Millainen oppija sinä olet?

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Ohjeita kotiopiskelun tueksi
Advertisements

. Rauman freinetkoulu.
Aistit ja oppiminen.
”Määrittää ihmisen yksilönä”
Hyvät käytännöt vertaistuen apuna
Nuoret puhtausalan kesätöissä
Syksy 2012 Katja Jokinen KT, erityisopettaja
Analyyttinen vai holistinen oppija?
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Puhuminen Varmista, että toiset ymmärtävät sinua
Ei ole olemassa yhtä ainutta oikeaa oppimistyyliä tai –asennetta!
Millainen liikkuja olen? Kuljen koulu matkat yleensä pyörällä. Illalla koulunjälkeen, kun olen kavereiden kanssa tai vapaa- ajalla tulee hyötyliikuntaa.
Valmentajana ja ohjaajana toimiminen Erilaisten ryhmien ja yksil ö iden kohtaaminen: Vinkkejä ohjaamiseen Riikka Juntunen, Heli Laitinen, Sari Rautio,
Kokemuksellisen oppimisen oppimistyylit
Isä mummu pappa veli sisko vaari äiti isä isoisä täti mummi isä veli eno Lapsi nauttii yhteisistä lukuhetkistä Lukuhetkien aikana lapsi oppii tärkeitä.
Mikä vaikuttaa oppimiseen?
OPPILAS LUOKKAHUONEESSA
Jenni Hakanen & Hanna-Marika Mitrunen
Oppimisorientaatioita
Havaintokanavat.
Taitava oppija Osaa yhdistellä tasapainoisesti erilaisia oppimistyylejä. On tietoinen siitä, miten itse oppii parhaiten. Pyrkii laajentamaan omia oppimisen.
Toimintaohjeet opelle
AINEKOHTAISIA OPISKELUOHJEITA
TEHOA OPISKELUUN.  Tee läksysi ja lue oppikirjaa ja muistiinpanoja kurssin aikana.  Tee tehtävät ennen seuraavaa tuntia pystyäksesi seuraamaan kurssia.
TASO 2 SISÄLTÖALUE 2 Teema 2 Osaamistavoite 2 4. oppisisältö: ”Eri ominaisuuksien perusharjoitteiden oikeat suoritustekniikat” Taitoharjoittelun tunnuspiirteet.
Äidinkieli 2 Puheenvuoroteoriaa. Puhuminen Seuraavassa yleistä teoriaa, tietoiskuohjeet s. 12.
Välipalaute Moduuli 3 Mitä tästä voimme oppia? Mitä parantaa?
KOKEESEEN KERTAAMINEN. ENNEN LUKEMISTA  Herätä kiinnostuksesi:  Mieti, mikä sinua kiinnostaa luettavassa  Mihin tarvitset tietoa, jota olet ryhtymässä.
1 Klikkaa lisätietoja: 1. Painotus viikkotunteina Painotus viikkotunteina 2. Valintakokeesta yleisesti Valintakokeesta yleisesti 3. Draamaluokka Draamaluokka.
Tervetuloa koulutukseen!. Ryhmätilanteet ja sanaton viestintä.
KYSELYT SOVELTUVUUSKOKEESSA Kuullun ymmärtäminen, kuinka hyvin hakija kykenee pitämään kuulemaansa tietoa mielessä, keskittymiskyky, ohjeiden ymmärtäminen.
Tervetuloa koulutukseen!. Ohjelma Alkutoiminta Kotitehtävän läpikäyminen Luento: Vuorovaikutus = itseilmaisua ja sanatonta viestintää Sanattoman viestinnän.
Näkövammaisen lapsen vuorovaikutuksen ja puheenkehityksen tukeminen NKL Lasten kuntoutus Riitta Laakso Maria-Liisa Punkari
NLP esimiehen työkaluna Työpaja – Arja Pakkala Tervetuloa NLP-työpajaan tutkimaan, kokeilemaan, kokemaan ja pohtimaan ihmisten erilaisuutta,
Lapsen ja nuoren tukeminen ja osallisuuden vahvistaminen kuntouttavilla elementeillä Petra Suonio 2012.
Märta Kinnunen1 TUNNE OPPIMISTYYLISI JA KÄYTÄ SITÄ HYVÄKSESI.
Aistit.
2. Oppimiskerta PERSISTENT
Runous.
Omasta hyvinvoinnista huolehtiminen omiin arvoihin sitoutumalla
Oppimisen moninaisuudesta Jyväskylä Arto Riihimäki SEL ry.
Super-Ippo Lopetuskerta.
YYT / / Osaamisprofiili / K16 / MI.
pieni pala sinusta, tehdään meistä kakkuja
Pataluodon koulu Draamaluokka Klikkaa lisätietoja:
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
Huoltajien, henkilöstön ja yhteistyökumppanien ajatuksia yhteistyöstä varhaiskasvatuksessa Luottamus huoltajien ja henkilöstön välisessä yhteistyössä on.
Pataluodon koulu Draamaluokka
Innokas harrastus 7. Oppimiskerta EAGER.
Havaintokanavatestin pisteytys
Tavoitteet ja arviointi
Valmentajan osaamisen arviointi valmennustilanteessa
YLIOPPILASKIRJOITUKSIIN
Rohkea paikka BRAVE 5. oppimiskerta.
Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän Kirjoita tähän.
Pataluodon koulu Draamaluokka
VOIMAVAROJEN TALO Piirrä vihkoon/paperille talo, jossa on 5 kerrosta ja kussakin kerroksessa 2 huonetta Mieti ensin itseksesi kysymyksiä ja kirjaa ajatuksiasi.
Pataluodon koulu Draamaluokka Klikkaa lisätietoja:
Oppimisen strategiat, oppimistyylit ja motivaatio
Mitä vapaaehtoistoiminta on. Millainen vapaaehtoinen sinussa asuu
KÄRSIVÄLLINEN PATIENT
SADUTUS Ruut Ruokonen 2013.
Vieraiden kielten opiskelusta
PELI-IPPO INNOKAS PELI STEP 5
Viherlaakson lukio Kevät 2017
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
TYÖHYVINVOINTI: MITÄ JA MIKSI?
Tunne-Ippo ALOITUSKERTA STEP 3
” Tarinoita kaveruudesta TUNTI 1
Pataluodon koulu Draamaluokka.
Esityksen transkriptio:

Millainen oppija sinä olet? Oppimistyylit Millainen oppija sinä olet?

Visuaalinen (näkö) oppimistyyli Oppija: Oppii katsomalla Tarkkailee silmillään maailmaa Kuvat, kirjat, kalvot, kaaviot, kuvaukset Tekee muistiinpanoja Hahmottaa kokonaisuuden ennen yksityiskohtia Käsittelee asioita nopeasti Muistaa ihmisten kasvot, nauttii esteettisestä ympäristöstä, lukee vapaa-aikanaan

Auditiivinen (kuulo) oppimistyyli Oppija: Oppii kuulemalla Luennot, keskustelu, selitykset, tarinat Etenee loogisesti kohta kohdalta Selkiyttää ajatteluaan puhumalla (vaikka itsekseen) Kertoo tarinoita, selittää laajasti asioiden taustoja Tarvitsee aikaa, toisto tärkeää Kuuntelee mielellään musiikkia

Taktiilinen (tunto) oppimistyyli Oppija: Tekee käsillään Tuntoaisti Kokee tunteet, elämykset, kosketuksen ja fyysiset tuntemukset tärkeiksi Havaitsee omat ja toisten tunteet herkästi Kiinnittää huomiota sanattomaan viestintään Puuhailee kuunnellessaan jotain Aistii ilmapiiriä, kokee oppimisilmapiirin tärkeäksi

Kinesteettinen (liike) oppimistyyli Oppija: Oppii tekemällä Haluaa heti kokeilla Kaipaa toimintaa, ei jaksa istua paikoillaan Havainnoi ympäristössään liikettä Voi liikkua lukiessaan, ei ole innokas lukija Tarvitsee aikaa asioiden käsittelyyn, toiminta ja liike auttavat oppimista On luonteva, rento ja liikkuu puhuessaan, mutta ei puhu paljon Vapaa-ajan harrastukset toiminnallisia, liikuntaa

Millainen oppija sinä olet?

Havaintokanavatesti http://www.erilaistenoppijoidenliitto.fi/?page_id=386 Lähteet: Erilaisten oppijoiden liitto ry Jyväskylän yliopiston kielikeskus