Markkinoinnin perusteet

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Markkinoinnin perusteet
Advertisements

1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2012.
Markkinoinnin perusteet
Saatavuus kilpailukeinona
Suomalaisia perinneleikkejä
1 Mittaamisen ja merkityksen ongelma? n Miten mitata –Osumat ja kävijämäärät n uudelleen lataamiset n proxyt n palomuurit –Asiakkaat ja asiakkaan toiminta.
1 Sektorin nimi. 2 Reading times of magazines NRS Finland 2011.
Muotoiluosaamisen kehittäminen suunnittelun näkökulmasta Ohjelma Aamupäivä Kuluttajakäyttäytyminen muuttuu: trendit Kuinka muotoilija voi tuottaa.
Jotox on perustettu vuonna Jotox on perustettu vuona Jotox was founded / established in 1991.
Oriola, Consumer Health yksikkö
International pages?. Comments yhteystiedot / contact –information ei resursseja kaiken kääntämiseen – linkit vastuuhenkilöille / no enough resources.
Markkinoinnin perusteet
Export Marketing Veikko Laine ”Product” = ? - What the producer produces and markets - What the customer buys - Tangible & Intangible - Concrete & Abstract.
Fiksu Opiskelija. Opetusaineisto jätteen synnyn ehkäisystä HSY Jätehuolto. Thoughts about Good Life Collected by Tuovi Kurttio, Pääkaupunkiseudun.
INFRA ry Vastuuhenkilö Eija Ehrukainen Ottaa käsiteltäväkseen myös asfalttialan ympäristöasiat Seurataan, vaikutetaan ja ohjeistetaan: Lainsäädännön muutokset.
Oikeus ja kamppailut 7. luento. Kamppailu Regiimien Juristien Tilan avaaminen Grogan, Open Door, X Dodge v. Ford Lüth Yksilöiden Dodge v. Ford.
Prosessiongelmien analysointi- ja ratkaisupohjia Qualitas Fennica Oy Työkaluja | Qualitas Fennica Oy.
Markkinoinnin ja Myynnin perusteet MAR1LH001 Marketing Mix: Palvelutuote Anna Hankimaa 8/1/2015Lähde: Kotler-Armstrong.
Markkinoinnin perusteet
Toomas Tärk Viron matkailun edistämiskeskus Viro. Avaa aistit yllätyksille.
A rural experience - launching community network Tuija Riukulehto, CEO, Verkko-osuuskunta Kuuskaista a rural experience - launching community network Tuija.
Backcasting GOHERR Simo Sarkki. Backcasting Skenaariot (exploratory) kuvaa mahdollisia muutoksia konteksteissa, joihin ei pystytä juurikaan.
CAF eTool Rekisteröitymisen kautta maksutta käyttöön Kansallinen laatuhanke /TjV 1.
IEA DSM Task XVI ESCO Project Register Pertti Koski.
What is wrong with alcohol advertisement in Finland?
Overvieuw of Vegetables and Fruit Import to Finland and Quality Requirements Inex as Purchasing Company Inex Quality Policy Quality Requirements Quality.
Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka Työhuone A129 Syksy 2014 K1007LI Markkinoinnin perusteet 6 op.
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset TEHTÄVÄNANTO
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 7
Reports in Apply / eAge system
Tutkimusprosessin avaaminen
Tips for a good entry Kaisa Sibelius Forum Virium Helsinki
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 5
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
LENTISTÄ LIIKKARILLA LA 5.4.
RELATIIVI- JA INDEFINIITTIPRONOMINIT
How should I ask my questions?
AINO LISÄMENOARVIO Edustajisto
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 4
KNX - DALI harjoitus 2 Ryhmä ECG-ohjaukset RATKAISU
Markkinoiden juridinen toimintaympäristö Luento 6
Scientific/artistic competence; what does the student know in theory.
5 4 3 UNIVERSITY EXAM L5 at 4.00 – 8.00 p.m.
Kansainväliset sopimukset Luento 2
Tulevaisuussuunnitelma Osa 3
Introduction to decision analysis
GLOBAL SUMMIT OF INNOVATION ECONOMY CREATORS MOSCOW
Risk analysis, risk attitudes
Lahti-Nastola axis Linda Toivonen & Juho Ylen
Saatavuus kilpailukeinona
Markkinoinnin perusteet
Kansainväliset sopimukset Luento 6
Hierarchical models Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
DIC and BMA in BUGS Biotieteellinen tiedekunta / Henkilön nimi / Esityksen nimi
Introduction to decision analysis
Markkinoinnin perusteet
Kansainväliset sopimukset Luento 7
Markkinoinnin perusteet
Kansainväliset sopimukset Luento 8
Investointipäätökset Investment Decisions (244)
Kansainväliset sopimukset Luento 6
Kansainväliset sopimukset Luento 9
Kansainväliset sopimukset Luento 4
LTE LTE=EUTRAN=Super3G=3.9G.
© Haaga-Helia StartUp School
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
MAR1LK Anna Hankimaa 5/10/2019.
DO NOT ENTER the exam hall before you are allowed to.
Information for teachers
Lecture slides start on the next page.
Esityksen transkriptio:

Markkinoinnin perusteet MAR1LK001 PLACE / Saatavuus Anna Hankimaa 6/18/2018

Saatavuus Mitä saatavuus tarkoittaa? Tuote on asiakkaiden saatavissa. Ostaminen on helppoa -> ostamisen helppoudella tuotetaan lisäarvoa asiakkaalle! Yrityksen tavoitteet toteutuvat. Kauppa: Ulkoinen saatavuus / Sisäinen saatavuus Anna Hankimaa 6/18/2018

Markkinointi/jakelukanavat Suorat Epäsuorat Franchising Verkostoituminen 6/18/2018 Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi

Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi Kanavan pituus Välikäsien määrä Pituuteen vaikuttavia tekijöitä Kohderyhmä ja ostokäyttäytyminen Tuote Markkinointikeinot Yrityksen resurssit Teniikka 6/18/2018 Bergstöm-Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi

Kanavan selektiivisyys Intensive distribution INTENSIIVINEN JAKELU Stocking the product in as many outlets as possible Selective distribution SELEKTIIVINEN ELI VALIKOIVA JAKELU The use of more than one, but fewer than all of the intermediaries who are willing to sell the product Exclusive distribution YKSINMYYNTI Giving a limited number of dealers the exclusive right to distribute the product 6/18/2018 Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

Kanava: hallittavin kontaktien määrä Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

Consumer and Business Channels Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

Hybrid Marketing Channel Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

Selective Distribution Luxury car makers sell exclusively through a limited number of dealerships. Such limited distribution enhances the car’s image and generates strong dealer support. Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles

Kanavavaihtoehtojen arviointi TALOUDELLINEN / Economic Criteria: A company compares the likely sales, costs, and profitability of different channel alternatives. KONTROLLI JA HALLINTA / Control Issues: How and to whom should control be given? JOUSTAVUUS / Adaptive Criteria: Consider long-term commitment vs. flexibility. Lähde: Kotler-Armstrong, Marketing Principles