Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
– Koulusolu innostavana ja oppimista tukevana pedagogisena tilana
Advertisements

Kokemuksia ja kehitysideoita. PLE:N taustaa • Opiskelijat oman ympäristönsä suunnittelijoita ja ylläpitäjiä • Itseohjautuva oppiminen • Yhteisöllinen.
FUAS Virtuaalikampus Tilannekatsaus Sisältö • Visiointipäivän satoa • ACSI leirin tuloksia • Miten jatketaan eteenpäin.
Kuva oppimateriaalissa Otavan Opisto Jari Sarja.
Kuopion Lyseon lukio IB World School
T Software project – Final demo / 6 Metrix Workgroup Metrix Helsinki University of Technology Software Business and Engineering Institute.
Marianne Teräs 2007 Kulttuurienvälinen oppiminen ja koulutus Marianne Teräs.
A solution for flexible bicycle transportation
E ”The future is already here— It is just unevenly distributed.” William Gibson.
SCI-opiskelijoiden hyvinvointiselvitys Miten tukea opiskelijoiden opiskelukykyä? OpeVeivit Elina Lehkonen.
Blogin käyttö opetuksen ja ohjauksen tukena Tiina, Tarja, Tari ja Sirpa.
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Avaussanat – UCEF Markku Markkula: Yliopistollisen aikuiskoulutuksen erityishaasteet Taloudellinen perusta on saatava kestäväksi –Nykyiset markkinat.
AGORA LEARNING LABORATORY EVALUATIONDEVELOPMENT RESEARCH ON: E-LEARNING CSCL / CSCW KNOWLEDGE MANAGEMENT DIFFERENT CONTEXTS EDUCATIONAL LEVELS WORK AREAS.
SoberIT Ohjelmistoliiketoiminnan ja –tuotannon instituutti TEKNILLINEN KORKEAKOULU T Käyttöliittymien ja käytettävyyden seminaari Kontekstiherkkyydestä.
Natural Europe Winter School Yleisesittely. Keywords: natural history, environmental education, informal education, educational pathways, learning in.
SISÄPIHOJEN SUUNNITTELU HS – Space - Laine Anni - Terävä Jaana.
Vesa Lappalainen Jonne Itkonen Tietotekniikan laitos 2009.
© 2010 Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry. IVETA International conference 2014 Helsinki 19 – 21 August 2014 St. Petersburg 22 – 23 August 2014.
Päivi Paukku Language Centre
Englantia tokaluokkalaisille, CLIL avuksi Miten esitellä englannin kieli tokaluokkalaisille leikillisesti, luovasti ja miten säilyttää lasten into kieltä.
Finnish food culture.
RYM SHOK Cook Book Re-design pilot in Oulu and spatial analysis of some new schools.
-skenaarioiden kirjoittaminen 1. pilotointiin -trendikysely 2.pilotointiin -1. esipilotointi ja 1. pilotointi Suomessa.
CASTMET OY LVI-putkiala. TOIMIALA LVI-alan yritys - Putkiston asennus uusiin rakennuksiin - Putkiremontit - Ilmastoinnit - Maalämpölaitteet - Suunnittelut.
Kansainvälinen liiketoiminta Digitalisaatio ja digitaaliset oppimisympäristöt Pepe Vilpas.
Perustietoja Luokka-asteet 1 – 9 = yhtenäiskoulu NYT: 650 oppilasta, koulu kasvaa voimakkaasti Oppilasmääräarvio: syksy 2013/750, syksy 2014/> opettajaa.
SIIRTOMAAVALLAT 1900-luvun alussa IMPERIALISMI Euroopan maat hankkivat siirtomaita Afrikasta ja Aasiasta Erosi aiemmasta kolonialistisesta.
Reports in Apply / eAge system
Kehittää skenaarioita tulevaisuuden oppimaisemista ja niiden mahdollisista vaikutuksista koulutukseen kansallisesti ja yleiseurooppalaisesti. Toimii ideapajana.
PPJ Ruoholahti-Jätkäsaari 2007/2008
Suomen historiaa Arkeologit tutkivat esinelöytöjen lisäksi myös sitä, millaisia kasveja ihmiset ovat viljelleet entisinä aikoina. Kuusiston piispanlinnan.
Environmental Aspects
TULEVAISUUDEN HAASTEITA ILMANLAADUN MITTAAJILLE – kuntanäkökulma
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Responding to local needs and promoting development in Tanzania
Miten kerrotaan tekemisestä?
Kielikeskuksen HILC*)-seminaari
Borgarnes, Islanti ( ).
Foster care in Helsinki
Yhteiskuntaoppi, oppitunti 3
Pilot Country Update Finland
European Voluntary Service
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
YLIOPISTOTENTTI / UNIVERSITY EXAM
Persoonapronominit minä, sinä, hän, me, te, he.
Yhdessätekemistä yli rajojen
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
oulu. fi/tentti/rivitys/tenttilomake. php
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
Introduction to decision analysis
Pedagoginen oppimis- ja arviointityökalu
UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
to eat and to drink (and other verbs with da/dä)
" Opettajan näkemys korkeakoulujen IT-palvelusta "
Filosofia ja kasvatustieteen metodologia.
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Introduction to decision analysis
Espoo Learning City Picture: Mårtensbro Day Care Centre, Espoo.
Leena Eskola, projektitutkija Kyllikki Taipale-Erävala, tutkijatohtori
Koulu palveluna –kokeilu Aalto-yliopiston kampuksella
Finnish Schools on the Move: Students’ physical activity and school-related social factors Henna Haapala.

X-ROAD ENVIRONMENTAL MONITORING
Taiteilijoiden kanssa työskentely Yhteisöprojekteissa
Alustan hyödyntäminen opetuksessa Intermediate microeconomics 2018
Refernce: Reference: VA.EHS Version: 5.0 Gemalto Oy HSE Policy
Gemalto Vantaa HSE Policy
Lecture slides start on the next page.
Kari Systä Tampere University of Technology / Software Systems
Esityksen transkriptio:

Pedagoginen kehitys, tilasuunnittelu ja pedagoginen toimintasuunnitelma Marjo Kyllönen kehittämispalvelupäällikkö

Helsingissä rakennetaan tulevaisuuden osaamista - oppiminen on avointa, joustavaa ja yhteisöllistä. Kaikki tilat ovat oppimisen tiloja, ja teknologia sulautuu luontevaksi osaksi oppimisympäristöä. MarjoKyllönen

Oppimisen uudistamisen kulmakivet Yhteisöllisyys ja yhteisöllinen oppiminen Tulevaisuuden taidot Oppijan osallistuminen ja osallisuus Oppimisen kaikkiallisuus

Kyllönen 2013/ 2018

Learning environment & school culture Pedagogical environment teachers’ competencies & attitude Physical and virtual environment: flexible, open, mobile diverse, ubic Learning environment & school culture Social environment – collaboration at every level, well-being, safety Kyllönen 2013/ 2018

…. Two pictures that look alike – divices that have astonishing similar design – but the consept of knowledge is totally different. We are really missing our opportunity if we are using the methods of 1800 hundres to 2020 learner

Secondly: The artefacts – our physical and virtual environment makes difference – just think of the traditional classroom setting.

Avoimet, joustavat, monipuoliset fyysiset ja virtuaaliset oppimisen tilat yhdessä tekeminen ja yhteisöllisyys

HYVÄ OPPIMINEN