TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät 2013 14.5.2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
 Mukana 37 lukiota  Hankkeen kesto vuoden 2015 loppuun asti  Hanketta hallinnoi Nakkilan kunta/Nakkilan lukio  Hankelukiot kartallakartalla Nakkilan.
Advertisements

Esimies verkossa Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI
Normaalikoulujen lukioiden OPH-rahoitteinen hanke
TerveTie Tampereen ryhmä
Otsikko Alaotsikko CC BY-SA 3.0. Otsikko Alaotsikko.
Tekstipohjaisista tehtävistä monimediaisia Eija Koski ja Kasper Kouvo Vammalan lukio Kevät 2013 Pirkanmaan II asteen yhteisöllinen kehittämisverkosto.
eVarikko - veturina ja tukena arjessa Tampereen seudulla
Mobiilioppimisen mahdollisuudet äidinkielen ja S2:n opetuksessa
Tekijänoikeudet Kati Ranta, Pekka Ranta Aducate 2009
Pelillisyys opetu sessa
1 TEKIJÄNOIKEUDET TIETEELLISTEN LEHTIEN VERKKOJULKAISEMISESSA Jukka-Pekka Timonen KOPIOSTO.
Ari Hietala.  "prosessi, jossa yksilöt ja ryhmät rakentavat yhteisiä merkityksiä sisältöjen, yhteisöjen ja verkkoteknologioiden avulla.”  tarvitsee.
Avoimesti, yhteisöllisesti oppimista! PAOK – Pirkanmaan avoin oppimiskulttuuri -ohjelma toisen asteen yhteistyön edistäjänä ja avoimen oppimiskulttuurin.
Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
eSavonia ”Verkko-opetuksen hyvät käytänteet
Netvibes henkilökohtaisena oppimisympäristönä Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen.
WoSCos Work, Skills and Costs Yhteistyökumppanit kotimaassa CIMO Raahen tulevat ulkomaiset opiskelijat Vaihtoon lähtevät opiskelijat Yhteistyökumppanit.
PAOK/PIRKO Kehittämisprojekti kevät 2010 Moodle-verkkokurssit Anna-Kaija Yli-Orvola.
Kokeva 2013 – 16. Käsityön taiteen perusopetus aikuisille Vaasa-opistossa ORIENTAATIO. Tekstinkäsittely. M.Tuomivirta
DB2 Yhteistyöryhmän Kevätkokous
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Katja Yritys TTKK/DMI/Matematiikan laitos Hypermedialaboratorio
Sosiaalisen median käyttötapoja lukion äidinkielen opetuksessa Moodle-oppimisympäristö ja muu sosiaalisen median välineistö oppikirjattoman opetuksen perustana.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Flickr-kuvahaku.
Sosiaalinen media opetuksessa Katrina Vartiainen Turun normaalikoulu.
Tiia Hämäläinen Emmi Kankaanpää Sanna-Mari Pulkkinen
Maaseutu.fi on uudistunut -
OPPIMINEN JA OPETUS / DIDAKTIIKAN KURSSIN WIKITENTTI.
Oppimisen ohjaaminen tietoverkkoja hyödyntävässä etäopetuksessa Kasvatus-pilotti Tutkija KM Riikka Pajunen Tampereen yliopiston täydennyskoulutuskeskus.
Finna ja avoimen metadatan lisenssi Finnan konsortioryhmä Tapani Sainio, Kansalliskirjasto.
PLE – Personal Learning Environment PeLE - Henkilökohtaisten oppimisympäristöjen kehittäminen - projekti 2008 – 2011 Aija Hietanen.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra.
Otsikko Kevät 2013 PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto.
Someoppaita – step by step Twitter AVO-hanke Creative Commons Nimeä-Tarttuva 3.0 SuomiNimeä-Tarttuva 3.0 Suomi.
Tiedonhakua verkosta iPadilla Webinaari 19. 1
Esittäytyminen Tuomas Korkalainen Metropolia. Kuka olet? Projektisuunnittelija, Metropolia kulttuuri ja luova ala, elokuvan ja tv:n koulutusohjelma Reititin.
Joustavuutta oppimiseen Tavoitteet: -verkoston yhteiset tavoitteet joustavat opintopolut osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen -AmisURA-hankkeen.
Kiravo – kirjasto avoimena oppimisympäristönä Biblär – biblioteket som ett öppet lärcentra Krista Auvinen Kuvahaku internetistä ja kuvien laillinen käyttö.
Il est quelle heure? Kellonajat ranskaksi.
Feministinen opettaminen – verkkojakson esittely Sari Koski-Kotiranta Opetusteknologiakeskus.
Avoimuuden mahdollisuudet tutkimusprosessissa Tuuli Toivonen Helsingin yliopisto Geotieteiden ja maantieteen laitos Tämä teos.
OA julkaisemisen lisenssit Terhi Manninen, Kansalliskirjasto Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä 4.0 Kansainvälinen -käyttöluvalla. Tarkastele.
Helsinki Region Infoshare -palvelu Kokemuksia ja suunnitelmia JHS 189 Avoimen tietoaineiston käyttölupa -seminaari Projektipäällikkö Tanja Lahti.
Ranskan -er-verbien taivutus PARLER (puhua). je parle (minä puhun)
Kurssin suunnittelu Timo Laukkanen, Ville Lilja, Otto Mustonen, Timo Räsänen, Kari Saari ja Kaisa Västilä A!Peda Intro (26)
Espanjan -er-verbien taivutus COMER (syödä). como (syön)
Espanjan -ir-verbien taivutus ESCRIBIR (kirjoittaa)
SÄHKÖISEN YO-KOKEEN RAKENNE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
Laaja-alaisen oppimiskokonaisuuden julkaisut, raportit ja esitykset
Oikeudelliset vaatimukset avoimuudelle & lisenssit
TEKIJÄNOIKEUDET HS maaliskuu 2017:.
Aikuissosiaalityön Praksis
ABITTI-KOE FYSIIKASSA JA KEMIASSA
Tekijänoikeudet.
Opetussuunnitelma uudistuu lukiossa
Finna.fi:n somemarkkinointi
10 EU-maan liput kuva-arvoituksena
Finna.fi:n somemarkkinointi
Saksan verbien taivutus
Kellonajat espanjaksi
Être-verbi kielteisenä
Avoir-verbin taivutus
Tekijänoikeudet opetuksessa Ylöjärvellä
Amkien avoin TKI & Opetus
Avoimen tiedon julkaisuprosessi ja lisensointi
Être-verbin taivutus.
Internetin käyttö opetuksessa
Espanjan -ar-verbien taivutus
Esityksen transkriptio:

TUKIPAKETTI LYHYEN MATIKAN OPISKELUUN LUKIOSSA Kevät PAOK paokhanke.ning.com #paokhanke (Twitter) facebook.com/PAOK-verkosto

LÄHTÖKOHDAT •Teematiimin jäsenet –Johanna Rautasalo, Tammerkosken lukio –Sanna Kari, Tammerkosken lukio –Sami Pihlavirta, Nokian lukio –Marja Pajula, Hatanpään lukio –Teematiimin ohjaajana toimii Riikka Vanninen •Tiimin tavoite –Tavoitteena laatia heikoimmille lyhyen matematiikan opiskelijoille materiaalia (testejä, tehtäviä, harjoitteluvinkkejä, opiskelukeinoja) sähköisesti verkkoon. •Löytää ja luoda yhteistyöllä konkreettisia apukeinoja selkeään ongelmaan matematiikan opiskelussa lukiossa. •Yhdistää työskentelyssä matematiikan osaaminen, erityisopetuksen tietämys sekä ohjauksellinen näkökulma.

TYÖSKENTELY •Keskustelu –matematiikan oppiminen ja opetus –lukion lyhyt matematiikka suhteessa pitkään matikkaan –nykyiset käytännöt kouluissa –matematiikan tarpeellisuus •Aiheen rajaus ja tavoitteen asettelu •Saatavilla olevan aineiston läpikäyminen –erilaiset julkaisut, oppikirjat, nettiaineisto, mobiiliaineisto ym. •Hyödyllisen materiaalin poiminta ja arviointi •Avoimen sivuston kokoaminen •Aiheen jatkokehittely

LOPPUTULOS •Prosessin hyödyllisyys –ongelman esille tuonti –asioiden yhdistely ja pohdinta •Sivusto –oppimisen ja opiskelun tueksi –avoimuuden kautta sivuston kehittäminen • Asian esittely oppilaitoksissa

Sinä saat •Jakaa ja muokata tätä diasarjaa, myös kaupallinen hyödyntäminen on sallittu Kahdella ehdolla •Viittaat aina alkuperäiseen tekijään •Jos muokkaat tätä diasarjaa tai käytät tätä osana laajempaa teosta, tulee sinun jakaa muokattu teos tällä samalla lisenssillä Lisätietoja •CC-lisenssit: creativecommons.ficreativecommons.fi •CC BY-SA -lisenssi: creativecommons.org/licenses/by-sa/1.0/ficreativecommons.org/licenses/by-sa/1.0/fi •Diasarjan taloudelliset tekijänoikeudet kuuluvat Pirkanmaan ELY-keskuksellePirkanmaan ELY-keskukselle Tämä diasarja on lisensoitu Creative Commons -lisenssillä CC BY-SA