Sote-järjestöt osana sosiaali- ja terveydenhuollon uudistumista 20.11.2014 POTKA Johtaja Anne Knaapi
Asiakaslähtöisyyden korostuminen Hallinnolliset ratkaisut ASIAKAS Terveys- ja hyvinvointihyödyt Palvelukokemukset Asiakaslähtöiset palvelu- kokonaisuudet Palvelujen tuotantotavat Palveluprosessien uudistaminen AKn 20.11.2014
Ihmislähtöisyyden korostuminen Hallinnolliset ratkaisut ASIAKAS/ IHMINEN Terveys- ja hyvinvointihyödyt Palvelukokemukset Kokonaisvaltainen terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen Palvelujen tuotantotavat Palvelu- ja osallistamisprosessien uudistaminen AKn 20.11.2014
Palvelujärjestelmän vaikuttavuus Asiakaslähtöiset palvelukokonaisuudet Palvelujärjestelmän vaikuttavuus Palvelukokemukset Resurssien riittävyys Anne Knaapi 2014 Monitoimijaorganisaation strategiatyöstä
Asiakaslähtöiset palvelukokonaisuudet Monipuolistuvat sote- palvelumarkkinat Palvelujärjestelmän vaikuttavuus Palvelukokemukset Resurssien riittävyys Uudistuva terveys- ja hyvinvointijohtaminen Anne Knaapi 2014 Monitoimijaorganisaation strategiatyöstä
Asiakaslähtöiset palvelukokonaisuudet Palvelujärjestelmän vaikuttavuus Palvelukokemukset Resurssien riittävyys Monipuolistuvat sote- palvelumarkkinat Uudistuva terveys- ja hyvinvointijohtaminen Osallisuus kumppanien rooli ja lisäarvo Yhteiskehittäminen Anne Knaapi 2014 Monitoimijaorganisaation strategiatyöstä
Uudistuvat toimintamallit sote- järjestöjen näkökulmasta Järjestöt strategisena kumppanina tietoa, verkostoitumista ja yhteiskehittelyä Järjestöt omassa roolissaan Järjestöt omalla vahvuudellaan (kansalais/asiakasnäkökulma) Paikallinen kumppanuus Kansallinen tuki, tunnustus ja kannustus AKn 12.11.2014
Niskalenkki tulevaisuudesta Hyvinvointiennakointi, Innokylä -kumppanuus Suomen Kuntaliiton kanssa Terveyden tulevaisuudet
Muutosmalli
Mitä SOSTE tavoittelee hankkeella?
Sosiaali- ja terveysjärjestöt Päätarkoituksena jonkin erityisryhmän, oman jäsenistön tai laajemman väestönosan fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen hyvinvoinnin tukeminen ja edistäminen
SOSTEn jäsenjärjestöprofiili
Sosiaali- ja terveysjärjestöt näkyväksi osaksi kansallista toimialarakennetta! AKn 12.11.2014
Samat ongelmat ratkaistavana kaikilla tahoilla ja tasoilla Strategian kirkasta-minen Johtamis- järjestelmän kehittäminen Toiminta- prosessien kehittäminen Järjestämis-päätös/ Palvelu-sopimukset Hankinnat Kilpailutta-minen Seuranta Terveys- ja hyvinvointivaikutukset painopisteeksi Tavoitteena asiakaslähtöiset palvelukokonaisuudet Miten hyödynnetään eri tuottajia Osaamisen hyödyntämisen optimoivat työn/vastuunjakoratkaisut Palveluohjaus Laatumäärittelyt AKn 12.11.2014