Astrid Lindgren Ilon Wikland.

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Jokapäiväinen elämä Sivujen perusrakenne Johdanto Matkustaminen-osioon
Advertisements

”Kutsu seuraamaan” Kun he olivat syöneet, Jeesus sanoi Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä toiset?" "Rakastan,
Tässä on Saku. Hänellä ei ole tänään mitään tekemistä.
Minäkö ulkomaille?  Miksi lähden ulkomaille ja mitä sieltä haen?  Lähdenkö pois jostain, pakenenko jotain tilannetta, ihmissuhdetta, ristiriitaa?  Onko.
Toimintaohjeet opelle
Useita vuosia sitten eräässä perheessä, aikana, jolloin rahaa oli vähän, isä rankaisi 5 vuotiasta tytyärtään, joka oli hävittänyt arvokkaan esineen.
NAO/Maija-Leena Haapa-alho
Tässä on Saku. Hiihtoloma on alkamassa, mutta Saku ei keksi mitään tekemistä. Klikkaa Sakun lippistä, jos haluat auttaa häntä keksimään mukavaa talvipuuhaa.
Mä mistä löytäisin sen aiheen?
Tikkurila 10 The City of dreams
Nanan päivä Kaikki lapset kouluun Malissa.
おぼえていますか。 En puhu kiinaa ollenkaan. Saisinko kahvia.
Kuvakäsikirjoitus.
Luetaan! Kota-projekti, Diat laati Maija-Liisa Halme-Briedis.
Mariamin tarina. Nimeni on Mariam ja olen 13 vuotta. Asun pienessä kylässä Ugandassa. Tykkään tehdä ruokaa oman puutarhamme antimista.
Hanna, Jutta Ja Liisa Maija & Nina feat. Cop – lasten liikennelaulu
Norssi ja Varis juttusilla
Miten tuo Kalle on tuohon nukahtanut? Pitäisköhän se herättää? On niin vaikeaa ja kokeitakin!
Olet ehkä ollut retkellä
Minun ystäväni 8. luokka tekijä – L. Pupulainen.
Perusevankeliumia tähän päivään Opetussarja. Jeesus parantaa sairaita Matt. 8: Reino Saarelma.
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Lapsi nauttii yhteisistä lukuhetkistä Lukuhetkien aikana lapsi oppii tärkeitä.
Verbityyppi 1 katsoa nukkua verbityyppi 2 syödä juoda verbityyppi 3 mennä opiskella verbityyppi 4 haluta pelata verbityyppi 5 tarvita.
Kuvakäsis – Miksi pipo pitää laittaa hihaan?
Joulupukki on lähdössä jakamaan lahjoja jouluaattona, mutta Petteri on flunssassa ja aivastelee. Joulupukki päättää kuitenkin yrittää ja he lähtevät kohti.
Muodollinen subjekti. Kaduilla tuulee…… IT  Kello on 8.15  On tiistai  On marraskuu  Keskustasta on 2 km koululle  On + 4 astetta  On sateista.
Muodollinen subjekti. Kaduilla tuulee……  Kello on 8.15  On tiistai  On marraskuu  Keskustasta on 2 km koululle  On + 4 astetta  On sateista  Sataa.
Toimintaohjeet opelle
Maijaleena Huhtaniemi
Raunistulan koulun oppimis- ja osallisuuskysely luokille syyskuussa OHJE: Opettaja ohjaa työskentelyä. Kuva/dia heijastetaan videokameralla.
UUSIVUOSI / Uutenavuotena suomalaiset juhlivat ystävien ja/tai perheen kanssa ja juovat kuohuviiniä. He syövät perunasalaattia ja.
Tottelematon pikkupingviini. Pete-pingviini herää ja haukottelee huoneessaan. Samanaikaisesti aurinko nousee ja taustalla kuuluu musiikkia ja linnunlaulua.
Suomi 2A Kirjasto: Helsinki, Espoo, Vantaa.
Suomi 1B Sanatesti (1) 1.Pedro juo 2.Alex tekee ruokaa / grillaa 3.Antti ja Ville syövät / juovat / keskustelevat 4.Matti soittaa kitaraa.
Suomi 2A Maanantai Kirsti Forssen. Siskonpeti Suomalainen komediasarja
LUOKAN SÄÄNNÖT 3.b. 1.EI SAA KIUSATA 2. PITÄÄ ANTAA TYÖRAUHA.
Pedanet –oppilaan ohje Aleksanteri Kenan koulu
Keskustele kaverin kanssa:
Suomalais-ugrilinen koulu
Palkintopokaali.
Suomen kirjoituskurssi edistyneille
Att visa vägen Tien neuvominen
OIVALTAVA LUKEMINEN: TENTTIIN LUKEMISEN HAASTEET
Lukujärjestys 2A Muuta... klo MA TI KE TO PE x x1 x2
Mikä ihmeen objekti?.
Suomi 1B Torstai
Suomi 1B 26. Helmikuuta 2016 Kalevalan päivä
Kankaisten kyläkoulun suuri lukuseikkailu:
LUETUNYMMÄRTÄMISEN TEORIAA JA HARJOITUKSIA
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
Tervetuloa kurssille Suomi 1B!
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Musti – The Dog ´Musti` eli Alexander on koira jonka rotu on Bordercollie. Hän syntyi vuonna Me haimme hänet Värtsilästä joskus vuoden 2009 Joulukuussa.
Suomi 2A 2. tunti.
Tarvitsen uuden lampun. Tunnetko Anjan
Tunnetaitojen harjoittelua ryhmässä
Kertausta tärkeimmistä asioista
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Paljon onnea Heidi! Paljon onnea Heidi! Tervetuloa juhlimaan kanssamme
Suomi 1B
Tehtävä 7.2: SmartArtin animointi
Oikein vai väärin?.
Petroskoin keskikoulu № 46
Päätösitsearviointi Nimi: Ryhmä: Päivämäärä:
Koeviikko Koeviikolla noudatetaan erillistä lukujärjestystä
Kokeile uutta Celianetiä testiympäristössä
Jangsterit- nuoret hoivaajat meillä ja muualla -hanke
Paljon onnea Sirkka! Paljon onnea Heidi!
Tervetuloa uudelle luokalle!
Lukutaidon merkitys – opettajan näkökulma Tampereen yläkoulusta
Esityksen transkriptio:

Astrid Lindgren Ilon Wikland

Tässä ovat Petteri ja Leena. Petteri on 7- vuotias ja käy koulua. Leena on 5- vuotias. Hän ei käy koulua, mutta tahtoo.

Petteri on kiltti, koska hän haluaa ottaa Leenan mukaan kouluun.

Sitten he lähtevät kouluun. Ja Leena tekee niin kuin Petteri: ensin pitää katsoa vasemmalle ja sitten oikealle.

Pian he ovat koulussa. Koulun piha on vielä melkein tyhjä Pian he ovat koulussa. Koulun piha on vielä melkein tyhjä. Siellä on vasta kaksi poikaa. He pelaavat kuulaa. Pian kello soi.

Tunnilla Leena näkee, millainen opettaja on. Petteri sanoo opettajalle, että Leena on hänen siskonsa. Oppetaja sanoо: «Tervetuloa kouluun,Leena».

Ensimmäisellä tunnilla on laskentoa. Sitten on välitunti Ensimmäisellä tunnilla on laskentoa. Sitten on välitunti. Kaaikki menevät pihalle. Tytöt hyppäävät narua.

Toisella tunnilla on kotiseutuoppia. Opettaja näyttää pientä täytettyä lintua. Leenan mielestä kotiseutuoppi on hauskaa.

Ruokkatunnilla Petteri vie Leenan ruokasaliin. Kaikki istuvat , syövät ja juovat.

Viimeisellä tunnilla on lukemista. Leena saa opettajalta lainaksi lukukirjan. Mutta hän ei osaa vielä lukea. Sitten koulu loppuu.

Sitten Petteri ja Leena ja kaikki muut lapset lähtevät kotiin.

Illalla Leena otti kirjan käteen ja alkoi lukea: mummi on mukava . Petteri sanoi, että kirjassa ei sanota mitään mummista. Minä luen niin kuin itse tahdon . Ja nyt minä tiedän tarkalleen millaista teillä on koulussa.

Tekijä: Rigina Kamilla ja Natalja Bebjakina Petroskoi, 2016