Tutustutaan PaikkaOppiin

Slides:



Advertisements
Samankaltaiset esitykset
Tehtävän- annot suomeksi 1. Vårt hemland Mistä Suomi tunnetaan? Mistäpäin maata maailmankuulut brändimme ja tuotteemme tulevat? A. Yhdistä tuote.
Advertisements

VESO – päivän teemana OPPIMISKÄSITYS - vaiheet ja menetelmät
Lääkealan turvallisuus- ja kehittämiskeskus Kokonaisuus 1 Mitä omasta lääkkeestään on syytä tietää? Lääkekasvatustunti 4–6-luokkalaisille Oppimistavoite:
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
PaikkaOp pi Plus Oppiaineita integroivia tehtävämalleja interaktiivista karttaa apuna käyttäen. Paikkatiedon oppimisympäristö:
Toimintaympäristö Muuttoliike Leena Salminen.
PAAVO-OHJELMAN TUETUN ASUMISEN SEURANTAKYSELY Tietoja tuettuun asumiseen tulevista ja poismuuttavista asukkaista sekä tukiasunnoista 2012 – 2015.
Apua OPS:n tvt-tavoitteiden arviointiin Jari Harvio, Hämeenlinnan kaupunki Harri Jurvela, Tampereen kaupunki Esityksessä on Kahootilla toteutettu kilpailu.
Kaupunkiympäristöt tutuiksi tutkien BMOL syyspäivät Sibelius-lukio, Helsinki Workshopin vetäjät: Virpi Hirvensalo ja Krista Koskelo Maantieteen.
Tietoturvaviikko 2013 Esitys 4/5 Ohje: voit liikkua esityksessä eteen- tai taaksepäin napsauttamalla sivun alareunassa olevaa nuolta Tämän esityksen on.
Innostunut oppilaskunta Koulutus peruskoulun oppilaskuntatoiminnan ohjaajille.
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa tehtävän idea: luokanopettaja Minna Glogan toteutus: koordinaattori Virpi Hirvensalo.
2. PINNANMUODOT VAIHTELEVAT ALANGOISTA YLÄNKÖIHIN
PaikkaOp pi Plus Oppiaineita integroivia tehtävämalleja interaktiivista karttaa apuna käyttäen. Paikkatiedon oppimisympäristö:
Vinkkejä pulmatilanteisiin (1/2)
KOHTAAMO – Ohjaamojen ja nettiohjauksen kehittämisen tuki
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2013
Jani Kiviharju Helsingin normaalilyseo Syksy 2016
The 9 block vision processing model
Työpaikalla järjestettävän koulutuksen, ammattiosaa-misen näyttöjen ja tutkintotilaisuuksien suunnittelu Tavoitteena on, että työpaikkaohjaaja Tuntee tutkintorakenteen.
YK eli Yhdistyneet kansakunnat
Missä kaupunki X? Esimerkki PaikkaOpin käytöstä opetuksessa
1. Ruutuaika Netin ja kännykän järkevä käyttö. Pohdittavaksi:
17. LIIKENNE ON YHTEISPELIÄ
UUSI OPETUSSUUNNITELMA MUUTTAA KOULUTYÖTÄ
Korkeakoulukirjastojen tulokset
Lasten ja nuorten kulttuurikeskus metku
Ihminen ympäristön ja yhteiskuntien muutoksessa Hi1
PaikkaOppi Mobiilin käyttöohje
Paikkatieto ja paikkatietojärjestelmät
Pasi Kurttila Markku Lang.
Taidefilosofia ja taidekasvatus tehtävät sl 2012
Edupalvelut.fi Matti Lähtevänoja, Kuopion kasvun ja oppimisen palvelualue, Kallaveden lukio.
OPETUSVINKKI 3 Prometheus-myytti Luku 2 – Myytit.
20.
Jyväskylän vierailu
Pelastussuunnitelman opetusmateriaali oppilaille
Välitehtävät Kokeilut
Omppu-diplomi ja Omppu-kokoelma
Merkityksellisyys (työ)elämässä
Verkostotapaaminen Tampere
Oman alan lehdet (1) Käy lainaamassa oppilaitoksen kirjastosta oman alan lehti. Pohdi ja kirjoita blogiisi (tee oma sivu nimeltään ”Oman alan lehdet”)
ARK-E Arkkitehtuurin teorian erikoistyö: suunnittelijaksi kasvamassa (3 op) 3 Ryhmätapaaminen: Oman osaamisen tunnistaminen Pe klo ,
Etelä-Hervannan koulu
Tajua mut! –toimintamalli koulutus
Sosiaalihuollon ammattihenkilöiden valvontaa 1. 3
Ohjeita posterin (seuraava slide) käyttöön Voit käyttää koko pohjaa tai valita soveltuvat osat Tulosta H3 lopetustilaisuuteen posterisi koossa A3 Tiedot.
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Jyväskylän kaupungin valinnanvapauskokeilu ja sen laajennus
Vanhusneuvostojen yhteistyöseminaari
Polut hoitoon ja kuntoutukseen – projekti OTE7
Kouluttajan rooli SPR:n valmiudessa
Syksyn 2016 vanhempainiltoihin
Työpöytäharjoitus 1.1. Kartanluku
Maakuntien ICT-muutosten tehtäväkartat ja tehtäväverkot
Käyttöönoton tietopaketti
Koulutuksen tutkimuslaitos
Käyttöönoton tietopaketti
Kalvosarja on laadittu Global Meal –hankkeessa
MINÄ JA VASTUULLISET RUOKAVALINNAT
Nimesi | Opettajasi | Luokkasi
PaikkaOppi beta Lyhyt johdatus käyttöön.
Autokaupan toimintaympäristö
Otsikon asettelu alaotsikko.
Hyvinvointi- ja terveyserot -sivusto
Oulun kaupungin vuorovaikutussuunnitelma
TYÖPOHJA KESKUSTELUN SUUNNITTELUUN
Istuma- ja näyttöpäätetyö
Digitaalinen turvallisuus turvaa digitaalisia palveluita ja tiedonhallintaa.
Nuorten kuuleminen Valtakunnallisen nuorisotyön ja –politiikan ohjelman valmistelu Materiaalin tuottaneet 1. vuosikurssin yhteisöpedagogi (AMK) -opiskelijat.
Esityksen transkriptio:

Tutustutaan PaikkaOppiin Ohjeet tehtäviin: - Missä kaupunki X - Ekosysteemipalvelut lähiympäristössä Vasaramäen koulu 15.12.2015

Missä kaupunki X? Vaihe 1 Kirjaudutaan sisään PaikkaOppiin ja avataan kartta-alusta Vaihe 2 Valitaan taustakartaksi pohjakartta. Vaihe 3 Merkitään Turku, Helsinki, Jyväskylä, Joensuu ja Oulu pistekohteena kartalle. Vaihe 4 Katsotaan kaikkien luomat kohteet yhdessä. Vaihe 5 Avataan uusi karttakerros. Verrataan itse tuotettuja kohteita kaupunkien oikeisiin sijainteihin. Osuivatko omat kohteet lähelle kaupunkien oikeita sijainteja? Vaihe 6 Avataan muutaman kohteen ominaisuustietoikkuna ja tutkitaan mitä tietoja sieltä löytyy.

Tehtävä: Ekosysteemipalvelut lähiympäristössä Vaihe 1. Tutustutaan yhdessä ekosysteemipalveluihin. Mitä ne ovat? Missä niitä on? Vaihe 2. Kuvataan pareittain ekosysteemipalveluita koulun lähiympäristössä ipadeilla. Kuvauspaikat ylös paperille tai kännykkään. Vaihe 3. Tullaan luokkaan ja viedään kuvat PaikkaOpin kartta-alustalle. Vaihe 4. Keskustellaan yhdessä karttaesityksen pohjalta.

Keskustellaan ekosysteemipalveluista: Millaisia palveluita lähiympäristöstä löytyi? Minkä tyyppisiä palveluita oli eniten, mitä vähiten? Miksi? Miksi ekosysteemipalveluiden säilyminen on tärkeää? Mitä voit itse tehdä, jotta lähiympäristön ekosysteemipalvelut säilyvät jatkossakin?