TEKNINENTYÖ Valinnainen 8-9 lk 2h / viikko

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
MAT PÅ SVENSKA. TAVOITTEET oppilas yritetään saada innostumaan ruotsin kielestä arkipäivän tilanteiden ja kielenkäytön avulla oppilas oppii hahmottamaan.
Advertisements

Kurssimarkkinointia Koulutuksen toiminta-alue/Sari Helminen1 Syksyn kursseilla on tilaa!
KEMIA, seutukunnallinen, vuosiluokkaistettu Tampereen seutu.
Kaupunkiympäristöt tutuiksi tutkien BMOL syyspäivät Sibelius-lukio, Helsinki Workshopin vetäjät: Virpi Hirvensalo ja Krista Koskelo Maantieteen.
TIPTOP – Lessons learnt Sisältö Tiptop-projektissa opittua, osallistujien terveiset seuraaville projekteille. Mitä tässä projektissa onnistui.
Luokan OneNote - muistikirja Jatko Sisältö 1. Apuohjelma 2. Työpöytäversio ja synkronointi 3. Materiaalin lisääminen muistikirjaan (PDF, Powerpoint,
 ”Bring Your Own Device” – ”Tuo oma laitteesi”  Jokaisella oppilaalla henk.koht. laite  Käytössä kolme eri alustaa: › iOS ( iPad 3 Mini ) › Android.
Joensuun Mahdollisuuksien tori Taitokorttelissa.
LINNANKOSKEN LUKIO 8 lk - esittely. MITEN TOIMITAAN? 2-4 hengen ryhmät Kynä, kumi, paperi Yksi toimii kirjurina Valitkaa oikea/oikeat vaihtoehdot.
Laatua lasten voimisteluun!
Miten Aloittaa Valokuvaus Liiketoimintaa
Lukiolaisen itc.
Päättötyö 9.lk Mikä on päättötyö Tutkielman tyyppinen kirjallinen työ
Filosofian ja elämänkatsomustiedon didaktiikka: AD-perusteet kurssin suoritus Eero Salmenkivi Opettajankoulutuslaitos.
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Tampereen kaupunkiseudun TVT-suunnitelma, Treduka
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Oppilaskysely 2017 Perusopetuspalvelut
Mikä ihmeen oppisopimus?
Arviointi Hyökkälän koulussa lv
Niittaus Lopetus.
TUOTANNONTEKIJÄT.
Norssin kerhot
Valinnainen 8 – 9 lk 2h/ viikko Lisäkurssi 8 – 9 lk 2h tai 1 h/ viikko
Oheislajiharjoittelu
Opeka-kyselyn tulokset
Psykologian 2. kurssi ”Miten minusta tuli minä?”
Johtokouru Universal T y ö h v i n o t a s A j e l
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
Tulevaisuuden yrittäjyys- ja työelämätaitoja korkeakouluihin
Meidän koulumme on Liikkuva koulu
Vauvan minäkäsityksen kehitys
Peda.netin oma tila Luo peda.netin omaan tilaasi sivu Hiekanpään koulu 7-9lk Lisää sivun lukijoiksi kaikki sinua opettavat opettajat Tee sivun alle uusi.
EPortfolio Väline oman osaamisen kehittymisen seurantaan ja dokumentointiin. HOPS-koulutus Ilona Laakkonen, Student Life.
Minä yhdistelmäajoneuvon kuljettajana Teemu Viljamaa.
JOPO – JOUSTAVAN PERUSOPETUKSEN LUOKKA
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
Varjostus Oppia ikä kaikki tarjoaa verkoston jäsenille mahdollisuuden varjostaa kollegaa toisessa oppilaitoksessa. Varjostus on vertaisoppimisen menetelmä.
Osaamisen tunnustaminen osaksi lukio-opintoja
Koulutuksen järjestämisen ja opintojen järjestämisen prosessit
Kemian yo-kirjoitukset Ressun lukiossa
KOTITALOUS VALINNAINEN / LISÄKURSSI
Laadullisten tutkimusmenetelmien seminaari
Riikka Tarsa käsityökasvatuksen aineopinnot kevät 2011
Ketterä ohjelmistokehitys
Ketterä ohjelmistokehitys
- Tekstiilityö ja tekninen työ yhdistyi uudeksi oppiaineeksi
PIENI PEREHDYTYSHARJOITUS
OPON TUNTI Seija Mäntynen
Lämmön johtuminen ja eristäminen
Kaakkurin koulun valinnaisaineet
Opettajan nimi | kurssin numero
Koodaamista Ohkolan koululla
Finanssialalle.fi – alan koulutus, urapolut ja oppimateriaalit
Yhteentoimivuusmenetelmän soveltaminen rekistereissä
Laki rakennusperinnön suojelusta 498/2010
SPPL Arvotyöpaja Kuopio
CLT132 Tehtävät (viikko 7).
Projektioppiminen ja monialainen oppiminen
Asiointipalveluiden laatu - Asiakasarvioinnit
JOPO, joustava perusopetus 8-9 lk.
Syventävät valinnaisaineet 2h valinta (8.-9. lk)
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
Omnia.fi/yhteishaku.
Johtamismalli partio-ohjelmassa
VALINNAINEN LIIKUNTA PUOLANKAJÄRVEN KOULU ALAKOULU
OSAAMISKANSIO Nimi.
IPPO työkalu uuden opetussuunnitelman mukaiseen toimintaan
Luokat A Minna Mäkelä 19B Satu Mäkinen 19C Juha Käkilehto.
Tapaa Nadina, hän on tuotekehitysinsinööri
Esityksen transkriptio:

TEKNINENTYÖ Valinnainen 8-9 lk 2h / viikko Lisäkurssi 8-9 lk 2h tai 1h / viikko Tavoitteet: Oppia teknisentyön peruskäsitteet Omaksua positiivisen asenteen työsuojeluun, oppia turvallinen ja oikea tapa käyttää koneita, laittteita ja käsityökaluja Oppia käyttämään erilaisia ohjeita, materiaaleja ja työtekniikoita Oppia lisää taitoja ja saada valmiuksia itsensä toteuttamiseen - Oppia valmistamaan, huoltamaan ja korjaamaan arkipäivän käyttöesineitä

Valmistustekniikat: Puutyöt - piirroitus ja mitoitus - liimalevyn valmistus - ruuvi- ja poratappiliitokset - pintakäsittely - puunsorvaus - oiko- ja tasohöyläys vannesahaus Metallityöt - kaasuhitsauslaitteisto - ohutlevytyöt - taonta - kova- ja pehmytjuotos - metallinsorvauksen perusteet - mig-hitsaus - hiomakoneet - kierteytyksen perusteet - polkupyörien, mopojen ja erilaisten koneiden huollon perusteet

Tehtävät työt valitaan siten että perustekniikat, käytettävät koneet, laitteet ja käsityökalut tulevat tutuiksi. Teknisessä työssä on myös mahdollisuus omavalintaisiin töihin tietyin rajoituksin ( tila, laitteet ja raaka-aineiden hinta huomioiden ). Myös painotteisuus puu- ja metallitöiden välillä voidaan yleensä huomioida oppilaan jatko-opintoaikeiden mukaisesti. Lisäkurssi mahdollistaa laajemman perehtymisen ja syventymisen eri tekniikoiden oppimiseen, eli kun on enemmän tunteja niin tehtävät työt voivat olla laajempia.