Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

What is wrong with alcohol advertisement in Finland?

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "What is wrong with alcohol advertisement in Finland?"— Esityksen transkriptio:

1 What is wrong with alcohol advertisement in Finland?

2 Content of advertisements is regulaed but the regulations give too much room for interpretation to advertizers For instance, advertisements which give an impression that alcohol use increases user’s ability to perform or enhances social or sexual ability. Furthermore, it is prohibited to give false or misleading information about the use, effect or other characteristics of alcohol.

3 Mainonnan sisältöä on rajoitettu, Mutta rajoitukset antavat mainostajille paljon tulkinnanvaraa Kiellettyä on esimerkiksi mainonta, jossa luodaan kuva, että alkoholin käyttö lisää suorituskykyä taikka edistää sosiaalista tai seksuaalista menestystä, tai jos alkoholin käytöstä, vaikutuksista tai muista ominai- suuksista annetaan totuuden vastaista taikka harhaanjohtavaa tietoa.

4 In magazines

5 In the streets Kannelmäen nuorisotalo Next to elementary school Advertisements on the sites wned by the city. Advertisement increases alcohol consumption. The city and the tax-payers cover the expenses of the consequences. Helsinki Railwaystation

6 Sponsoing watching sports events + alkohol rockfestivals + alkohol summer events + alkohol

7 Side products (“KOFF” = beer)

8 Internet

9 Packages

10 Branding Marketing focusing on young is often invisible to other population and hence also to those who decide on alcohol policy. (Caswell 2004)

11 Uutuustuotteet  Suomessa viranomaiset ovat varoittaneet alkoholin ja energiajuomien yhdistämisestä.  Suomessa heinäkuussa 2007 voimaan astunut asetus kieltää vitamiinien ja kivennäisaineiden lisäämisen juomiin, jotka sisältävät yli 1,2 tilavuusprosenttia alkoholia (1925/2006/EC).  Tällä hetkellä myyntipisteistä saa alko- holipitoista energiajuomaa nimeltään Croc-tail.  Croc-tailia valmistaa sama tuottaja kuin alkoholitonta Mad-croc juomaa. Mad- croc:a on myyty Suomessa vuodesta 2005 ja sitä on mainostettu mm. Pekingin olympialaisten ja Formula 1- kisojen yhteydessä.

12 Young people and women as specific target group for alcohol advertisements

13 False belief: ” Alcohol belongs and has always belonged to Finnish way of life”.

14 Finns drink because now alcohol is cheap, easily available and widely marketed

15 False belief: “Alcohol is part of civilized European way of life. Such use of alcohol does not cause problems”

16 False belief: Alcohol use is fun and harmless

17 Alcohol use is not harmless: 80% man-slaughter ja 70% violent acts against fellow people are made while intoxicated.

18 False belief: With alcohol it is easier to be social.

19 False: alcohol degrades social capacity.

20 In Finland people commonly consider the acts done in extreme intoxication as funny forgetting how dangerous it is. Many people day every day of it, so fa none of swine-flu. Yet, everybody is frightened about swine-flu but dying while drunk is no longer news.

21 Recent campaign of alcohol producers ”While drunk you are an idiot” makes the user into the culprit, not the product.

22 Greetings from Kännikapina!


Lataa ppt "What is wrong with alcohol advertisement in Finland?"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google