Laajennetun työssäoppimisen kuvaus

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Integrointi: hyvä idea, huono säästökohde. Mitä ajatuksia kuvat herättävät? Keskustele vieruskaverin kanssa aiheesta kolme minuuttia. Kertokaa sen jälkeen.
Advertisements

Polku hyvinvointiin Eduskunnassa
KEUDA 1 Keudan aikuisopisto Hyvinvointialat Sosiaali- ja terveysalan perustutkinto, lähihoitaja Työpaikalla tapahtuvan oppimisen info.
Kehitysvammaisten nuorten koulutus- ja työllistymispolkujen risteyksissä Kommenttipuheenvuoro Katariina Hakala, tutkija, FT Kehitysvammaliitto ry. VAMPO.
Helmikammarin kirjallisuuspiiri Sinikka Tuohino ja Helena Kokko Rovaniemen kaupunginkirjasto – Lapin maakuntakirjasto.
Duunari-hanke Arkiohjaajan työn arviointi. Hankkeessa mukanaolo hanke alkoi kohdaltani ja loppui täysipainoisemmin arkiohjaajan työ.
UUSI opettajuus Kouvolan seudun ammattiopisto Miia Ojalainen
Arviointi osana oppimisprosessia
Työelämä yhteistyön käytäntöjä Raahen alueella
Ammattiopisto on mylly elinikäisen oppimisen virrassa
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Näin oppiminen muuttuu Helsingissä
Mikä ihmeen oppisopimus?
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Opetuksen suunnittelu ja toteutus
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
Henkilöstön tukeminen ja muutosturva
Kotiväenfoorumi Työllistyminen ja urasuunnittelu
Valma-koulutuksen mahdollisuudet
OIVA - ohjauksen interventioilla vaikuttavuutta läpäisyn tehostamiseen
Kaksoistutkinto Mäntsälän lukio.
OP
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Yksilöllisen polun kuvaus
Opintopsykologipalvelut Aalto-yliopistossa
Kokemuksia Hiidiksestä
Miten oppilaiden vertaisarviointitaitoja tullaan kehittämään Mäntsälässä luokilla 1-9?
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
SAVON OPPISOPIMUSKESKUS
Kotihoidon asiakkaat marraskuussa 2016
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Konteksti, jossa tutkimus tapahtuu
Valma Oppisopimuskoulutukseen valmentautuminen
Huoneeni. Huoneeni juhlapäivän näytelmä.
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Lukio.
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
Kielitietoisuuskoulutus perusopetuksen opettajille
OPON TUNTI Seija Mäntynen
SINUSSA ON POTENTIAALIA
Joustavuutta oppimiseen, Merja Rui
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Kotiväki Sompion koulu Keuda Salme Larvala Veli Perkkiö
Terve Kunta –verkoston toiminnan kehittäminen
Merkonomista tradenomiksi Hyria Koulutus – Laurea AMK Kaisa Tsupari, ammatillinen opettaja, Hyria Koulutus.
KEUDAN ORIENTAATIOPÄIVÄT LUKUVUOSI
Vapaaehtoistyön tekeminen Suomessa
Kahden tutkinnon suorittaminen Joensuussa info-tilaisuus TI
Minna Busch, Teemu Joensuu
Kansalaiskysely seksuaalisuudesta ja seksistä
Harjoituksen ohjaaminen
Muualla kuin Haaga-Helia:ssa hankittu osaaminen
OPA - Ohjaamista ja palautetta digitaalisesti
Taitava-hankkeen hyvät käytänteet
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
OSAAMISEN KARTTUMINEN TYÖELÄMÄN TOIMEKSIANTOJEN KAUTTA
Tervetuloa sosiaalisen kuntoutuksen kehittäjäverkoston ensimmäiseen tapaamiseen!
Harjoituksen ohjaaminen
Koulutuskeskus Salpauksen tavoitteet
Omnia.fi/yhteishaku.
Validointi vapaassa sivistystyössä
Kainuun ammattiopisto Oppimisen iloa!
”Projektin nimi” -projekti
Olemme osa hallituksen OTE-kärkihanketta
Vuosikello – yritys (xx.xx.20xx)
Opetussuunnitelma -> oppisopimus
Esityksen transkriptio:

Laajennetun työssäoppimisen kuvaus Tutkintonimike, opiskelijan ikä, sukupuoli Autonasentaja, 17 vuotta, nainen Opiskelijan tausta, yksilöllisen polun peruste Opiskelija on yrittäjäperheestä, taitava ammatillisesti ja hyvä kirjoittamaan. Opiskelija teki rekryviikkoa varten autoalan esittelymateriaalia. Kuvaus vaiheittain / lukuvuosittain vuosi/Loimaalla koulussa -> siirtyi Faihin, jotta pääsee tekemään enemmän käytännön töitä vuosi /Koko ryhmä sai kokeilumielessä tehtäviä työssäoppimisjaksolle. Kaksi teki kaikki tehtävät ja palautti ne. vuosi/Opiskelija ei osallistunut äidinkielen tunneille. Valmistui jo huhtikuun alussa. Opiskelijalla oli valmiina työpaikka perheyrityksessä.

Ohjaus Ohjeistin koko luokkaa ennen työssäoppimiseen lähtemistä. Olin itse kolme päivää autokorjaamolla työelämään tutustumisjaksolla ja tein kokemani perusteella alalle sopivia tehtäviä. Opiskelija teki kaikki tehtävät oma-aloitteisesti ja palautti tehtävät Facebookin kautta. Tehtäviä http://faiopetus.wikispaces.com/Autoasentajien+%C3%A4idinkielen+teht%C3%A4vi%C3%A4