Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ammattillisen koulutuksen laadunhallinta Opetusneuvos Leena Koski
Advertisements

TUOTTAVAan aikuiskoulutuksen toimintamalliin
Koti On Paras SLU –alueiden perheliikuntahanke KOTIPA.
POLKU-hanke Läpäisyn tehostamisen seminaari Tampere
Pedagoginen kehittäminen Tavoitteet vuosille
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Verkostoitumisen iloja Anu Perttunen Oulun RYSÄ
KAARINA KANGAS SOSIAALI- JA TERVEYSALA
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
Oma ala, oma paikka, oma tulevaisuus!
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ 1 OMA POLKU-HANKE –
1 Valtakunnallinen laajennetun työssäoppimisen kokeilu painoviestinnän alalla – Kokeilun, projektin sisältö ja tavoitteet - Kokeiluissa.
2. asteen tarjottimet lv Ajankohtaiskatsaus tarjottimilla oleviin opintoihin ja tietojärjestelmien haasteisiin rehtorikokousJohanna.
Polkuja läpäisyn tehostamiseen- tavoitteista näkyviksi teoiksi KOKKOLASSA Sedu Seinäjoki ammattistartti.
Ammatillisen koulutuksen läpäisyn tehostaminen Lapissa - LÄPSY Toteuttajatahot Rovaniemen koulutuskuntayhtymä: Lapin ammattiopisto Lapin matkailuopisto.
Siivikkala, Metsäkylä, Viljakkala Opetuspäällikkö Leena Pöntynen
LUOVA-verkosto Keski-Pohjanmaalla Keski-Pohjanmaan maaseutuopisto Keski-Pohjanmaan Metsänomistajien Liitto, metsänhoitoyhdistykset Keski-Pohjanmaan 4H-piiri.
Ohjaa ja kannusta OK–koulutus 2 op Arvioi ja innosta AI–koulutus 2 op
Korkeakoulujen IAM-verkosto Jari Järvinen, HAMK 1/10/20151.
Täydennyskoulutuksen verkostomalli – Vaihe I - II OSAAVA - ohjelma
Työntekijän kokemuksia asiakkaan kohtaamisesta jalkautuvassa työssä
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Pilotoinnin tavoite Tavoitteena on testata kriteeri- ja arviointiprosessiehdotusten toimivuutta ja tunnistaa niihin.
Laajennettu työssäoppiminen Hannu Haapalainen. Hankkeen koordinoija: Koulutuskeskus Salpaus / Maarit Kuosa Osatoteuttaja: Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä.
ALUEKESKUSOHJELMAN KULTTUURIVERKOSTO Helsinki Anu Perttunen.
ALPO - Alku polku Suomeen Suomeen muuttaneiden alkuvaiheen ohjaus ja osaamisen kehittäminen -tukirakenne Manner-Suomen ESR-ohjelma
OSVIITTA – työelämän palvelupiste  –  Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan seutukunnat: Kaakkois- Satakunta, Pohjois-Satakunta, Pori ja.
Projektipäällikkö: Päivi Tiilikainen
Laatua ammatillisen koulutuksen arkeen LARK 3 -hanke Sari Mikkola
Avoimissa oppimisympäristöissä aktiiviseksi kansalaiseksi –ohjelma ja yleiset kirjastot Opetusministeriön kirjastopäivät Kirsti Kekki, opetusministeriö.
TUOTTAVA-hanke Koulutustuotteista työelämälähtöiseen palvelutarjoomaan.
KESKI-POHJANMAAN KOULUTUSYHTYMÄ PaPaLaVa-projektista  Palapelillä laatua valinnaisuuteen  Uutta luova suunnittelu- ja kehittämistehtävä.
Aikuis- ja työpaikkakoulutusyksikkö Virpi Pikkuaho
LARK 3 – hanke Tavoitteet ja tulokset. Hankeverkosto Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia Haaga Instituutti-säätiö/Ravintolakoulu Perho Helmi Liiketalousopisto.
Keski-Pohjanmaa-Kainuu-Oulunkaari-Lappi Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
Osaamisen ja sivistyksen parhaaksi Hyvien käytäntöjen tunnistaminen ja jakaminen Johdanto iltapäivän työskentelyyn Työskentelyn taustamateriaalia Opetusneuvos.
Lukuvuoden toisen asteen yhteistyön toimintakertomus yhteistyöryhmän kokous koordinaattori Terhi Petäjä.
TERVETULOA! Opiskeluhuollon oppimisverkosto Marke Hietanen-Peltola Johanna Jahnukainen.
Näin me sitä Lapissa tehdään Helena Kangastie Aikuiskoulutuksen kehityspäällikkö Rovaniemen ammattikorkeakoulu OHJAUS SUOMESSA 2010-SEMINAARI Valtakunnallisen.
Työpaikalla tapahtuvan oppimisen kehittäminen Ammattikoulutuksen johdon seminaari
Osallisuutta ja yhteisöllisyyttä rakentamassa
Puistokaudun päiväkotikoulu
Oikeaan osuvaa ohjausta Oppija- ja työelämäläheinen ohjausosaaminen
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Luova ja osallistava Suomi Kreativa och delaktiga Finland
VAU:n huippu-urheilustrategia
VAU huippu-urheilustrategia
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Hyvinvointikoulun toimintamalli
Kaste-hanke: Pohjoinen sote ja tuottamisen rakenteet
LUC IT-palveluiden palvelukyselyt henkilökunnalle Arja
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Yritysrahoitus ja yritysten kehittämispalvelut
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Esityspaikka/tapahtuma pp.kk.vvvv
Perhekeskus kevätseminaari 23. 5
Kuraattorit ja psykologit toisella asteella
Mallit työllistymiseen ja osallisuuteen -projekti
Lukuvuoden toisen asteen yhteistyön toimintakertomus
HYVINVOINTIKOULU Hyvinvointipäällikkö Arto Willman,
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Kahdeksan edellytystä sujuvaan opinnollistamiseen
Pohjois-Suomen Kaste -alueen vanhustyön kehittämishanke
  Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi.
Kunnat Yhteensä 311 kuntaa, joista 16 Ahvenanmaalla.
Esityksen Nimi Esittäjän nimi.
Osatyökykyisille tie työelämään
Osatyökykyisille tie työelämään
Oulun seudun koulutuskuntayhtymä Osekk Oulun seudun ammattiopisto OSAO
Jarmo Paloniemi kuntayhtymän johtaja
Päivi Antinoja ja Riikka Pyykkö
Kortepohjan päiväkotikoulu
Esityksen transkriptio:

  Parvessa parempi 2 –hankkeen tavoitteena on kehittää oppilaitosten yhteisöllisyyttä, hyvinvointia sekä edistää osallisuutta. Tähän pyritään esimerkiksi opiskelijaa voimaannuttavilla työtavoilla ja toimintamalleilla, jotka liittyvät opiskelijoiden yksilöllisiin polkuihin ja joustavaan sisäänottoon. Lisäksi hankkeessa kehitetään avoimia oppimisympäristöjä ja pilotoidaan ryhmäytymistä ja osallisuutta tukevia opettaja-/ohjaajajohtoisia toimintamalleja.  Avointen toimintamallien ja ympäristöjen kehittäminen ja laajentaminen tukee resurssien tehokasta käyttöä. Hankkeen tuloksena syntyy yhteisöllisen, osallistavan ja demokraattisen työn toimintamalli sekä opas yhteisölliseen ja osallistavaan työhön. Tuloksena opiskelijat saavat tehokasta ohjausta ja tukea opintoihinsa ja toimintaympäristö tarjoaa opiskelijoille tehokkaan tavan kiinnittyä oppilaitosyhteisöön. Oppimisympäristöt tukevat osallisuutta ja ovat ajanmukaisia sekä muunneltavissa erilaisten ryhmien tarpeisiin. Toiminnan tuloksena ovat osaamisperusteiset ratkaisut sekä opiskelijoiden että opettajien yhteisöllisyyttä ja hyvinvointia edistävät toimintamallit. Uusia tapoja ja hyväksi havaittuja toimintamalleja ja niiden arviointeja viedään Arjen arkki-sivustolle.

. Yhteisöllisyyspäivä – 12.9.2018 Koko opiston yhteinen retki laavulla Opiskelijakunta – teemana yhteisen aulan rakentaminen POP & Rock-linjan esitykset Päiväkotien joulunavaustapahtuma keskustassa Joulujuhla 20.12.2018 Ystävänpäivätanssit 14.2.2019 Ulkoilupäivä

TULOSSA Yhteisöllisen, osallistavan ja demokraaTtisen työn toimintamalli yhteisöllisen ja osallistavan työn opas

Verkoston muodostavat: • Keski-Pohjanmaan ammattiopisto, anne.etelaaho@kpedu.fi • Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappia, satu-maria.salmi@lappia.fi • Peräpohjolan opisto, Tornio, tatja.karvonen@ppopisto.fi, ari.muotka@ppopisto.fi • Rovala-opisto, Rovaniemi, tarja.konola-jokinen@rovala.fi, pekka.pasala@rovala.fi • Raahen ammattiopisto, Raahe, Ruukki, milka.grekula@eduraahe.fi • Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä, Kokkola, Kannus, Kaustinen, Perho anne.etelaaho@kpedu.fi • Kaustisen evankelinen opisto, Kaustinen, henna.harju@edu.kaustisen opisto. • Keski-Pohjanmaan konservatorio, Kokkola, juhani.koivisto@kpkonsa.fi • Sataedu, Kokemäki, suvi.hyyrykoski@sataedu.fi . Porvoo Point College, Porvoo, seija.ruotsalainen@pointcollege.fi • Pohjois-Karjalan koulutusyhtymä, Joensuu, janne.lilja@riveria.fi • Seinäjoen koulutusyhtymä tiina.parantainen@sedu.fi   http://www.kpedu.fi/kampanjat/parvessa-parempi-2