaajat ry | Marjut Huhtala | Ammattilaisseminaari 14
Finna: ulkonäköuudistus
Eniten kohderyhmää tavoittavat aikakauslehdet lukijoiden kiinnostusten kohteiden mukaan 2016 Lähde: KMT AL + total 2016 n=9 557 , est
Vuosikertakamaa – Asiaa & viihdettä jo vuodesta 1938!
Esityksen transkriptio:

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Tiedottajapäivät Lahdessa Radio- ja tv-museo Museoliitto museoiden yhteisenä valtakunnallisena tiedotuskanavana Janne Saavalainen tiedottaja Suomen museoliitto

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museoliiton tiedotus - Museo-lehti - Julius - näyttelytiedotus - Soimu ja Patu - julkaisut - verkkosivut - postituslistat - yhteydet museokenttään ja mediaan

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museoliiton tiedotus - Museo-lehti - Julius - näyttelytiedotus - Soimu ja Patu - julkaisut - verkkosivut - postituslistat - yhteydet museokenttään ja mediaan

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti - Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä museoalan ainoa yleisaikakauslehti Suomessa - Ammattinumerot, painos 1 100– Yleisönumerot, painos 5 000– Suurin ongelma jakelu, miten tavoittaa lukijat?

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti Ulkoasu-uudistus - Edellinen visuaalinen konsepti vuodelta Uusi ulkoasu toteutetaan syksyn 2006 aikana - Numero 1/07 taitetaan uuden konseptin mukaisesti

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti Ulkoasu-uudistuksen tavoitteet - Nuorennusleikkaus - Kiinnostavuuden lisääminen visuaalisuuden kautta - Luettavuuden parantaminen Koska lehteä jaetaan pääosin ilmaisjakeluna museoissa, matkailutoimistoissa ja kirjastoissa, kiinnostavaan ulkoasuun pyritään kiinnittämään erityistä huomiota.

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti Ilmaisjakelulehdessä kansi on elämän ja kuoleman kysymys! - Kannen pitää aktivoida - Kansi antaa lupauksia - Sisällön tehtävä lunastaa lupaukset

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti Asiakaslehtikysely - Toteutetaan syksyllä Kohderyhmä MuseoTalvi-lehden Postin asikaslehden kautta syksyllä 2005 tilanneet henkilöt - Kysely lähetetään Museo-lehden lukijalle Postin tilaajarekisterin perusteella

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Museo-lehti Asiakaslehtikyselyn tavoitteena on selvittää - asiakasnumeroiden vahvuuksia ja heikkouksia - mikä museotyössä kiinnostaa lukijoita - mistä lukijat haluaisivat enemmän tietoa - onko ulkoasussa ollut kompastuskiviä - miten lehti parhaiten saavuttaisi kuluttajan

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Näyttelytiedotus Museoliitto on vuodesta 1996 lähtien koonnut museoiden näyttely- ja tapahtumatarjonnan Museovuosi-julkaisuksi. Museovuosi kalenteri sisälsi lähes näyttelyä ja tapahtumaa yli 200 museossa. Kohderyhmä kulttuuritoimittajat.

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Näyttelytiedotus Näyttelytietojen keruujärjestelmä on uudistettu. Museoliiton näyttely- ja museotietorekisterit yhdistetään. Näyttelykalenteripalvelu siirretään verkkoon.

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Näyttelytiedotus Mediatuotteesta yleisöpalveluksi - ajantasainen näyttely- ja tapahtukalenteri - päivitettävyys -Vanhassa järjestelmässä näyttelytietoja ei voinut päivittää vuoden mittaan (printti ja pdf-julkaisut) -Uusi näyttelykalenteri sallii muutosten tekemisen -Museoliitto ylläpitää järjestelmää, näyttelytiedot museoiden vastuulla

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Näyttelytiedotus Lisää näkyvyyttä museoiden näyttelyille - Museoliiton näyttelykalenterin tiedot siirretään tapahtuma.tv:n kalenteriin -Yhteistyö Mix Median kanssa - museot voivat edelleen syöttää tietonsa myös tapahtuma.tv:n puolelle

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Näyttelytiedotus Uudistuksen tavoitteena on hyödyntää paremmin vuosittain kerättäviä näyttelytietoja. Yhdellä tietojen syöttämisellä tiedot useaan mediaan: - Museovuosi Museoliiton näyttelykalenteri - tapahtuma.tv

Suomen museoliitto - Finlands museiförbund - Finnish Museums Association 2006 Antoisia Tiedottajapäiviä! Janne Saavalainen tiedottaja Suomen museoliitto p