Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Toimintaohjeet opelle
Advertisements

Hanketta toteuttaa kahdeksan suomalaista lasten ja nuorten järjestöä Hanketta toteuttaa kahdeksan suomalaista lasten ja nuorten järjestöä Hanke edesauttaa.
Koulutuksen rakenteet ja mallit tekniikan amk-koulutuksessa Työpaja Lahti.
LUOKAN PELISÄÄNNÖT Millainen on luokka, jossa on hyvä opiskella ja missä on hyvä luokkahenki ? Jokainen kirjoittaa paperille aiheesta 4-6 asiaa. Jaetaan.
Taitajat framilla Taru Toivonen & Teemu Vesalainen.
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
OLETKO KIINNOSTUNUT VAIKUTTAMISESTA? HALUATKO EDISTÄÄ OPPILAIDEN ASIOITA KOULUSSA? TAHDOTKO TEHDÄ YHTEISTYÖTÄ ERI TAHOJEN KANSSA? NYT SIIHEN ON MAHDOLLISUUS:
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Fysiikan ja kemian sanaston luomiseen ja käsitteiden selventämiseen tähtäävä harjoitus. VUOSILUOKILLE 7-9 OTSO JARVA, SAARNILAAKSON KOULU AVAINSANAT Euroopan.
Case-esimerkit Tutorleiri 2014 Jyväskylän yliopiston ylioppilaskunta.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Kuulumiskierros Toimintaa Itsensä virittäminen ennen ryhmätilannetta Kotitehtävän läpikäynti Tulevaisuustyöskentely.
Exam –eTentti Jyväskylän yliopistossa IT-palvelut Hannele Rajaniemi.
Vaiheistettu ryhmätyö 3. tunti
Kysely sosiaalisen median käytöstä
Arkipäivän automaatiota ja robotiikkaa
Käytännön vinkkejä toteutukseen Kuvat: Raquel Benmergui #kehukiita
Neuvottelu ja asioiden pilkkomisen taito
Ryhdistä yhdistystä treffille: Missä ja miten yhdistys viestii?
NÄYTÄ TÄMÄ DIA: JOHDANTO
Konsepti ja pitchi! Laura-Maija Hero 2017.
Lämpimästi tervetuloa!
Ryhdistä yhdistystä treffille: Miten jäsenistä huolehditaan?
Yleistajuisemman artikkelin kirjoittaminen
Asiatekstin rakennemalleja
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
PALAUTEKYSELY Tämä palautekysely on suunniteltu pohjaksi jatkuvalle kehittymisellemme valmennusten tarjoajana. Sen tarkoitus on 1) auttaa meitä kehittämään.
Tekijänoikeudet Etsitään pareittain vastaukset eri tilanteisiin, käyttäkää lyijykynää! Katsotaan yhdessä, keskustellaan Kootaan tilanteet ja selitykset.
Tavoitteena poistaa työelämän hukkia (työelämän hukkaa)
Asiatekstin rakennemalleja
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Digitaalisuus opistojen strategiaan, pedagogiikkaan ja käytäntöön
Impromptu-puheeseen vaadittavat taidot
Mitä pitää ”esitellä”? Miten se tehdään? Milloin esitellään?
Meidän koulumme on Liikkuva koulu
Uusia tuulia YLTin opetuksessa
Johtaa parempaan (Kohti hyvää elämää) Suojelee
Klubin arvoprosessi.
Luku 3 Missä ja miten Digiopetusaineisto filosofia sai alkunsa? Luku 3
YHTEISTYÖLLÄ YHDENVERTAISUUTTA
Vanhuksen saattohoito
Japanilainen piirtäjä/kuvittaja ja kirjoittaja
Joka vai mikä? - Kas siinäpä pulma.
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Messages valinta avaa sinun viestilaatikkosi.
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Projektissa johtaminen partiossa
Kaksi erää Tässä ppt:ssä ohjeet pelin johtajalle Opus-työryhmä 2014
Tiimitoimintamalli arkipäivän työssä
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Terveiset Yö-ryhmästä
TULOKSET OPINNOISTA-TÖIHIN WEBROPOL-KYSELY SYKSY 2017
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Muutoskortit Tarvittavat välineet
Innopaja
Tilaustoimitusprosessin kuvaus
[Hankkeen nimi] [Tutkijan nimi]
[kehittämisidean nimi]
Seuraparlamenttityöryhmä klo 17-19
Lapin Digistep, ryhmätyö
Oppimisen arviointi uudessa OPSissa
Tuomarin velvollisuudet
Innopaja
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Avoimuus – kolme askelta
RAI Espoossa
Case-työskentely Rovaniemellä
OPPILASKUNTA, HALLITUS, LUOTTAMUSOPPILAS-VAALIT
Kirjamessupäivystäjien perehdytys
Esityksen transkriptio:

Naapuriapu Jokainen kirjoittaa lappuun (konkreettisen) asian, jolla voisi edistää avoimuutta (Tässä vaiheessa ei vielä kerrota, mitä seuraavaksi). Kun kaikki ovat saaneet ideansa lapulle valmiiksi lähdetään etenemään niin , että ensimmäinen antaa lappunsa seuraavalle ja tämä seuraava henkilö/naapuri sanoo ääneen mitä lapussa lukee ja joutuu perustelemaan, miksi asiaa pitäisi edistää Lappu liimataan seinään tai fläppiin Sen jälkeen lapun perustellut henkilö antaa puolestaan oman lappunsa seuraavalle ja tämä seuraava naapuri puolestaan kertoo, miksi lapussa oleva asia pitäisi toteuttaa. Näin edetään kunnes kaikkien laput on käsitelty. Kun kaikki ovat antaneet lappunsa ja perustelleet vierutoverin lapun saa jokainen äänestää seinällä/ fläpillä olevista lapuista/asioista kahta jatkoon (tarralla tai + merkillä) Tuloksena on fläppi, jossa pointit ja äänestystulos. Tämä dokumentoidaan valokuvaamalla. Jos aikaa on voidaan keskustella ja jatkojalostaa äänestyksessä eniten ääniä saaneita. Välineet Fläppitaulu tms Post it lappuja ja kyniä

Naapuriapu Mitä meidän itse/organisaatiossamme/yhdessä muiden kanssa pitäisi tehdä avoimuuden eteen? Kirjaa konkreettinen ideasi lapulle

Naapuriapu 2/2 Kukin vuorollaan antaa lappunsa naapurille ja naapuri/vierustoveri selittää/perustelee muille osallistujille, miksi ehdotus on toteuttamisen arvoinen. Lappu teipataan fläppitauluun/seinälle. Lopuksi kaikki saavat äänestää kahta parasta ideaa.