TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Lasten vuorovaikutustaitojen tukeminen käytännössä
Advertisements

Kasvatuskumppanuus kannattelee lasta suhteena prosessina
HALSUAN VASU -avain kasvuun
ESIOPETUS lapsen ilo ja oikeus Varhaiskasvatuspäällikkö Pauliina Virta
Aamu- ja iltapäivätoiminnan toiminnansuunnittelu Suolahti
TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ
Esiopetuksen huoltajat 2014 Generated on :41.
PORKKANAPIRTTI PERHEKOTI
Vapaaehtoiset keikka-auttajat apuna arjessa. Missiomme on: Etsiä, löytää ja auttaa unohdettuja kaupunkilaisia sekä haastaa kaikki lähimmäisyyteen ja yhteiskuntavastuuseen.
LAHDEN SEURAKUNTAYHTYMÄ TALOUSARVIOESITYS 2012 YKV
Lasten ja nuorten hyvinvointikumppanuus UNELMA AKTIIVISESTA ILTAPÄIVÄSTÄ Yhteiskunnassa vallitsee arjen rytmihäiriö. Lapset ja nuoret viettävät iltapäivät.
Jyväskylä Keski-Suomen aamu- ja iltapäivätoiminnan ja koulun kerhotoiminnan kehittämisverkoston kokoontuminen.
Jokaisella lapsella on mahdollisuus…
Aamu- ja iltapäivätoiminnan toiminnansuunnittelu Kuopio
Junioritoiminta Savonlinnan pursiseura. Vuosittain järjestetään •L•Leiri - kesän alussa - helpoin aika aloittaa harrastus •V•Viikkoharjoitukset –k–kerran.
Seurakysely 2012 Seurakyselyn kehittäminen Seurafoorumi Anton Ahonen Jyväskylän yliopisto.
Kainaston ryhmiksen Varhaiskasvatussuunnitelma Ryhmis aloitti toimintansa elokuussa Tiloissa toimii kaksi ryhmää, Kissankellot ja Kehäkukat. Molemmissa.
Työnohjauksella laatua lapsen päivään
Mannerheimin Lastensuojeluliitto Lapsi- ja perhetoiminta
Koululaisten iltapäivätoiminta TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ
Hallitusohjelmatavoitteiden viestintä Taustatietoa Akavan koulutuspoliittisille tavoitteille Rahaa koulutukseen – Suomi kukoistukseen.
Hyvä lapsuus kaikille! Maria Kaisa Aula
Varhaiskasvatus monikulttuuriseksi
Perhetyö.
Päijät-Hämeen kesäyliopisto Toiminut vuodesta 1962 Lahdessa Toimipaikkana on Aikuiskoulutuskeskus, Kirkkokatu 16, Lahti Toiminta ympärivuotista Kaikille.
usala.swf LASTENTARHANOPETTAJA usala.swf.
Lapselle hyvä päivä tänään
Hakeminen Päivähoidon laatukriteerit
ITÄINEN ALUE Oppilashuoltohankkeen esittely. Itäinen alue (Ahtialan kaupunginosa n asukasta)  Alueella on neljä päiväkotia; Ahtialan, Herrasmannin,
TutKIVA oppiminen verkossa  suunnitellaan ja toteutetaan opetusteknologiaa hyödyntäviä opintoja, joissa sovelletaan tutkivan oppimisen pedagogisia periaatteita.
T IETOKONE OSANA ESIOPETUKSEN JA VARHAISKASVATUKSEN OPPIMISYMPÄRISTÖÄ H YVINKÄÄLLÄ Anne-Marie Knape.
Ruusun Päivä Ovet auki Tutustuminen ständeihin, verkostoitumista 12.50Verkostoitumisseminaarin avaussanat hallituksen pj. Pekka Tsupari,
Kasvatus- ja opetuspalvelukeskus Vs. arviointisuunnittelija Mia Lumio
Varhaiskasvatuspalveluiden kehittämissuunnitelma Varhaiskasvatuspalveluiden visio Varhaiskasvatuksesta hyvä alku lapsen kasvulle, kehitykselle.
Tampere Seurakunnan aamu- ja iltapäivätoiminta lapsen ja perheen tukijana verkostojen viidakossa Miten turvaamme yhdessä jokaiselle pienelle.
FC Kontu Iltapäiväkerhotoiminta. FC Kontu -Olemme olleet EasySport toiminnassa mukana alusta saakka -Helsingin kaupungin liikuntavirasto kartoitti yhteistyöhön.
OPISKELIJAN ITSEARVIOINNIN OHJAUS. ITSEARVIOINTI PERUSTUU SÄÄDÖKSIIN  opiskelijan itsearviointia säätelee laki ammatillisesta koulutuksesta (2005) 
Miira Suomi, Jenna Sangi ja Matilda Ristola LO-11c
Tiedotustilaisuus koulutulokkaiden vanhemmille ti
pk Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö Järjestö Sopimusvuori ry & Sopimusvuorisäätiö palveluntuottaja päivittäin yli 600 kuntoutus- ja hoitopaikkaa.
Varhaiskasvatuksen kehittämisen haasteet Pirkanmaalla
MINÄ URHEILEVAN LAPSEN VANHEMPANA!
VARHAISKASVATUKSEN LIIKUNTASUOSITUKSET
LASTEN OSALLISUUS MUKSUTEEKIN PÄIVÄKODISSA PYHÄJÄRVELLÄ
Viinijärven koulun vanhempainilta 23.4.
Sosiaali- ja terveydenhuollon eri-ikäisten peruspalvelut
Moision päivähoitoyksikkö Kiusaamisen ehkäisy suunnitelma.
MK.  Koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan kerhomaksujen enimmäismäärät säädetään perusopetuslain 48f §:ssä.  Muutos v Nousu  570 kerhotuntia.
MITÄ LAAJA-ALAINEN OSAAMINEN JA OPPIMISKOKONAISUUDET TARKOITTAVAT ESIOPETUKSEN ARJESSA? Huom! Esityksestä on poistettu valokuvat.
Sivistystoimialan kuukausiraportti KOL , TJ.
Paijalan iltapäiväkerho. Toiminta-ajatus Tuusulassa koululaisten iltapäivätoiminta on lasten ja vapaa-ajan toimintaa tutussa paikassa, jossa aikuisen.
PARIKKALAN ESIOPETUSSUUNNITELMA
Koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen ammattitutkinto
KOULULAISTEN ILTAPÄIVÄKERHO
TIETOISKU ESIOPETUKSEN OPS-PROSESSISTA
Vasuterveiset Mänttä-Vilppulasta - Merja Leppämäki & Sanna Nieminen –
KAKSI IKKUNAA - USKONTO VARHAISKASVATUKSESSA
KOTOUTTAMISPERHELUOKKA
Följyssä-toiminnan prosessin kuvaaminen
Koulu alkaa klo 9.00.
Liikuntasosialisoituminen ja liikuntasuhde
Nojatuolipedagogiikkaa päiväkodissa
Valtuustoaloite aamu- ja iltapäivätoiminnan toimintamaksuihin liittyen
Loikkeliini päiväkodin toimintasuunnitelma 2017
Miten LAPE kohtaa lapset, nuoret ja perheet maaseudulla?
LUONNOS (11/17) Kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto
Tervetuloa rippikouluun!
Näkökulmia katsomuskasvatukseen
Oulujoen seurakunnan varhaiskasvatus
Sepon koulu Info Olettekaikki lämpimästi tervetulleita tänne Konalan ala-asteelle. Olen koulun v.s.rehtori Saija Holopainen ja tässä tilaisuudessa.
Esityksen transkriptio:

TEHDÄÄN HYVÄ PÄIVÄ YHDESSÄ Koululaisten aamu- ja iltapäivä-toiminta

Koululaisten iltapäivätoiminta Seurakuntayhtymän iltapäivätoiminnassa painottuvat Lapsesta välittäminen Yhteistyö perheiden kanssa Kristillinen kasvatus Monipuolinen ja laadukas toiminta Koulutetut työntekijät Lapsuus on tärkeä elämänvaihe, jota iltapäivätoiminnassa arvostetaan. Lapsuus on tärkeä elämänvaihe, jota iltapäivätoiminnassa arvostetaan. Toimintaa tarjoamalla me olemme kasvattamassa, opettamassa ja huolehtimassa nuorimmista seurakuntalaisista.

Seurakuntayhtymän iltapäivätoiminnan perusta Toiminta perustuu valtakunnallisiin aamu- ja iltapäivätoimintaa ohjaaviin päätöksiin Lahden seurakuntayhtymä on yksi Lahden kaupungin iltapäivätoiminnan palveluntuottaja

Arvopohja Kristillinen ihmiskäsitys ja arvopoahja Jokaisen lapsen kunnioittaminen Tasa-arvoinen kohtelu Lapsilähtöisyys Turvallinen ilmapiiri Lapsuuden ilon kokemukset Pienet koululaiset ovat vielä lapsia, joille koulupäivä on välillä vaativa suoritus. Tapahtumarikkaan päivän keskellä tarjoamme lapselle rauhoittumisen ja levon hetkiä. Kirkon toiminnassa hiljentymisen hetket ovat rauhoittumisen hetkiä, mutta myös lapsen saattelemista Pyhän äärelle.

Hauskaa ja virkistävää toimintaa Leikki, liikunta, musiikki, kuvataide, kädentaidot, ympäristökasvatus, kirjallisuus, ilmaisu ja päivittäinen ulkoilu Lepohetket, mahdollisuus rentoutumiseen, läksyjen tekoon tai omaehtoiseen toimintaan

Hiljaisuutta ja hartautta Lapselle on tärkeää rauhoittua ja levätä Hiljentymisen hetket ja hartaudet ovat lapselle mahdollisuuksia pysähtyä, kokea pyhyyttä ja viettää juhlahetkiä arjen keskellä Toiminnassa panostetaan työntekijöiden ammattitaitoon ja jatkuvaan toiminnan kehittämiseen. Lapsi- ja perhetyönperustutkinto 120 ov. Kehittämistyö vastaa muutoksiin ja antaa iloa ja tyytyväisyyttä sekä lastenohjaajille että toimintaan osallistuville lapsille. Toimintaa kehitetään lasten ja heidän huoltajiensa palautteen perusteella sekä arvioimalla toiminnan sisältöjä. Kehittämistyö on liittynyt arvolähtökohtien tiedostamiseen , toiminnan tavoitteisiin, toimintatapoihin ja puitetekijöihin. Esim. lapsiryhmien koko alan koulutuksen saaneiden työntekijöiden määrä ja turvallisuuskysymykset

Turvapaikka Mahdollisuus… …lapsen kysymyksille …ilon ja surun ilmaisemiselle …toisista ihmisistä välittämiselle …vuorovaikutustoitojen kehittymiselle Iltapäivätoiminnassa halutaan turvata lapselle lapsuus ja luoda kasvurauha

Yhteys Seurakuntayhtymän varhaiskasvatuksen perustana on perhelähtöinen työote ja kasvatuskumppanuus Yhteistyö perheiden kanssa Yhteys kouluihin Yhteistyö opettajien kanssa Yhteistyö kaupungin kanssa Yhteys toisiin palveluntuottajiin

Laatu ja kehittämistyö Jatkuva toiminnan kehittäminen - Arvolähtökohtien tiedostaminen - Toimintatavat ja puitetekijät - Toiminnan tavoitteet Palaute lapsilta ja huoltajilta Lapsiryhmien koko / ohjaajamäärä Toimintaympäristön turvallisuuskysymykset

Lahden seurakuntayhtymän iltapäivätoiminta alkoi 70-luvulla, 1986 laajeni 5-päiväiseksi 2004 mukaan valtionavun piiriin ja kaupungin palveluntuottajaksi Lapsi- ja perhetyön tutkinnon suorittaneita lastenohjaajia 2011-2012 24 + oppisopimusopiskelijat , kouluttamattomat ohjaajat ja työssäoppimisjaksoilla olevat opiskelijat Valtion avun lisäksi srk-yhtymä käyttää omaa rahaa toimintaan n. 250 000 €

Toimintapaikat seurakunnittain Joutjärvi, esimies Lilja Stenholm. 044-7191 225 Kariston koulu puh. 044-7171 543 Lastenohjaajat Jarmo Virtanen, Kati Kouhia ja Varpu Sihvola-Juden Ahtialan seurakuntakeskus puh. 044-7191537 Lastenohjaajat Marju Mluge ja Irma Kärki Kunnaksen seurakuntakoti puh. 044-7191419 Lastenohjaajat Ritva Luukkonen ja Hanna-Mari Rautakoski, oppisopimusopiskelija Sami Dahl

Toimintapaikat seurakunnittain Salpausselkä, esimies Kirsi Ristkari puh. 044-7191236 Salpausselän kirkko puh. 044-7191 540 Lastenohjaajat Maritta Hakatie ja Tiina Rouvinen, oppisopimusopiskelija Hilkka Tuomi Kasakkamäen koulu puh. 044-7191 488 Lastenohjaajat Katri Rantala ja Floricel Inestroza-Lindström

Toimintapaikat seurakunnittain Keski-Lahti, esimies Kirsi Ristkari puh. 044-7191 236 Mukkulan kirkko puh. 044-7191 539 Lastenohjaajat Tuula Lehtonen, Minna Lehtinen ja Krista Kuisma Metsäpellon seurakuntakoti puh. 733 2028 Lastenohjaaja Paula Marila-Karvonen ja ohjaaja Kirsti Eloranta

Toimintapaikat seurakunnittain Laune, esimies Lilja Sténholm puh. 044-7191 252 Renkomäen seurakuntakoti puh 044-7191 527 Lastenohjaajat Marita Teräväinen ja Niina Korhonen Launeen koulu puh. 044-7191 470 Lastenohjaajat Irene Rautanen ja Saara Heininen Anttilanmäen koulu puh. 044-7191486 Lastenohjaajat Taru Lehtonen ja Annina Karejoki Launeen kirkko puh. 044-7191 531 Lastenohjaajat Katri Massinen ja Pipsa Nieminen

Lapsena oleminen… …on tärkeämpää kuin se, mitä lapsesta joskus tulee